زندگی نامه نظرات و کتابای لویی کان

sarsrk

26 صفحه
737 بازدید
25 بهمن 1400

برچسب‌ها

صفحه 1:
بسم الله الرحمن الرحیم Reese eee استاد مریم اکبری 2

صفحه 2:
ا ا لش تا 5 ۱ |

صفحه 3:
ا ‎“Tsp ee ee‏ ‎bere‏ ل ا ا پرنو استونی در خانواده بهودی چشم به ار و به همراة خانواده رل .مهاجرت كردند لويى كان سال 1920 در دبيرستان مرکزی فیلادلفیا و مدرسه هنرهای صنعتی ‎Co‏ ا ا ‎Fe-‏ ا ‎pm Sear‏ 0 ينسيلوانيا كه شيوه آموزشى آن شبيه دانشسراى عالى ملى هنرهاى زيباى ياريس .بود تحصیل کرد ‎illbsssivitereL,‏ ا 1 ‎oir corre) bro) I‏ 5100

صفحه 4:
کارهای معماری لوبی کان از طريق ينج اصل ثابت, قابل احساس ترکیب در کل بنا .1 ا ا ا ‎ulite » wilisly‏ ا آنها احساس فضاي معماري به .3 ‎Sab ulgis‏ ا 3 ‎Foy] eee reo] ripe vite] (Srey ase] I)‏ ‎OCC rN er UL SC RCS] Ce PUD Pe)‏ اسلامى و حتى اكادميسم قرن ‎١9‏ ارويا .را مىتوان ديد اهمیت نور به منزله بخشی از .4 Bas ea ele ous oa ie cs

صفحه 5:
لوبى كان اغلب از فرم: نور و روشنايى و از فضاهايى كه عملكردى بر انان غالب است. صحبت مىكرد, درباره نور و ور و روشنابى حضور همه جيز را باعث مى شود ‎ere ered‏ ا ل .نور مصرف تلدود جع اسل ی ‎2 ‏اخسام هیان‌ها‎ ‏11ر5‎ aia Uns lice ees: ‏نور به جانب جسم حرکت می‌کند و جسم به جانب نور و ا 0 ‏لوی کان زا عی‌توان شاعر معماری در صد سال گذشته ‏.دانست ‎

صفحه 6:
ا اه ۱ Isp areete) Corgi urge eo ‏ا ا ا‎ ۱۹۶۶-۷۲ ‏موزه هنر کیمبل‎ بيمارستان مركر ابوت در د 132115 ‎Peter wep‏ ال ita eracere mele wet ae yee Lent Fe -۶۱ ‏ساختمان آزمایشگاه‌های پزشکی دیچاردز, پنسیلوانیا‎ ۳ ‎pr Par ey reer peste‏ ا اك كنزوتانكه ‏خوَابكاه التونوردونولى اردمن: افامتكاة داش جويان ‎aes)‏ ا 00 ‏ا ‏کنیسه مایکوه, اسراییل ,۱۹۶۱-۷۰ ‏کتابخانه آکادمی فیلیپس اکستر, نیوهمپشایر, ۱۹۶۷-۷۲ ‎ ‎

صفحه 7:

صفحه 8:

صفحه 9:
گالری هنری دانشگاه یال

صفحه 10:

صفحه 11:
‎cUvveve)‏ علمی زیست ‎coon las‏ سالک, در جولا ‎ ‎ ‎

صفحه 12:
9 1 8 و

صفحه 13:
ل ا تا ‎eRe ere‏ ا نظریاتش را از طریق ا اا او یک نوشته ارزشمند به نام (نظم هست) و چند ا 00 و طراحی) باعنوان 0 & aw (95 9 9S) 000 re) cartier St] ee

صفحه 14:

صفحه 15:
0 tet] Bek age] k رویکرد کان به معماری رویکردی فلسفی است زير بنايبى فلسفى در معمارى: ياسخ به يى يرسش است و آن پرسش از »چیستی معماری« است .»اين يرسش او در اين امر تبيين ميشود كه »جكونه معمارى تجسم بيكرانهاست ‎my irtas SIE]‏ ا ا ا 00 ا لا ا 000 معماری را و »بیکران« کلیدی »کرانمند« ترکیب دو امر بیکران و کرانمند معرفی :میکند هدف كان از ‎recone perry‏ | ار .فيزيكى: كراتمتد است احسانن و خیال بیکران هستند و زیانی ندارند, و خیال هر کسن 0 502000 ا طبیعت است. انسان همواره واالتر از آثارنش است زيرا هركز نميتواند أرماتهايش را كامل بيان كند. درتتیجه» راه بیان خود در معماري ‎Lenel‏ 1

صفحه 16:

صفحه 17:

صفحه 18:
و7 ‎Pore‏ 9 »نو ر« ا ب | است که( یک چیز چه می‌خواهد بشود ) او به اصطلاح( فرم )اشاره ميكند و ( ييش فرم) را نيز به كار برده است او بعدها چنانکه در سخنرانی (سکوت و نور) از مفهوم (سکوت) هم استفاده کرده ‎i] Fverean Fevrent Fe PPT OT A ert‏ ا ا 00 ا ‎ay) Evie‏ 1 ‎PA PEeS pre reCitS Crore mmr town Wr meu Reed WTHLg Py‏ ‎wrellay Saul aittlss 3979-0205 Ulu U9, Glb osile‏ بى_از نظر كان. سكوت كرانمند نيست, اما »ارادة معطوف بهبودن<«را در خود دارد. در اين ارادة معطوف به بودن است ت به »نور« میرسد. هر فرمي »خواست ل ا ال ا 0 00 ‎cul 52979 Cuwlgswlul » pe pady‏ 1 onl Evian Peper rappe onl Gaya Sa] ee ed io ete ee ore

صفحه 19:

صفحه 20:
نهاد 1 بشري است. نهادها از »مبدأ« سرجشمه ‎ae‏ ا ‎mere LSD)‏ ا ا 00 ‎oD‏ ل 0 ‎OBI)‏ ل ا 0 للدت است. آرزوهاى اصلينهادها را شكل ميدهند. كان مدرسه را نمونهاى از اين نهادهامعرفى ميكند, که از آرزوهای انسان برای آموختن سرچشمه ‎ee‏ 3 ‎Vy‏ ا ا ‎Poo] Ee‏ ‎dp lS L OLS .2iSpo SoS gl sla jlig uluil 9‏ مفهوم نهاد تالش داردتا عالوه بر تبيين نسبت ‎as panes‏ ا و 1 110117 |

صفحه 21:

صفحه 22:

صفحه 23:
مفهوم معماری نزد لویی كان لویی کان در جستجویی زیربنایی فلسفی برای ‎Rrropt vir mate pear mn Ee)‏ ل به كار ميبردكه به زبان استعاره بر مفاهيمى بنيادين اشاره دارند. به كار بردن عباراتى جون ‎Or Aer‏ ا ا 0 ا ا معماری. همگی نشان از اعتقاد کان به نوعی 7 را نه به مثابه اثر معماری, که تجلی خواست و آرزویی نهفته و ازلی برای بودن و تحقق سد. ‎eee ceo Rem cere err‏ نات | 9 0 ‎ose 0‏ 2 لويبى كان به آن معتقد است معمارى اى است ‎RCO 1‏ شکشی به معماری

صفحه 24:
ا ا ا ات ا 0 0 ‏ا 2 ا ل‎ STP IeT اين رو او با كاربرد اصطالحات جديدء تلاش دارد تا زيربنايى ‎bv)‏ 0 ا 0 0 ‏ا ا ا ا ا ل‎ ‏زمينة طرح يرسش از جيستى مفهوم عملكرد و نسبت أن با‎ Borner ‏ا‎ ‎00000 ‏ا 0 ا‎ ev] -¥-1 ane ‏عملكرد نزديك است, »نهاد« اسثت. او در تبيين نهاد آن را‎ 0 1 ‏ا‎ melee Inn OCI Yee Irenicay Wien Sts erent nit pecsre Sata ‏ا ا‎ trent) Pete teat T eet S eel ere SE ase Cm SiC vmntt Ser) Rp ee reece ol feett Stree cr rno) rel Orpen TS) ae] ‏رويارويى رت 8 اين آرزوها‎ Byers) ‏خوانده‎ 1

صفحه 25:
كتاب نامه ا م ل ا عبداهلل جبلالعاملى. اصفهان: خا /الا11 ‎ACS ROL IES‏ ا ا ا ل ا ‎ODT‏ ‏.شرکت انتشارات علمی و فرهنگی, ۱۳۶۵ مزيني: منوجهر: و ی رب ۱۳۷۶ نوربركشولتز. كريستين كزينهاواز معمارئ معنا و مكان ترجمة ويدانوروز برازجانى تهران جانجهان ‎١141‏ -Brownlee, David B. & De Long, David G.. Louis |. Kahn: In theRealm of Architecture. London: Thames and Hudson Ltd.,1997.Curtis, William J.R.. Modern Architecture Since 1900. 3rd ed.New York: Phaidon Press Inc., 1996.Frampton, Kenneth. Modern Architecture, A Critical History.3rd ed., Revised and enlarged. London: Thames andHudson Ltd., 1992.Gast, Klaus-Peter. Louis I. Kahn: The Idea of Order. Translatedby Michael Robinson. Basel: Birkhauser Verlag, 1998.Kahn, Louis I.. “Form and Design”. in Vincent Scully Jr.. Louisl. Kahn. George Braziller, Inc., 1962.Kahn, Louis |.. “Silence and Light”: A talk given at ETHZurich, Switzerland. in Heinz Ronner & Sharad Jhaveri.Louis |. Kahn, Complete PE SN aR ‏ارقي الك ور وا لوج ات ار یت‎ ESA ND eS TORE ES

صفحه 26:

39,000 تومان