صفحه 1:
بسم اللّه الرحمن الرحيم
زنجيره قامين سبز و تاثير
آن در اعتبار شركت
صفحه 2:
مقدمه:
شهرت قوی منبع تعیین کننده ای برای دستیابی و حفظ مزیت رقابتی است .801/01 6۵/1۱6۰ 8790۰
0 64: 2010 166۲۰ ۷۷2). لين پتانسیل استراتژیک به دلیل قابلیت ارزش آفرینی خاص خود.
و ماهیت نامحسوس ن است که تقلید از ن برای رقبا دشوار است (مارتین دو کاسترو, اواس لوپز و لوپز سائز «
۶ اعتبار شرکت با اقدامات مثبت . و مدیریت مناسب منلبع و توانلیی های ّن .یه جای افزلیش تبلیفات یا
ارتباطات موثر شركتى . افزايش مى Hoejmose. Roehrich. & -Burke. 2011) ab
4 ,3۲05۷010 پایداری محیط زیست یکی از بزرگترین چالشهای کنهنی است که یک شرکت باید برای
تضمین مشروعیت و حسن شهرت خود با ن روبرو شود. قوانین دولتی و نگرلنی های روزافزون زیست محیطی در
بين جامعه پینگر لین است که شرکت ها اگر بخواهند مزیت رفابتی خود را حفظ کندد نمی تونند مساثل زیست
محیطی را دست کم بگيرند. مدیریت محیط شامل استفاده مسئولانه از نریٌی ۰ لب . مواد و مواد خطرناک است.
کاهش انتشار و مدیریت پسماند آب و مواد (2015 :166 & eel Porteous. Rammohan. 46
تنها حول فعالیت های شرکت مرکزی ایجاد می شود . بلکه تحت تأثیر اقدامات توسعه یافته در مشارکت های
86 نیز قرار دارد (2010 1۵98۵۳0۰ & Gu! 9 (Money. Hillenbrand. Day. زمينه . يى
زنجیره تأمین یکی از مهمترین موضوعلتی است که شرکتهای تولیدی با آن روبرو هستند و ید به روشی مسئول
زیست محیطی مدیریت شوند.
صفحه 3:
عليرغم تأثير قلبل توجهى كه ممكن است 65614 در شهرت شركتها داشته باشد . تحقيقات تاكنون كم
cael لس جیبه: ها بزبوط به چمین: gl ald دز نیک aS ga cep elo
(gle aiyai Libs y aes L. Basile 2014 ,. Czinkota . Kaufmann) كوجى
شرکت های فعال در مورد یک زتجیرهتأمین پادار (نرلین لته تعصب انتخاب) از طریق روش های
Tate .. Pagell & Wu .2009 : Hoejmose et al. .2014 کیفی (ه عنوان متال
ou!» (Kirchoff .2010 , Ellram مقلله . مابه بررسى تأثير استراتزى هاى مربوط به اجرای
مدیریت زنجیره تأمین محیط زیست بر
ان مصرف مى بردازيم. رويكرد ذينقعان و جارجوب قابليت
pil ya diem ay easy lain cages مطنه سا چهاژمعانبزقبیات موجوو sid wilh
نظر می گیرد. کته تنها شرکتهای فعال
در 6560 را شامل می شوند .بنارلین منع انتخاب تعصب می شود که کارهای قبلی می تولند باشد
:2014 ..اة 6۱ ۳۱0۵[۳0۵56: 2010 (Tate et al. در مرحله دوم . ما با یافته های
مطالعه ما مجموعه گسترده ای از شرکتهای تولید عمومی
سید موجه یبا قدي آقیوه آخی ایک بررمی: سیسطاف سوويه فأبون سور بساردسی.
ip le yl Sy asl Sgn Aas كنت stl Lay ls A
كند (فهيم نياء سرکیس و دارزتی , ۰۱۵ LIE ما يك تحقيق طولى انجام مى دهيم كه شامل داده
ان شرت ان ری بر تور 44111731 انك مخز الى بكة Gg Sag شل با ناد
های مقطمی را تجزی و تحليل مى كند. لين مطالعه طيلى به oh aly dy 656214 و
BUFO SEES تا ون مان میت
اجرای دو جانبه استراتژی های
زتجیره تأمین محیط را مشاهده کنیم
صفحه 4:
نظریه و فرضیه ها
اعتبار شرکت:
مفهوم . ویژگی ها و ابعاد علاقه به اعتبار شرکت (:)) ۰ یعنی
نظر جمعی یک سازمان . طی دهه های گذشته از طیف وسیعی
| ها رشد کرده است. بعلاوه ۰ رابطه *آن) با سایر
ساختارهای سازمانی مانند تصویر دیگران چگونه ما را می بینند ,
Cage - چگونه ما خود را می بینیم - و مشروعیت - اعتبار
شناختی موجودی - (چون ۰ ۰۲۰۰۵ رائو . 1۹۹۴) به طور
گسترده ای مورد درمان قرار گرفته است. در همین راستا » ویلی
و زالد (۱۹۶۸) تأکید کردند که شهرت چهره مطلوبی را برای
سازمان ها ايجاد مى كند : امکان جمع آوری منلبع را فراهم می
/ کند و به بقای آنها کمک می کند. به گفته بندیکسن و آبرات
(۲۰۰۷) » اعتبار یک سازمان بازتاب ههیت شرکتی آن است. رائو
(۱۹۹۴) اظهار داشت که شهرت نتیجه فرآیند مشروعیت است.
صفحه 5:
سبز شدن مراحل مختلف زنجیره تأمین نه تنها منجر به بهبود عملکرد محیطی
می شود (باعث کاهش انتشار هوا . پسماندهای پساب و مواد زلئد جامد می شود
و مصرف مواد خطرناک و سمی را کاهش می دهد). همچنین اعتبار شرکت های
تولیدی و عملکرد اقتصادی را که به عنوان توانلیی کاهش هزینه های مرتبط با
مواد خریداری شده . مصرف انریی . پسماند و جریمه های ناشی از حوادث
زیست محیطی اندازه گیری می شود ,۳۵۵6۳3۳۲ ,]26۱05 66۲66۲۰
2 ۵۳۱0) اندازه گیری می کند.
صفحه 6:
زنجیره تامین سبز:
در سه دهه گذشته,مدیریت زنجیرهتمین و محیط زیست مدیریت به عنوان سازماتی استرتزیک پیشتر مورد توجه. قرر گرفته است
شيوه هاى كسب مزيت رقابتى (فهيم نيا و همكاران :) با اين حال ٠ اتفاق نظر روشنى وجود تدارد
امين سبز و بايدار است مديريت زنجيره تأمين (55©11). (۲۰۱۳) لاع 563 300 11ل ؛ در يك بررسى
اريف 65611 و ؟1 تعريف 55011 آنهانتجه گرفتند
تعاريف مربوط به 55611 عموماً كسترده تر از تعریف 656014 بوداخیر بر تكرلنى هلى زيست محيطى تأكيد شده است. SSCM
ابه تعريف مديريت زنجيره
مقاله با تمركز بر تعاريف 65611 و 5560111 . در مجموع ۲۲ با
بوديسوند 656001 هماتطور كه ديدكاه خط سه كانه كسترفة ثرئ را اتخاذ منى كندلايماد اقتصادى : زیست محیطی و اجتماعی).
در مطالمه ما بر 656011 تمركز كرده و آن را به عنوان نظارت بر تعريف مى كنيم تأمين كنندكان بر اساس عملكرد محيطى و همكارى أنها
فقط با تامين کنندگان سبز که استانداردهای زیست محیطی را رعایت می کنند (هسو و هو ۲۰۰۹؛ رائو . ۲۰۰۲), به طور خاص : ما جامع
را تصویب می کنیم رویکردتنلیی مدیریت محیطی تأمین کنندگان (۷4/0۳[۵ و همکران. ۴۰۱۲) که به عنوانتوللیی پاسخ دهندگان در
نظر گرفته می شود بهنگرنی های زیست محیطی عملیاتآنها این تونیی ممکن است باشدبه عنوان مثال .از طريق تصویب محیط زیست
درك مى شوند استانداردهاى سيستم مديريت (مانند 14000 150) و توسعه از هر نوع اقدام براى كاهش اثرات منفى زيست محیطی در
عملیات 245 )2003 Vachon. 6 1255610). در مطالمه خود. ما کشف می کنیم تأثير بر اعتبار سه استراتژی یا فرآیند ضروری
برای مدیریت زنجیره تامین محیط زیست را اجرا کنید. انتخاب . نظارت و خاتمه مشارکت.
صفحه 7:
مدیریت زنجیره تأمین سبز به عنوان تقویت کننده اعتبار شرکت انتخاب تامین کننده به
عنوان یکی از مهمترین فرآیندهای عملکرد خرید و مدیریت زنجیره تأمین در نظر گرفته شده
است (وتزشتاین ۰ هارتمن . بنتون جونیور و هوهنستاین ۰ ۲۰۱۶). اگرچه انتخاب تأمين
کننده به طور سنتی بیشتر بر اساس موضوعاتی از جمله کیفیت . قیمت و عملکرد تحویل
انجام می شد (81310 و همکاران . ۲۰۱۳) ۰ شرکت های تولید کننده به طور فزاینده
ای در این فرآیند با استفاده از ضوابط زیست محیطی (۰۸6۵۲ ۰۱26۷ ۸9۲ و
ae aye) Acikgéz
صفحه 8:
ه تأمین محیط زیست یک استراتزی اصلی است که فعالیت حیلتی را در 35)71۷) نشان می دهد ). Luthra
هاوطج/۰۳ ۰۵۵0 60۷18۵020 و ۰2017 3۵۲9)). ارزیابی و انتخاب تامین کنندگان مناسب سبز
يار مهم
است .نه تنهابه این دلیل که آنها مواد . محصولات یا راه حل های مناسب وبا کیفیت بلا را در سطح هزینه ای رقابتی در
اختیار خریدار قرار می دهند . بلکه همچنین به این دلیل که تامین کنندگان ممکن است با جلوگیری از خطرناک بودن ۰
عملکرد محیطی خریدار را بهبود بخشند. مود یا کنسیدیرین ۲۰۱۳) وجود طیف گسترده ای از روش ها و فعالیت های نظارت
بر تامین کننده . همانطور که قبلا ذکر شد . نشان دهنده پیچیدگی این فرآیند و همچنین میزان متابع مصرف شده است
(2013 568۲6۱۰ »6 ۷10۲۵11 برای نظارت موثر ۰ به عنوان متال .
به ایجاد یک سیستم مدیریت اطلاعات با
قابلیت جمع آوری ۰ ارزیلبی و ترکیب اطلاعات مربوطه است (2009 ۳۱۵۰ »6 ee (HSU از خریداران منلبع قایل
توجهی را برای نظارت بر عملکرد تامین کنندگان خود سرمایه گذاری می کنند تا از ریق عملکرد زیست محیطی بالاتر مزیت
رقابتی خود را بهبود بخشند و به اصطلاح خطر پایداری تامین کننده را در سراسر زنجیره تأمین کاهش دهند
gL (Porteous et al.. 2015 ‘Hajmohammad & Vachon. 2016) ادبیات نظارت ont
کنندگان را به انجام سرمایه گذاری های زیست محیطی تشویق می کند )2003 4augs 9 (Klassen & Vachon.
توانایی های مدیریت محیط زیست آنها (2008 1355670 »6 66). در یک مطالعه تجربی با مدیران در زمینه خرید و
أمين كنندكان به طور
اغير مستقيم عملكرد و بايدارى محيط زيست را بهبود مى بخشد . زيرا لين فرايند براى اجرای روش های همکاری لازم است
au,» Sierra (2015) , Tachizawa . Gimenez ۰ عرضه در اسپانیا
که نظارت
صفحه 9:
ارت بر زنجیره تأمین محیط بر شهرت شرکت تأثیر مثبت می
مشارکت زیست محیطی در بازارهای 928 شامل تبادل اطلاعات فنی و ان
یادگیری در مورد عملیات یکدیگر
به منظور تعیین برنامه ها و اهداف بهبود محیط زیست است. مشارکت تأمین کنندگان محیط زیست به معنای
یست محیطی مرتبط با جریان مواد در زنجیره تأمین است (واچون و کلاسن .
۲۰۰۸ در این همکاری ها . شرکا بايد مستوليت ها و توائليى هاى يكديكر را در مديريت محيط درک کنند (بوون ٠
همكارى براى كاهش تأثيرات ز
پسر عموی ها . لامینگ و فاروکت . ۲۰۰۱). همچنین » شركا بايد در عمليلتى كه مرزهاى سازمائى را براى دستيابى
به اهداف مشترک عبور می دهند . انعطاف پذیر باشند . زیرا شهرت حاصل از لین امرنه تنها در شرکت اصلی بلکه
در ویژگی های مشارکت 828 ایجاد می شود (ملنی و دیگران ۰ ۲۰۱۰). رولبط تأمین کننده برای مدیریت هویت
شرکتی بسیار مهم است و تأثیر مستقیمی بر روند استقرار خریدار در نزد سهامداران دارد (6 860016۳
7 ,۵0۲۵ لین شرکت می تولند تخلفات زیست محیطی انجام شده توسط تأمین کنندگان را از طریق
یک حسابرسی خارجی شخص ثللث یا داخلی oy a Awaysheh & Klassen. 2010) ass pls! +
فعال برای شناسایی تأمین کنندگان که معیارهای زیست محیطی را برآورده نمی کنند مفب
صفحه 10:
اقدامات
متغیر وابسته متغیر وابسته "اعتبار شرکت
ما از طریق نمره ستون اجتماعی گزارش شده توسط پایگاه داده 53] اندازه گیری می شود. هر نمره 963 از طریق
روش نمره دهی یه صدک (در محدوده + تا ۱۰۰) محاسبه می شود » بر اساس سه عامل: شرکتهایی که از رتبه فعلی
بدتر هستند . شرکتهایی که ارزش آنها یکسان است و شرکتهایی که دارای ارزش کلی هستند ۰ .)۲۰۱٩ محاسبه اين
امتیاز بر اساس ۶۳ شاخص مربوط به نیروی کار ۰ حقوق بشر . جامعه و مسئولیت محصول است. امتیاز ستون اجتماعی
توسط پیگاهدادهتعریف می شود: "ظرفیت یک شرکت برای ایجاد اعتماد و وفداری با نیروی کار« مشتریان و جامعه
خود . از طریق استفاده از
ین شیوه های مدیریتی. این بازتاب شهرت شرکت و سلامت پروانه فعالیت آن است که از
عوامل کلیدی در تعیین توانلیی آن برای تولید ارزش سهامداران بلند مدت ! ن نمره شامل دیدگاه های داخلی
و خارجى ذينفعان مختلف است. از لين رو . تعریف شهرتی را که در لین مطالعه فرض شده است و مبتنی بر رویکرد
ذینفع است . پوشش می دهد
صفحه 11:
متغیرهای مستقل متفیرهای مستقل ما مربوط به سه استراتژی هستند که در اجرای مدیریت
زنجیره تامین سبز مشارکت دارند و با استفاده از نقاط داده گزارش شده توسط پایگاه داده
290 اندازه گیری می شوند. اولین متغیر مستقل "انتخاب زنجیره تأمین محیط" است. در
صورت استفاده از معیارهای زیست محیطی (14000 ۰1500 مصرف انرژی و غیره) در فرآیند
انتخاب تأمین کنندگان یا شرکای تأمین خود . لین امر دوگلنه است و به عنوان ۱ گزارش می
تأمین محیط زیست " دومین متفیر مستقل ما است که با یک متفیر
گیری می شود که اگر شرکت نظرسنجی از عملکرد زیست محیطی تأمین
کنندگان خود انجام دهد . مقدار ۱ را در نظر می گیرد. سرانجام ۰ سومین متفیر مستقل به نام
"خاتمه مشارکت در زن امین محیط زیست" را در مدل ها گنجاند
ابه این متفیر یه
عنوان یک متفیر ساختگی کدگذاری می شود . درصورتی که شرکت گزارش دهد یا نشان دهد
آماده است برای پایان دادن به مشارکت با یک شریک تأمین منلبع ۰ در صورت عدم رعایت
معیارهای زیست محیطی . مقدار ۱ را بدست می آورد.
صفحه 12:
متغیرهای کنترلی ما چندین متغیر را در رابطه با مدیریت محیط . استراتژی مسئولیت اجتماعی شرکت (*/5.)) و ویژگی
های محکم کنترل می کنیم که ممکن است بر اعتبار شرکت تأثیربگذار. وقتی شرکت ادعا می کند دارای گواهینامه
0 09 يا سيستم مديريت محيط (61185) است . متغير ساختكى "كواهينامه محيط زيست" رابا كد ١ در
نظر كرفتيم. صدور كواهينامه زيست محيطى را مى توان به عنوان نشانه اى از تعهد زيست محيطى شركت براى حمايت از
اجرای مدیریت زنجیره تامین سبز مشاهده کرد. همچنین به یک شرکت اجازه می دهد تا از طریق ذی نفعان با رفتار
سازگار با محیط زیست و گزینه های استراتژیک از طرف های ذینفع خود مشروعیت كسب كند (مارتین دو کاسترو ,
اواس-لوپز و بالاروزو-نونیز » ۲۰۱۷). دومين متغير كنترلى اتذی «cul "CSR
آمورس-سا
صفحه 13:
آمار توصیفی و نتایج رگرسیون:
نمره ای که توسط پایگاه داده 963] گزارش می شود که منعکس کننده روشهای یک شرکت برای برقراری ارتباط است به
عنوان اطلاعات تکمیلی .با مشاهده توسعه مدیریت زنجیره تامین بر اساس معیارهای زیست محیطی . شرکت هابا گذشت
زمان اجرای فزاینده ای را نشان می دهند. در سال ۰۲۰۰۸ فقط ۱۰ شرکت (۴/) ترکیبی از سه استراتژی مربوط به انتخاب
زنجیره تأمین محیط زیست . نظارت و خاتمه مشارکت را اتخاذ کرده بودند. با لین وجود . در سال ۰۲۰۱۷ ۱۴۶ شرکت از
۲ شرکت موجود در نمینه ما (1۶۰) رویکردی جدایی ناپذیر از مدیریت زنجیره تامین سبز را بر اساس اجرای سه استراتژی
توسعه داده اند. اين روند مطلوب آگاهی از محیط زیست همچنین در تعداد شرکتهای دارای مجوز زیست محیطی منعکس
شده است که از ۱۶ در سال ۲۰۰۸ به ۲۰۳ در سال ۲۰۱۷ افزلیش يافته |
این شواهد تایید می کند که فعالیت در ز
مدیریت یک پدیده اخیر است (۰2014 .31 64 ۳۱0۵6[۲0056). نمونه ما شامل شرکتهای
4 منندوليت Creal a
بزرگ است. متوسط تعداد کارمندان ۳۰0۲۱۷ نفر است. فقط ٩ شرکت دارای <۲۵۰ کارمند هستند. نگرانی های فزاینده ای
در مورد پایداری در بخش های فن آوری بالا وجود دارد زیراآنها با محصولات کوتاه مدت و تقاضای فرار مشخص می شوند
(چولنگ . وننگ و ژلئو . ۸۲۰۱۴ در نمونه ما ۶۷ شرکت فناوری پیشرفته وجود دارد. بخشهای فناوری پیشرفته با استفاده از
تعریفی که توسط (2011) 0ا.)00 ارائه شد .
تاسایی شدند.
صفحه 14:
بررسی مقاومت:
برای دیدن اینکه لیا نتلیچ ما پایدار است :ما از استکام مختلفی استفاده کرديم جك مى كند ما
بررسئى گرديم کف جكونه ثتايج ممكتن اسك با استقاذه:ازسه كزينة متفاوت باشلل مشخصاك
متغيرهاى مستقل: "بسته هاى استراتزى هاى زنجيره تامين محيط زيست". اين متغير بر اساس
اين فرض که نشیوه ها ژیست محيطئ ايجاة شده:اسث:در مورة زنجيره 'ثامين به بهترین شکل در
ترکیب کار می کند این بود با استفاده از تعداد زنجیره تأمین محیط زیست ۰ برآورد مى شود
استرابتی هاه هنكامى كه شركت لين كار را انجام مى دهد ٠ مى تولند از مقذار استفاده کند هیچ
استراتذى را اجرا نكنيد » ا زملنى كه شركت " انتخاب ٠ نظارت و بخشى از زنجيره تامين محيط
زيست يايان كارء يعنى شركت يك زنجيره تأمين سبز ايجاد مى كد
صفحه 15:
نتليج تأييد مى كند كه استراتزی 658 از اجراى 656014 پشتیبنی می کند. سرانجام .ما یک آزملیش حساسیت دیگر ربا هدف کشف
وجود "هلله مللى" در بشت شهرت شركت انجام دادیم (نتليج در صورت درخواست در دسترس است). جنين هاله يا تعصب مالی وقتی ظاهر
می شود که "رزیبی عناصر مختلف شهرت شرکت با در نظر كرفتن عملكرد اقتصادى و مللى شركت تفسير شود" (مارتين دو كاسترو و
همکاران .
۰ ما در مدل های نشان داده شده در جداول ۲ و ۳ دو گزینه کنتل یک دوره ای راجع به عملگرداقتصادی و مالی وجود
دارد: 80/6 (باركشت به دارايى) و .6817/46 (درآمد قبل از بهرة . ماليات . استهلاك و استهلاك). نتايج خاصل از اين آزمون حساسيت به
طور مداوم از يافته هاى اصلى تحقيق بشتيباتى مى كند. نتايج حاصل از لين آزمون حساسيت به طور مداوم از يافته هاى اصلى تحقيق
بشتيبلنى مى كند. نتليج حاصل از لين تست حساسيت به طور مداوم با اعللم حمليت يافته هاى اصلى مطالعه منتقل شده است.ما اين حال .
هیچ یک از متنیرهای کنترل منتی داز تبودد: رین :ما تجزی وتیل الی را حقظ کزخيمعا ناد معاهداتنه دلیل متقیزهای
كنترل اضافى عقب مانده كاسته نشود. از نتليج لين آزمون تجزيه و تحليل حساسيت ٠ مى توان تفسير كرد كه هيج اثر هاله مالى وجود تدارد.
لين نتليج اعتبار متفير وابسته مار به عنوان معیاری برای تأید تأیید می کند که شامل نظرات ذینفعان مختلف است و فقط نگرانی های
ككيران كارشناسان صدعت و آن دسته از كاركزاران كه عمدثا یه عملکرد اقتصادی و مالیمربوط هسنتند : نیست.
صفحه 16:
بحث و نتیجه گیری
ممکن است شرکتهای مدیریت کننده زنجیره تأمین با معیارهای زیست محیطی افزایش شهرت با لین حال در تحقیقات به
مورد کمی توچه شده است رابطه بين استرانزى هاى 656014 و تجديد نظر شركت ها قرار دادن كارهاى قبلى لين رابطه را
از طريق بخشهاى متقايل بررسى كرده است مطالعات ملى . فقط بر روی شرکتهای فعال در زمینه عرضه مسئول متمرکز است
مدیریت زنجیره ای (که به معنای تعصب انتخاب است) و تجزیه و تحلیل شواهد 012 یا با استفاده از مطالعات موردی
(۲۱۵6[۳۱۵56 و همکاران . ۲۰۱۴ لين مقلله با بررسی تأثیر بر مشارکت های قبلی کمیاب گسترش می یلید شهرت هر
استراتژی درگیر در اجرای برنامه مدیریت زنجیره تامین محیطی از طریق طهلی و تحقیقات کمی با مطالعه داده های پانل
شرکت های تولید کننده اروپا . ما متوجه شوید که انتخاب تأمین کنندگان بر اساس عملکرد محیطی آنها سودمندی از شهرت
شرکت سود می برد. انتخاب تأمین کننده در نظر گرفته شده است تا یکی از مهمترین و پیچیده ترین فرایندهای موجود در
عرضه باشد
صفحه 17:
| پنج بعد اصلی در فرآیند انتخاب تا
خرید مدیریت (خرید سبز) »
مدیریت تحقیق و توسعه (طراحی سبز) .
مدیریت فرآیند (مدیریت مواد خطرناک) ۰
کنترل کیفیت: وسیستم های مدیریتی مانند محیط
ت بر زنجیره تامین و خاتمه مشارکت بر اساس
گواهینامه سیستم مدیریت ذهنی. ما همچنین می بینیم که پس از
عملکرد محیطی به طور مثبت بر اعتبار شرکت تأثی مى كذارد.
جمع آوری گزارش ها و اسناد . ممیزی و ایجاد پایگاه داده برای اطلاعات دریافتی از تأمین کنندگان برای تعیین انطباق آنها با
الزامات زیست محیطی (به عنوان مثال کاهش بسته بندی و
bs بازيافت . اصلاح و غیره) برای مدیریت موثر ایجاد زنجیره تامین سبز. این رویکرد نظارت تشویق می
صفحه 18:
تأمین کنندگان فرآیندهای تولید سازگار با محیط زیست دارند و از این رو . شرکت های خریدار قادر خواهند بود خطرات زیست
محیطی را کاهش دهند و شهرت خود را بهیود بخشند (2015 ..۵1 6۸ 10010123۷/8). برعکس . اطلاعات بدست آمده از
فرآیند ارزیایی ممکن است منجر به فسخ مشارکت در مواردی شود که تأمین کنندگان استانداردهای محیطی را رعایت نکنند.
وقتی وایستگی نامین کننده به خريدار زياد باشد . تهديد به فسخ رابطه اطمینان حاصل خواهد کرد که تأمین کنندگان مطابق
انتظارات محیطی عمل می کنند (حاج محمد و واچون . ۲۰۱۶). مطالعه ما نشان می دهد که هدف از قطع رابطه یا تأمین
کنندگانی که عملکرد محیطی مناسبی ندارند پیامدهای مثبتی بر شهرت شرکت دارد.
1
يافته ها ثلبت مى كند كه اجراى يك مديريت بايدار يكبارجه از زنجیره تأمین برای پاسخگویی به انتظارات ذینفعان ضروری
برای مدل های تجویز کننده
آمین کننده تجویز شده که هدف آنها شناسایی مهمترین عوامل در ایجاد مشارکت استراتژیک با تأمین کنندگان است. مدیران
باید عوامل محیطی را در تصمیم گیری های انتخاب تامین کننده فراتر
در نظر بگیرند (هاشمی و دیگران ۰ ۲۰۱۵). علاقه به ادبیات در مورد معیارهای زیست محیطی و سبز برای انتخاب تامین کننده در
حال افرًا
معيارهاى متعارف مانند قيمت . كيفيت . تحويل و غيره
ايش است . با اين حال . شواهد تجربى كمى از انتقال اين برنامه ها به واقعى وجود ذارد.
صفحه 19:
تحقیقات آینده با استفاده از پرسشنامه یا سایر منلبع اطلاعاتی حاوی داده ها در
مورد لين متغيرها به رفع لین مسائل کمک می کند. تحقیقات ما بیشتر درک رابطه
بين مديريت زنجيره تامين محيط زیست و اعتبار شرکت را توسعه می دهد و
دارای پیامدهای نظری و مدیریتی است. نتایج انگیزه ای برای ادامه مطالعه برخی از
موارد کشف نشده فراهم می کند. به عنوان مثال » جالب اسث که.بررسی کنیم
چگونه شهرت تحت تأثیر ملاحظات اقتصادی . اجتماعی و زیست محیطی در
انتخاب . نظارت و خاتمه همکاری با تامین کنندگان و همچنین پویایی خاص
رابطه بین 3502) و شهرت در خدمات تحت تأثیر قرار می گیرد. صنعت. این
جریانهای پیش بینی کننده برای تحقیقات آینده است. اعلامیه علاقه رقابت هیچ.
تشکر و قدردانی نویسندگان با قدردانی از حمایت مرکز 581131006۳ برای
٩ مسئولیت اجتماعی شرکت در دانشگاه مالاگا (اسپانیا) با حمایت مالی بانکو
spel,
