صفحه 1:
صفحه 2:
ا ا رت
MICROSOFT ,ORACLE , PEOPLESOFT
fee Docecal penal PSP a even mre eae every Coe DD AN F-NWZ BLO)
می کنند. این موارد شامل سفارش فروش. خرید. برنامه ریزی تولید.
one 0 Wer one very tions ال 501025"
شده توسط مابرت و همکاران وی نمایانگر آن است که محبوب ترین ماژول
ener ار ی اس Peel ea
ضمن اکثر سازمانها از یک بسته 101۳ خاص به جای انتخاب ماژول های
مختلف ار قرو ةد كان مختلف 9
صفحه 3:
:SAP®
* يك بستر نرم افزارى ”1181 است كه در سطح جهان مطرح مى باشد كه نيازهاى
كسب و كار اصلى تمام صنايع و شركت هاى متوسط و سازمانهاى بزرك را برأورده
pe اا ا ا ا 07
ا ا ا ا ا ا |
Tee) ۱
فروش و خدمات شركت است. با استفاده از قابليتهاى قوى 5/4818 مى توانيم امكان
Se ee eae eee eo
ee ory eMC tse ee ee Coe 6
رسیدن به انعطاف پذیری برای پرداختن به نیازهای کسب و کار جدید.
peeyroeny را 0
cee ere nC en eee nee per cry ear en ores كه
صفحه 4:
ORACLE®
Bere con CeO eee er sete TOS ا SE
BEN Perper ol Fae ا gcov en ©) 5¥.1 0) Wa)
ل ا ل ل 0 0 مستقل در سراسر
چهان تبدیل شده است. سیستم 1125 برنامه های کاربردی 310۳ را بر مبنای اوراکل بر
صرفنظر از اینکه ae روى شركت هاى كوجك تا متوسط در صنايع توليد و
|
0 ال ل
۱ ا ا
0 Reape re ede eset Coa, Semen sce ET IU
ee el rac ee nee
WK on ed تا ار(
te oak Ren Te TOS ل eens Ee 0
* جهانی شدن عملیات کسب و کار باعت شکسته شدن مرزهای مناطق و کشورها گردیده است.
تمامی عملیات جهانی و بسترسازی شرکت از طریق پورتال بهترین راه حل برای شرکت ها
ل ا انا
دن
صفحه 5:
‘Sales and Distibution,
Materials Maneg
مهم
Fiuancial Accounting
A)
“Honan
Resources(HR)
Oracle
“Marketing|
Sales Supply
Chain
Procurement
Financials
Perro
Supply Chain
Supplier RelatinShip
‘Manegment
Financial MAnesment
صفحه 6:
10۳ بازار غولهای pew
20
9
1
SAP Oracle Microsoft
jamies
شکل ۱ سهم سه غول 688 از بازار جهانی تا انتهای سال ۲۰۱۳
صفحه 7:
مدیریت مواد و تولید
a 00
۳ Senge pany en perS beteene cong oo 50d
1 es nce We cS ne Oe emer ces oem
یکپرچه سازیروشهایعملیاتادله بیزولحدها و سیستمهاولطاهاتیمد یریظست
و ا ل
steers Cay er eye rote ieee 000
ee COO 3) sa EO eqn RU oct Ey |
ا ا ا corer mer 25 0
میتواند باعث کاهش چشمگیر هزینه و مقادیر اساسی زمان شود.
صفحه 8:
صفحه 9:
فرآيندهاى بازاريابى و فروش :
sp Cede ا ا ا ا
فرآیندهای عملیاتی :
6 dD ed Cal oD ace ah ECL eat
ee SO LC ILS ce NCS oe rN ree DE]
page en Er) د bce le el
Feige won uc conatiNicpin uipris mwceyicy
Pe ene DROSS) ee ca Nee Ne nC TCO
RAR Se ae We he Sl eioe pyr nee oul enor ana
0 RC Sa aE eee SS
0
اين فرآيندها براى تعيين جكونكى تخصيص منابع بازاريابى براى دستيابى به حداكثر درآمد
ا ا ات
صفحه 10:
eS ee eed
مدیریت فروش بیشتر به برنامه ریزی, سازماندهی, هدایت و کنترل نیروی فروش تأکید می کند.
فروش چیست؟
۱
م خواددا
فرآیند فروش دارای سه مرحله است:
درک نیازهای مشتری
لا ارائه راه حلی برای رفع این نیازها
کسب رضایت مشتری
فروشندگان نقش پل ارتباطی بین تولیدکننده و مصرف کننده را بازی می کنند. لذا فعالیتهای
eae eee eee Ie ead ا ا ا لت ا
Sede
صفحه 11:
وظایف مدیر فروش چیست؟
وظایف مدیر فروش مانند هر مدیر دیگری شامل برنامه ریزی. سازماندهی. گزینش نیروی انسانی
ا ل eC ee ate eee RC SO
Plies Pare (Perec go Canes Par On et Pre eV ec
ee lO a ea eee a ae eS) ee cence
فروش رابا توجه به هر خط تولید تعیین می کند.
ces esc
Ror roel erect ater cee toa
تحليل اطلاغات ويدست أؤردن روتدهاي مغتلق ”
2 ا ere ne ae
تعيين سهميد و مناطق فروش ”
" تعیین تعداد فروشندگان و عاملین فروش
صفحه 12:
ee eee nc eee ote eit oy Braid
renee ا eee ne eee eel
Reprecenes St Say N at eee tne see a nC ely tenor ee
Pope erry Foy AE Par ا ا commen CaneoNn
فايلهاى دريافت سفارش و فايلهاى سوابق فروش است. همجنين سيستمهاى ”12151 نرم افزار
ارتباط با مشترى (01811/1)) را نيز دارا مى باشئد كه اطلاعات مربوط به سوابق خريد. سليقه و
يرداخت مشتريان را براى متصدى فروش فراهم مى كند.
0 ا ا ل
تامين ٠ ذخيره مى شود. سيستم ”20141 حمل و نقل ها و فعاليتها را از زمان درخواست مشترى
0 ا ا ا ال eee
Sree ا CON ce Gee پا سس
متصدی فروش, فروش را بروز رسانی نموده و هزینه محصولات و سوددهی را محاسبه می نماید.
صفحه 13:
تین قیمت افلامی که باید عریدار شوت تین قیمت فروش ثبت
مقادیر سفارش؛ بررسی امکان ومیزان تخفیغات: بررسی اعتبار مشتری
استفاده از داده های
Peggle guy
ERI Ap Oks Wa OS erly pay به مقتار
رداغت هده
7
اهاى مرتبط با ارزيابى فروش
|
1 ress ner array ene TS rer ee ee SIN a
همانطور که در شکل تشان دادم شد ی باشد. Dep i Je cg roy ay Pa سایر
صفحه 14:
محيط بيرامون مازعان
کارکنان
شکل 1-۳ ارتباط سیستم اطلعانی حسابداری با محبط gly
صفحه 15:
پاسخگویی سازمان در برابر محیط خارجی (ارتباط اطلاعاتی با محیط) صرفً از طریق
مديريت انجام مى شود و بخش اعظم اطلاعات مورد نياز مديريت» اطلاعات مالى است كه از
طريق سيستم اطلاغاتى خسابدارى تامين مى دود مجموعة اطلخاتى كه مديريت براق
انجام وظايف خود اعم از ياسخكويى و تصميم كيرى به آن نياز دارد از طريق نظام اطلاعاتى
ed ا را رت تا
نيز دارد كه برخى از آنها عبارتند ار سيستمهاى اطلاعاتى توليد بازاريابى: برسئل؛ متايع
s enpe ary ae-eyes erpe ا 2 ES) ope دا
ON OO ges rca Reais IPS Co css UPC ery 1
SN ete cee nD) RM ot ane ra ag
زیرا در صورت استفاده از پایگاه داده چند گانه تهیه اطلاعات مربوط به تفاوت هزینه های
موجودی مشکل می شود و از آنجایی که هزینه موجودی. پایه ای برای تعیین سودآوری
محصول است بنابراين تعيين سود محصول دشوار مى شود.
صفحه 16:
59-0 ithe pre oe cst Sa
| ore Rect es Sea ee
انجام می دهد
صفحه 17:
1
510 و را ل
۱ ane eale cael Woah ales alco
ايستكاههاى كارى و ابزارهاى تحليلى براى طراحى و تركيب صحيحى از سرمايه كذارى ها به
erred اا ا ل ا |
سطع عكلياى جرزانهاى نقدى يه الثازمان را از ee aE ۰
های به فروشندگان, گزارشات اوراق بهادار و رسیدها پیگیری می کنند.
صفحه 18:
CU et a
سیستمهای بودجه بندی سرمایه ای >
eee re ae
LYE TOR ne er
CaN eS EL eRe as one ReneS CES ORS Re NCS) od ReneS loa
ادك ed eee ا ie
i> Sheen eee
Fey res eer pene era
ورود اطلاعات صورت حسابها به صورت دستی و اتوماتیک
3
تعریف متدهای معطلف دریافت بة صورت وهانبدنی اشله ار کیل در یافت ct
" تفییر و اصلاح صورت حسابها بر اساس اعطای اعتبر به مشتریان و تخفیف. های اعطایی
7 مشاهده تمام رویدادهای مشتریان و ارائه گزارشهای لازم به مشتر
" دریاقت اطلاعات از سیستم های غیر 218۳ توسط فایلهای واسط
صفحه 19:
ف رآیندهای مدیریت مواد و تولید
فرآيندهاى ساخت و توليد شامل تمام فعاليتهاى لازم براى اطمينان از توليد
مطابق با نياز مى باشد و به دو بخش عملياتى و فرآيندهاى كنترل مديريتى
tr را عملياتى كامل ف#اليتهاى رورائه مانند خريد: دريافت
ا ا ۱
eee en ee ee ean Teter es nea
IS Ses ie Re ae aca edt S Shs aC cerned
ا ل ل
صفحه 20:
۱ ار ی را ار esa
سازمان سروکار دارند مانند مشخص کردن خطوط جدید تولید و سرمایه
۳ كذارى در يك تكنولوزى جديد ا در سطح وت
توليد بر توليد و منابع و هزینه های آن نظارت دارند. آنها در سطح دانش:
1 re meee cpete1F01 es on Pe nee EN
و در نهايتء سيستمهاى اطلاعاتى توليد در سطح عملياتى با وضعيت كارى
تولید سروکار دارند.
صفحه 21:
ba CaP lat LS Toa ا
مازول هاى ساخت و برنامه ريزى توليد در سيستمهاى ”18181 از برنامه ريزى احتياجات
wee م ا aS See
Oat conrad اك
حسابداری هزینه نیز دسترسی دارد.
تا رح
=
تاه رت مود
0
| دف مدصي ل سدم ما ]
شمه مود
تعل ( رید رم وی وید رسای 28
صفحه 22:
لساحسابداری مدیرینی:سفارشات خرید به یک مرکز هزینه اختصاص داده می
شون
۱ cater yer ap eee
NCS ES cer Se et Roe ewe oe)
ee STC ST Ne on Nee ric
یک سفارش فروش اختصاص داده می شود.
(۳ CRC ees Cea es eee
اعلام می کند.
3
صفحه 23:
eee
oO a eters al ee Sabie hie ae
۱ erent tr nT ed conse e NO Neen ا
: Bee te ا esp sere (Oe
ل ا ا تا eS Cee
SED rea ا ne eNO
eg ey es ey oh (les ea TN
۲۳ ال وا
۱ و ل لين يت
مهارت هاى كارمندان را مورد يشتيبانى قرار مى دهند.
صفحه 24:
ee | ا ی ار ی
انسانى سازمان مانند مهارت»سطح تحصيلاتءنوع و تعداد مشاغل و هزينه آنان را
py Ce ل ال ل ا 2
ee 10 ريت به ران د Te 5 دجلل استخدام تخصيض و
0
WC RUE S EAN Ed ا |
عملياتىفعاليتهاى مربوط به ييكيرى استخدام و فراركبرى كارمندان در مشافل را
صفحه 25:
ele
اك
ل لدم
مدیریت زمان حضور و غیاب:
صفحه 26:
سوب متس
ایوس
مت فده وهای ساب یی ماع سا
ی
صفحه 27:
برنامدريزى
seal
eh
توصیه هایی برای اجراي RP
Biot sere eee ل
ise eran
” اطمينان از فهم درست آنجه نرم افزار نياز دارد و هزينه اجراى 13161
" برگزیدن مدیر پروژه
ی
" داشتن قرار ملافات منظم در خصوص اجرای پروژه
" مراقبت از تیم اجرایی و دیگر افراد در رابطه با نرم افزار جدید
یت که نگرد 1
" آمادگی, جهت تفییر برخی فرآیندهای کسب و کار
RESETS ا ne ee
زمان مورد ث
صفحه 28:
ا و
باشد و توسط فرایندهای سازمانی مختلف مانند تولید حسابداریمنایع انسانی و سایر حوزه های سازمان مورد
ca erste]
ee ene ae سیستم 301 بر پشتیبانی از دریافت سفارش فروش,منبع یایی موجودی,پردازش
oN de US aS ai el haa ل |
است.
و 9
ا ا ا ا ا اي ل
مديريتىاطلامات درون سازمان لمك كه براق بشعيباتى تصميم كيرى عديريت اطرابقي أشلده است
ل, مدیریت مراد و تولید چگونگی برنامه ریزی تولید بر اساس پیش بینی فروش را انجام می دهدایتداپرنامه
fered meee IS: Se Bled diay tall ed STC ede oat al eaeedta ye)
ا ا Bee Peer air
Perron Coenen eres ee ere baer ar ie eee none ae
از برای فرایند تولید را تهیه می کند.
| اا اال
et aS eat Sel cece Se م ا
مت ae ad oe EOE
Be eo ea ea
صفحه 29:
صفحه 30:
Pe ee rs es reel orn roe
بصورت خلاضه توح اهید
۳ بکسیستم (طلاعاتیب رایب رنامه ریزیو ب کیارچگیهمه ی زیرسیستمهایت شکیلات
ل Pees Fe ee le
لنسانی- ب ازاریابمو فروشمیشود.
م ا ا ا ا ل ا
ار ار ری 2 a ۱۲
ماژول بازازاتی و فروش باب ای اه ۱ ۱
eS Lee MOLD Iey ا ا ا الل كت
ee eee ۲ ۱ ۳۷۳۲
و ا
يشتيبانى تصميم كيرى مديريت طراحى شده است.
1 7
انجام مى دهد.ابتدا برنامه فروش مشخص مى شود سيس زيرسيستم مديريت تقاضا مقدار
0211 را ار
ا ا ل ar caster agree ra Sa ee ver i eyCe S0T pen BaP Ea
aly ae: al>yo yo cul jbi 2490 dues hol aoliy wlelicl a: weSswh sly vilej
۱ ل از در CS SIG