کسب و کار منابع انسانی و مشاغل

سیستم پاداش :فصل دهم کتاب دکتر سعادت

Reward

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “سیستم پاداش :فصل دهم کتاب دکتر سعادت”

سیستم پاداش :فصل دهم کتاب دکتر سعادت

اسلاید 1: به نام خداپاداشRewardپاداش یک عامل انگیزشی است، پول تنها عامل انگیزش نیست!

اسلاید 2: تعريف پاداش مجموعه ازعواملی که فراوانی مطلوب را افزایش می‌دهند و یا هر عامل خوشایند و خشنودکننده‌ای که نرخ پاسخ‌دهی (انجام رفتار) را در فرد افزایش دهد، پاداش نامیده می شود.پاداش به معنای تقویت نیز به‌کار می‌رود، زیرا دو مفهوم پاداش و تقویت در حقیقت فرآیندهایی هستند که مهمترین هدف و مقصد آنها، افزایش تعداد دفعات تکرار رفتار است.به بیان دیگر،کمال پاداش و تقویت هنگامی تحقق می‌یابد که به دنبال ارائه تقویت‌کننده‌ها، رفتار مورد انتظار نیز افزایش یابد و فراوانی آن نسبت به قبل بیشترشود.

اسلاید 3: پاداشحق الزحمه و پاداش یا کارانه موضوع هایی هستند که همواره در تعیین مرز میان آنها اختلاف نظر وجود دارد.از یک سو سازمان بر این باور است که حق الزحمه پرداختی برای تحقق اهدافی است که معین کرده و کارکنان نیز بر این باورند که این اهداف چنان بلند پروازانه وضع شده اند که تحقق آنها ناممکن باشد.از دیدگاه هدفگذاری، هدف تعریفی دارد که باید در آن تعمق کرد. حق الزحمه هم تعریفی دارد که باید به درستی به آن توجه نمود.حق الزحمه مرزی است که احتیاج فرد برای زندگی را تأمین کند. اگر بخشی از حق الزحمه تحت هر عنوان (مثلاً پورسانت یا پاداش) به گرو نگه داشته شود، آن پاداش اثر عکس خواهد داشت.در این شرایط است که میتوان اهدافی بلند پروازانه وضع کرد و از افراد خواست تا به آنها برسند. در واقع پاداش که ورای حق الزحمه است، برای دستاوردی ورای وظیفه پرداخت میشود.در اینجا سازمان با ریسکی مواجه است که افراد وظایف خود را به درستی انجام ندهند. اینجاست که یک سیستم مدیریت عملکرد مناسب و خوب طراحی شده، در ترکیب با یک نظام مدیریت استعدادِ کارآمد، میتواند سازمان را از این ریسک در امان بدارد.در طراحی بسته های جبران خدمت، میتوان این موضوع را به خوبی در نظر گرفت و با پاداشهایی نه لزوماً مالی ولي از جنس انگیزشی، به کارکنان انگیزه داد تا وظایف خود را چنان که باید و چنان که به خودشان هم حس غرور (و نه خدای ناکرده حس حماقت) القا کند، انجام دهند.

اسلاید 4: سازمان برای جبران عملکرد بالای فرد و وقت و نیرویی که او به خاطر نیل به اهداف سازمان صرف می­کند به فرد پاداش می­دهد.وقتی که انجام وظایف در سطحی بالاتر از استانداردهای عادی کاری است از پاداش به عنوان مزایای فوق­العاده ياد مي شود.سیستم پاداش در سازمان، بايد هم رفتار و هم عملکرد برجسته كاركنان را مد نظر قرار د­هد.پاداش

9,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید