سایر سفر و گردشگری

صنعت توریسم

sanaate-turismmmm

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “صنعت توریسم”

صنعت توریسم

اسلاید 1: صنعت توريسم و جهانگردي

اسلاید 2: 2

اسلاید 3: 3

اسلاید 4: 4

اسلاید 5: بر اساس گزارش سازمان جهانی جهانگردی، ایران رتبه دهم جاذبه‌های باستانی و تاریخی جهان و رتبه پنجم جاذبه های طبیعی را برای جذب گردشگر، دارا است.کشورهایی که از لحاظ تاریخی و داشتن آثار باستانی در رده های پائین تر از ایران (مانند ترکیه و اسپانیا) قرار دارند، گامهای موفقتری نبست به ایران در این صنعت برداشته و درآمد بیشتری را به خود اختصاص داده اند.

اسلاید 6: 6

اسلاید 7: انواع گردشگری:گردشگری شهریگردشگری طبیعتگردشگری تجاریگردشگری قومی و عشایریگردشگری تفریحیگردشگری روستایی

اسلاید 8: گردشگری سلامتگردشگری ورزشیگردشگری ماجراجویانهگردشگری الکترونیکیگردشگری مذهبیگردشگری فضایی

اسلاید 9: گردشگری تاریخیگردشگری آموزشی و علمی و گردهماییگردشگری هنریگردشگری بیابانیگردشگری فرهنگی

اسلاید 10: ده کشور اول جهان در ورود گردشگر:

اسلاید 11: مشکلات بر سر راه توسعه صنعت توریسم کشور آشنایی نداشتن اکثر اقشار جامعه به اهمیت صنعت گردشگری و توریسماکثر اقشار جامعه اطلاعات کافی در مورد منا طق گردشگری وتوریستی ندارند.آشنایی نداشتن اکثر مردم با زبان بین المللی انگلیسی.نداشتن فرهنگ برخورد با توریست.نبو د و ضعف تبلیغات در این صنعت و در اختیار قرار ندادن اطلاعات کافی به گردشگران

اسلاید 12: تا قبل از انقلاب صنعتی سفر مختص به طبقه مرفه جامعه بود ، اما بعد از انقلاب صنعتی با پخش شدن پول بیشتر دست طبقه ی کارگر ، سفر گسترش پیدا کرد .

اسلاید 13: از سده ی چهاردهم تا هفدهم بیشتر مسافرت ها با هدف کسب دانش و تجربه آموزی انجام می شد .

اسلاید 14: اهميت توريسم وقتی جهانگردان به کشوری وارد می‌شوند الزاماً باید هزینه‌هایی را در آن کشور بپردازند مثل هزینه غذا و هزینه محل اقامت، هتل، مهمانخانه، هزینه تفریحات، هزینه حمل و نقل، هزینه گشت ها، تورها، و همچنین پولی که بابت خرید سوغاتی و کالای بومی کشور میزبان می‌پردازند و هزینه ورود به موزه یا مکان دیدنی این هزینه‌ها از طریق ارزی که وارد کشور میزبان می‌کنند باعث رونق اقتصادی کشور میزبان می‌شوند به جهان گردان صادرات نامرئی هم می‌گویند.1) افزایش در آمد

اسلاید 15: 2) ایجاد شغل با توسعه فعالیت های جهانگردی زمینه برای ایجاد اشتغال فراهم می‌شود و این امر برای کشورهایی که با جمعیت جوان و متقاضی روبه رو هستند بسیار مفید است از هر ده نفر گردشگر که وارد کشور میزبان می‌شود یک فرصت شغلی ایجاد می‌گردد.

اسلاید 16: tourism گردشگری درمانی گردشگری درمانی همیشه وجود داشته ولی تا قبل از قرن هجدهم اهمیت چندانی برای آن قائل نبودند در انگلستان این بخش به شهرهای دارای چشمه‌های آب گرم اختصاص داشت و عموماً مناطقی که آب‌های معدنی داشتند برای درمان امراض مختلف از بیماری‌های روده‌ای گرفته تا کبدی و برونشیت مورد توجه قرار می‌گرفتند.

اسلاید 17: tourism گردشگری تفریحی سفر تفریحی از ابداعات انگلستان بود و ریشه در عوامل جامعه شناختي داشت. بریتانیا نخستین کشور اروپایی بود که انقلاب صنعتي را آغاز نمود و جامعه صنعتی نخستین جامعه‌ای بود که فرصت تفریح را برای تعداد روز افزونی از مردم فراهم می‌آورد.

اسلاید 18: گردشگری زمستانی ورزش‌های زمستانی عمدتاً از اختراعات طبقات مرفه بریتانیا هستند. نخستین تور ورزشی زمستانی برای ایام تعطیل یا تعطیلات زمستانی در سال 1903درسوئیس بود. واژگان ورزش شاهد این مدعا هستند از جمله: راگبي، فوتبال و بوكس که تماماً ریشه انگلیسی دارند

اسلاید 19: پدر گردشگري گروهي نوین توماس كوك بود که در 5جولاي1841 اولین تور بزرگ گروهی را سازماندهی کرد. او یک سفر گروهی ۵۷ نفری با هزینهٔ هر نفر یک شیلینگ را برای کارکنان راه آهن ترتیب داد که از ليچستربه لاگ بورو به مسافت ۱۱ مايل را طی نمودند. چیزی نگذشت که عدهٔ زیادی به تقلید از وی روی آوردند (مثل انجمن گردشگری پلی تکنیک) و در نتیجه این گونه از گردشگری به سرعت در بریتانیا رشد کرد.گردشگری گروهي

اسلاید 20:  گردشگري مذهبي   دسته اول کسانی که از اماکن مقدس در دین خود بازدید می کنند.و دسته دوم گردشگرانی هستند که از اماکن مقدس سایر ادیان دیدن می نمایند .توریسم مذهبی فعالیتی است که افراد گردشگر طی آن از اماکن مقدس مذهبی نظیر زیارتگاه ها ،مقابر ،امام زاده ها و... بازدید می کنند . توریسم مذهبی متشکل از دو دسته گردشگر است :

اسلاید 21: عجایب هفتگانه جدید جهاندیوار بزرگ چین ، آرامگاه تاج محل (هند) ، شهر باستانی پترا (اردن) ، مجسمه حضرت مسیح ریودوژانیرو (برزیل) ، ویرانه های ماچو پیکچو متعلق به تمدن اینکا (پرو) ، هرم و بقایای شهر چیچن ایتزا متعلق به تمدن مایا (مکزیک) و کولیسئوم رم (ایتالیا) به عنوان عجایب هفتگانه جدید جهان انتخاب شدند.  

اسلاید 22: 22

14,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید