zaribe_tasir

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “ضریب تأثیر”

ضریب تأثیر

اسلاید 1: معرفي ضريب تأثير در ISI (IF) Impact Factor & WIF (Web Impact Factor)کنفرانس در ارتباط با درس گزارش نويسيزمستان 87

اسلاید 2: دلايل استناد و عدم استناد به ديگراناستناد به دیگران:-تایید کار خود-برای مقایسه با کار خود-ارزشگزاری کار دیگران-ادامه کار دیگران-استفاده از روشهای یکسان با کار دیگران-شرح کار دیگران-انتقاد از کار دیگرانعدم استناد به دیگران:- عدم آشنایی با کار دیگران- کارهای ناشناخته یا فراموش شده- کارهای که آنقدر شناخته شده باشد که نیازی به استناد نباشدکسی که مورد استناد قرار می گیرد هرگز فراموش نخواهد شد.

اسلاید 3: ضريب تأثيرگذاری وب چيست؟ WIF (Web Impact Factor) بحث ضریب تأثیرگذاری وب، برای نخستین بار توسط رودریگوز گایرین (۱۹۹۷) در مقاله‌ای با عنوان «ارزش و تأثیر اطلاعات در اینترنت» در مجله اسپانیایی دکومانتاسیون مطرح شد، یک سال بعد اینگورسن (۱۹۹۸) با طرح این مسأله در مجله‌ای انگلیسی زبان، فرصتی برای گسترش و شکوفایی این مفهوم در مقیاس وسیعتری فراهم نمود و در نهایت این مفهوم توسط مایک تلوال در یک سلسله مقاله‌های گوناگون به تفصیل مورد پژوهش قرار گرفت. ایده ضریب تأثیرگذاری وب برخاسته از روش ضریب تأثیرگذاری مجله‌ها ارائه شده به وسیله دکتر یوجین گارفیلد و آیروینگ شِر در دهه ۱۹۶۰ است که توسط مؤسسه اطلاعات علمی آمریکا در انتخاب مجله‌های علمی برای نمایه استنادی علوم به کار گرفته می‌شود. ضریب تأثیرگذاری وب، تحلیل میانگین پیوندهای داده شده به یک وب‌گاه یا وب‌سایت است. به عبارت دقیق‌تر، ضریب تأثیرگذاری یک وب‌گاه، عبارت است از نسبت بین تعداد پیوندهای درونی (دریافتی) به تعداد کل منابع دریافت کننده پیوند - یعنی تمام صفحه‌ها و مدارک منتشر شده در آن سایت- نمایه‌سازی و بازیابی شده در موتور کاوش. ضریب تأثیرگذاری یک وب‌گاه، اعتبار، قابلیت رؤیت و شانس بازیابی وب‌گاه را در سطح ملی و جهانی مشخص می‌کند. در واقع، هرچه تعداد پیوندها افزایش یابد ضریب تأثیرگذاری وب‌گاه بیشتر می‌شود و بالا بودن میزان ضریب تأثیر، نشان دهنده تأثیر بیشتر آن وب‌گاه در محیط وب است. ضریب تأثیر یک وب‌گاه در بیشتر موارد بازتابی است از شهرت جهانی و تا حدود زیادی کیفیت منابع اطلاعاتی موجود در آن وب‌گاه. ضریب تأثیرگذاری وب، یکی از مباحث مهم در حوزه وب‌سنجی و وب‌شناسی است.

اسلاید 4: تعريف ضريب تأثير (Impact Factor)Impact Factor را به تعابيري چون ضريب يا عامل تأثير و نيز شاخص اثر گذاري ترجمه نموده اند. ضريب تأثير يكي از سه شاخص استاندارد مؤسسه اطلاعات علمي (ISI) مي باشد. ضريب تأثير، ميانگين تعداد ارجاعات به مقالات مورد استناد در مجلات علمي در طول يك دوره زماني نشان مي دهد.

اسلاید 5: شيوه محاسبه ضريب تاثير ضريب تأثير فقط درمورد نشريات نمايه‌شده در بانک اطلاعاتی Web of Science و توسط موسسه ISI محاسبه و منتشر می‌شود. به‌اين ترتيب فقط مجلات ISI دارای Impact Factor واقعی هستند. IF يك مجله در يك سال مشخص از تقسيم تعداد ارجاعاتي كه در دوسال قبل از آن به مقالات آن مجله به عمل آمده (تعداد استنادات) بر كل مقالات چاپ شده در مجله مورد نظر و در طي همان دوره دو ساله به دست مي آيد.

اسلاید 6: مثال: جهت تعيين ضريب تأثير مجله X در سال 2009 به شيوه زير عمل مي كنيم: تعداد استنادات به مقالات چاپ شده در مجله X طي سالهاي 2007 و 2008IF= تعداد مقالات منتشر شده مجله X در سالهاي 2007 و 2008همانگونه كه مشاهده مي شود، به عبارتي ضريب تأثير بيان مي كند كه در يك بازه زماني دو ساله به طور متوسط هر مقالۀ چاپ شده در مجله چند بار مورد استناد قرار گرفته است.

اسلاید 7: Impact Factor مجلات را از کجا بیابیم؟از لینک های مرتبط زیر می توان ضریب تاثیر مربوط به مجلات حوزه های گوناگون را بدست آورد:http://www.geocities.com//iipopescu/iipopescu.htmlhttp://alpha2.infim.ro/~ltpd/iipopescu.htmlhttp://www.geocities.com/iipopescu/ranking.xls

اسلاید 8: قسمتی از جدول نمایانگر ضریب تاثیر مجلات

اسلاید 9: رشد سالانه ضريب تاثيربين سالهاي 1998 تا 2004 تعداد استنادات در یک و دوسال قبلتعداد مقالات در یک و دوسال قبلسال مورد نظر2.638.9541.362.51919982.840.5091.383.33119992.939.9701.412.67420003.098.8711.440.73820013.231.2811.463.94720023.404.2121.477.34820033.614.8281.535.6902004

اسلاید 10: نمودار رشد سالانه ضريب تاثيربين سالهاي 1998 تا 2004

اسلاید 11: پيش بينی رشد ضريب تاثير

اسلاید 12: ضريب تاثير و رشته های مختلفرشته هایی که ضریب تاثیر بالایی دارند:پزشکی عمومی و داخلی، بیولوژی، شیمی، موضوعات بین‌رشته‌ای، هماتولوژی، میکروبیولوژی، اکولوژی، انکولوژی، فیزیولوژی، روان‌پزشکی، زیست‌شناسی سلولی رشته هایی که ضریب تاثیر پایین دارند:تحقیق در عملیات و مدیریت، ریاضیات، انتومولوژی، مکانیک فنی، جانورشناسی، مخابرات، امور بین‌رشته‌ای و مواد، جنگل‌داری، علوم تغذیه، معماری، اتوماسیون و اقتصاد آب.

اسلاید 13: ضريب تاثير و کيفيت علمیضریب تاثیر متاثر از فاکتورهای زیادی است از جمله:تعداد شمارگان نشریات، قابلیت جستجو داشتن، دسترس پذیری نشریات (Availability)، آشنا بودن نشریه، شیوه انتشار، محدوده استفاده کننده آن نشریه، قیمت نشریه، زبان نشریه، تعداد صفحات، موضوع نشریه، سهم مقالات مروی در آن نشریه؛کیفیت علمی و ضریب تاثیر(ضریب تاثیر متاثر از فاکتورهای متعددی است):نوی برگر و کونسول در سال 2000:معمولا نشریات در رشته پزشکی معمولا در بخش علوم طب ضریب تاثیر بیشتری نسبت به نشریات بالینی می باشند.نشریات آمریکایی معمولا ضریب تاثیر بالاتری نسبت نشریات اروپایی دارند.نشریات به زبان انگلیسی ضریب تاثیر بالاتری نسبت سایر نشریات دارند.نشریات Review نسبت به سایر نشریات غالبا بیشتر مورد استناد قرار می گیرند.نشریات مهم و شناخته شده علمی در رشته های مختلف نسبت به هم دارای ضریب تاثیر متفاوتی می باشند.نشریاتی که به صورت مجانی در اینترنت در دسترس قرار دارند معمولا دارای ضریب تاثیر بالایی می باشند. ...

اسلاید 14: ...نشریات با ضریب تاثیر بالا همیشه جذابیت زیادی برای نویسندگان برای انتشار در این نوع نشریات داشته است .در حوزه نشریات علمی می‌توان ادعا کرد که در 20 سال اخیر این نشریات از 70000 عنوان به 108590 عنوان رسیده اند (Hamilton, D. P. 1990). به همین دلیل نمی‌توان به سادگی تصمیم گرفت که کدام نشریه علمی است و یا حتی روند داوری دارد. عدم پذیرش تعداد زیادی از مقالات در یک نشریه نشانه کیفیت بالای آن نشریه است، مسلما اشتباه است، چون در علوم انسانی و علومی که تعیین کیفیت آن مورد تردید می‌باشد، معمولا عدم پذیرش هم در این نوع نشریات وجود دارد در این ‌که همه مقالات داوری شده واقعا دارای کیفیت بالا می‌باشند جای سوال وجود دارد. به خصوص زماني كه تمام رساله دکترای فردی چیزی بیشتر از یک خلاصه کوتاه نباشد. در این مورد می‌توان به رساله دکترای آقای یوجین گارفیلد اشاره نمود . در مورد مقالات مروری می‌توان گفت که هر چه محتوای یک مقاله‌ای مشکل‌تر، جدیدتر و ناشناخته‌تر باشد به همان نسبت مشكلات زيادي وجود داشته باشد و مطالب به خوبی شناخته نشود.مقاله پر استناد و به دنبال آن نشریه با ضریب تاثیر بالا نشانه کیفیت بالای آن نشریه نیست، بلکه نشان دهنده علاقه اصلی علم می‌باشد که در آن حوزه قرار دارد. همچنین علاقه عمومی و مهمترین بخش مباحث علمی موجود در آن بخش است.

اسلاید 15: نتيجه گيری- ضریب تاثیر، متاثر از در دسترس قرار داشتن منابع اطلاعاتی است که به آنها استناد می شود و به شدت تحت تاثیر گرایشات بانکهای اطلاعاتی موسسه ISI است.رابطه ای مستقیم و نزدیک بین رشد سالانه ضریب تاثیر و اندازۀ این ضریب وجود دارد. به این معنی که هر چه این اندازه از نظر کمیت بیشتر باشد رشد سالانه آن هم بیشتر خواهد بود و هر چه این اندازه کمتر باشد این رشد هم کمتر خواهد بود؛ ولی بررسیهای دقیقتر نشان مي دهد که این رشد در جایی به حد اشباع و به مرز 0.42 خواهد رسید. از لحاظ آماری رابطه ای مستقیم بین قیمت نشریات و ضریب تاثیرگذار وجود ندارد؛ ولی بررسی داده ها نشان می دهد نشریاتی که ضریب تاثیرگذار بالایی دارند تعداد شمارگان آنها نیز بالاست و از این طریق درآمد بیشتری را کسب خواهند کرد و به دنبال آن، درآمد مالی این نشریات از طریق تبلیغ نیز بالا می رود. همچنین می توان گفت که با افزایش شمارگان نشریه به همان اندازه تعداد مراجعه کنندگان نیز اضافه خواهد شد. در نتیجه ضریب تاثیرگذار نیز بالا خواهد رفت.

اسلاید 16: منابعنورمحمدی، حمزه علي، ملاحظاتي پيرامون ضريب تأثير در ISI، انجمن كتابداري ايران.نوروزی، علیرضا (۱۳۸۴). ضریب تأثیرگذاری وب و سنجش آن در برخی وب‌گاه‌های دانشگاهی ایران. مطالعات تربیتی و روانشناسی دانشگاه فردوسی. ویژه‌نامه کتابداری. دوره ۵، شماره ۲، صص ۱۱۹-۱۰۵..aspx54-http://akmazy.blogfa.com/posthttp://www.mums.ac.ir/central_library/fa/faq,32

34,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید