کسب و کار مدیریت و رهبری

سیستم های اطلاعاتی و طراحی کار

systemhaye_etelaati_va_tarahiye_kar

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “سیستم های اطلاعاتی و طراحی کار”

سیستم های اطلاعاتی و طراحی کار

اسلاید 1: فصل سومسیستمهای اطلاعاتی و طراحی کارهانیه حاجی قاسم

اسلاید 2: 2در این فصل : در باره تاثیر IT بر کارعمدتا در سطح فردی بحث خواهد شد.همچنین درباره تاثیر IT بر تغییر ماهیت کار، بر انواع گوناگون کارکنان و ظهور محیط کاری جدید صحبت خواهد شد.

اسلاید 3: 3سیستمهای نوین IT موجب گیجی کارمندان شده است و کارمندان احساس می کنند که از فرایند کاری دور شده اند. آنها پیش از به کارگیری IT ،از کاغذ و قلم و دفاتر کل استفاده می کردند ولی از آن پس ازصفحه کلید کامپیوتر و تلفن استفاده می کنند. آنها دقیقا نمی دانند که داده های روی مانیتور آنها از کجا می آیند و چه معنی می دهد.آنها رضایت ناشی از فرمهای کاغذی و نوشتن دفاتر کل را از دست دادند.

اسلاید 4: 4چارچوب طراحی شغل:این چارچوب در طراحی کاراکترهای اصلی شغل با پرسیدن سوالهای کلیدی مفید می باشد و در شناسایی جاهایی که IS بر عملکرد، اثربخشی و رضایت کارکنان تاثیرگذار است، کمک میکند.

اسلاید 5: 5سوالهای چارچوب طراحی شغل:چه وظایفی انجام خواهد شد؟چگونه این کارانجام خواهد شد؟چه کسی این کار را انجام خواهد داد؟کجا این کار انجام خواهد شد؟چگونه IS می تواند عملکرد، رضایت، و اثربخشی کارکنان را بیفزاید؟

اسلاید 6: 6چگونه این کارانجام خواهد شد؟چه وظایفی انجام خواهد شد؟به وسیله یک فردبه وسیله یک کامپیوترچه کسی این کار را انجام خواهد داد؟کجا و چه وقت این کار انجام خواهد شد؟چگونه IS می تواند عملکرد، رضایت، و اثربخشی کارکنان را بیفزاید؟وظایف خودکار می شودنمودار چارچوب طراحی شغل

اسلاید 7: 7چگونه IT ماهیت کار را تغییر می دهد؟به سه طریق ITزندگی کارمندان را تغییر می دهد:با خلق راه های جدید برای انجام کارهای سنتی؛با خلق کارهای جدید؛با به وجود آمدن چالشهای جدید در مدیریت کارکنان که با به کارگیری IS مطرح می شوند.

اسلاید 8: 8راه های جدید برای انجام کارهای سنتی: IT طریقه به انجام رسانیدن کار را تغییر داده است. امروزه بسیاری از مشاغل سنتی توسط کامپیوتر انجام می شوند. کارهای هنری و مهارتی غالبا با معرفی IT تغییر اساسی کردند.

اسلاید 9: 9در قبل کارکنان بایستی علاوه بر درک آن چه که انجام می دادند، چگونگی انجام را نیز می دانستند. ولی امروزه غالبا مطمئن شدن از اینکه کامپیوتر کار می کند برای آنها کافی است.در قبل کارکنان بایستی با دیگران در سازمان آشنا می شدند زیرا که کارها بین انها ردوبدل می شد ولی امروزه ممکن است که آنها همدیگر را هم نشناسند زیرا که کامپیوتر کارها را تعیین می کند.در نتیجه IT الگوهای ارتباطی کارکنان را تغییر داده است.

اسلاید 10: 10IT حجم و نوع اطلاعات در دسترس کارکنان را تغییر داده است.اینترنت منجر به تغییر بسیاری از کارها شده است. کارها تیم محور شدند. کارکنان می توانند به راحتی اسناد را به وسیله شبکه ها برای هم بفرستند و به آسانی با به کارگیری پست الکترونیکی از هم سوال بپرسند.اینترنت، پست الکترونیکی، کنفرانس از راه دورتصویری همکاری مبتنی بر اعتماد را افزایش داده اند. این سیستمها تبادل اطلاعات را هم سریع و هم کم هزینه نمودند.

اسلاید 11: 11خلق کارهای جدید:IT منجر به خلق یا تعریف مجدد مشاغل شده است. به طور کلی همه ی تکنولوژی های برتر در طی 30 سال گذشته پدیدار شدند. در سال 1960 کامپیوتر تنها در سازمانهای پژوهشی و غالبا در دانشگاه ها استفاده می شدند.اما پس از آن، مخصوصا اوایل دهه ی 1980 با گسترش صنعت کامپیوتر شخصی تعداد زیادی از مشاغل برای طراحی و ساخت کامپیوتر ایجاد شد.

اسلاید 12: 12همچنین در سازمانهای سنتی به کارگیری IT منجر به مشاغل جدید شده است، همچون مدیر دانش که سیستم دانش سازمان را مدیریت میکند.اینترنت مشاغل بیشتری را ایجاد کرد، همچون طراحان وب و سازندگان سایتهای اینترنتی.یک منبع در سال 1998 تخمین زد که بیش از 3/8 میلیون نفر در سراسر دنیا در پست هایی مستقیما در بخش IT کار میکنند همچون برنامه نویس، تحلیلگر، مدیر IT، متخصص سخت افزار، طراح وبسایت، مشاور ITاین مشاغل چند سال پیش وجود نداشتند.

اسلاید 13: 13چالشهای جدید در کار مدیریت:IT منجر به ایجاد چالشهایی در نظارت، ارزیابی، وجبران خدمت شد. وقتی که اکثر مشاغل به طور انفرادی و در یک مکان اصلی انجام می شود، نظارت، و ارزیابی نسبتا آسان می باشد.

اسلاید 14: 14تغییرنظارت و ارزیابی کارکنان

اسلاید 15: 15سیستمهای نظارتی کارمندان ممکن است که فضولی به شمار رود و به کارمند لطمه روحی زند. همچنین پیگیری عملکردها بر حسب وظایف گسسته و قابل سنجش ممکن است این احساس را در کارمند به وجود آورد که از فرایند اصلی سازمان جداست و فرصت کمی برای توسعه ی مهارتهایش و پیشرفت در سازمان دارد.جبران خدمت نیز از ارزیابی پیروی می کند و وقتی بر حسب وظایف گسسته سنجیده شود، مشکل می شود.معیارهای عملکرد بایستی برحسب اهداف کلان سازمانی معنادارباشند. اما وقتی که کار غیرمتمرکز می شود و نظارت الکترونیکی می شود، تعریف این معیارها دشوارتر می شوند.

اسلاید 16: 16خلاصه ای از تاثیرات IT بر زندگی کارکنان

اسلاید 17: 17چگونه IT مکان انجام کار را تغییر می دهد؟یکی دیگر از تاثیرات IT بر کار:توانا شدن برخی از کارگران در کار کردن درهر جا و درهرزمان می باشد.دو واژه ی کار از راه دور telecommuting کارگرسیارmobile worker غالبا برای توصیف چنین آرایش کاری به کار می روند.

اسلاید 18: 18کار از راه دور telecommuting کارگرانی هستند که می توانند در خانه کار کنند به جای اینکه به دفتر شرکت بروند.telecommunate= telecommunication+ commutingزیرا که کارگران به جای رفتن به سر کار از ارتباط از راه دور استفاده می کنند.

اسلاید 19: 19کارگرسیارmobile worker کارگرانی هستند که از هر جایی که باشند کار می کنند. آنها مجهز به تکنولوژیهای ضروری برای دسترسی به همکاران، کامپیوترهای شرکت، اینترانتها ،و سایر منابع اطلاعاتی هستند. آنها می توانند سیار باشند و همچنان به کارشان متصل باشند.

اسلاید 20: 20برخی از کارشناسان پیش بینی کردند که در 10 -15 سال آینده 50% همه کارها از راه دور انجام می شوند. عوامل این روند عبارتند از:

اسلاید 21: 21تکنولوژیهای کلیدی در طراحی مجدد کار

اسلاید 22: 22مزایا و معایب کار از راه دور

اسلاید 23: 23سیستمهای اطلاعاتی کارگروهی را تسهیل میکندهمکاری مبتنی بر اعتماد در بسیاری از فرایندهای کاری یک وظیفه کلیدی است و IS به طور چشمگیری همکاری مبتنی بر اعتماد را تغییر داده است.ابزارهای گروه افزارمثل ، Microsoft Outlook، و تکنولوژیهایی مثل، کنفرانس از راه دور تصویری، موجب شده که افراد در سراسر دنیا بتوانند به آسانی و کم هزینه به ایجاد، ویرایش، و تسهیم مدارک و فرایندها در فرمتهای الکترونیکی بپردازند.

اسلاید 24: 24با پیشرفت کنفرانس از راه دور تصویری به تکنولوژی telemedicine پزشکی از راه دورنایل شدیم.telemedicine پزشکی از راه دور:پزشکان را قادر می سازد تا بدون اتلاف پول و زمان برای سفر، با همکاران دوراز خود به تسهیم داده بپردازد، وبیمار را از راه دور معاینه کند.

اسلاید 25: 25پارادوکس بهره وریبسیاری از محققین بیان کردند که علی رغم صرف هزینه های هنگفت IS منجر به افزایش بهره وری کارکنان نشده است.برخی دیگر معتقدند که شواهد نشان می دهد که بهره وری کارمندان در نتیجه IS افزایش یافته است.

اسلاید 26: 26سوالاتچرا یک کارگر در مقابل به کارگیری تکنولوژی جدید مقاومت می کند؟ نتایج احتمالی اینکه از یک کارگر بخواهیم در کارش از کامپیوتریا ابزاری مشابه استفاده کند چیست؟چگونه IT زندگی فردی را دگرگون کرده است؟ چگونه یک مدیر مطمئن شود که تاثیرات نسبتا مثبت بوده است؟به نظر شما کدام تکنولوژی فعلی بیشترین تاثیر رابر کار کردن خواهد داشت؟ چرا؟ در سالهای آتی با رشد معین کار از راه دور و کارگر دانش، ادارات از نظر فیزیکی چگونه خواهند بود؟آیا دفاتر کار 2010 مشابه دفاتر امروزی خواهند بود؟ چرا؟کار یک خرده فروشی آنلاین با یک خرده فروشی آجر و مصالح چه فرقی می کند؟ هر کدام چه نوع مشاغلی می طلبند؟ کدام مهارتها در هرکدام ضروری است؟

20,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید