shimi-darmani-6

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “شیمی درمانی”

شیمی درمانی

اسلاید 1: شیمی درمانیو عوارض آن

اسلاید 2: *شیمی درمانی شیمی درمانی درمان سیستمیک است که بیشترین عوارض جانبی را در بدن ایجاد میکند که شدت آنها بسته به نوع دارو، مقدار دارو و ترکیب داروهای به کار رفته و غلظت دارو دارد.شیمی درمانی شامل استفاده از داروهای ضد بدخیمی در تلاش به منظور تخریب سلولهای تومور از طریق مداخله در کارکردهای سلولی شامل تولید مثل و ترمیم DNAاست. شیمی درمانی را میتوان با جراحی یا پرتودرمانی انجام داد تا بتوان پس از کوچک کردن اندازه تومور قبل از جراحی،باقی مانده ی سلولها را بعد از جراحی از بین برد. اهداف شیمی درمانی میتواند معالجه قطعی، کنترل و یا تسکین باشد.

اسلاید 3: *راههای تجویز داروهای شیمی درمانی -خوراکی به صورت محلول،قرص،کپسول(متوتروکسات،سایتوکسان) -داخل عضلانی(آسپارژیناز) -زیرجلدی(بلئومایسین) -موضعی و پماد(5fu) -داخل شریانی(فلوکسوریدین) -داخل حفره ای مثلا داخل مثانه(میتومایسین و BCG) -داخل پریتوئن -تزریق در مایع نخاعی مثل سیتارابین -داخل وریدی(bolus/infusion) اکثر داروهای شیمی درمانی با این روش تجویز میشوند.

اسلاید 4: قبل از شروع شیمی درمانی سه مورد را باید بررسی کرد: 1.شرایط فیزیکی هر شخص مثل وضعیت تغذیه ای،کارکرد کلیوی،کبدی و قلبی 2.وسعت سرطان با استفاده از اسکن و xray و اندازه گیری تومور مارکرها جهت تعیین میزان پاسخ دهی به درمان 3.برای اجتنباب از عوارض و سمیت دارویی،مقدار داروی مصرفی براساس سطح بدن با اندازه گیری قد و وزن محاسبه میشود.

19,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید