الهیات، دین و معنویت

طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن، نبوت و ولایت، (اندیشه 2) فصل 3 و 4 و 5

تعداد اسلایدهای پاورپوینت: ۴۹ اسلاید

mohammadsargol

49 صفحه
4153 بازدید
04 آذر 1398

برچسب‌ها

صفحه 1:

صفحه 2:
بسم الله الرحمن الرحيم

صفحه 3:
منبع طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن سید علی خامنه ای انتشارات : موسسه جهادی جاب 80 تهران ©0096

صفحه 4:

صفحه 5:
رستاخیز اجتما عی

صفحه 6:
الّذِينَ اسْتُضْعِهُوا في الأرْضٍ وَنَجْعَلَهُمْ مه ‎Cay) sll glans;‏

صفحه 7:
و ما اراده داشتیم که بر آن طایفه ضعیف و ذلیل کرده شده در آن سرزمین منت گذارده و نها را پیشوایان (خلق) قرار دهیم و وارث (ملک و جاه ,فرعونیان) گردانیم قصص 6

صفحه 8:
ام وه ۰ ‎o&e‏ ‏وَنْمَكْنَ لْهُمْ في الأرْضٍِ وَْرِيَ فرْعَوْنَ 5 ‎Hala‏ ‏92 و ‎ae wan‏ 4 وجنودهما منهم ما لوا یرون

صفحه 9:
و در زمین به آنها قدرت و تمکین بخشیم و به چشم فرعون و هامان و اشکریانشان آنچه را که از آن اندیشناک و ترسان بودند از سوی آنان بنماييم

صفحه 10:
بعثت پیامبر بر خلاف تصور برخی از مستشرقین حاصل تفکر و تدبر نبود بلکه حاصل یک تحول ‎Gre‏ الهی درونی بود که جامعه را نیز دچار تحول کرد

صفحه 11:
مهمترین کار انبیا در جامعه مهمترین کار انبیای الهی در جامعه »ایجاد یک انقلاب یا رستاخیز اجتماعی بود که جامعه مریض و پر از تبعیض و جهالت را به یک جامعه آزاد و بدون تبعیض و آگاه و پرشور و اخلاقی مبدل میسازند

صفحه 12:
تفاوت بيامبر 3 دانشمند بيامبران الهى انسانهاى بى قرارى هستند كه بجاى نشستن و تعليم دادن مردم»خود بسوی مردم میروند و با درمان امراض اخلاقی و اجتماعی پایه های غلط اجتماعی را منهدم کرده وبا بر پایه اساسهای نوء جامعه ای نو را برپا میکنند.(طبیب دوار بطبه)

صفحه 13:
جامعه توحیدی جامعه توحیدی جامعه ایست که در آن» قدرت و حاکمیت از آن خداست و قانون و سنث و فرهنگ و آداب از سوی خداوند الهام میشود

صفحه 14:
جامعه ای که در آن همه بنده خدا باشند نه برده و بنده .انسانهای همنوع خود جامعه ای که در آن تبعیض و

صفحه 15:
پیروزی»سرانجام کار انبیا چون پیامبران در مسیر فطرت الهى انسانها تلاش میکنند»‌سر انجام کارشان فتح و پیروزی و نصرت .الهی است

صفحه 16:
حق و باطل حق» قانونی است منطبق بر فطرت و سرشت عالم و آدم و باطل» قانونی است ,و سرشت انسان باشد

صفحه 17:
بخش 6۴ هدف های تبو —

صفحه 18:
Beery ‏لاس بِالْقِسْطِ وَأَنْرَلْنَا الْحَدِيكَ فيه‎ ني قد ل اله مَنْ 2 مره ور إن اله كوي عزية”

صفحه 19:
به راستی [ما] پیامبران خود را با دلایل آشکار روانه کردیم و با آنها کتاب و ترازو را فرود آوردیم تا مردم به انصاف برخیزند» و آهن را که در آن برای مردم خطری سخت و سودهایی است. پدید آوردیم» تا خدا معلوم بدارد چه کسی در نهان» او و پیامبرانش را یاری می‌کند. .آری» خدا نیرومند شکست ناپذیر است ‎aps.‏ 06

صفحه 20:
اهداف انبیا رساندن‌انسان‌ه به -) تعالليو تكامل تشكيلجامعه توحيدوبا-ء.© محوريتقولنينو مقررلت اهی

صفحه 21:
تشکیل نظام و حکومت پیامبران برای اصلاح فرد و جامعه » نظام و حاكميت تشكيل ميدهند و براى حفظ میکنند.(حدید)

صفحه 22:
فرق مکاتب الهی و مادی در مکاتب الهی» هدف. پیراسته شدن انسانها از رذایل وجاری شدن فضایل و رشد استعدادهای انسانهاست اما در مکاتب مادی هدف راحت زندگی کردن و خوردن و خوابیدن است

صفحه 23:
کتاب و میزان در قرآن کتاب در فرهنگ قرآنی همان مجموعه قوانین و معارف الهی است و میزان همان امام است که معیار سنجش خوبیها و بدی .هاست جدا کننده حق از باطل

صفحه 24:
ویژگی های جامعه اسلامی همه خوبیها و پاکی‌های-) روحیو جسمی‌در دسترس ,لنسانهاست سنته‌ای‌خلط و لستبداد و9 جها در جامعه لساهی تست مه

صفحه 25:

صفحه 26:
آیات لك بش فیک او رون َبْدُوا الله وَاجْتَيُوا لوط تن کی ونم ‎Gat‏ عَلَيْهِ الضَلَالَةٌ“ فُسِيرُوا في ‎Be JSS | Sil a‏ ‎shal‏ 06 -_

صفحه 27:
ما در هر امتی رسولی برانگيختیم که: «خدای یکتا را بپرستید؛ و از طاغوت اجتناب کنید» خداوند گروهی را هدایت کرد؛ و گروهی ضلالت و گمراهی دامانشان را گرفت؛ پس در روی زمین بگردید و ,ببینید عاقبت تکذیب‌کنندگان چگونه بود نحل 60

صفحه 28:
اولين نغمه دعوت انبيا اولين نغمه دعوت انبياى الهى اعلام توحيد بوده است.يرستش خالص خدا و دورى از .نيروهاى مخالف خدا لناعدوا الم ولجتنبوا) (الظاغوت

صفحه 29:
اهداف انبیا لیجاد حکومتو جامعه و-) نظام توحيدى بر لندلختننظام جاهلىو-© ليجاد رستاخيز عظيم-© لجتماعى

صفحه 30:
صداقت انبیا در بیان هدف واقعی پيامبران از اول با صداقت و راستی هدف واقعی و نهائی خود را که توحید بوده است برای مردم بیان نموده اند و مردم را با اهداف فرعی ,سرگرم نکرده اند

صفحه 31:
جامعه توحیدی جامعه توحیدی جامعه ای است که در آن فقط خدا آقائی و خدائی میکند و تکلیف و قانون گذاری تنها برای خداست و هيجكس حتى ييامبر مردم را به اطاعت شخص خود نمى .خواند

صفحه 32:
روح توحيد روح توحيد همان كلمه لا اله الا الله اسث كه نفى هر قدرتی جز قدرت پروردگار است . روح توحید نفی .هرگونه فاصله طبقاتی است

صفحه 33:
اصالت آگاهی و بصیرت دين از همان ابتدا سخن آخر خود را كه توحيد باشد بيان ميكند زيرا آكاهى و بصيرت را اصل ميداند و مسلمان ناآگاه را قبول ندارد

صفحه 34:
۲ طاغوت ارك ‎Sa‏ مقا عم ا ا م اا 2 مت هم بيرونى كه وب دستورات الهی

صفحه 35:
عاقبت جوامع بى دين هر امتى بر روال دين حركت نكند نابود خواهد شد و در جوامع ديكر هضم و جذب خواهد ديد

صفحه 36:

صفحه 37:

صفحه 38:

صفحه 39:

صفحه 40:

صفحه 41:

صفحه 42:

صفحه 43:

صفحه 44:

صفحه 45:

صفحه 46:

صفحه 47:

صفحه 48:

صفحه 49:

39,000 تومان