asabe_zouj_sheshe_maghzi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “عصب زوج شش مغزی”

عصب زوج شش مغزی

اسلاید 1: به نام خالق زيباييها

اسلاید 2: موضوع:عصب زوج شش مغزی ABDUCENT NERVE

اسلاید 3: فهرست مطالباعصاب مغزیمروری بردوازده جفت از اعصاب مغزیعصب ابدوسنسمسیرعصب دهیتست عملکردیمنابع

اسلاید 4: اعصاب مغزی (Cranial nerves) قسمتی از دستگاه عصبی محیطی هستند که از هسته های ساقه مغز منشاء می گیرند(به جز عصب بویایی و بینایی).تعداد اعصاب مغزی،دوازده جفت بوده و به غیر از اعصاب بویایی و بینایی که درحقیقت قسمتی از دستگاه عصبی مرکزی هستند،بقیه آنها همانند اعصاب نخاعی،جزیی از دستگاه عصبی محیطی به شمار می آیند.در ارتباط با نخاع،31 جفت عصب نخاعی از نخاع منشعب می شوند.از تفاوت های مهم این دو بخش دستگاه عصبی محیطی نسبت به هم،این است که در اعصاب مغزی برخلاف اعصاب نخاعی،تقسیم پیوسته و منظمی به ریشه های قدامی(پیشین) و خلفی(پسین)وجود ندارد. این مسئله،بیشتر به علت تکامل و پیچیده تر بودن اعصاب مغزی در مقایسه با اعصاب نخاعی است.

اسلاید 5: Cranial Nerves

اسلاید 6:

اسلاید 7:

اسلاید 8:

اسلاید 9: عصب زوج شش مغزی ABDUCENT NERVE_ یک عصب کاملا حرکتی_ اين عصب تنها عصبى است که از درون سينوس کاورنو عبور مى‌کند و در کاسه چشم به عضله رکتوس خارجى عصب مى‌دهد.

اسلاید 10:

اسلاید 11: مسیر عصب (Abducent nerve pathway) ازنماي كلي

اسلاید 12: مسیر عصب (Abducent nerve pathway) خروج از شیار بین حاشیه پونز و بصل النخاع

اسلاید 13:

اسلاید 14: مسیر عصب (Abducent nerve pathway) عبور از سینوس کاورنوس (پایین و خارج شریان کاروتید داخلی)

اسلاید 15: عصب دهی (Innervation)

اسلاید 16: تست عملکرد عصببررسی مردمک چشم از نمای قدامی و در وضعیت neutralاز فرد خواسته می شود تا به روبروی خود نگاه کند، سپس معاینه گر مقابل چشمان وی قرار گرفته و وضعیت مردمک هر دو چشم را بررسی می کند. اگرمردمک چشم ها به طرف داخل تمایل داشت بیانگر ضعف یا فلج عصب زوج ششم میباشد. (قسمت مشخص شده در تصویر)

اسلاید 17: تست عملکرد عصب از فرد خواسته می شود تا با یک دست یکی از چشمان خود را بپوشاند، سپس معاینه گر خودکاری را مقابل چشم فرد قرار داده و از وی می خواهد تا به بالای آن نگاه کند. سپس خودکار را به سمت خارج برده و از فرد می خواهد تا نوک خودکار را با چشم خود دنبال کند. در وضعیت طبیعی سیاهی چشم باید قسمت خارجی چشم را پر کند، در غیر این صورت ضعف فلج یا عصب زوج VIوجود دارد. برای معاینه اعصاب III,IVخودکار را در جهت های بالا،پایین، داخل و همچنین به صورت مایل حرکت داده و از فرد خواسته می شود تا دوباره باچشم خود سر خودکار را دنبال کند. اگر فرد نتواند چشم خود را به بالا،پایین و داخل حرکت دهد، ضعف یا فلج زوج III و اگر نتواند چشمش را به سمت داخل و پایین بیاورد ضعف یا فلج زوج IV وجود دارد.

اسلاید 18: منابعColor Atlas of Neurology, By: R. Rohkamm, 2004Human anatomy&physiology,third editionClinical Anatomy for Medical Student, By: R. Snell, 2004Principles of Anatomy and Physiologywww.wikipedia.comبیماری های مغز و اعصاب، دکتر ضیایی و همکاران،1381آناتومی وفیزیولوژی انسلن (هولز)،دکترخسروابراهیم،1388

9,900 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید