سینمای غرب و هالیوود
در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونتها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.
- جزئیات
- امتیاز و نظرات
- متن پاورپوینت
برچسبهای مرتبط
- Jeremiah
- The Bible: In the Beginning
- The Da Vinci Code
- The Last Temptation of Christ
- The Ten Commandments
- اسلام
- بدون دخترم هرگز
- پاورپوينت سینمای غرب و هالیوود
- پاورپوینت
- پاورپوینت آماده
- پاورپوینت رایگان
- دانلود پاورپوینت
- دانلود پاورپوینت آماده
- دانلود پاورپوینت رایگان
- سینمای غرب
- سینمای غرب و هالیوود
- سینمای غرب وهالیوود
- سینمای هالیوود
- صهیونیست های یهودی
- فيلم های توهين آميز
- فیلم 300
- فیلم آخرین وسوسه مسیح
- فیلم آرگو
- فیلم ارمیای نبی
- فیلم پرسپولیس
- فیلم ده فرمان
- فیلم سنگسار ثریا
- فیلم سيريانا
- فیلم شرایط
- فیلم کتاب آفرینش
- فیلم کد داوینچی
- فیلم کشتی گیر
- فیلم های ضدایرانی
- فیلم های ضدایرانی هالیوود
- مستند ترس مقدس
- مسلمان
- مسلمانان
- معصومیت مسلمانان
- هالیوود
امتیاز
سینمای غرب و هالیوود
اسلاید 1: بسم الله الرّحمن الرّحیمسینمای غرب وهالیوودتحقیق کننده:حسین بخارائی
اسلاید 2: فهرستچگونه صهیونیست های یهودی بر فیلم و تلویزیون آمریکا مسلّط شده اند و گرایش های منفی علیه اعراب و مسلمان ها را برمی انگیزند ؟برخی فيلمهاي توهين آميز نسبت به پيامبران الهیمروری بر فیلم های ضدایرانی هالیوود در سالهای اخیر
اسلاید 3: چگونه صهیونیست های یهودی بر فیلم و تلویزیون آمریکا مسلّط شده اند و گرایش های منفی علیه اعراب و مسلمان ها را برمی انگیزند؟بی تردید یکی از قدرتمندترین ابزارهای شکل دهنده افکار در جهان امروز، رسانه های آمریکا و به ویژه، صنعت فیلم سازی هالیوود است. سینما و تلویزیون آمریکا که تصویر منفی ای را از غیرسفیدپوست ها - بومیان آمریکا، آمریکایی های آفریقایی تبار و آمریکایی های اسپانیایی تبار - به نمایش گذاشته اند، از دهه 1950م. اعراب و مسلمانان را بیش از هر گروه قومی- مذهبی، به عنوان مایه نفرت، بیزاری و تمسخر، دستاویز قرار داده اند؛ زیرا اعراب، پرجمعیت ترین گروه سامی هستند و این خصومت علیه آنها، به معنی ضد سامی بودن آنهاست.بلزگشت
اسلاید 4: مبارزه رسانه ای، تصورهای نادرست متعددی را درباره اعراب و دین غالب آنها (اسلام) ایجاد می کند. اگرچه اعراب برای قرن ها در شهرهای بزرگی چون ربات، الجزیره، اسکندریه، دمشق، بیت المقدس، بیروت، مکه و بغداد زندگی کرده اند، اما غربی ها متقاعد شده اند که اعراب، اغلب چادرنشین های بی فرهنگی هستند که در خیمه های بیابانی زندگی می کنند.اغلب شبکه های تلویزیونی و صنعت فیلم آمریکا، اعراب و مسلمانان را افراد متعصبی نشان می دهند که تعادل ندارند و احساسات مذهبی دیگران را تحمل نمی کنند؛ اما در حقیقت، عکس این قضیه صادق است.در بسیاری از حوادث تاریخی، اسلام از مسیحیت و یهودیت، تساهل و تسامح بیشتری نشان داده است. علاوه بر این، صهیونیست ها یهودی هایی بودند که اسراییل را در «سرزمین موعود» فلسطین، به عنوان دولتی که در انحصار «مردم منتخب» است، بنیان گذاشتند.
اسلاید 5: معصومیت مسلمانان این فیلم دوساعته، شخصیت ارزشمند پیامبر اکرم (ص) به طنز گرفته شده و این چهره پاک، فردی ترسیم شده است که گناهان بسیاری مرتکب میشود. «سَم باسیل»، نویسنده و کارگردان این فیلم، که «معصومیت مسلمانان » نام دارد یک یهودی آمریکایی اهل کالیفرنیا و شاغل در بخش مستغلات(خرید وفروش املاک) است، اما پخش و توزیع فیلم را تری جونز برعهده دارد. سم باسیل که هماینک در مخفیگاه به سر میبرد به «وال استریت جورنال» گفته است که «بیش از ۱۰۰ یهودی با اعطای ۵ میلیون دلار» در تأمین مالی این فیلم کمک کردهاند و این فیلم با شرکت ۶۰ هنرپیشه و ۴۵ نفر پشت صحنه در سه ماه ساخته شده است. به گفته «سم باسیل»، این فیلم تاکنون تنها یک بار اکران شده که اوایل سال جاری در سالنی تقریباً خالی در هالیوود بوده است.
اسلاید 6: داستان فیلم این فیلم با صحنههایی از حملات گروههای تندرو به یک داروخانه مربوط به پزشکی قبطی در مصر آغاز میشود. در این صحنه چند مسلمان با محاسن بلند با چوب و چماق به داروخانه این پزشک حمله میکنند و با حمله ناجوانمردانه به همسر وی، مغازه اش را ویران می کنند؛ اما پلیس مصر تنها نظاره گر این حادثه است. فیلم پس از این بخش، به حیات پیامبر اعظم(ص) در صدر اسلام منتقل میشود و با پخش صحنه های مبتذل (که از بیان آنها معذوریم)، علاوه بر توهین به پیامبر اکرم(ص)، دین اسلام را به عنوان سرطان و مسلمانان را افرادی خشن، عقب مانده و طرفدار خونریزی نشان می دهد. گذشته از صحنه های سخیفی که ارزش بیان ندارد، یکی از شیطنتهای فیلم آن است که مسلمانان را افرادی شکنجه گر معرفی کرده است و در صحنه ای از فیلم یک زن سالخورده به نحو عجیبی شکنجه می شود؛ در حالی که در تاریخ اسلام چنین چیزی مشاهده نمی شود. در واقع، در این فیلم بسیاری از جنایتهایی که نظامیان آمریکایی، اسرائیلی و غربی در سالهای اخیر در حق مردم فلسطین، عراق و افغانستان انجام داده و در گوانتانامو و ابوغریب مرتکب شده اند را بیشرمانه به اسلام و مسلمانان نسبت میدهد. در این فیلم نقش پیامبر(ص) را یک بازیگر آمریکایی با رفتاری کمدی و توهینآمیز بازی میکند و در آن تلاش شده است تا نزول وحی بر پیامبر(ص) را دروغ معرفی کند. روزنامه وال استریت ژورنال در توصیف این فیلم نوشت: فیلم برائت از مسلمانان یک فیلم سیاسی و نه مذهبی است و در آن از اسلام به عنوان سرطان یاد شده است.
اسلاید 7: برخی فيلمهاي توهين آميز نسبت به پيامبران الهیدر فیلمهای ساخت آمریکا، ایتالیا و آلمان، زندگی و تاریخ پیامبران بیشتر از آنکه جنبهای واقعی داشته باشند بر محور تحریفات انجیل و یا تحریفات آگاهانه جهان سیاست ساخته شده و ویژگیهای شخصیتی و تاریخی پیامبران به وضوح دگرگون میگردند.این فیلمها معمولاً دچار تحریفات و ویژگیهایی چون عدم برنامه تبلیغی پیامبران، سادهلوحی و عرفی بودن آنان و شبهه افکنی در نظام دینی آنان است. شخصیت پیامبرانی چون حضرت موسی، حضرت ابراهیم، حضرت ارمیای نبی و حضرت نوح دچار نوعی شکاکیت دکارتی و تردید دینی است. اگرچه مسأله زنان و ماجرای عشقهای زمینی نیز در این آثار خود بحث جداگانه و مفصلی را میطلبد؛ لکن آنچه در این فیلم ها به نظر مهم و انحرافی جلوه می کند، وجود نگاه تقدس زدا، شریعت زدا و غیرالهی معرفی کردن رسولان الهی است.شخصیت پیامبران الهی در فیلمهای ساخت هالیوود و دنیای غرب کاملاً منطبق با دیدگاه اومانیستی امروز است و در آثار آمریکائی از حدّ و اندازه یک انسان معمولی فراتر نمیرود.بلزگشت
اسلاید 8: فیلم ده فرمان: (1956) The Ten Commandments فیلم ده فرمان با دو نسخه متفاوت ساخته شده است اما هردو اثر با کارگردانی مشترک یک فیلمساز و هدفی مشخص تولید شده است، در فیلم ده فرمان ساخته سیسیل بی دمیل موسی يك انسان است پس بايد تمام آرزوها و كنشهاي فردي يك انسان آن هم از نوع غربي را دارا باشد؛ موسای هاليوود در برابر فرعون تعظيم ميكند و بر دست او بوسه ميزند، او گرفتار عشق خواهرزاده فرعون شده، همچون ديگر انسانها مجذوب زيبايي او ميگردد و بعدها دلباختة دختر بزرگ حضرت شعيب ميشود؛ او از دختران شعيب روي نميگرداند و حياي ديني ندارد چون يك انسان است و در حوزه مدركات، احساسات، جوشش عشق و تمنيات با ديگران تفاوتي ندارد، در واقع چرا خوشگذراني نكند در حالي كه قلب و جسمش به اين كار رضايت ميدهند و مسلّماً بر طبق تفكر غربي حيا و ايمان مفاهيمي انتزاعياند و موسي هم هنوز گرفتار شكاكيت خويش است.پس هنوز معنويت و ايمان الهي بر او سايهگستر نگشته است. آنچه دنياي غرب به ويژه هاليوود، آشکارا از آن روي ميگرداند وجود نيروي وحي و خواست الهي در پرورش يك انسان خارق العاده است كه عصمت و طهارت او موجب تعالياش ميگردد.
اسلاید 9: فیلم کتاب آفرینش: (1966) The Bible: In the Beginning... فيلم كتاب آفرينش نيز اثري مطرح ساخته جان هيوستون درباره پيامبران است كه زندگي حضرت آدم، حضرت حوا، حضرت نوح، حضرت لوط، حضرت ابراهيم، حضرت اسماعيل و حضرت اسحاق (عليهم السلام) را با قرائتهاليوودي توراتينشان مي دهد.حضرت آدم در كتاب آفرينش تنها اين ويژگي را دارد كه اولين انسان است، اما در اينكه او پيامبر نيز هست كاملاً ترديد است. او مردي ساده و منفعل است كه با اولين وسوسه شيطان، سيب را از دست حوّا گرفته و ميخورد و پس از تنزّل به سطح زمين، كشاورزي ساده ميگردد. آدم با ديدن كشته شدن قابيل حتي واكنش احساسي يك انسان را نيز از خود بروز نميدهد. آدم در اين فيلم مظهر علم ربوبي نيست و چيزي بر تر از فرشتگان ندارد. او چهره كشاورزي ساده و بيسواد را دارد كه در جهل و بيخبري به سر برده و تا حدي همچون اقوام اوليه «بربر» است. فيلمساز با اين چهره پردازي و پرداخت شخصيتي غلط براي آدم با همان پيش فرضهاي قبلي شخصيت حضرت نوح را نيز ميكاود.
اسلاید 10: در واقع به عقيده فيلمساز ميان حضرت نوح و يك پير مرد كشتيساز فرقي نيست و چيزي فراتر در شخصيت او يافت نميشود، نوح يك پيامبر است، اما سؤال اينجاست كه او چگونه پيامبري است كه هيچگونه مؤمني به دين خويش ندارد و حتي همسر و فرزندانش نيز با ديده ترديد به او مينگرند و گاه اعمال او را انكار ميكنند؛ در این فیلم حضرت نوح، روزي از خانه بيرون ميآيد و صدايي ميشنود كه براي خودت و حيوانات يك كشتي نجات بساز اما از كجا معلوم كه شنيدن اين نوا نوعي توهّم نبوده است؛ در فیلم کتاب آفرینش، نوح در برابر قوم خود هيچگونه نقش و تبشير يا انذاري برعهده ندارد.در این فيلم همچنین تحقير عمدي حضرت اسماعيل جد بزرگ پيامبر اکرم (ص) پيداست، پس از تولد حضرت اسحاق که جد بنی اسرائیل محسوب می شود، جشن هاي مفصلي كه نوع به تصوير كشيدن آن متناسب با شان حضرت ابراهيم نیست برگزار مي شود و در مقابل حضرت هاجر و حضرت اسماعيل علیهم السلام تبعيد شدگاني نمايش داده مي شوند كه به دليل اختلاف افكني به صحراي حجاز تبعيد شده اند.بلزگشت
اسلاید 11: فیلم ارمیای نبی: (Jeremiah (1998 ارمياي نبي ساخته هري وينو نيز با همين ديدگاه ساخته ميشود، فيلم با اين سؤال تقديري آغاز ميشود كه آيا ارميا، انساني برتر است؟ در واقع اين فيلم به نحوي نمايان در تضاد با تمام مفاهيمي است كه در اديان بزرگ الهي راجع به پيامبران آمده است؛ارميا انساني ساده و معمولي است كه در بيابان سحر و جادو ميكند و حرفهايي غير عادي ميزند. در واقع فيلم ميخواهد بگويد او در سن پيامبري است و در حال پذيرش و القاي وحي است اما پس از كاشت اين اطلاعات، فيلمساز روي شخصيت ارميا متمرکز می شود و مخاطب درمييابد كه او مردي ساده و شیفته پیامبری است نه پیامبر!!!در ادامه درمی یابیم که ارميا نه تنها يك الگو و قهرمان توحيدی نيست، بلكه بشري است ترسو، فقير و ساده تر از حدّ معمول كه وحي بر او نازل مي شود، ولي او با شنيدن نواي الهي پا به فرار مي گذارد و از پذيرش كلام وحياني سر باز مي زند...!
اسلاید 12: فیلم آخرین وسوسه مسیح: (The Last Temptation of Christ (1988این فیلم که به کارگردانی مارتین اسکورسیزی ساخته شده است، شخصیت مسیح را به صورت شخصیتی دوگانه و معلق میان دنیا و آخرت به تصویر می کشد و ابعاد زمینی بودن و هوس ران بودن مسیح را بیش از بعد معنوی او نشان می دهد. نام فیلم از آنجا اقتباس شده است مسیح فریب شیطان را می خورد و با زن بدکاره ای رابطه داشته باشد. مسیح اسکورسیزی دارای دوگانگی خاصی است و این دوگانگی هم در محتوا و هم در فرم فیلم نمایش داده میشود. در این فیلم شاهد فردی هستیم که در عین دلبستن به خشونت یا رابطه غیر اخلاقی با یک زن، تلاش میکند برای ایجاد عدالت یا رستگاری زندگی کند و فدا شود. این فیلم حس دوگانهای در بیننده میآفرینند.مسیح در آخرین وسوسه مسیح بین انسان و یا خدا بودن خود متلاطم است و از طرفی مکاشفات رحمانی او را به سوی فداء و تصلیب میکشاند و از طرفی وسوسههای شیطانی و زمینی او را به سوی قدرت و زن و دنیا میکشاند.بلزگشت
اسلاید 13: شخصیت مسیح در این فیلم کاملاً زمینی شده و بدون تقدس به نمایش درآمده است. انگار تقدسزدایی خود به یک بت جدید در هالیوود بدل گشته که حتی به مسیح هم رحم نمیشود؛ عیسای مجعول اسکورسیزی تمام تلاش خود را میکند تا خدا، مسئولیت پیامبری و فدا شدن را از دوشش بردارد و او راحت شود و به صلیب کشیده نشود ولی بالاخره میپذیرد و به تبشیر میپردازد ولی دینی صرفاً عشقی را تبلیغ میکند و نه دینی به همراه مبارزهای علیه ظلم و ستم رومیان و یهودیان؛ امّا شیطان حتی بر روی صلیب هم مسیح را رها نمیکند و به شکل فرشته نجات او ظاهر میشود و وی را از صلیب پایین آورده و با فریب میگوید: تو در امتحانت پیروز شدی و اکنون میتوانی با زن مورد علاقهات مریم مجدلیه (فاحشه توبه کرده) ازدواج کنی، مسیح نیز اسیر حیله ابلیس شده، و با معشوقهاش ازدواج میکند و بچهدار میشود. بعد از پیر شدن در هنگام مرگ، یهودا بر بالینش حاضر شده و به او گلایه میکند که: من به خود قبولاندم که تو را لو دهم تا تو به صلیب کشیده شوی (و مسیحیان به رستگاری برسند)، ولی تو اسیر شیطان شدی و زندگی معمولی و ازدواج را برگزیدی. در اینجا مسیح متوجه فریب شیطان شده و از خدا میخواهد که او را بر روی صلیب برگرداند تا فدای گناهان بشر شود و چنین میشود و مسیح بر روی صلیب فریاد میزند: مأموریت من انجام شد“
اسلاید 14: فیلم کد داوینچی: (2006) The Da Vinci Code این فیلم به کارگردانیران هاوارد” است. بنابر داستان پرفسور لانگدون متخصص نمادشناسی متهم پرونده قتل رئیس موزهی لوور میشود که به درخواست نوهی مقتول به دنبال کشف قاتل و رمزی که برای آنها گذاشته میشوند. در این میان گروهی از تندروهای مسیحی قصد از بین بردن افراد دیر صهیون و نابودی رازی هستند که پایهی کلیسا را متزلزل میکند که موفق نمیشوند و این راز (همسر و فرزند داشتن حضرت مسیح علیهالسلام) که در آخر فیلم توسط پرفسور کشف میشود، همچنان باقی میماند و وفادارن آن همچنان این راز را حفظ میکنند.بلزگشت
اسلاید 15: مروری بر فیلم های ضدایرانی هالیوود در سالهای اخیر در جهان امروز عرصه رسانه و سياست پيوندي ناگسستني و غير قابل انكار با هم دارند. اين پيوند تنها درنقش ابزاري رسانه براي اهداف و مقاصد سياسي خلاصه نمي شود، بلكه درسطحي بالاتر، رسانه جزو لاينفك امور و رفتارهاي سياسي شده و از کارکرد انسانی و بیطرفانه خود دور شده است. ذهن هر فرد، رفتار او را تنظيم مي كند. با توجه به اين كه ذهن اكثر مردم دنيا توسط پيام هاي مختلف تصويري و نوشتاري رسانه ها تسخير شده است، رفتار افراد نيز مطابق رسانه ها شكل مي گيرد. اين موضوع باعث شده است كه رسانه ها چنان مورد توجه سياستمداران قرار گيرند كه هزينه هاي كلاني براي آنها درنظر گرفته مي شود. به واقع مي توان گفت كه رسانه ها دردنياي امروز نشان دهنده اهداف و رفتار و مقاصد سياسي هر كشور وسياستمداران آن است. البته اين نكته قابل ذكر است كه تشخيص اين موضوع نيازمند بينشي عميق است. چرا كه دردنياي امروز به كار بردن تزوير، نمايش دروغ و به كار بردن روش هايي حيله گرانه از رفتارهاي دائمي اكثر رسانه ها، به خصوص رسانه هاي تصويري، شده است. دراين بين مي توان به رسانه هاي كشورهاي غربي و در راس آنها آمريكا اشاره كرد كه بيش از سايرين از روش هاي رياكارانه استفاده مي كنند. · بلزگشت
اسلاید 16: بدون دخترم هرگز این فیلم روایتی کاملاً دروغین از زندگی یک زوج ایرانی و آمریکایی است، «بدون دخترم هرگز»، محصول سال ۱۹۹۱داستان زنی آمریکایی به نام بتی است که به همراه دخترش و شوهرش دکتر محمودی به ایران سفر میکند ولی با کشوری مثلاً پر از وحشت و دلهره روبهرو میشود. «برایان دیلبرت»، کارگردان آمریکایی سعی کرده تا در این فیلم که به روایت شخص «بتی محمودی» ساخته شده به مخاطب اینگونه القا کند که پس از وقوع انقلاب اسلامی، زنان در جامعه ایران از هیچ گونه حق و حقوقی برخوردار نیستند و مردان با آنها همچون بردگان خود رفتار میکنند و آنها نیز حق هیچگونه اعتراضی ندارند.موضوع وتخريب ايران وايراني از سالها پيش در هاليوود آغاز شده بود كه از ابتدايي ترين آنها كه بسيار بي شرمانه به ملت ايران توهين كرد، فيلم «بدون دخترم هرگز» است كه مستقيما فرهنگ اصيل ايراني را هدف گرفته و آن را خشن نشان مي دهد؛ دراين فيلم يك مرد ايراني نماد اين خشونت است كه آن را عليه يك زن آمريكايي به كار مي برد وجالب اينجا است كه اين زن آمريكايي اسوه مهر مادري است كه بدون دخترش هرگز نمي تواند زندگي كند. صحنه هاي درگيري واعمال خشونت دراين فيلم آن قدر زياد است كه هر بيننده اي با كمي نگاه تحليلگرانه مي تواند دروغ گويي هاي مضحك آن را دريابد. گرچه سازندگان «بدون دخترم هرگز» مدعي شدند فيلم را بر اساس داستاني واقعي به قلم بتي محمودي و ويليام هافر ساخته اند، اما ساختار تبليغاتي و سياسي آن به قدري تصنعي و فاقد استدلال است كه جاي هيچ بحثي را باقي نگذاشته است. البته بدون دخترم هرگز قبل از 300 بود كه وقيحانه تمام مرزها وحريم هاي رسانه اي را زير پا گذاشت.
اسلاید 17: پرسپولیس یکی از آخرین فیلمهایی که انقلاب ایران را هدف قرار داد، فیلم انیمیشنی«پرسپولیس » ،محصول ۲۰۰۷فرانسه، ساخته «مرجانه ساتراپی» و همتای فرانسویش بوده است. این فیلم در خلال روایت داستان دختر نوجوان ۱۴سالهای پس از وقوع انقلاب اسلامی مدعی میشود که فضای حاکم بر جامعه ایران دیگر مناسب زندگی نیست بنابراین نوجوان یاد شده توسط خانوادهاش برای ادامه زندگی به اروپا فرستاده میشود. اين فيلم توسط يك ايراني كمونيست فراري به نام مژگان ساتراپي در فرانسه ساخته شد و در آن به حركت بزرگ ايرانيان هم توهين شد. چرا كه اين فيلم داستان دختري بود كه به خاطر انقلاب اسلامي ايران وفضاي بعد از آن وعدم همخواني او با اين فضا به غرب مهاجرت مي كند ودراينجا فيلم سعي مي كند نشان دهد كه غرب جايگاهي براي اين دختر است كه از خشونت انقلاب ايران فرار كرده است؛ درواقع هدف اصلي اين فيلم مخدوش كردن انقلاب اسلامي ايران است؛ اين هدف استراتژي اصلي رسانه هاي غربي از جمله هاليوود است كه دراين راه از همه ابزارها استفاده كرده و خواهد كرد. در فيلم «پرسپوليس» به طور مستقيم انقلابي مورد هدف قرار داده شده كه ملت ايران براي آن هزاران شهيد داده اند واين توهيني به آرمان هاي مردم كشورمان است.
اسلاید 18: خانهای از شن و مهفيلم خانهاي از شن و مه محصول سال 2003 ميلادي، كه از روي كتاب «آندره دوباس» با همين عنوان ساخته شده است زندگي خانواده يك ژانرال ارتش طاغوت را به تصوير ميكشد كه پس از پيروزي انقلاب اسلامي ايران، در پي مصادره اموالشان، از ترس جانشان به آمريكا مهاجرت ميكنند. كلنل بحراني كه اكنون براي تامين معاش زندگي خانواده اش در چند شيفت و محل مختلف (حتي كارگري) كار ميكند، مجبور ميشود كه خانه نسبتاً مجلل خود را بفروشد و خانه دختري افسرده كه به دليل عدم پرداخت ماليات به مناقصه گذاشته شده است را با وجود نارضايتي او بخرد. در فيلم «خانهاي از شن و مه»، «شهره آغداشلو» بازي ميكند كه از زمانيكه به آمريكا مهاجرت كرده عليرغم مليت ايرانياش، نام تعدادي فيلم ضد ايراني را در كارنامه كاري خود به ثبت رسانده است . اما حملات يازده سپتامبر و توجه فزاينده به كشورهاي مسلمان خاورميانه، ايران را هم در كنار عراق و افغانستان در كانون توجه قرار داد تا جايي كه در فاصله سال 2001 تا 2008 قريب به 10 فيلم سينمايي با اشاره به ايران يا محوريت ايران توليد و اكران شد. «خانه اي از شن و مه / 2003» به كارگرداني وديم پرلمن يكي از اين فيلم ها است كه مانند «آمريكاي خيلي زيبا» مسئله مهاجران ايراني را دستمايه خود قرار داد، اما دراين فيلم نشان داده شده كه يك خانواده ايراني خانه يك آمريكايي را تصرف مي كنند ودرواقع سعي داشت ايرانيان را علاوه بر خشن بودن، متجاوز به حقوق ديگران نيز نشان دهد. اين فيلم مورد توجه بسياري از جشنواره هاي سينمايي قرار گرفت كه اين هم از سياست هاي كاخ سفيد بود كه سعي داشت به هجمه عظيم تخريب دررسانه ها عليه ايران بها دهد تا ديگران هم به اين امر تشويق شوند ودست به تخريب ملت ايران به خصوص درعرصه رسانه ها بزنند. از اينجا به بعد بود كه كم كم سياست هاي مزورانه آمريكا وغرب آشكارتر شد. چرا كه تظاهر به حمايت از حقوق شهروندي مردم ايران و از سوي ديگر تخريب آشكار آنها به خصوص درعرصه بسيار گسترده رسانه هاي مختلف از جمله رسانه هاي تصويري نشان مشخصي از تزوير و دورويي سياستمدارن آمريكا در مواجهه با مردم ايران است؛ اين برخورد مانند خنجر زدن به ايران از پشت است.
اسلاید 19: کشتی گیر فیلم «کشتی گیر» با بازی میکی رورک یکی از فیلمهای خوب سال ۲۰۰۸ آمریکا بود اما متاسفانه در اواخر فیلم هنگام مبارزه رندی با یک مبارز سرسخت همه چیز به یکباره ناخوشایند می شود! حریف او در مبارزه فردی است به نام آیت الله! که در ادامه آن داستان پرچم شکستن و.... اول از همه باید این سوال را از سازندگان پرسید که به واقع آنها چند نفر ایرانی را دیده اند که اسمشان آیت الله باشد؟! البته واضح و روشن است که هدف از انتخاب این نام، چیزی بیشتر از یک اسم بوده است و صحنه شکستن پرچم ایران نیز این داستان را تکمیل می کند.
اسلاید 20: شرایطاین فیلم اگرچه جدی و مصمم است، اما تصویری خلاف واقع از آنچه که در کشورمان وجود دارد ارائه کرده است. فیلم مغلطه ایی است از انواع و اقسام مشکلات که همه آنها در یکجا جمع شده اند. دین و مذهب، همجنسگرایی، سرکوب، آزادی و موضوعاتی از این دست، در فیلم «شرایط» به شکل کاملاً مضحک و ناشیانه ایی مورد بررسی قرار گرفته است. شرایط درباره دختری به نام عاطفه و دوست صمیمی اش شیرین که عاشق جشن های شبانه و رقص و مشروب هستند. پس از مدتی این ۲ در می یابند که احساساتشان کمی فراتر از ۲ دوست معمولی است و به همین جهت به همجنس بازی روی می آورند. مریم کشاورز کارگردان این فیلم که سال هاست ایران را به چشم ندیده است، سعی کرده در شرایط مشکلات جوانان را زیر ذره بین ببرد و به دنیا نشان دهد که مشکلات جوانان ایرانی چیست. اما نهایت مواردی که او توانسته به آن فکر کند این است که «جوانان مواد مخدر می خواهند، پارتی می خواهند، فرار از مدرسه می خواهند، همجنسگرایی می خواهند و... «. خانم کشاورز پیش از ساخت این فیلم با مسئولین جشنواره ساندنس درباره ساخت این فیلم صحبت کرده بود و آنها هم اعلام کردند که خانم کشاورز را حمایت خواهند کرد!. نتیجه تعامل آنان در فیلم «شرایط» ظهور کرده است: شخصیت های ایرانی، رابطه جنسی آمریکایی!.
اسلاید 21: فیلم 300 درسال 2006 فيلم 300 ساخته شد كه تمام آن درعرض 3ماه دريك سوله همراه با جلوه هاي تصويري بسيار زياد تصوير برداري شد كه به واقع آن را مي توان لكه ننگي بر كارنامه هاليوود دانست كه مستقيما ً به شعور مردم ايران توهين مي كند و گوياي كينه عميق از ايرانيان است؛ به حدي كه حتي چهره ايرانيان هم دراين فيلم وحشي نشان داده مي شد وصورت سپاهيان ايران به طور كل دراين فيلم شبيه انسان نيست. كارشناسان بي طرف موضع گيري هاي شديدي بر ضد اين فيلم كردند؛ چرا كه نبرد ترموپيل دراين فيلم به صورتي كاملا معكوس و ايرانيان به صورت وحشي هايي نشان داده مي شوند كه تنها خون ريزند.
اسلاید 22: داستان فیلم روایتی است از نبرد ترموپیل که در سال ۴۸۰ پیش از میلاد بین سپاه ایران در زمان خشایارشا با سپاه اسپارت در زمان لئونیداس اتفاق افتادهاست. در این داستان، ۳۰۰ نفر از رزمآوران اسپارت در برابر سپاه پرشمار خشایارشا مقاومت میکنند. این نبرد در تنگهٔ ترموپیل در نزدیکی آتن رخ میدهد و حدود سه روز به طول میانجامد. ارتش امپراتوری هخامنشی در برابر ۳۰۰ رزمآور اسپارتی در تنگهٔ ترموپیل متوقف میشود و تنها زمانی موفق میشود آنها را شکست بدهد که در اثر خیانت یک یونانی، راه دیگری برای دور زدن آنها و محاصرهٔ اسپارتیها پیدا میشود.یک بازی رایانهای نیز بر اساس آن منتشر شدهاست. این فیلم از ۱۸ اسفند ۱۳۸۵ (۹ مارس ۲۰۰۷) در آمریکا به نمایش عمومی در آمد و در دو روز آخر هفته با استقبال بسیاری در آمریکا روبرو شد و به فروشی معادل هفتاد میلیون دلار رسید. این فیلم در کل چهار صد و پنجاه و شش میلیون دلار فروش داشته و از لحاظ فروش بسیار موفق بوده است.
اسلاید 23: سنگسار ثریا فیلمی عجیب و غریب که حتی مکان وقوع داستانش هم به درستی مشخص نبود. این فیلم درباره زنی به نام ثریا بود که به دلیل اعتقاد بر باورهایش و ایستادگی در برابر شوهرش، از طرف وی به ارتباط نامشروع با مردی دیگر متهم شد و آخرش هم سنگسار می شود! انسانهایی که در فیلم «سنگسار ثریا» حضور دارند کوچکترین شباهتی به یک انسان ایرانی ندارند و مشخص نیست که سازندگان چگونه به چنین موجوداتی نام ایرانی داده اند. موضوعات ریز و درشت در فیلم «سنگسار ثریا» یکی پس از دیگری به صورت اشتباه به مخاطب ارائه می شود و تماشاگر ناآگاه هم چاره ایی به جز توهین بر مردم ایران نمی بیند! این فیلم در زمان اکران به شدت تحویل گرفته شد و همانطور که انتظار داشتم، کلی هم بد و بیراه نصیب ایرانیان به دلیل فرهنگ وحشی صفتشان کرد!. همانطور که گفم قانون سنگسار در کشور ایران وجود دارد و بحث های بودن یا نبودنش هم دنبال می شود، اما اینکه با استفاده از این موضوع فیلمی سرتاسر اشتباه ( غارت منزل زنی که مرده توسط اهالی ده! ) ساخته شود، موضوعی است که قلب ایرانیان را آزرده می کند.
اسلاید 24: مستند ترس مقدس این فیلم مستند محصول کشور آمریکا است که در سال ۱۹۹۷براساس کتابی به همین نام که با استناد به آرشیو سازمان سیا نوشته شده بود، ساخته شد. «ترس مقدس»، داستان پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی و حمله به سفارت آمریکا و گروگانگیری ۵۲نفر از اعضای این سفارت است. در این فیلم ادعا شده که این افراد تنها عدهای زن و مرد بیگناه بودند که قربانی انقلابی وحشتناک شدند و در واقع امام خمینی از همان ابتدای شروع پیروزی انقلاب، با نام اسلام به تهدید وحشتناکی علیه غرب و غربیها تبدیل شد! دو فیلم «پسران خمینی» و «دلتا فورس» نیز از دیگر فیلمهایی است که سینمای غرب تلاش کرده تا ضمن به تصویر کشیدن صحنههایی دروغین چهره جهانی انقلاب اسلامی ایران را تخریب کند، آنچنانکه در فیلم «دلتا فورس» که در سال ۱۹۹۶در آمریکا ساخته شده است، سعی شده تا سرپوشی بر تجاوز و شکست نیروهای آمریکایی در حادثه طبس گذاشته شود. هر چند در پاسخ به فیلم «دلتا فورس»، فیلم «طوفان شن» به کارگردانی جواد شمقدری ساخته شد، اما باید گفت کمکاری در ساخت فیلم با موضوع انقلاب اسلامی، در تأثیر گذاری فیلمهایی که بر ضد انقلاب اسلامی ساخته و پرداخته شدهاند، مؤثر بوده است
اسلاید 25: «سيريانا» اما درادامه فيلم «سيريانا» در سال 2005 روند توجه به ايران را ادامه داد و با سكانس آغازين خود در لوكيشن تهران تصويري كاملاً متفاوت از ايرانيان به نمايش گذاشت. ايرانياني كه در سكانس آغازين فيلم در كنار جرج كلوني به سر مي برند، شخصيت هايي كاملاً متفاوت هستند كه مشابهي در فيلم هاي سابق نداشته اند. حضور كلوني در لوكيشن جعلي تهران و فارسي صحبت كردن وي از جذابيت هاي اين فيلم است كه انتقاد چنداني را برنينگيخت. اين هم يكي از حيله هاي كارگردان اين فيلم بود كه درپس جذابيت، دست به تخريب ايرانيان زد تا بازهم اهل فن به اين نكته اشاره كنند كه سياست هاي مزورانه آمريكا به خصوص درعرصه حقوق بشر ديگررنگ باخته است
اسلاید 26: داستان فیلمسیریانا (به انگلیسی: Syriana) فیلمی سیاسی است محصول سال ۲۰۰۵ به کارگردانی استیون گاگان. بازیگران اصلی آن شامل جرج کلونی و مت دیمون می باشد. موضوع اصلی فیلم حول محور سیاست نفت و تاثیرات جهانی صنعت نفت بر اقتصاد و سیاست می باشد که در طی عملیات هایی که توسط یک مامور سیا (جرج کلونی)، یک تحلیل گر مسائل انرژی (مت دیمون)، بازرسی در واشنگتن (جفری رایت) و یک کارگر مهاجر بیکار پاکستانی (ماژیر مونیر) در کشوری عربی در خلیج فارس مشاهده می شود.در طول فیلم بیننده از مکانی به مکان دیگر کشانیده می شود که این سفر از تهران شروع شده و مدام در حال رفتوآمد بین واشنگتن، بیروت و کشور عربی می باشد.
اسلاید 27: غول نفتی امریکایی، کانکس، در حال از دست دادن کنترل خود به میادین نفتی در امیر نشینی که توسط خاندان آل سوبای اداره می شود است. وزیر خارجه امیر نشین، شاهزاده ناصر (الکساندر سایدینینگ) امتیاز حفاری گاز طبیعی را به یک شرکت چینی داده است. این امر باعث ناخرسندی شرکت های نفتی امریکایی و در خطر افتادن منافع نفتی ایالات متحده شده است. برای جبران کاهش تولید کانکس با شرکت کوچکی که به تازگی برنده امتیاز بهره حفاری در قزاقستان شده است ادغام می شود.مامور مبارزه با تخلفات مربوط به شرکت های بزرگ در دادگستری امریکا به این ادغام که توسط یک شرکت حقوقی به مدیریت دین وایتنینگ (کریستوفر پلامر) در حال انجام است مشکوک می گردد. داستان امیربرایان وودمن (مت دیمون) تحلیل گر مسائل انرژی در ژنو، سویس است. رییس وودمن او را مامور می کند تا با شرکت در مراسم خصوصی امیر در اسپانیا آمادگی شرکتش را برای ارایه خدمات به اطلاع امیر برساند. به خاطر بیماری امیر از ملاقات وودمن با امیر جلوگیری می شود. در همین زمان در قسمت دیگری از مهمانی مجلل امیر پسر خردسال وودمن با شیرجه به درون استخری که برق روشنایی آن بطوری ناخواسته اتصالی دارد دچار برق گرفتگی شده و جان خود را از دست می دهد.
اسلاید 28: برای ابراز همدردی با وودمن شاهزاده ناصر مبلغی در حدود ۱۶۷ میلیون دلار از محل سود شرکت نفتی به او هدیه می دهد، همزمان وودمن به عنوان مشاور اختصاصی امیر استخدام می شود. شاهزاده ناصر قصد دارد تا کشورش را به کشوری مترقی و آزاد تبدیل نماید امری که با نظر امریکا و همچنین نظر پدرش (پادشاه فعلی امیر نشین) در تضاد است. ناصر قرار است به عنوان پسر اول جانشین پدرش شود در حالیکه برادر کوچک امیر که طرفدار حفظ وضع موجود و حضور نظامی امریکاست به این سمت برگزیده می شود. به این ترتیب ناصر برنامه ای برای کودتا طراحی می کند ولی در عوض امریکاییها با اطلاع از این نقشه، اتومبیل ناصر را با موشکی کنترل از راه دور منفجر می کنند.داستان ترورباب بارنز (جرج کلونی) کهنه سربازی امریکایی، افسر عملیاتی سیا که تلاش می کند جریان تجارت غیر قانونی اسلحه در خاورمیانه را بگیرد. او هنگامی که در تهران دو دلال اسلحه ایرانی را می کشد متوجه می شود یکی از بمبهای ضد تانکی که قرار بود در کشتن دلالان ایرانی بکار رود توسط یک فرد مصری ربوده می شود. باب این مورد را به واشنگتن گزارش می دهد ولی بصورت غیر منتظره او را به واشنگتن منتقل کرده و یک کار دفتری به او می دهند. او دوباره بصورت غافلگیرانه ای دوباره به خاورمیانه، لبنان، فرستاده می شود تا شاهزاده ناصر را به قتل برساند. پیش از مسافرت به لبنان از مامور سابق سیا در لبنان می خواهد تا سوابق کار او با حزبالله را پاک کند تا آنها تصور نکنند که باب قصد انجام کاری علیه آنها را دارد. در لبنان باب مسیر امنی از طرف حزب اله دریافت می کند و با مزدوری بنام موسوی آشنا می شود و قرار می شود تا موسوی، باب را در ترور شاهزاده ناصر کمک نماید غافل از اینکه موسوی اکنون برای ایران کار می کند. موسوی به حای کمک به باب او را دزدیده و مورد شکنجه قرار می دهد. رهبر حزبالله بلافاصله از ماجرا باخبر شده و درست هنگامی که موسوی قصد جدا نمودن سر باب را دارد از راه می رسد و جلو موسوی را می گیرد.
اسلاید 29: هنگامی که سیا از قصد موسوی برای افشای تلویزیونی قصد باب برای ترور شاهزاده ناصر آگاهی می یابد از باب فاصله گرفته و او را به عنوان ماموری سرکش معرفی می کند. وایتنینگ با این تصور که باب می خواهد درباره ترور شاهزاده ناصر و با آگاهی از قصد ناصر برای کودتا احساس خطر کرده و باب را زیر نظر گرفته و پاسپورت او را باطل می کند. باب به مرور و از طریق استان گاف علت مورد سوظن بودن و اینکه مسئول همه این کارها وایتنینگ هست را می فهمد. او یک شب به طور کاملاً مخفیانه به وایتنینگ نزدیک می شود و او را در مورد ادامه این وضع مورد تهدید قرار می دهد.در انتهای فیلم باب خود را به اتومبیل حامل شاهزاده ناصر نزدیک می کند تا او را از خطر آگاه سازد ولی در همان زمان موشک به اتومبیل شاهزاده اثابت نموده و تنها وودمن که ساعتی قبل اتومبیل خود را عوض نموده بود زنده می ماند.داستان وسیمکارگران مهاجر پاکستانی سلیم احمد خان (شاهیر احمد) و پسرش وسیم (ماژار مهیر) سوار اتوبوس عازم کار در پالایشگاه کانکس هستند ولی به خاطر آنکه شرکت چینی قرارداد را از کانکس گرفته اخراج می شوند. به مرور سلیم و وسیم به خاطر بیکاری فقیر و فقیرتر می شوند. وسیم به دنبال کار می گردد ولی بدلیل عدم توانایی تکلم به عربی از یافتن کار باز می ماند. او برای افزایش شانس خود برای کار گرفتن در امیر نشین عربی به همراه دوستش وارد مدرسه ای مذهبی عربی می شود تا عربی بیاموزد. در این مدرسه شخص عرب زبانی (همان فرد مصری که در تهران یکی از موشک های ضد تانک را سرقت نموده) به وی نزدیک می شود و او را ترغیب به عملیات انتحاری به تانکر کانکس کیلن با استفاده از بمب دزدیده شده در تهران می کند.داستان ادغامبنت هالیدی وکیل امریکایی ایالات متحده متقاعد شده است کیلن برای گرفتن امتیاز حفاری در قزاقستان رشوه داده است. در طی بررسی های او انتقال وجه الکترونیکی (wire transfer) بین دنی دالتون و مقامات قزاق را کشف می کند. هالیدی مقامات کانکس-هالیدی را از این امر آگاه می کند ولی آنها از این امر اظهار بی خبری می کنند.
اسلاید 30: آرگوآرگو (به انگلیسی: Argo) نام فیلمی سینمایی محصول کشور آمریکا به سال ۲۰۱۲ میلادی و ساختهٔ بن افلک است. داستان این فیلم برداشت آزادی از وقایع بحران گروگانگیری در سفارت ایالات متحده آمریکا در تهران است، که در آن ۶ دیپلمات آمریکایی توانستند از منزل سفیر کانادا در تهران به خارج از ایران بگریزند.در این فیلم بازیگرانی چون بن افلک، آلن آرکین، برایان کرانستون و امید ابطحی به نقشآفرینی میپردازند. تهیهکنندگان این فیلم بن افلک، جرج کلونی و گرانت هسلوف هستند.آرگو نامزد هفت جایزهٔ مختلف در جوایز اسکار ۸۵ام بود و در نهایت سه اسکار بهترین فیلم بهترین فیلمنامهٔ اقتباسی و بهترین تدوین را کسب کرد.این نخستینبار از سال ۱۹۸۹ و برندهشدن رانندگی برای خانم دیزی بود که فیلمی بدون نامزدی برای عنوان بهترین کارگردانی، برندهٔ اسکار بهترین فیلم میشد. آرگو نامزد پنج جایزه گلدن گلوب شد که دو جایزه (بهترین فیلم درام و بهترین کارگردانی) را از آن خود کرد؛آرگو همچنین برنده جایزه بهترین فیلم از طرف انجمن تهیه کنندگان امریکا شد.آرگو همچنین با ۹۳% امتیاز بالایی را با رای کاربران سایت راتن تومیتوس بدست اورد. آرگو همچنین جایزههای بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و تدوین را از مراسم بفتا بهدست آورد.بلزگشت
اسلاید 31: خلاصه داستاندر ۱۳ آبان سال ۱۳۵۸ و در گیر و دار انقلاب ایران گروهی موسوم به دانشجویان پیرو خط امام به سفارت آمریکا در تهران حمله کردند و آن را به تصرف خود درآوردند و کارمندان آمریکایی سفارت را هم به گروگان گرفتند. از میان کارکنان به گروگان گرفته شده، تعداد ۶ نفر موفق میشوند از در پشت سفارت به خانه کن تیلور سفیر کانادا در ایران بگریزند.بعد از گریختن این آمریکاییها جلسه ویژهای در سازمان اطلاعات آمریکا برای فرار آنها صورت میگیرد طی این جلسه نظرات مختلفی مطرح میشود و در ابتدا طبق نتیجهای که ماموران سیا میگیرند قرار بر این میشود که آمریکاییها به وسیله دوچرخه از تهران تا مرز ترکیه درون کوهها دوچرخه سواری کنند چرا که احتمال شناسایی آنها به وسیله رفتوآمد با ماشین بسیار بالا میرفته است.این نظر بعداً توسط تونی مندز که یکی از ماموران کارکشته سیا برای فرار اشخاص است رد میشود در ادامه ماموران سیا سناریویی برای فرار آنها به عنوان معلمهای خارجی یا مشاوران کشاورزی مطرح میکنند که اولی به دلیل قطع رابطه ایران با آمریکا و دومی به دلیل برف سنگین و عدم امکان کشاورزی مناسب رد میشود.ادامه جلسه اول با شکست روبرو میشود و ماموران به راهحل مناسب و عملی دست پیدا نمیکنند.چند روز بعد در حالی که مندز در حال صحبت با پسر خود و مشاهده فیلم سیاره میمونها (نسخه ۱۹۶۸) بود ناگهان متوجه میشود که میتواند به عنوان گروهی هنرمند وارد ایران شوند که در حال ساخت فیلمی علمی تخیلی هستند و میخواهند فیلمی با سبک و سیاق جنگ ستارهها اما در ایران بسازند.
اسلاید 32: بر اساس نقشه مندز، او و ۶ نفر آمریکایی هویت یک گروه فیلمسازی را به خود میگیرند که برای یافتن مکانهای فیلمبرداری فیلمی علمی-تخیلی به نام «آرگو» به خاورمیانه سفر کردهاند. برای واقعی جلوه دادن این نقشه مندز از عوامل حرفهای در هالیوود بهره گرفت، جان چمبرز، چهرهپرداز آمریکایی یکی از این افراد بود. به موازات عملیات مندز، تبلیغات این فیلم ساختگی در روزنامهها و مجلات هالیوود به عنوان تولیدی از استودیو ۶ آغاز شد و حتی برای واقعیتر جلوه دادن این داستان ساختگی، یکی از این روزنامهها را بهدست یکی از دیپلماتها دادند که در هنگام خروج همراه خود داشته باشد .مندز در طول دو روز آمریکایی ها را برای بازپرسیهای شدید آماده میکند و در حالی که تقریباً همه چیز مهیاست یک تلفن از سیا به او زده میشود که عملیات بایستی متوقف گردد. مندز به اوج آشفتگی میرسد چرا که وجدان کاری او اجازه نمیدهد که جان این ۶ آمریکایی را که به چند نفر از آنها قول صد در صد برای خروج از کشور داده بود به خطر بیندازد.در ابتدا مندز حرف رئیس خود را با اکراه قبول میکند و برای رهایی از افکار مختلف رو به نوشیدن مشروبات الکلی و سیگار کشیدن میآورد. صبح، آمریکایی ها که در خانه سفیر منتظر مندز هستند تا حدودی متوجه تاخیر او میشوند مندز که تمام شب در حال فکر کردن و سیگار کشیدن و مشروب خوردن بود به این نتیجه میرسد که نمیتواند حرفهای سیا را قبول کند به همین خاطر در یک تماس سریع با سیا میگوید که عملیات را انجام میدهد و تلفن را قطع میکند. درآن طرف خط رئیس او بسیار عصبانی میشود و تلفن را میشکند.
اسلاید 33: آمریکاییها وارد فرودگاه میشوند و با اولین بازپرس که مدارک ورود آنها به ایران را پیدا نمیکند مواجه میشوند. آمریکاییها بدون اینکه توضیح خاصی بدهند نامه وزارت فرهنگ را که نشان میدهد مندز میخواهد از ایران دیدن کند به مامور فرودگاه میدهد. مامور فرودگاه بدون پیدا کردن مدارک، آنها را از بازپرسی اول رد میکند. در بازپرسی دوم جوانی با ریشهای بلند به آنها متذکر میشود که شاه رفته و آن دوران دیگر گذشته. یکی از آمریکاییها که نقش کارگردان را دارد برای ایرانیها درباره فیلم صحبت میکند و با نشان دادن فیلمنامه مصور فیلم و نشان دادن هواپیما و در آوردن صداهای مختلف توجه ایرانیها را از مساله پیش رو منحرف میکند.جوان ایرانی پر ریش از آنها میخواهد فقط به زبان فارسی حرف بزنند به همین خاطر همان آمریکایی که قرار بود دو روز فقط در ایران بوده باشد شروع به فارسی صحبت کردن میکند که با اقبال فراوان کسی متوجه این موضوع نمیشود.در انتها ۶ نفر آمریکایی با هویت جعلی و گذرنامه کانادایی، از مرز قانونی ایران در فرودگاه مهرآباد خارج میشوند و با پرواز سوئیس ایر به اروپا میگریزند.در پایان، این اتفاق باعث دوستی نزدیکتر آمریکا با کانادا میشود. صادق قطب زاده کانادا را تهدید میکند که تقاص این عمل را پس میدهد اما در عمل نمیتواند کار خاصی انجام دهد. آمریکاهایی خوشحال از یک پیروزی دیگر در صحنه بین الملی میخواهند به مندز بالاترین نشان جاسوس آمریکا را بدهند اما چون مندز جاسوس است و نباید هویتش فاش شود در یک جلسه غیر علنی این نشان به او داده و سپس پس گرفته میشود و حدود ۲۰ سال بعد این نشان دوباره به مندس اهدا میشود. پایان فیلم با جملهای همراه است که میگوید اگر دولتهای جهان با هم متحد شوند میتوانند در مقابل هرگونه خطرات ناشناخته و غیر قابل حل ایستادگی کنند و این پیروزی سند بزرگی بر این مدعا است بلزگشت
اسلاید 34: «فَمَن أَظلَمُ مِمَّن کَذَبَ عَلَی اللهِ وَ کَذَّبَ بِالصِّدقِ إِذجَاءَهُو أَلَیسَ فِی جَهَنَّمَ مَثوًی لِّلکَفرین.»«پس کیست ستمکارتر از آن کسی که بر خدا دروغ بست و (سخن) راست را چون به سوی او آمد تکذیب کرد؟ آیا منزلگاه کافران آتش دوزخ نیست؟» (زمر/32).
خرید پاورپوینت توسط کلیه کارتهای شتاب امکانپذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.
در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.
در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.
- پاورپوینتهای مشابه
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.