علوم مهندسی معماری و عمران

سنگ های ساختمانی

sang-sakhtemani

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “سنگ های ساختمانی”

سنگ های ساختمانی

اسلاید 1: بسم تعالی موضوع :سنگ های ساختمانی استاد :دانشجو :

اسلاید 2: مقدمه :سنگ از قدیمی ترین مصالح ساختمانی طبیعی است که بشر استفاده از آن را از زمان های خیلی دور به عنوان ابزار کار ، اسلحه و مصالح ساخت سرپناه گرفته و مدت ها بعد شیوه های استخراج سایر مواد را از آن آموخته است و بدین ترتیب استفاده از سنگ قدمتی به اندازه سن بشر دارد.اولین دستگاه برش سنگ در ایران در سال 1307 و همزمان با ساخت کاخ مرمر فعالیت خود را آغاز کرد تا حدود سال 1343 تعداد کل واحد های سنگ بری کشور از مرز 10 واحد تجاوز نکرد. در 30 سال گذشته صنعت تولید سنگ های ساختمانی با پیشرفت چشم گیری رو به رو شد به گونه ای که حال حاضر بیش از 2000 واحد تولید سنگ در کشور فعالیت دارند و مقدار تولید روزانه آن ها بیش از 2000 متر مربع است.

اسلاید 3:

اسلاید 4: منشا تشکیل طبقه بندی سنگ ها طبقه بندی زمین شناسیطبقه بندی فیزیکی طبقه بندی شیمیاییطبقه بندی بر حسب سختی

اسلاید 5: 1 . طبقه بندی زمین شناسیدر این طبقه بندی معیار اصلی چگونگی تشکیل سنگ است. بر اساس ویژگی های زمین سناسی سنگ ها با توجه به منشا تشکیل در سه گروه اصلی :1 .1 آذرین 2 .1 رسوبی 3 .1 دگرگونی

اسلاید 6: 1 . 1 سنگ های آذرین سنگ های آذرین از سرد شدن مواد مذاب داخل زمین ( ماگما ) حاصل شده و کیفیت سنگ های حاصله تابع ماگمای مادر ، عمق بارگیری ، شرایط سرد شدن کانی نهایی است. همان طور که اشاره شد یکی از عوامل موثر بر کیفیت سنگ های اذرین شرایط سرد شدن مواد مذاب است. اگر سرد شدن مواد بر روی سطح زمین و مجاورت هوا انجام شود امکان متبلور شدن کانی ها و جود نداشته و بلور ها ریز خواهند بود این سنگ آذرین بیرونی نامیده میشوند از جمله این سنگ ها میتوان بازالت را نام برد. در صورتی که سرد شدن مواد مذاب درون زمین و به اهستگی انجام شود سنگ حاصل سنگ آذرین درونی نامیده میشود و میزان تبلور و میزان درشتی تابع عمق و سرعت سرد شدن هوا خواهد بود که به دلیل سرعت بیشتر بلور های ریز تولید میشوند از جمله این سنگ ها دولورایت را میتوان نام برد. در صورتی که سرد شدن موراد مذاب به کندی و در عمق زیاد صورت گیرد سنگ های درشت دانه و با دوام بالا تولید خواهد شد از جمله این سنگ ها گرانیت را میتوان نام برد.

6,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید