صفحه 1:
بسم الثه الرحمن الرحیم
ره
eee
استاد:
ree
صفحه 2:
۱ تکنیک های چیدمان در فروشگاه ها A
۵ اصول جيدمان
۶ نقش جيدمان در افزايش فروش
الله امداف چیدمان فروشگاهی ۲
صفحه 3:
برخی از رایجترین نکنیکهای چیدمان در فروشگاهها که شناسایی آنها
آسان است. عبارتند از
ig چیدمان زاویهدار:
2 چیدمان رنگی؛
“3 ظروف و تکیهگاهها
صفحه 4:
جيدمان زاويددار
اگر به چیدمان محصولات دقت کنید. خواهید دید که چیدمان بیشتر
محصولات. زاویهدار یا پلکلنی است. بهعبارتدیگر, چیدمان از جلو در
بابينترين سطع غود را ی Ne ee
تکنیک برای نمایش محصولات بیشتر در یک فضای کمتر استفاده
ا
جيدمان محصولات به اين روش باعث افزليش جذابيت و فراولنى آنها
میشود. تنوع بستهبندی محصولات نیز به تنوع چیدمان زاویهدار آنها
کمک میکند.
صفحه 5:
زمانی که به عنصر رنگ در چیدمان کالاها
دقت کنید. بارها متوجه تنوع رنگ در
چیدمان انواع کالاها میشوید. محصولات
ی مت چه میت كه
رنگشان درخشان. جناب و هوسانگیز
بهنظر برسد. این کار با قراردادن رنگهای
متضاد در کنار هم انجام میشود.
صفحه 6:
صفحه 7:
:ب ی وی هر جد در حاغل يا أطرلق ساعتمان است. به وى که بتون
بيشترين بهره بردارى را نمود. يكى از اصول اوليه جيدمان فروشكاه استفاده كارآمد از فضا
است عا تعامل زین فروشننه و مشتری اه راحتي لفاقپیفتده سرعت خدت رسانی به
مشتری افایش بيلبد. هزينه هاى كنترل به حداقل برسد. جربان ورود و خروج روان شود.
جایگزیتی محصولات به راحتی انجام شود. و ميزان سرقت از فروشكاه كاهش يابد.
0 تاريخ اتقضاء کالاهایی که تریخ نتضای آنهانزدیکتر است باید جلوی قفسه و در
دستوس قرار بكيرند تا ميزان کالاهای مرجوعی وضایعات کاهش یاب
Ja) te at fee Gl کرد كد مشتوى بتوتقهة راحتى كالا:را لمن كند.
ادكان امقايسة: #الاعلى مشليه را كثار يكنيكر ودر يك قفسه قرار دهيد 6 مشترئ
ابتوائد بوتدهاى مختلف را باهم iF siti
أأراهش: نوربردازى و رن بندى فضاهاى داخلى قرو
دکوراسیون داغلی: دکورفروشگله یکنواعت پلشد
امکانات ویژه:فرهم کردن امکانات مخصوص معلولین و سالمندان
موسیقی: موسیقی نیز درفروشگاه ها از اهمیت وییه ای برخوردار است تا آنجا که
موسیقی ویژه قروشگاه ها تهیه ميشود.
ایجاد ترکیبات دلنشین: از جادری ترکیب رنگها بای ایجد ترکیبی دلنشین استفاده
a
6 oooo 0
صفحه 8:
قش چیدمان در فزایش فروش
در چیدمان مناسب سعی بر جلب رضایت مشتری, بهره بردارى از فضا و تجهيزات و افراد. جريان كاراى اطلاعات. مواد و افراد.
دلكرمى و ايمنى كاركنان و درنتيجه به حداكثر رساندن ميزان فروش است. نحوه طراحى داخلى فروشكاه و جيدمان قفسه ها و
ويترين با براتكيختن و اتشويق eae a pee Semi
لها ديده شدن تمامى محصولات: جنانجه ميزان فروش كالايى در فروشكاه كم است بايد جاى آن كالا عوض شود. آمار نشان
ميدهد ميزان فروش كاهابي كه در معرض ديد قراردارند سه برابر كالاهابى است كه دور از دسترس مشتريان هستئد.
لا نظم: منظم بودن قشای فروشگاهبه مشتری آرامشی بيشترى داده و باعث ميشود كه مشترى زمان بيشترى را در فروشكاه سبرى
0
لا شوق خريد: رعليت اصول جيدمان در فروشكاه شرليط ذهنى آرامى براى مشترى فراهم ميكند و همين امر مشترى رابه خريد
تشويق ميكند.
صفحه 9:
اهداف چیدمان فروشگاهی
از اهداف اصلی طراحی و چیدمان فروشگاهی. استفاده کارآمد از قضا است
بطوریکه در نتیجه آن نتايج زير حاصل شود:
© ارتباط و تعلمل بين فروشنده ها و مشتريان. تسهیل كردد
© مدت زمان خدمت دهى به مشترى كاهش يابد
© هزينه هاى كنترل به حداقل برسد
© ميزان سرقت و دزدبرى از فروشكاه كاسته شود
© حركت هاى اضافى و سراسيمكى مشتريان و نيروهاى فروش از بين رود
©
© جريان ورود و خروج و جايكزينى محصولات يا افراد روان تر ككردد
صفحه 10:
با تشکر از توجه شما
