پزشکی و سلامت بیماری‌ها

شپش سر و راه‌های مبارزه با آن

pedikolisis

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “شپش سر و راه‌های مبارزه با آن”

شپش سر و راه‌های مبارزه با آن

اسلاید 1: «« پديكلوزيس ( ابتلا به شپش ) »»

اسلاید 2: پيشگفتار : شپش یک انگل خارجی است که قدمت آلودگی با آن به دوران پیش ازتاریخ برمی گردد. سه نوع شپش انسان را آلوده می كند که عبارتند از شپش سر انسان ، شپش بدن انسان و شپش عانۀ انسان . «« وجود شپش سر، بدن و عانه را روی بدن شخص آلوده پديكولوزیس می نامند »» .در حال حاضر، آلودگی به پديكولوزیس گستردگي جهاني دارد و در بسياري ازكشورها مانند انگلستان ،كانادا ، برزيل ، فرانسه و هندوستان شايع است .

اسلاید 3: ادامه پيشگفتار : آلودگی به شپش سر انسان از آلودگی های جدی شایع و يكی از مشکلات بهداشتی جوامع انسانی در کشورهای مختلف است . بیماری در هر دو جنس ( زن و مرد) دیده می شود ، اما به طورشایع تر در دختر بچه ها مشاهده شده است. اگرچه شیوع آن ردۀ سنی خاصی ندارد، اما کودکان دبستانی آسیب پذیرترین گروه سنی هستند و از شدت آلودگی بالایی برخوردارند و تماس نزدیک و طولانی مدت آن ها با هم شایع ترین و اصلی ترین راه انتقال است.

اسلاید 4: آلودگي به شپش :آلودگي به شپش در مراكز تجمعي مانند مدرسه ها ، پادگا ن ها و خوابگاه ها شایع بوده و آگاهی از علائم و نشانه های آن در مهار و حذف آلودگی هاي انساني بسيار مؤثر است. شپش از خون انسان تغذيه مي كند و بزاق آن كه حاوي مواد ضد انعقادي است از لخته شدن خون جلوگيري مي كند و خارش شديدي را موجب مي شود. شپش قادر به پريدن و جهيدن نيست و حرکت لغزشي دارد. طول عمر متوسط شپش ماده ۳۰ روز و رنگ آن در طيف خاکستري تا قرمز متغير است.چرخه زندگي شپش : بالغ مرحلة سوم مرحلة دوم مرحلة اول تخم

اسلاید 5: شپش حشره اي کوچک، بدون بال و خونخوار است. از آ نجا كه اين حشره سطح خارجي پوست و مو را آلوده مي كند، انگل خارجي محسوب مي شود . ويژگي هاي شپش : انواع شپش : شپش سر انسان 2. شپش بدن انسان 3. شپش عانة انسان يا شپشكتخم شپش كه به طور كلي رشک ناميده مي شود، بيضي شکل، سفيد رنگ و به اندازة ته سنجاق است و به مو و درز لباس فرد آلوده مي چسبد.

اسلاید 6:

اسلاید 7: محل زندگي شپش : شپش سرشپش بدن ( تن )شپش عانه در لابه لاي موهاي سر زندگي ميكند و پوست سر( به ويژه پشت سر و پشت گوش) را مورد گزش قرارمي دهد .در مسير درزهاي داخلي و چين هاي لباس فرد آلوده زندگي مي كند.به پوست و موي عانه يا شرمگاهي انسان اختصاص دارد، اما ممکن است در نواحي ديگر بدن نيز مشاهده شود.

اسلاید 8: «« نكات مهم در مبارزه با انواع آلودگي به شپش »»

اسلاید 9: شپش سر:تقریباً هر 4 ساعت يك بار با خون خواري تغذیه می كند.پاي شپش به گونه اي است كه بتواند به مو چنگ بزند، اما توان پرش ندارد و به همين علت، با شانه زدن هر يك از پاهاي آن خواهد شكست و باعث مرگ آن خواهد شد.طول بدن شپش 1 تا 2 میلی متر است. به عبارت دیگر ریز، اما با چشم غيرمسلح هم قابل مشاهده است.تخم در شرايط حرارت محيطي مناسب ( 36-22 درجه سانتيگراد) ظرف10- 7 روز به لارو تبديل مي شود . لاروی که به دنیا می آید بايد تغذيه شود در غير اين صورت طي 24 ساعت مي ميرد. از نظر ظاهري لارو شبيه شپش بالغ بوده ولي از نظر بلوغ جنسي ناكامل است .

اسلاید 10: ادامه مطلب:لارو در شرايط محيطي مناسب ( نزديك پوست سر كه داراي رطوبت و دماي مناسب ) ظرف حدود 3-2 هفته و پس از سه بار پوست اندازي به شپش بالغ تبديل مي شود و جفت گيري مي كند.طول عمر شپش حدود يك ماه است.شپش ماده درطي 30-20 روز ( تقريباً درطول عمرخود ) 150- 90 تخم مي گذارد و بعد از آن مي ميرد . شپش سر كدرتر از شپش تن و سر آن درشت تر مي باشد .

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید