شرکت های مدیریت صادرات
اسلاید 1: سازمان توسعه تجارت ایران دفتر امور بنگاهها شرکت های مدیریت صادرات
اسلاید 2:
اسلاید 3: بنگاههای کوچک و متوسط Small & Medium Size Enterprises (SMEs) موسساتی هستند که با میزان متفاوتی از سرمایه ،نیروی کار،وحجم محصولات یا گردش جاری بعنوان اجزای حیاتی رشد در اقتصاد جهانی ایفای نقش می نمایند .این بنگاهها اغلب بر منابع داخلی متکی بوده, بر روند رشد اشتغالزایی کمک می نمایند بنگاههای کوچک و متوسط در اقتصاد کشورها از اهمیت ویژه ایی برخوردار می باشد . نقش این بنگاهها نه فقط به جهت تعدد و تنوع فعالیت آنها ، بلکه بدلیل مشارکت اینگونه بنگاهها در کلیه وجوه اقتصادی نظیر مشارکت در توسعه منطقه ای ، اشتغال زایی ، نوآوری توسعه صادرات و ایفای نقش مکمل صنایع بزرگ ، حائز اهمیت می باشد.
اسلاید 4: نقش بنگاههای کوچک و متوسطاشتغالزایی توسعه تجارت بین الملل مشارکت در توسعه منطقه ای بستر سازی برای توسعه مهارتها ونوآوریهای کارآفرینانه
اسلاید 5: چالش های SMEها در صادراتمسائل مالیصادرات ناپذیری (نبود فاکتورهای مترتب بر صادرات پذیر شدن یک کالاست نظیر سفارش پذیر بودن)عدم توازن بين رشد صنعتي كشور و توسعه صنعتي جهانعدم شناخت صحیح از وضعيت بازارهاي بينالمللي و تحولات اقتصادي جهانيعدم تجربه وتوانمندی در امور بین المللی(مانند مسائل حقوقی،فنون مذاکره وعقد قراردادهاو...)
اسلاید 6: راهکارهای حمایت صادراتی از SMEها تشکیل وحمایت از شرکتهای مدیریت صادرات تشکیل وحمایت ازشرکتهای خدمات بازرگانیتشکیل وحمایت ازخوشه های صادراتیتشکیل وحمایت ازکنسرسیومها
اسلاید 7: شرکت مدیریت صادرات شرکت مدیریت صادرات چیست؟ شرکت مدیریت صادرات یکی از انواع واسطه های صادراتی(Export intermediaries)است که برای کمک به بنگاههای اقتصادی در جهت ورود به بازارهای جهانی ایفای نقش می کند.
اسلاید 8: ویژگیهای شرکت مدیریت صادراتاطلاع رسانی جامع در نشریات دانش فنی ومحصولی (داشتن اطلاعات از صنعت ومحصولات تولید کنندگان)داشتن اطلاعات خاص هر کشور( داشتن اطلاعات از فرهنگ ، بازار، صنعت و... درمورد کشورها) ارائه اطلاعات در موردتعداد محصولات وگروههای مشتریانی که با آنان کار می کنند.جلب اطمینان مشتری نسبت به تخصص شرکت مدیریت صادرات در امور حمل ونقل ، بسته بندی ،تهیه اسناد واعتبارات، قوانین ومقررات صادرات و واردات ومدیریت امور مالی.ارتباط با نهادها وموسسات دولتی نظیر وزارت بازرگانی، صنایع ومعادن، سازمان توسعه تجارت ، اتاق بازرگانی ،صندوق ضمانت صادرات، گمرک، بانک توسعه صادرات
اسلاید 9: مزایای شرکت مدیریت صادراتصرفه جویی درزمان انجام سریع صادرات وتسهیل در امور صادرات صرفه جویی درمیزان هزینه وکاهش ریسک در صاردات معایب شرکت مدیریت صادرات عدم کنترل دقیق نحوه بازاریابی محصول توسط شرکتهای عضو کاهش میزان سود بدلیل پرداخت مبالغی تخفیف و حق العمل افزایش قیمت نهایی محصولات به دلیل استفاده از واسطه صادراتی که ممکن است موقعیت رقابتی محصول تهدید شود
اسلاید 10: دلائل استفاده از خدمات شرکتهای مدیریت صادرات:انتخاب یک بازار مناسب خارجی داشتن یک نمایندگی در بازار هدفانجام کلیه امور مربوط به تحقیقات بازارتعیین استراتژی قیمت گذاری و ارتقاء فروش محصولاتپذیرش ریسک نرخ تبدیل ارز خارجی
اسلاید 11: استراتژی ایجاد شرکتهای مدیریت صادرات 1- جلب نظر تجار بزرگ ومتخصصانی که توان حمایت از واحدهای کوچک ومتوسط را در دستیابی به بازارهای صادراتی از طریق دسترسی آسان به مواد اولیه، بازاریابی وکانالهای توزیع در خارج از کشور و نیزفراهم آوردن اطلاعات مربوط به تجارت بین المللی داشته باشند.2- تدوین برنامه حمایتی من جمله تشکیل هیات های تجاری بازاریابی، برگزاری نمایشگاهها، کنفرانسهای تخصصی، ایجاد مراکز اطلاعات بازاریابی، برقراری روابط تجاری ، تسهیل سرمایه گذاری مشترک وایجاد دفاترتجاری در بازارهای خارجی
اسلاید 12: شقوق مختلف ارتباط دولت با شرکتهای مدیریت صادراتشق اول: بالا بردن آگاهی در مورد شرکتهای مدیریت صادرات شق دوم: اتخاذ سیاستهای کارا وایجاد انگیزهشق سوم: ایجاد شرکت مدیریت صادرات در بخش دولتی
اسلاید 13: سیاست ایجاد شرکتهای مدیریت صادراتتعیین معیار شناخت یک واحد تجاری بعنوان شرکت مدیریت صادراتمشخص نمودن تسهیلاتی که برای انجام وظایف معینی در اختیار شرکت مدیریت صادرات قرار داده خواهد شد
اسلاید 14: تجـربه سایرکشورها در زمینه ایجاد شرکتهای مدیریت صادراتشرکت های مدیریت صادرات ژاپنی یا سوگوشوشاشرکت های مدیریت صادرات کره جنوبی یا چائبولهاسوگوشوشای آمریکایی: شرکتهای تجاری آمریکایی در قرن 21
اسلاید 15: خوشه های صادرات گرا یک گروه نزدیک و بهم پیوسته جغرافیایی از شرکت ها وموسسات فعال در یک زمینه کاری می باشد که توسط مشترکات وتشریفات خاصی بهم پیوند می یابند ومحصول یا خدمات نهایی آنها توسط یک شرکت مدیریت صادرات به خارج از کشور صادر می شود در این خوشه ها رقابت در کیفیت محصول وخدمات ورقابت در تأمین نظر مشتری تشویق می شودوافزایش روابط وهمکاری های داخل سازمانی ، ارز آوری به کشور، افزایش سرمایه اجتماعی، تبادل اطلاعات فنی وبین المللی وانتقال تجارت حاصل می گردد.
اسلاید 16: ویژگیهای خوشه های صادراتی توان ارتقاء ویا حتی القاء خوشه ها (به هیچ صورت نمی توان آنها را از صفر، خلق نمود.) وجود کاتالیزور ورهبر و هماهنگی وانسجام فعالیت های شرکت ها، دولت ویا موسسات حامیاعتماد سازی در فعالیت های کاریاتصال به بازارهای جهانی رفع موانع ارتقاء صادرات SME هاتوجه به موضوع رقابت و نیز اصول توسعه در سطح استراتژی صادرات ملی
اسلاید 17: کنسرسیوم صادراتی کنسرسیوم صادراتی نوعی همکاری بین شرکتی است که به شرکت های انفرادی این فرصت را می دهد که در شرایط رقابتی از فرصت های موجود در بازارهای بین المللی ناشی از جهانی سازی استفاده بهینه را ببرند. کنسرسیوم صادراتی یک عنصر طبیعی استراتژیک جهت توسعه یک خوشه و شبکه است، کنسرسیوم صادراتی یک اتحاد (همکاری) داوطلبانه شرکتها با هدف ارتقاء کالاها و خدمات اعضاء به خارج و تسهیل صادرات این محصولات از طریق عمل مشترک می باشد که در قالب رقابت مثبت بین اعضاء تعریف می گردد .
اسلاید 18: نتیجه گیری به طور کلی شرکتهای مدیریت صادرات، خوشه های صادرات گرا و کنسرسیوم صادراتی می توانند ابزاری قوی برای سیاستگذاران در راستای ارتقاء بهبود رقابت پذیری صادراتی یک منطقه باشند. ایجاد اینگونه شرکتها ،دستیابی به رقابت پذیری بین المللی وایجاد ارزش افزوده و زنجیره ارزش صادراتی می باشد.لذا برنامه ریزی دقیق و اصولی در تمامی مراحل کاری حائز اهمیت می باشدو این امر نیازمند مدیریتی قوی ومستعد می باشد.
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.