صفحه 1:
كى: قاطا wes
صفحه 2:
ا ا ل اك
ار | Pres lola bom
توجه به ويز يها و ساخت 20 دانش bre 25
۳ آموزشي, olg> 20007 به يك دروه كامل يا به
یک جلسه ي ۱۳ باشد, از اهمیت خاصي ee 77
است. توجه و دقت در تنظیم آن مي تواند موجب
كا
صفحه 3:
ل ae
صلاحیتها و قابليتهاي مورد ار ل ل Fe MA
نظام مند. مجموعه ي عناصري را که در يادگيري دانش آموزان
موثرند, در نظر wer aoe) ل نت أموزشي را به اجزاي
کر و
شود تقسيم كند و مشخص تار 25 ار أشارس زهان رن
جند جلسه يا ساعت ذر اطول اثرة واا شال aie: ou. Jee arllece
PS ا ا ا ل ل ل ا 0
صفحه 4:
۳
هدف از طراحي اموزشي» ۳
زیرا انتخاب فعالیت هاي بادگيري موثر و مناسب, عامل مهمي در
0 طراحي يى درس محسوب مي شود. قبل از شروع
Wal Dig ve OPV Seve FM ope ل ا 2
7 ا ایب ae GLENS postu al oc wll
تواند كامل باشد, برنامه هاي طراحي شده بايد انعطاف يذير»
0# ور ere vet rere wee pry] pees asa
نوشته شود که دستيابي به قابلیت beg ور كر
pC Bren mur = 72
ا een
B argi dy90 wl |, wll
صفحه 5:
060
صفحه 6:
هدفهاي eel بیان کننده ي وضعیت مطلوب در یک
rel slugs هستند. هدفهاي خوب تنظیم شده
حداقل باید دارای چهاز و 3۳
1 دانش آموزان ل راسد سبي ساس كاك
هاي دانش آموزان تنظیم شوز
2. توصيفي از نتايج يادكيري با
3. صریح, الى
4 قابل مشاهده و اندازه yay
صفحه 7:
۱ وا دشن نا Bere reine) emer
موقعیت آموزشي است. در اين مرحله معمولاً پرسشهايي به شرح زیر ممکن است
براي معلم مطرح شود:
- چگونهبید فعالیت هاي آموزشي دانش آموزان را سازماندهي کرد تا هدفهاي
آموزشي تعیین شده ۲ ۱۳
- رویدادها و تجاربي که سریعتر و بهتر دانش آموزان را به هدفهاي آموزشي مي
رسانند, کدامند؟
oe WE ee کر
els it THE le edly rs eo ts a ee ال
رد ی یواست خی sey OO ال
i ES ee
Pen mere aec erm coro ا nee Bs cd
ee RO te Re eRe CS) Se Rec eC Reve mnie cee
دست آید.
صفحه 8:
تعيين aa ا 19
نيز ازاهميت خاصي برخوردار است. طراح. موظف است نوع
كروه, سا ا دصي 0
1 ي معین سازد. بنابراین
5 1 از از لي cov
هاي آموزشيء نوع ارتباط بين eee eee) iss كل
ل الراك لان اس نح لست روت
0 ا ل ل nee see
صفحه 9:
FQLCAT 10 Ng
مرحله ي سوم از طراحي آموزشيء تحليل محتواء روش و و سايل آموزشي
ا ۱۹۱۹
ا ا ااا Ore
هاي آموزشي هركز دائش آموران ١ 2017 7 0 ۲
الل ل سس رك ا
تنظيم محتوا ببردازد. البنه مكتولي !1 اكاب لور 5 كاملا متناسب با لخدف
و قابل تدريس در زمان تعيين اشدة on cc سار ros BIBER, Ge
آموزشي هر دو بايد براساس رفتار مورد انتظار دانش آموزان تعيين شوند. به
کر را ری ی ار
دد.
eer را را ار را سل سرا
CA ای ال زرا رس وکا زارد © poles op,
be ae) Se ey ار
صفحه 10:
مت باید با توانايي دانش آموزان ۲ ۱۱ اصلي آموزش
م ا لاي
مناسب يا ابزار اولیه تدریسس One | ممکرا
است EES i oo een
نمایند معلمان باید توجه کنند که هرگز نباید محتوا را جایگزین اهداف آموزشي کنند.
7 ل اس WIN i oy
هاي يادگيري باید متنوع و حتي در صورت لزوم قراثر از مطالب مطرح شدمادر
وو eee ee ل ل
Pre ا ل ا ا mier sea cee eis rse eens Eoreg
نتیج تحقیقات و سفرهاي علمي و عملياتي کاملً ابتکاري و نو باشند.
پ ل ا ا ا ل اك
ببس
لا
oe obs
صفحه 11:
oS ee م
7 رو رت ات Flin Bev Nope Bed سوالهاي خوب
و مناسب و استفاده ي موثر و بجا از آنهاء معلم نمي تواند فقط بر روي کلمات
جملاتي که همان لحظه در کلاس به ذهنش مي رسد کت بیان 1
اي به اين معنا نيست كه با توجه به شرايط و لحظات خاص هيج سؤالي طرخ نشود ويا
سؤالي كه در طرح درس يادداشت شده بايد تنها سؤال مطرح شده در كلاس درس
باشدء بلكه منظور اين است كه معلم قبل از إجراي فعاليت هاي آموزشيء با توجه به
اهداف تعیین شده, نحوه ي ارزشيابي و چگونگي سنجش تحقق هدفهاي آموزشي را
Jules رن ری
صفحه 12:
ای
2- صفوی . امان اله ,کلیات روشها وفنون تدریس
3- يغما.عادل,طراحى آموزشى.,انتشارات مدرسه
52107000 0 1 Nee Ore Rel SIC rotates ene
بیلر.رابرت,کاربدروان شناسی در آموزش,پروین کدیور, نشردانشگاهی -5
6- سیف .علی اکبر,روانشناسی پرورشی, انتشارات آگاه گروتلند نرمان ای, هدف
و Per Core
صفحه 13:
با تشكر از توجه شما