صفحه 1:
عنوان رویکرد :
طراحی و توسعه محصول
0
صفحه 2:
صفحه 3:
رویکرد
با توجه به سياستها و استراتژيهاي کلان شرکت مبني بر پاسخ
دادن به کلیه نيازمنديهاي مشتریان و ذینفعان درقالب وبژگيهاي
كيفي و عملكردي محصول به روشي سيستماتيك و نظامند. شرکت با
الگو برداري از تجارب موفق شرکت فورد. پژو و پروژه هاي داخلي.
نسبت به اتخاذ رویکردی یکپارچه تحت عنوان ۳606۳ اقدام نموده
است.
صفحه 4:
از مهمترين دلايل اتخاذ اين رويكرد مي توان به موارد ذيل اشاره نمود:
* _ پاسخ به کلیه نيازمنديهاي شركتي : مشتري(داخلی و خارجی) و استانداردي و اجباري
* اکتساب تكنولوژيهاي محصول
مدیریت دانش طراحي
* استفاده بهینه ازایده ها
۰ _ امکان استفاده از تکنیک مهندسي همزمان در فرآیند طراحي
* کنترل مرحله اي پروژه جهت اطمینان از تحقق نیازمندیها
تسهیل مدیریت پروژه هاي طراحي و توسعه در شرکت ایران خودرو. ۱
* _ نگاهي کامل به کل فرآیند و مراحل اصلي یک پروژه و ارتباط انها یا سایر فرآيندهاي شرکت .
امکان تصمیم سازي و تصمیم گيري براي مدیریت در کلیه مراحل پروژه .
* _ کاهش ریسک عدم موفقیت پروژه ها با توجه به بازنگري هاي دوره اي
اجرائي بودن آن در شرکت ایران خودرو با توجه پتانسیل دانش طراحي در ایران خودرو
صفحه 5:
صفحه 6:
م عست حبامي > الهج ونع را
هدف کذاري خودرو((/۳ مشخصات فني
Orkicle POO) J pare J Crm
00۵0 هدف گذاري سیستم ها
مشخصات فني قطعات / مجموعه ها | — ee
برنامه صحه گذاري محصول (006)
قسطعات
برنامه زمانبندي انجام تستهاي خودرويي
برنامه زمانبندي انجام تستهاي قطعات / مجموعه ها و اخذ نائیدیه انیا
سرت
صفحه 7:
amon Lit as
(CP) pol gla spas ast
اتبيه و انتشاز تقشه هاي سطح 1۱ حیت صحه
ای *۱0
صفحه 8:
a
©
تست تموته خودرو ها طبی 006۳ CO oor
CL ری
ارزيابي تنايج تست و اعمال تفييرات جزقي در طراحي (در
(pos) =,
باس 1
OP Gr oP
هاي تباني سطح 7
صفحه 9:
1 \
14
شروع فعاليتاي شماره کذاري 9
صفحه 10:
صفحه 11:
- بهطور كلي پس از اتمام فرآیند طراحي . شاخصهاي فرآیند اندازه گيري شده و در صورت وجود.
انحراف از اهداف. ازطریق سوابق و تجربیات کسب شده تحليلهاي لازم انجام شده و اقدامات
بهبود دنبال میگردد.
- جهت بهبود رویکردها از تجربیات شركاي تجاري مانند پژو الگوبرداري هاي لازم انجام شده و
بهره بردلري میگردد.پروژه 206 صندوقدار بر اساس متدولوژي شرکت پژو(9660) و ایران
خودرو اجراً شده که تجارب حاصل از آن گردآوري شده و در متدولوژي 6606۳ اعمال شده
است)
- بمنظور اعمال بهبود در رويكردها در معاونت (001001) . حوزههاي بهبود منتج از ممیزیها و
ارزيابیهاي داخلي و خارجي. جلسات بازنگري مدیریت. بيشنهادات اقدامات اصلاحي و
پیشگیرانه ارائه شده توسط همکاران و نماینده کیفیت و .. شناسايي و اجرا مي شوند که سوابق
آنها در بنك اطلاعاتي مربوطه نگهداري میگردد.
3
صفحه 12: