صفحه 1:

صفحه 2:
5-6 22 ‘ )= ‎Lo‏ ‎a 2‏ زر و رور

صفحه 3:
ات ۱

صفحه 4:

صفحه 5:
نقل قول ملك الشعرا بهار از عالم فاضلى: Ea Mek eA Sd ere

صفحه 6:
نوشتن" خواندن ‎UM‏ | 1۱۵ eo ‏كوش كردن‎ at ‏رو‎

صفحه 7:
اهداف يرورش بيان را ل ۱ کردن . * عقاید خود را آزادانه , با اعتماد صریح و طبیعی بر زبان آوردن . ب 1

صفحه 8:
و سخنوران معتقدند که خطابه همچون فنون و علوم بشری. ‎pl 0 Gul pa af spl Ghilgd 9 gol‏ 9 ا ا ‎Oe TEC‏ می گویند: ارسطو واضع فن. خطابه بود ولی خودش خطیب و ۳ سخنور کسی است که اسلوب خطابه را در سخنرانی هایش مراعات کند.

صفحه 9:

صفحه 10:

صفحه 11:
صدای انسان پدیدهای بسیار پیچیده است غلظت صدا ‎eer‏ ‏۳0 ‏| برد ياحجم صدا |

صفحه 12:
انواع حالت صداها

صفحه 13:
گوینده خوب کسی است که صدای خود را از تمام این حالات حفظ کند . برای این کار بهترین راه این است که به صدای خود یا به صدای گوینده ای كوش دهيد كه لحن صداى او را مطابق سليقه خود مى دانيد . كوش كردن موجب مى شود كه بهترين حللت هاى لحن صدا در ذهن ثسما جا بيافتد و هنكام اجرا بهترین حالت را به خود گیرد

صفحه 14:
:قسمت دوم فیزیولوژی فن بیان Poa PL ۱ ee Te) Te ۱ odor el

صفحه 15:

صفحه 16:
فيزيولوزى بيان 00101 ‏اا ا‎ Ce NITES epee eA aCe ey PREIS me ey ke eT eee aoe ‏اصول كفتارى از همكارى ميان اندامهايى از جند دستكاه اصلى بدن توليد مىشود . اين عمل‎ Ueno era een ‏ا م ا‎ ke) ‏شش‌ها و نای که اندام ویژه تنفسی محسوب می‌کردند (و اين وظیفه اصلی آثیا است ). در‎ . ‏تولید صدا نیز همکاری می‌کنند و نقش میمی بر عیده دارند‎

صفحه 17:
GIGS ‏اندامياى‎ va * دندانها en سختكام (قسمت سخت سقف دهان ) نرمکام (قسمت نرم سقف دهان که به زبان کوچک ختم می‌شود) 0 * قاصله بين زبان کوچک و جدار خلفى حلق (لوله خلا يينى) ا 001 0 نوى زيان ۰ قسمت جلوی زبان که مقابل سختکام است 1 sen arnt bee neve ‏خلقوم يا قسمت انتهايى زيه - سيب آدم - كه از دو تكه غضروف به هم جسبيده تشكيل يافته است‎ * ‏قاصله بين يرددهاى صوتى‎

صفحه 18:

صفحه 19:
0 حنجره كه عضو اصلى توليد صداست. منفذى به نام «كلوت» دارد و به وسيله 1۳ ‏م ام ا ال‎ Ce ere eSeNy 0 7 Ecce ‏تشکیل شده است . تارهای صوتی تحتانی در مردان به طول ۲۰ تا ۳۵ میلیمتر و در‎ . ‏زنان ۱۵ تا ۲۰ سانتی‌متر است‎ Spe EW eae ote eee CO EVES CPC Re Se pene So med (erp) RU)

صفحه 20:
چگونگی و عوامل تولید صوت ا ‎SCO RE TC RETO Es aero ioe eas‏ وتى حنجره ضربه ‎CS‏ متنا ‎a‏ ۳ ‎rs‏ ا ‎Poy‏ الشركة . این لرزش‌ها امواج صوتی را پدید می‌آورند ‎el ea‏ ا ا سينه. حفره بالاى حنجره. سينوسها و ... تقويت مىشوند. هرگاه در ‎eS‏ ل ا ل ا ل 7 ‎ll‏ 0 هانند وقتى كه به علتد سرما خوردكى حفر متورم شدن ‎CRO Ee wie eee eo)‏

صفحه 21:
نوع هوا ا ا ع اي ا ا ع ا هو خالص‌تر باشد بازده بیشتری خواهد داشت . تنفس هوای آلوده دو نوع ضايعه به بار مىآ ورد : ۳ ضایعات آنی ضايعات تدريجى همان است كه به تدريج در دستكاه تنفس . نواقص و بیماری‌هایی ایجاد می‌کند و از ضایعات ا محوطة سربسته ای که پر از دود سیکار . کرد و غبار يا بوی تند عطر و ادکلن ‎FOR wre ROTO] Nene ene SEE pre mn‏ 1 خواهد بود . یا آنکه تتفس هوای آلوده به گازهای سمی باعث تحریک ‎REY a Renee SOT CSUN En grec‏

صفحه 22:
PANS ie Gide een ‏وح ا‎ - 2010000011 ‏ك0‎ By نيز بايد توجه داشت اين صورت تيه كار يثر خواهد بود. اكر 3 بأشده ‎Juul‏ بذاب و گرم خ ‎mad Gly. sub‏ كوب بايد طوری هوا را وارد شٌ شش‌ها مود که بم وی دیافراکم کر بگذارد و آنرا به سمت پایین براند . این همان تنفسی است که وقتی به پشت خوابیده اید و نفس طبیعی می کشید ( در صورتی که بدن کاملاً راحت باشد ) اجرا میشود . یکی از تمرینات درست به کار بردن هوا چنین است که : به پشت بخوابید بح cS ed

صفحه 23:
۳ ل آيا نفس كشيدن مى تواند بر روى صدا و بيان ما تاثير داشته باشد؟

صفحه 24:
60000 Re re os) fen CCN pte Sc eRe ICN Te RO ir nea ECU RORC ESRC Peas RECeSNET DRESS RUS CTI Cal peemerere HOE] . ‏نحو بيترى تأمين مىكند‎ 20000 0 . ‏اما در تنفس عادی روزمره‎ CTO CS CRE RS Rea een er CeCe eee) [۱ ne cine Ce Boos

صفحه 25:
1 RS PRU GC EN (or ‏ا‎ Fire Pepe TSC] POST ‏ا‎ HET INY SCH Ene SOD BE SCRE ‏دیافراکم فشار وارد می‌آورد و آنرابه سمت پایین میراند. در نتیجه پیلوها برجسته‎ ميشود و شکم اندکی جلو می‌آید . بلید توجه کرد که جلو آمدن شکم در لثر عکس اب[ فقط در حد لزوم است. دقت کنید که به طور ارادی شکم را جلو ندهید.

صفحه 26:

صفحه 27:
تمریناتی برای نفس ‎SHS‏ هوا رااز راه ‎ape Mr Writ)‏ 0[ 7 ال از راه دهان تخليه مىشود . تخليه تا درصد بالا خود به خود و غير ارادى است .

صفحه 28:
* همان تمرين استه. ولى اين بار دستها را به سمت سقف بالا ‎nye)‏ 00

صفحه 29:
تبرین سوم حالت ایستادن ۳ * همان تمرين در حاليكه دستبها را به طرفين كشيدهايد . در اين حللت قفسه سينه باز شده و شما احساس. می‌کنید که هوا بدون توقف در سينه به قائده مثلث ‎Sawer)‏ 0

صفحه 30:
RR foals * همان تمرين در حاليكه دستيها را به پشت برده و پشت پنجه‌ها را بر کمر قرار دادهايد . و استخوانهاى دو ا ا ۱9 | ‎ee)‏ 1 وارد می‌شود .

صفحه 31:
* همان تمرين در ۳ شده‌اید و سر . دست. ‎ian‏ ‏5 ۷ 1 ۵ لا سم ‎ASS eS Caren ee bs Ee)‏

صفحه 32:
‎ee‏ ان ‏همان تمرين را انجام ‎BANTRY ‎

صفحه 33:
ee | ee eee) * به حالت طاق باز بخوابيد و همان تمرين را انجام دهيد.

صفحه 34:
تمرین هشتم ؛ روی شکم, * روى شكم بخوابيد و تمرين را تكرار كنيد .

صفحه 35:
eee Coe Se MUON ‏م ا‎ تفاوت که تخلیه ارادی است . یعنی اينکه تخلیه کاملاً بر عييده 3 ديافراكم و عضلات و احشاء شكم yee TE Se Ree

صفحه 36:
تفن بااشمارش تمرینات تنفس با شمارش برای بالا بردن ظرفیت شش‌ها و نیز برای کنترل مصرف هوا (مبارنفس) ضروری است . و بايد با نهبایت توجه و دقت و بدرستی انجام گیرد. باز هم در این تمرینات و به طور کلی در تمام مراحل تمرینات پرورش بیان . توجه کنید که پیش از شروع هر تمرین باید تمام عضلات بدن شل و رها باشند (حالت رلکس) و در نتیجه لين تمرینات . باید به مرحله‌ای ر که بتوان حداکثر ظرفیت شش‌ها را با کمترین تلاش و بی‌هیچگونه فشار غیر لازم . پر کنترل . و تخلیه نمود .

صفحه 37:
تمرین یکم تا هشتم [0 a WU SevO NS APPT go Were PION an RCPOTORES BCS DEEN UNS ER CUT NY ۱ umn tie are ewe Re NET pCR Gt RUS Sea EC RCo Rey Ce ee Deer ieee er ee oe) ‏شماره هواى فرو داده شده را تخليه كنيد. توجه كنيد كه‎ ٠١ ‏سيس به همان ترتيب با‎ ۱ Poa Se eeS Ete env er be wre Cann ar Ke ME RECS Des ‏می‌شود. به طور مساوی تنظیم کردد. در پایان دم . ظرفیت شش‌ها نکمیل و در‎ 1011111 110100 Se nets) EPRICE) ROT ESO SC ICTS Den Rece tc precy nae Hpecaue pen tics Herre ‏سه تا سه تا . چهار تا و ...). اينکه در اين تمرینات تا چه شماره‌ای باید پیش رفت بستگی‎ | en ‏ا‎ re

صفحه 38:
00 one eee eB eS) ek Week fen] one Br) دم با ۰ شماره دم با ۱۰ شماره

صفحه 39:
PON CRUE TSE RN SE Shed ne trem TOR Unen Reena TN) ‏انجام دهيد‎ دم با ۱۰ شماره توقف با ۱۰ شماره بازدم با ۱۰ شماره دم با ۱۲ شماره 00 بازدم با ۱۲ شماره همانند تمرینات یک تا هشتم . رفته رفته بر تعداد شماره‌ها افزوده می‌شود

صفحه 40:
9 force er CMS eg te RNC pera CUD Semel pues N) ners ‏م ا ا‎ FITC RCN CU Pee ‏ا ا ا ا ا ا ا ا ا‎ SR no ا ا ا ا ا 0 پیلوها و دنده‌های انتبلیی را که به جناق متصل نیستند باز می‌کند . همچنین توجه کنید که بلید مواظب شکم بود که به طور کاذب باد نکند . عضلات و ‎ECS Ray RRC Ee ere Ede]‏ 0 مى شود . بايد عكس العمل نشان دهند .

صفحه 41:
فنون تقویت صدا يرحجم كردن صدا پرحجمی یازنگ داری صدا یعنی اینکه: وقتی در یک اتاق معمولی صحبت می کنید یا آواز می خوانید. صدای شمابر فضای اتاق احاطه کامل داشته باشد و از هر سمت و سویی به طور مستقیم و یک نواخت شنیده شود.

صفحه 42:
۱ ۱ eS Eee peor ee een ‏(لنك )) ختم مى شوند رابا آهنكى تودماغى »با‎ Weta Gere es ine ot 9 ‏مسدود کردن دهان با زبان و کشیدگی . اجرا نمایید‎ ۱ 7 endl (6) ke SC ‏و‎

صفحه 43:
ا ا ا ‎Spor‏ ‎Corb er mre aba er‏ | هسته و پیاپی بگویید: ((آه؛ آهء اوه ء اوه ء ایه ۰..۰)). توجه داشته باشید که هر چه این هوا آهسته تر و کندتر از شش ها خارج شود بهتى است و تكررار اين تمرين صدا را بهت و رساتى مى كند.

صفحه 44:
فك يايينى را شّلى كنيد سيس نفس هاى كوتاه و سريع ‏ از راه دهان بکشید و کم کم بر سرعت آن بیاخ تا جلیی که صدای برخورد نفس ها رابه سقف دهان تان بشنويد. البته نفس ها نبليد از راه تنكى كلو بوده ۱ ل ا ل | شدن عضلات زیر فک و اطراف کلو و شکم می شود زیرا هنگام خواندن : ‎ROS EES PEN eT aee eres Et)‏

صفحه 45:
بدن را شل کنید و هوا را به درون سینه بکشید, بدون اينکه هیچ گونه فشاری به سینه وارد شود؛ آن قدر که سینه از هوا پر گردد. سپس شمعی (یا یک باریکه كاغذ ) را جلوى دهان تان بكيرريد وهوا را خارج كنيد آن جنان كه شعله شمع ‎IPE Eee ied‏ ا ل ا م 00 ‎Ewe aL et SED)‏ ل ل 0

صفحه 46:
‎Pe CYL Re‏ ی ‏عدم توانانی در تلفظ واضع حروفه ‎

صفحه 47:
۳ ۳ ۳ رفع مشکل با دو تمرین 0 ۱ ST eet Per ESE ‏ا‎ ‎Pee Y=? TTT Se er eny at (CCCP RCC somo re Cae CORSE CC BES ESTO CO tn Tag eee PRE eee Re eens te re ear) ۱ SO ee eS ical

صفحه 48:

صفحه 49:

صفحه 50:
تعریف سخنرانی * سخنرانی فن و هنری است که از راه ارائه دلییل و برانگیختن عواطف. بر مخاطبان و شنوند گان خود تاثیر می گذارد و آنان را به سوی موضوع و هدفی خاص راهنمایی و برای آن زمینه سازی می کند . همان گونه که در تعریف بالا دیدید. سخنرانی. راهنمایی مخاطب به سوی «هدفی خاص » است که بايد برای ‎OT‏ «زمینه سازی » کرد . بتابراین. شما در هر سخنرانی باید هدفی خاص را دنبال کنید و وظیفه خود را «راه نشان دادن » بدانید .

صفحه 51:
Reena eR OS a » ‏سخنرانى هم «فن » است. يس به «دانش‎ ‏نياز داريد:‎ 0 ‏ا ا‎ oe eee بنابراين دانش و ذوق دو ابزار ميم در سخنوری هستند که شما باید خود را به این ا ۱ ۳ سخنورى » و «ذوق سخنورى »

صفحه 52:
دليل و انكيختن عواطف ا ا ا م اال 0 دهید: * ١.ارائه‏ دليل ‎١‏ «#.برانكيختن عواطف * در كار اول بايد بر «عقل » مخاطب ا ۳۳۲ ‎erred)‏ ال 7 ۱۳۳۳0 كه اين «تاثير كذارى » را نداشته باشدء. سخنرانى نيست و ‎pee STIseteO) ARC E Sy‏ 0200

صفحه 53:
جكونه يىك سخنرانى ماند كار ايراد كنيم؟ ل 300 اضطرابء: سس سه سكت ‎a‏

صفحه 54:
سخنراذ 550 نی مان ۳ یرا IS Sd لا 0 5 ۳ فزایش اعة ‎Loic!‏ د we Poot) ooo

صفحه 55:
200 سخنرا 9 یراد کنیم؟ ب حود را 0 4 و متنا اسب خود عمل 2

صفحه 56:
cee ‏یک‎ ‏سخنراذ‎ ‏ل‎ يرا د کنیم؟ Cd 0 5 وب نود را 5-0 ¢ ب 6ز 5 مهو پشنه یت

صفحه 57:
جكونه يىك سخنرانى ماند كار ايراد كنيم؟ 5- فورا با مخاطبان رابطه برقرار ‎Ene ey‏ ا ا ال جمع كزارش بكيريد [۳11

صفحه 58:
که یک سخنرا نى ماند كار | يرا د کنیم؟ 2- ذ وبی ارائه د تب

صفحه 59:
چگونه یک سخنرا نى ماند كار | يرا د 0 “Sens 1-Y 2 9 ) ها eb ‏ی‎ in ‏بین‎ سخنرانا 9 uv

صفحه 60:
که یک سخنرا نى ماند كار | يرا د کنیم؟ ۷ باز ۱ rc 4 49 شد (۱ /-يك با ۳ ‎Lulu‏ ‏= ات

صفحه 61:
چگونه یک سخنرانی ماندگار ایراد ‎“Sens‏ ٩-نکات‏ کلیدی را منتقل کنید

صفحه 62:
Werte ‏یک‎ ‏سخنرا‎ نى ماند كار | يرا د کنیم؟

صفحه 63:
Werte ‏یک‎ ‏سخنرا‎ نى ماند كار | يرا د کنیم؟ 45 5 بليغات 9 ات و بازاريابى ب رل تبلیغا بازاريا سخن بكوييد يدوه ‎re‏

صفحه 64:
چگونه یک سخنرانی ماندگار ایراد کنیم؟ خنرانی خود را قاطعانه به پایان برسانید

صفحه 65:

صفحه 66:
عاأشقانه ممچو پروانه fat i PT.) ar Ey)

صفحه 67:
:و باز بخوانيد See Oe rs ‏رب‎

صفحه 68:

صفحه 69:
17 ar Sein Wel ae cd Bee era مبادا كه ترك بردارد جينى نازك تنهايى من

صفحه 70:
با تشکر از حسن توجه شما

51,000 تومان