سایر تحقیق و پژوهش

روند تعامل آموزشی

Ravand_ta`amol_amoozeshi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “روند تعامل آموزشی”

روند تعامل آموزشی

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیم

اسلاید 2: دانشگاه، دانشجویان و اساتید«روند تعامل آموزشی»تهیه و تنظیم: مفید گرجیاستاد دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل1

اسلاید 3: 1- مقدمه2- نتایج تدریس موفق3- ویژگی های جوانان امروز4- مشکلات دانشجویان امروز5- گلایه های آموزشی دانشجویان6- پیشنهادات2

اسلاید 4: پیشرفت هر جامعه ای تا حدودی به چگونگی کیفیت آموزشی آن جامعه بستگی دارد.دانشگاه یکی از عمده ترین مراکز تحصیل علم و اخلاق بوده و کلاس درس از اصلی ترین ارکان فضای آموزسی است.1- مقدمه3

اسلاید 5: در جريان يادگيري درس، اگر كلاس فعال باشد و در موقعيت هاي مناسب به همه دانشجويان فرصت ابراز وجود داده شود امكان بيشتري براي درك مطالب درسي فراهم خواهد شد. در کلاس درس، سه عنصر مهم با هم ارتباط برقرار می کنند:یادگیرنده (دانشجو)موضوع یادگیری (درس)یاد دهنده (استاد)4

اسلاید 6: تعامل اجتماعي دانشجورشد و مهارت گويشي براي دانشجو رشد و مهارت دفاع از عقيده خوداعتماد به نفس و تحمل شنيدن سخن ديگرانرعايت نظم و انضباط در زندگي تصحيح اشتباهات و عدم تكراريادگيري مداومايجاد جوي مناسب، صميمي، بدون تهديد، استرس و بدون تمسخر اثر بخشي تدريس را افزايش داده و نتايج زير را براي دانشجويان دربر خواهد داشت:2- نتایج تدریس موفق5

اسلاید 7: 3- ویژگی های جوانان امروزبرخورداری از بهره هوشی بالاکنجکاوی بیشترمیل به استقلالتمایل به مقاومت و چالش در برابر خواسته های والدینبرخورداری از تربیت فرزندسالارارتباط ضعیف با تاریخ فرهنگی و اجتماعی کشورتنوع طلبی و تجدد خواهیپناه بردن به دنیای مجازی وپرسه زدن درفضاهای غیر واقعیاحساس افسردگی و اضطرابمیل به ادامه تحصیل در خارج از کشور6

اسلاید 8: 4- مشکلات دانشجویان امروز1- دوری از خانواده2- تفاوت های فرهنگی و اقتصادی بین دانشجویان3- فشارهای مالی4- فشارهای درسی5- امتحانات سنگین6

اسلاید 9: 1- جذاب نبودن موضوع درس(به زعم دانشجو)2- سختي بعضي از دروس3- عدم درك محتواي كتاب (توسط بعضي از اساتيد و یا ناتوانی استاد در بیان محتوای درس)4- عوامل شخصيتي استاد و فضاي حاكم بر كلاس5- سخت گيري نابجای بعضي از اساتيد6- عدم انعطاف پذيري استاد در رفع اشتباهات و ابهامات 5- گلایه های آموزشی دانشجویان8

اسلاید 10: 7- چالش و درگيري استاد و دانشجو بعلت نپذيرفتن اشتباهات يكديگر8- از بين بردن انگيزه هاي فردي دانشجو(توسط بعضي اساتيد)9- كنترل كلاس توسط استاد با ایجاد ترس و وحشت از امتحان10- عدم بي طرفي استاد نسبت به همه دانشجويان، خصوصاً تفاوت جنسيتي قائل شدن11- راحت نبودن دختران در كلاس درس(ترس از پرسش يا پاسخ اشتباه و خنده و تمسخر هم كلاسي ها)12- بزرگ نمائي اشتباهات دختران در مقايسه با پسران توسط برخي از اساتيد (نه همه اساتيد)… گلایه های آموزشی دانشجویان9

اسلاید 11: 1- بهتر است كه در ابتداي كلاس، انتظارات استاد عاري از هرگونه ارعاب و تهديد صورت گيرد. 2- بهتر است كه در لحن، گفتار و رفتار استاد حالت مبارزه طلبي موجود نباشد. 3- بهتر است كه استاد از رفتار غير دوستانه و غير منصفانه اجتناب نموده و به ايجاد رابطه صميمانه توام با قاطعيت توجه نمايد.4- استاد بايد مديريت كلاس را به عهده گرفته و با بحرانهاي احتمالي مقابله نمايد.5- نشاط و شادابي استاد توصيه مي گردد. شادابي يك متغيري نامرئي در يك تدريس موفق مي باشد.6- بهتر است كه استاد در خنده هاي معقول و منطقي دانشجويان كلاس شركت داشته باشد. 6- پیشنهاداتبراي كارآئي بهتر و استفاده دانشجويان از كلاس، پيشنهادات زير توصيه مي گردد:10

اسلاید 12: 7- استاد در تماس چشمي با دانشجويان حالت آرامش و اطمينان بخشی ايجاد كند.8- استفاده قاطع و مؤثر از صدا (لحن قاطع و خوشايند) توصيه مي گردد.9- استاد بايد به همكاران آموزشي اهميت داده و از آنان با احترام ياد نمايد.10- استاد بايد از مقايسه دانشجويان با يكديگر پرهيز نمايد(كار خوب يك دانشجو به عنوان الگو مي تواند مطرح گردد).11- طرح سئولات فراوان از دانشجويان توسط استاد براي هشيار نگه داشتن آنها توصيه مي گردد.12- سختي درس و سخت گيري استاد موجب هراس دانشجو از درس مي گردد. ايجاد انگيزه موجب عملكرد بهتر خواهد شد. ....پیشنهادات:11

اسلاید 13: 13- وفاي به عهد نسبت به: حضور و غياب، شيوه امتحان و ايجاد موقعيت براي جبران عقب ماندگي هاي درسي دانشجويان انجام پذيرد.14- شرمگين ساختن دانشجو در بین همکلاسیهایش منجر به حقارت دانشجو مي گردد. اگر پاسخ نادرست از دانشجوئي شنيده شود با او بايد تعامل گردد.15- استاد بايد به همه دانشجويان كلاس توجه نمايد. توجه به حرف شاگردان فعال و داوطلب توصيه نمي گردد. از انجام عملي كه مشاركت همه دانشجويان را كاهش مي دهد بايد اجتناب گردد.16- استاد بايد از شكست و درماندگي اجتناب نموده و از آنها انتقاد نمايد.17- تحميل درسي هميشه مقاومت دانشجو را بيشتر مي كند(بهتر است كه استاد به اصول و قوانين تكيه نموده و سطح مطالب درسي را تعديل نمايد). و در نهایت:18- اتمام رضايت بخش و موفقيت آميز درس توصيه مي گردد. ....پیشنهادات:12

اسلاید 14: دو کس رنج بیهوده بردند و سعی بی فایده کردند، یکی آنکه اندوخت ونخورد و دیگر آنکه آموخت و نکرد.علم چندان که بیشتر خوانی چون عمل در تو نیست نادانینه محقق بود نه دانشمند چارپایی برو کتابی چندآن تهی مغز را چه علم و خبر که برو هیزمست یا دفترپادشاهان به صحبت خردمندان محتاج ترند تا خردمندان به قربت پادشاهان.

18,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید