علوم مهندسی کامپیوتر و IT و اینترنت

شاخص های ارزیابی پرتال های روابط عمومی در ایران

shakheshaye_arzyabi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “شاخص های ارزیابی پرتال های روابط عمومی در ایران”

شاخص های ارزیابی پرتال های روابط عمومی در ایران

اسلاید 1: شاخص های ارزیابی پرتال های روابط عمومی در ایران (تجربه موردی : شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران)حمید ضیایی پرور ، مدرس دانشگاه سوره www.reporter.ir1

اسلاید 2: درآمداکنون تقریبا تمام دستگاه های دولتی ایران و اکثریت قریب به اتفاق شرکتهای بزرگ بخش خصوصی در ایران دارای پرتال و وب سایت می باشند ، اما بررسی ها نشان می دهد اغلب این پرتال ها، قدیمی ، فاقد تکنولوژی های روز و بدون جاذبه های کارپسندی بوده و دچار رکود و کم تحرکی شده اند . ایجاد تصویری دقیق از وضعیت پرتال های روابط عمومی هر وزارتخانه یا دستگاه دولتی اولین گام برای توسعه و بهبود این پرتال ها به شمار می رود 2

اسلاید 3: جشنواره های وبیحال هیچ مکانیزم استاندارد و شناخته شده ای که قابلیت تجویز برای ارزیابی پرتال های تمام دستگاه های دولتی در ایران داشته باشد وجود ندارد.برگزاری جشنواره ها و مسابقات پرتال ها و ساب پرتال های یک دستگاه در سطح ملی می تواند ضمن به تحرک واداشتن روابط عمومی ها در به روز رسانی وب سایتها و پرتالهایشان ، میزان خدمات و اطلاعات این سامانه های الکترونیک را ارتقا بخشد . بر این اساس محقق تصمیم گرفت با اتکا به یک تجربه موردی ، اقدام به تدوین شاخص های استاندارد ارزیابی وب سایت و پرتال در ایران نماید.3

اسلاید 4: جشنواره های ساب پرتال هابرخی دستگاه ها تا کنون طی سال های گذشته اقدام به برگزاری جشنواره های ساب پرتال های خود کرده اند . جشنواره تسما نیز به عنوان یکی از بزرگترین جشنواره های وب دولتی در ایران دو دوره تا کنون برگزار شده است . شاید بتوان گفت مهمترین نکته در برگزاری چنین جشنواره هایی فقدان شاخص های استاندارد برای ارزیابی وب سایتها متناسب با ماموریتهای هر سازمان در ایران است . 4

اسلاید 5: تجربیات پیشینمحقق خود به عنوان داور بخش وب سایت در چندین جشنواره وب دولتی در ایران مانند جشنواره وب سایتهای صنعت نفت ایران ، جشنواره وب سایتهای دانشگاه های ایران و داوری چندین جشنواره وبلاگی در ایران از جمله جشنواره وبلاگهای بانکی ایران ، تجربیات متعددی در حوزه ارزیابی وب سایتها اندوخته و از این تجربیات برای تدوین شاخص های استاندارد ارزیابی وب سایت در ایران استفاده کرد5

اسلاید 6: هدفهدف اصلی این تحقیق ، تدوین استانداردهای ارزیابی وب سایت و پرتال دولتی در ایران بوده است.6

اسلاید 7: سایر اهداف این تحقیق عبارت بودند از :1-بررسی وضعیت شاخص های ارزیابی وب سایت های دولتی در جهان.2-بررسی وضعیت پرتال ها و ساب پرتال های شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران.3-رتبه بندی وب سایتهای شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران.4-تدوین استایل بوک پرتال های دولتی در ایران.5-تدوین اسناد راهبردی مدیریت پرتال دولتی در ایران.7

اسلاید 8: پرسش های اساسیچه استانداردهایی برای ارزیابی وب سایت و پرتال دولتی در ایران وجود دارد؟8

اسلاید 9: سایر پرسش های تحقیق1-وضعیت شاخص های ارزیابی وب سایت های دولتی در جهان چگونه است؟2-وضعیت پرتال ها و ساب پرتال های شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران چگونه است؟3-وب سایتهای شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران از نظر رتبه بندی بر مبنای شاخص های استاندارد پرتال در چه مرتبه ای رتبه بندی می شوند؟4-استایل بوک پرتال های دولتی در ایران شامل چه موارد و اصولی است؟5-اسناد راهبردی مدیریت پرتال دولتی در ایران کدام است؟9

اسلاید 10: روش تحقیقروش تحقیق در این فعالیت پژوهشی ، به دو دسته تقسیم می شود:1-در بخش تهیه اسناد راهبردی و شاخص های هدفگذاری از روش اسنادی مبتنی بر منابع اطلاعاتی موجود در ایران و جهان استفاده شد.در تهیه این اسناد و شاخص ها از تجربیات جهانی و منابع و مستندات معتبر بین المللی در این حوزه بهره گیری شده و تمام فستیوال های مرتبط در حوزه وب ایرانی نیز مورد مطالعه و بهره برداری قرار گرفت10

اسلاید 11: روش تحقیق2-در بخش رتبه بندی وب سایتها و پرتال های شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران از روش تحلیل محتوای وب سایتها استفاده شد و بر این مبنا 50 پرتال و ساب پرتال مورد بررسی و تحلیل محتوا قرار گرفت. نتایج به دست آمده نیز در جدولی شامل 4 شاخص اصلی و 56 زیر شاخص ارایه گردید.11

اسلاید 12: یافته های تحقیقبه عنوان بخشی از ارزیابی عملکرد روابط عمومی های مناطق مختلف شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران ، جدولی تحت عنوان جدول آنالیز وب سایتهای شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران طراحی شد که بر اساس آن 4 شاخص اساسی در ارزیابی وب سایتهای مذکور تعیین گردید . 12

اسلاید 13: شاخص های 4 گانهاین شاخص ها عبارتند از :1-شاخص های هدفگذاری2-شاخص های گرافیکی3-شاخص های محتوایی4-شاخص های تکنولوژیکی13

اسلاید 14: تیم داورانداوری وب سایتهای مذکور با توجه به حجم عظیم داده ها و ارزیابی در دو مرحله توسط تیمی 5 نفره از استادان و کارشناسان ارتباطات و فناوری اطلاعات صورت گرفت. 14

اسلاید 15: رتبه بندی وب سایتها ارزیابی وب سایتهای مذکور در دو مرحله صورت گرفت در مهلت داده شده بین دو مرحله اول و دوم ، مناطق فرصت داشتند تا به اصلاح روندها و وضعیت وب سایتهای خود بپردازند از ویژگی های منحصر به فرد این فرآیند ، آن بود که کارنامه ارزیابی هر وب سایت نه تنها در اختیار مدیر وب سایت و روابط عمومی ذی ربط قرار داده شد بلکه کل کارنامه ها در اختیار همه مدیران روابط عمومی قرار گرفت تا هر منطقه ای از وضعیت سایر مناطق نیز اطلاع داشته باشد و بتواند نسبت به رفع اشکالات خود اقدام نماید.15

اسلاید 16: دستور العمل راهنمای وب سایتهادر نهایت با عنایت به ارزیابی وب سایتها و ساب پرتال های شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران رتبه های اول تا سوم هر شاخص مشخص شده و طی مراسمی از آنها با حضور مدیر عامل این شرکت تجلیل به عمل آمد. قبل از برگزاری مراسم نهایی جشنواره ، جزوه ای 60 صفحه ای به عنوان دستور العمل راهنمای وب سایتها در اختیار مدیران روابط عمومی مناطق قرار گرفت همچنین در مراسم نهایی که طی دو روز برگزار شد کارگاه آموزشی دو روزه با حضور تمامی مدیران روابط عمومی مناطق برگزار شد و 6 تن از استادان برحسته ارتباطات مباحث مرتبط با پرتال ها را به افراد آموزش دادند.16

اسلاید 17: شاخص های استاندارد وب سایت در ایران17

اسلاید 18: 18

اسلاید 19: 19

اسلاید 20: 20

اسلاید 21: 21

اسلاید 22: 22

اسلاید 23: 23

اسلاید 24: 24

اسلاید 25: جمع بندی نهاییبه نظر می رسد ماحصل این تجربه علمی و عملی ، رسیدن به شاخص های استاندارد ارزیابی وب سایت های دولتی در ایران است . الگویی که می تواند توسط همه سازمانها و دستگاه های دولتی و حتی بخش خصوص در زمینه ارزیابی و بهبود وب سایتها مورد استفاده قرار گیرد.25

اسلاید 26: خدانگهدارwww.reporter.irحمید ضیایی پرور 09123445411 26

29,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید