علوم انسانی و علوم اجتماعی سیاست و قانون‌گذاری

شبکه راهبردی ایجاد تحول در نظام اداری

Shabake_Rahbordi_tahavol_dar_nezam_edasi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “شبکه راهبردی ایجاد تحول در نظام اداری”

شبکه راهبردی ایجاد تحول در نظام اداری

اسلاید 1: *شورايعالي اداريشبكه راهبردي ايجاد تحول در نظام اداري*ستاد برنامه ريزي تحول اداري*ستاد برنامه ريزي تحول اداري استانها*شوراي تحول اداري دستگاهها*كميته رايانه *كميسيونهاي تحول اداري سازمانهاي تابعه و وابسته دستگاهها*شوراي نظام پذيرش و بررسي پيشنهادات *كميته كاهش تصدي گري *كميته انتصاب مديران *كميته ارتقاء كيفيت و بهره وريكميته طرح تكريم كميته بهبود روشها *كميته اصلاح ساختار اقتصادي بيمارستانهاكميته آموزش و بهسازي نيرو

اسلاید 2: تركيب اعضاي شوراي عالي اداري1- رييس جمهور يا معاون وي ( رييس شورا ) 2- سه نفر از وزراء(ترجيحا از بخش هاي مختلف ) به انتخاب هيات وزيران3- وزير يا رييس دستگاه مستقل ذيربط4- رييس سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور 5- دبير كل سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور 6- چهار نفر صاحب نظر و متخصص در امور اداري و مديريت به انتخاب رييس جمهور 7- دو نفر از استانداران به انتخاب رييس جمهور8- دو نفر از نمايندگان مجلس به عنوان ناظر ، به انتخاب مجلس شوراي اسلاميمصوبات اين شورا پس از تاييد رييس جمهور لازم الاجراء خواهد بود.تبصره – دبير كل سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور به عنوان دبير شورا و مسوول نظارت بر حسن اجراي مصوبات آن خواهد بود .

اسلاید 3: وظايف و اختيارات شوراي عالي اداري1- اصلاح ساختار تشكيلات دستگاه هاي اجرايي كشور به استثناي وزارتخانه ها از طريق ادغام ، انحلال و انتقال موسسات و سازمان ها به خارج از كشور 2- تجديد نظر در ساختار داخلي وزارتخانه ها و وظايف و ساختار داخلي سازمان ها ، شركت هاي دولتي و شركت هاي اقماري آنها به منظور ايجاد انسجام تشكيلاتي و حذف وظايف موازي ، مشابه و تكراري3- تفكيك وظايف اجرايي از حوزه هاي ستادي وزارتخانه ها و محدود نمودن فعاليت حوزه هاي ستادي به اعمال حاكميت و امور راهبردي ( سياست گذاري ، برنامه ريزي و نظارت ) و انتقال وظايف اجرايي به واحدهاي استاني و شهرستاني .4- تصميم گيري در مورد ادغام واحدهاي استاني و شهرستاني وابسته به هريك از وزارتخانه ها در يك واحد سازماني 5- شناسايي و واگذاري وظايف ، امور و فعاليت هاي قابل واگذاري دستگاههاي اجرايي به شهرداري ها و بخش غير دولتي با هدف رها سازي دولت از تصدي هاي غير ضرور و همچنين تعيين نحوه ارتباط و تنظيم مناسبات نظام اداري با شوراهاي اسلامي روستا ، بخش و شهر

اسلاید 4: وظايف و اختيارات شوراي عالي اداري 6-اصلاح و مهندسي مجدد سيستم ها ، روش ها و رويه هاي مورد عمل در دستگاه هاي اجرايي كشور با گرايش ساده سازي مراحل انجام كار ، خودكار سازي عمليات و كاهش ميزان ارتباط كارمندان با مراجعه كنندگان ، افزايش رضايت مراجعان ، كاهش هزينه هاي اداري و اقتصادي نمودن فعاليت ها .7-تصويب طرح هاي لازم براي ارتقاي بهره وري و كارآيي نيروي انساني و مديريت دستگاه هاي اجرايي8-تصويب ضوابط و معيارهاي لازم در جهت بهينه سازي ساختار ، تركيب و توزيع نيروي انساني بخش دولتي 9-تصويب ضوابط و دستورالعملهاي مربوط به تعيين تكليف نيروي انساني دستگاه هايي كه بر اساس مصوبات شوراي عالي اداري ادغام ع منحل ، واگذار و يا وظايف آنها به ديگر دستگاهها منتقل مي شود .10-تصويب ضوابط ناظر بر بهره برداري مطلوي از فضاهاي اداري و جابه جايي و تامين ساختمان اداري11-تعيين و پيشنهاد منابع مورد نياز براي تحقق برنامه هاي تحول نظام اداري و طرح هاي مصوب شورا كه نياز به منابع جديد دارد .12-تشخيص و اعلام دستگاه هاي اقدام كننده برنامه هاي مرتبط با فعاليت دولت در زمينه نظام اداري و امور اجرايي

اسلاید 5: تركيب اعضاي ستاد برنامه ريزي تحول اداري1-رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور 2-هفت نفر از معاونين سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور و وزارتخانه ها 3- سه نفر صاحبنظر در امر مديريت

اسلاید 6: وظايف ستاد برنامه ريزي تحول اداري 1- پيشنهاد سياستها و خط مشي ها و راهبردهاي تحول اداري كشور به شورايعالي اداري2- تهيه طرح ها و برنامه هاي اصلاحات اداري و ارايه آن به شورايعالي اداري3- پيگيري و نظارت بر اجراي برنامه تحول اداري در دستگاههاي اجرايي و ارايه گزارش به شورايهالي اداري 4- هدايت و هماهنگي شوراهاي تحول اداري دستگاههاي اجرايي5- بررسي و اظهار نظر در مورد طرح هاي پيشنهادي دستگاههاي اجرايي به شورايعالي اداري 6- انجام ساير امور محوله از طرف شورا تبصره – ستاد برنامه ريزي تحول اداري مي تواند براي انجام بررسي ها و مطالعات كارشناسي در زمينه هاي مديريت و نظام هاي اداري و هماهنگي برنامه هاي درون بخشي نسبت به تشكيل كميسيونهاي تخصصي اقدام نمايد .تركيب اعضاء و ظايف هريك از كميسيونهاي تخصصي توسط ستاد تعيين مي گردد.تبصره 2 – ستاد برنامه ريزي تحول اداري نسبت به تنظيم سياستها و خط مشي ها و راهبردهاي تحول اداري و تركيب اعضاء ، وظايف و اختيارات شوراهاي تحول اداري دستگاههاي اجرايي ظرف مدت دو ماه اقدام نموده و به تصويب شورايعالي ا داري خواهد رساند .

اسلاید 7: تركيب اعضاي شوراي تحول اداري دستگاههاي اجرايي 1- وزير يا بالاترين مقام دستگاه اجرايي : رييس شورا 2- دو نفر از معاونان وزارتخانه يا سازمان ، به انتخاب بالاترين مقام دستگاه اجرايي3- دو نفر صاحب نظر در مسايل مديريت و فن آوري اطلاعات ، به انتخاب وزير يا بالاترين مقام دستگاه اجرايي 4- يك نفر صاحب نظر در مسايل مديريت و امور اداري ، به انتخاب رييس سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور5- يك نفر صاحب نظر در مسايل مديريت و امور اداري 6- يك نفر از كاركنان صاحب نظر در مسايل مديريت و امور اداري تبصره : انتخاب يك نفر مدير و كارمند صاحب نظر در مسايل مديريت و امور اداري ، بر اساس تصويب نامه شماره 3812/11مورخ 12/6/1377 ستاد برنامه ريزي تحول اداري ، صورت خواهد گرفت .

اسلاید 8: وظايف و اختيارات شوراي تحول اداري دستگاههاي اجرايي: 1- برنامه ريزي اجراي طرح ها و برنامه هاي مصوب شوراي عالي اداري و ستاد برنامه ريزي تحول اداري 2- مطالعه ، بررسي ، تهيه و تنظم طرح ها و برنامه هاي تحول اداري وزارتخانه يا سازمان در چارجوب سيايت هاي ابلاغي شوراي علي اداري و ستاد برنامه ريزي تحول اداري جهت ارايه به مراجع ذي ربط.3- مطالعه ع تدوين و تصويب استانداردهاي انجام كار در مشاغل تخصصي دستگاه4- تدوين و بهسازي روش ها و فرآيند كنترل كيفيت انجام كار و نظارت بر تحقق آنها5- بررسي و تعيين ضوابط و معيارهاي لازم در جهت بهينه سازي ساختار، تركيب و توزيع نيروي انساني دستگاه ذي ربط جهت ارايه به ستاد برنامه ريزي تحول اداري و سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور6- تدوين و اجراي برنامه هاي لازم براي ارتقاء كارايي ، بهره وري و مديريت سازمان مربوط 7- تصويب طرح ها و برنامه هاي خاص اصلاحات اداري وزارتخانه يا سازمان در چارچوب سياست ها و خط مشي هاي ابلاغي و براساس اختيارات و مصوبات مربوط

اسلاید 9: وظايف و اختيارات شوراي تحول اداري دستگاههاي اجرايي  8-ارايه نظرات كارشناسي به ستاد برنامه ريزي تحول اداري از طريق بررسي و مطالعه طرح هاي ارجاعي9- تهيه گزارشي تحليلي ادواري از اجراي برنامه تحول اداري و ارايه آن به ستاد برنامه ريي تحول اداري 10- همكاري ، پيگيري و نظارت بر اجراي تصميمات ستاد برنامه ريزي تحول اداري در وزارتخانه يا سازمان11- هدايت كميسيون هاي تحول اداري سازمان وابسته يا تابعه تبصره 1- وزير يا بالاترين مقام سازمان مستقل ، ستاد برنامه ريزي تحول اداري يا سازمان امور اداري و استخدامي مي توانند برخي از اختيارات خودرا به شورا تفويض كنند . تبصره 2- شورا براي بررسي ها و مطالعات كارشناسي نسبت به تشكيل كميته هاي تخصصي با عضويت افراد صاحبنظر و استفاده از خدمات موسسات مشاوره اي اقدام خواهد نمود.به منظور اجراي برنامه هاي ابلاغي ستاد برنامه ريزي تحول اداري و شوراي تحول اداري دستگاهها و ايجاد هماهنگي هاي لازم كميسيون هاي تحول اداري در سازمان هاي وابسته و تابعه تشكيل مي گردد .تركيب اين كميسيون ها و حدود اختيارات مربوط به تصويب طرح ها و برنامه هاي خاص سازمان توسط ستاد برنامه ريزي تحول اداري مشخص خواهد شد.

اسلاید 10: تركيب اعضاي كميسيون هاي تحول اداري سازمان هاي وابسته يا تابعه دستگاههاي اجرايي كشور: 1- رييس يا بالاترين مقام سازمان يا مؤسسه به عنوان رييس كميسيون 2- دو نفر از معاونين مؤسسه يا سازمان به انتخاب بالاترين مقام سازمان يا مؤسسه مرجحا معاونين برنامه ريزي ، اداري و مالي ، آموزش و پژوهش ( يا عناوين مشابه )3- يك نفر صاحب نظر در مسايل مديريت و امور اداري به انتخاب وزير يا بالاترين مقام دستگاه متبوع 4- يك نفر صاحب نظر در مسايل مديريت و امور اداري ، به انتخاب رييس يا بالاترين مقام سازمان يا مؤسسه 5- يك نفر از مديران صاحب نظر در مسايل مديريت و امور اداري 6- يك نفر از كاركنان صاحب نظر در مسايل مديريت و امور اداري 7- يكي از معاونين عضو كميسيون مسئوليت دبيرخانه كميسيون تحول اداري را عهده دار گرديده و رابط كميسيون با شوراي تحول اداري دستگاه خواهد بود

اسلاید 11: تركيب اعضاي كميسيون تحول اداري دانشگاه : 1-آقاي دكتر محمد زارع رئيس دانشگاه 2-آقاي دكتر نادر ممتاز منش 3-آقاي دكتر حسن حسني 4-آقاي اصغر لقمان 5-آقاي محمد واحدي پور 6-آقاي رضا نعنا كار دبير كميسيون

اسلاید 12: وظايف و اختيارات كميسيونهاي تحول اداري سازمان هاي وابسته يا تابعه دستگاههاي اجرايي كشور 1-برنامه ريزي اجراي طرح ها و برنامه هاي مصوب ستاد برنامه ريزي تحول اداري دستگاه متبوع2- مطالعه تدوين و تصويب استانداردهاي انجام كار در مشاغل تخصصي سازمان3- تدوين و بهسازي روش ها و فرآيند كنترل كيفيت انجام كار و نظارت بر تحقق آنها4- بررسي و تعيين ضوابط و معيارهاي لازم در جهت بهينه سازي ساختار، تركيب و توزيع نيروي انساني دستگاه ذي ربط جهت ارايه به شوراي تحول اداري دستگاه متبوع و سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور5- تدوين و اجراي برنامه هاي لازم براي ارتقاء كارايي ، بهره وري و مديريت سازمان مربوط 6- پيشنهاد طرح ها و برنامه هاي خاص اصلاحات اداري سازمان در چارچوب سياست ها و خط مشي هاي ابلاغي به شوراي تحول اداري دستگاه متبوع 7- ارايه نظرات كارشناسي به شوراي تحول اداري دستگاه متبوع از طريق بررسي و مطالعه طرح هاي ارجاعي

اسلاید 13: وظايف و اختيارات كميسيونهاي تحول اداري  سازمان هاي وابسته يا تابعه دستگاههاي اجرايي كشور 8- تهيه گزارشي تحليلي ادواري از اجراي برنامه تحول اداري و ارايه آن به شوراي تحول اداري دستگاه متبوع 9- همكاري ، پيگيري و نظارت بر اجراي تصميمات ستاد برنامه ريزي تحول اداري شوراي تحول اداري دستگاه متبوع تبصره 1- وزير يا بالاترين مقام سازمان مستقل ، ستاد برنامه ريزي تحول اداري يا سازمان امور اداري و استخدامي مي توانند برخي از اختيارات خودرا به كميسيون تفويض كنند . تبصره 2- كميسيون مي تواند براي بررسي ها و مطالعات كارشناسي نسبت به تشكيل كميته هاي تخصصي با عضويت افراد صاحبنظر و استفاده از خدمات موسسات مشاوره اي اقدام نمايد .مسئوليت اجراي اين مصوبه به عهده رؤساي سازمانهاي مربوط مي باشد و دبيرخانه شوراي تحول اداري دستگاه گزارش پيشرفته كار را حداكثر ظرف سه ماه به ستاد برنامه ريزي تحول ارايه مي نمايد .

اسلاید 14: تركيب اعضاء ستاد برنامه ريزي تحول اداري استان : 1- استاندار (رييس ) 2- معاون برنامه ريزي و اداري مالي استانداري3- رييس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان ( دبير ) 4- مسوول مركز آموزش مديريت دولتي استان 5- چهار نفر از مديران كل دستگاه هاي اصلي استان از بخش هاي فرهنگي ،اجتماعي ، زير بنايي و توليدي به پيشنهاد استاندار و تصويب شورا 6- دو نفر صاحب نظر در مسائل مديريت و فن آوري اطلاعات به پيشنهاد استاندارو تصويب شورا 7- يكي از مديران ستادي استانداري به انتخاب استاندار با حق راي

اسلاید 15: وظايف واختيارات ستاد برنامه ريزي تحول اداري استان بر اساس مصوبه شماره 53952/ت23700 ه مورخ 26/11/1379 هيات وزيران 1- پيشنهاد اصلاح ساختار تشكيلات دستگاه هاي اجرايي استان 2- پيشنهاد تفكيك وظايف اجرايي از حوزه هاي ستادي دستگاه هاي استان و انتقال وظايف به واحدهاي شهرستاني 3- تهيه گزارش تحليلي از وضعيت پست هاي سازماني دستگاه هاي اجرايي استان ، ارتباط تخصص ها با پست هاي سازماني و ارايه راه حل هاي مناسب براي بهبود كارآيي تشكيلاتي و اداري استان 4- پيشنهاد ادغام و يا ايجاد در مورد واحدهاي شهرستاني وابسته به هريك از دستگاه هاي اجرايي استان 5- شناسايي و پيشنهاد وظايف و فعاليت هاي قابل واگذاري دستگاه هاي اجرايي به شهرداري ها و بخش غير دولتي ( شوراهاي اسلامي روستا ، بخش ، شهر و ...) 6- تنظيم نحوه ارتباط نظام اداري استان با شوراهاي اسلامي7- ارايه روش هاي اصلاح و مهندسي مجدد سيستم ها و رويه هاي مورد عمل ، موضوع بند (6) جزء ب ماده (1) قانون

اسلاید 16: وظايف واختيارات ستاد برنامه ريزي تحول اداري استان بر اساس مصوبه شماره 53952/ت23700 ه مورخ 26/11/1379 هيات وزيران 8- پيشنهاد طرح حاي لازم براي ارتقاي بهره وري و كارآيي نيروي انساني و مديريت دستگاه اجرايي9- پيشنهاد تشكيلات ، ضوابط و دستورالعمل هاي مربوط به تعيين تكليف نيروي انساني دستگاه هاي استاني كه بر اساس مصوبات شوراي عالي اداري ادغام ، منحل ، واگذار و يا وظايف آنها به ديگر دستگاه ها منتقل مي شود . 10- تهيه و پيشنهاد ضوابط ناظر بر بهره برداري مطلوب از فضاهاي اداري ، موضوع بند (10) جزء (ب) ماده (1) قانون برنامه سوم توسعه 11- برآورد منابع مورد نياز براي تحول اداري و طرح هاي مصوب شوراي عالي اداري كه نياز به منابع جديد دارد 12- تصميم گيري در مورد واگذاري و فروش خانه هاي سازماني استان و ساير امور مربوط به تامين مسكن كاركنان دستگاه هاي اجرايي استان13- گردآوري و پردازش اطلاعات لازم و به هنگام براي تصميم گيري و سياست گذاري در مورد تحولات اداري استان

اسلاید 17: وظايف واختيارات ستاد برنامه ريزي تحول اداري استان براساس  مصوبه شماره 53952/ت23700 ه مورخ 26/11/1379 هيات وزيران 14- برنامه ريزي و ايجاد هماهنگي در برنامه هاي آموزشي ضمن خدمت كاركنان دستگاه هاي اجرايي استان 15- ساير وظايف محوله از طرف شورا تبصره – پس از تشكيل ستاد موضوع اين ماده تشكل هاي زير منحل و وظايف آنها به ستاد ياد شده محول مي شود .الف- كميسيون فروش خانه هاي سازماني ب- كميسيون واگذاري خانه هاي سازمانيپ- كميسيون اولويت هاي خاص ت- كميسيون رفع اختلافات بين دستگاه هاي اجراييث- شوراي برنامه ريزي امور اجتماعي و نيروي انساني ج- شوراي ورزش كاركنان استان

اسلاید 18: اعضاي شوراي نظام پذيرش  و بررسي پيشنهادات 1-آقاي دكتر داوود خيرخواه2-آقاي سيد رضا فاضل3-آقاي حسين ارباب 4-آقاي حميد رضا ملكوتي شاد 5-آقاي محمد ابراهيم مؤمنيان 6-آقاي حسن كفاش7-آقاي غلامعلي معتمد الرعايا8-خانم زهره رجبي9-آقاي سيد عليرضا حسيني دبير شورا

اسلاید 19: اعضاي كميته كاهش تصدي گري 1-آقاي دكترحسن حسني معاون پشتيباني 2-آقاي دكتر رضا رزاقي معاون بهداشتي3-آقاي دكتر ابراهيم كوچكي معاون درمان 4-آقاي اصغر لقمان مشاور اداري و مالي دانشگاه 5-آقاي محمد رضا افاضل سرپرست دانشكده پرستاري و مامايي6- آقاي محمد صباحي سرپرست اداره آمار7-آقاي رضا نعنا كارمدير تشكيلات ، آموزش و بودجه برنامه اي8-خانم ايران نامور كارشناس بهداشت عمومي9- خانم زهره باغ شيخي كارشناس آمار

اسلاید 20: اعضاي كميته انتصاب مديران 1-آقاي دكتر محمد زارع رئيس دانشگاه 2-آقاي دكتر نادر ممتاز منش 3-آقاي دكتر حسن حسني 4-آقاي اصغر لقمان 5-آقاي رضا نعنا كار6-آقاي محمد واحدي پور دبير كميته

اسلاید 21: اعضاي كميته ارتقا كيفيت و بهره وري 1-آقاي دكتر محمد زارع رئيس دانشگاه 2-آقاي دكتر نادر ممتاز منش معاون پژوهشي3-آقاي دكتر اسماعيل فخاريان معاون آموزشي 4-آقاي دكترحسن حسني معاون پشتيباني 5-آقاي دكتر رضا رزاقي معاون بهداشتي6-آقاي دكتر محمد رضا فاضل معاون دانشجويي7-آقاي دكتر ابراهيم كوچكي معاون درمان 8-آقاي دكتر الماسي 9-آقاي اصغر لقمان 10-آقاي رضا نعنا كار11-خانم ايران نامور12-آقاي غلامعلي شجاع قره باغ دبير كميته

اسلاید 22: اعضاي كميته راهبردي اصلاح ساختار  مديريتي اقتصادي بيمارستان 1-آقاي دكتر محمد زارع رئيس دانشگاه (مسئول كميته )2-آقاي دكترحسن حسني معاون پشتيباني دانشگاه ( دبير كميته ) 3-آقاي دكتر اسماعيل فخاريان معاون آموزشي 4-آقاي دكتر ابراهيم كوچكي معاون درمان و دارو 5-آقاي رضا نعنا كار مدير تشكيلات ، آموزش و بودجه برنامه اي 6- آقاي هادي نيكخواه مدير امور اداري7- آقاي سعيد ابريشمي مدير خدمات پشتيباني 8- آقاي مهندس سيد محمد طباطبايي سرپرست دفتر فني دانشگاه9- خانم بتول شريف كارشناس پرستاري10- آقاي دكتر داوود آقادوست سرپرست دانشكده پزشكي11- آقاي دكتر داوود خيرخواه مدير عامل بيمارستان پايلوت 12- آقاي مهندس جواد اميدي نماينده تكفاب

اسلاید 23: اعضاي كميته رايانه 1-آقاي دكترحسن حسني معاون پشتيباني 2-آقاي رضا نعنا كارمديرتشكيلات آموزش و بودجه برنامه اي3-آقاي مهندس جواد اميدي كارشناس انفورماتيك دانشگاه 4-آقاي اصغر قاضي مهندس كامپيوتر 5- خانم زهرا نعمتي مهندس كامپيوتر 6- خانم فاطمه حيدري مقدم مهندس كامپيوتر 7- خانم ليلا دولتي مهندس كامپيوتر

32,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید