سایر سایر

علم سنجی

daneshe_vakoneshhaye_shimiyayi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “علم سنجی”

علم سنجی

اسلاید 1: ScientometryScientometry is the scientific field of study that studies the progression and value of science.

اسلاید 2: Institute for Scientific Information (ISI)The Institute for Scientific Information (ISI) was founded by Eugene Garfield in 1960. It was acquired by Thomson Scientific & Healthcare in 1992, became known as Thomson ISI and now as Thomson Scientific. It is a component of the multi-billion dollar Thomson Reuters Corporation.

اسلاید 3: The ISI offers bibliographic database services. print-based indexing serviceScience Citation Index (SCI)Social Sciences Citation Index (SSCI)Arts and Humanities Citation Index (AHCI).All of these are available via ISIs Web of Knowledge database service. This database allows a researcher to identify which articles have been cited most frequently, and who has cited them.

اسلاید 4: The difference between Database and Databank?

اسلاید 5: ISI web of knowledge WOK) (فراهم كننده دسترسي به:·      ISI Web of Science  ·         ISI Proceedings·         ISI Current Contents Connect·         ISI Journal Citation Reports·         ISI Derwent Innovations index·         plus additional products and external collectionsKnowledge =?Information =?

اسلاید 6:

اسلاید 7: Web of ScienceWeb of Science is a multi-disciplinary citation database providing access to 9,760 of the most prestigious high impact research journals in the world. It consists of the following databases: Science Citation Index Expanded (1945-present) Social Sciences Citation Index (1956-present) Arts & Humanities Citation Index (1975-present) Conference Proceedings Citation Index - Science (1990-present) Conference Proceedings Citation Index - Social Science & Humanities (1990-present) It also offers the unique feature citation searching. This allows users to find out how many times a particular paper/author has been cited and by whom.

اسلاید 8: Science Citation Index Expanded (نمايه استنادي گسترش يافته علوم): بيش از 6.650 ژورنال اصلي از بين 150 نظام علمي را تحت پوشش قرار می دهد. هر هفته به طور ميانگين 19.000 ركورد به آن افزوده ميشود.پوشش زمانی : ازسال  1900 تاكنون مي باشد.از ژانويه 1991تقريباً در 70% از موارد چكيده به زبان انگليسي قابل جستجو مي باشد.تعدادي از موضوعاتي كه پوشش مي دهد شامل: كشاورزي, نجوم, بيوشيمي, زيست شناسي, بيوتكنولوژي, شيمي, علوم كامپيوتر, علم مواد, رياضيات, پزشكي, علوم سيستم عصبي, تومرشناسي, پزشكي اطفال, علم گياه شناسي, روانپزشكي, جراحي, علم دامپزشكي, جانورشناسيScience Citation Index Expanded

اسلاید 9: Social Sciences Citation Index (SSCI)The Social Sciences Citation Index is a multidisciplinary index to the journal literature of the social sciences. It fully indexes over 1,950 journals across 50 social sciences disciplines. It also indexes individually selected, relevant items from over 3,300 of the worlds leading scientific and technical journals.

اسلاید 10: Arts & Humanities Citation IndexArts & Humanities Citation Index® (نمايه استنادي علوم انساني و هنر) بيش از 1.160ژورنال هاي برجسته جهاني هنر و انسان شناسي را نمايه مي كند. پوشش زماني آن از 1975 به بعد مي باشد.هر هفته به طور ميانگين 2.300 ركورد به آن افزوده ميشود.شامل بيش از 2.5 ميليون ركورد از ژانويه 2000 چكيده ها به زبان انگليسي قابل جستجو مي باشد.

اسلاید 11: Current Chemical Reactions (واكنشهاي شيميايي رايج): شامل ساختار و واكنشهاي شيميايي استخراج شده از ژورنالهاي علمی و پروانه هاي ثبت اختراع مي باشد.پوشش زماني آن از 1985 تاكنون مي باشد كه شامل بيش از 880.000 واكنش مي باشد. به صورت ماهانه با اضافه شدن 3.000 ركورد جديد بروز مي شود.Index Chemicus (نمايه شيميايي) نمايه شميايي: تركيبهاي فعال زيستي و محصولات طبيعي را شامل مي شود.پوشش زماني آن از 1993 به بعد می باشد.شامل بيش از 2.6 ميليون ركورد مي باشد. هر هفته با بيش از 3500 تركيب بروز مي شود. 

اسلاید 12: شاخصهای ارزیابی

اسلاید 13: Impact Factor (IF):The impact factor is a very useful tool for evaluation of journals, but it must be used discreetly. Dr. Eugene Garfield Founder and Chairman Emeritus, ISI

اسلاید 14: Impact Factor (IF): The impact factor helps to evaluate a journals relative importance, especially when comparing it to others in the same field.محاسبه : IFتعداد ارجاعات به مقالات منتشر شده دو سال قبل مجله در سال مورد ارزیابیُ تقسیم بر تعداد مقالات منتشر شده دو سال قبل مجله.The impact factor is calculated by dividing the number of current citations to articles published in the two previous years by the total number of articles published in the two previous years. For example: Nature Impact Factor: 29.273 Cites in 2005 to articles published in 2004 = 21496 Cites in 2005 to articles published in 2003 = 29352 Number of articles published in 2004 = 878 Number of articles published in 2003 = 1737Cites to recent articles / Number of recent articles = (21496 + 29352) / (878 + 1737) = 50848 / 2615 = 29.273

اسلاید 15: Note that: 2005 impact factors are actually published in 2006; it cannot be calculated until all of the 2005 publications had been received by the indexing agency.

اسلاید 16: Calculation of The 2 previous years’ citationsEffect of negative citationsLetters and editorials are not counted as articles, even if they generate citations.Self-citationsمعایب IF:

اسلاید 17: شاخص فوری (Immediacy Index): تعداد ارجاعات به مقالات منتشر شده مجله در سال مورد ارزیابی، تقسیم بر تعداد مقالات منتشر شده در همان سال مجله.The immediacy index is calculated based on the papers published in a journal in a single calendar year. For example, the 2005 immediacy index for a journal would be calculated as follows:A = the number of times articles published in 2005 were cited in indexed journals during 2005 B = the number of articles, reviews, proceedings or notes published in 2005 2005 immediacy index = A/B

اسلاید 18: نیمه عمر ارجاعات به مجله (Cited Half- life): تعداد سالهایی که از سال ارزیابی باید به عقب برگردیم تا شاهد پنجاه درصد ارجاعات کل به مجله در سال مورد ارزیابی باشیم. بدیهی است که وقتی یک مجله ارزش خود را برای ارجاعات زود از دست بدهند تنها به مقالات جدید مجله ارجاع داده شود و این باعث می شود که نیمه عمر ارجاعات به مجله کاهش یابد. هرچه نیمه عمر ارجاعات به مجله بیشتر باشد ارزش مقالات مجله در طول زمان بیشتر حفظ شده است که هنوز مورد ارجاع قرار می گیرند. در نتیجه هرچه نیمه عمر ارجاعات به یک مجله بزرگتر باشد، ارزش مجله بالاتر می رود.The cited half-life:Cited half-life is a measurement used to estimate the impact of a journal. It is the number of years, going back from the current year, that account for 50% of the total citations received by the cited journal in the current year.

اسلاید 19: Citing Half-Life:The citing half-life is the median age of articles cited by the journal in the JCR year. For example, in JCR 2003, the journal Food Biotechnology has a citing half-life of 9.0. That means that 50% of all articles cited by articles in Food Biotechnology in 2003 were published between 1995 and 2003 (inclusive).نیمه عمر ارجاعات در مجله( Citing Half- Life): تعداد سالهایی که از سال ارزیابی باید به عقب برگردیم تا شاهد پنجاه درصد ارجاعات کل داده شده در مجله (ارائه شده در انتهای هر مقاله مجله( درسال مورد ارزیابی باشیم. بدیهی است که هر چه به مقالات جدیدتر در داخل مجله ارجاع داده شود نیمه عمر ارجاعات در مجله کاهش می یابد. این کاهش می تواند تا حدودی گویای به روز بودن اطلاعات علمی نویسندگان مقالات مجله باشد. توصیه به استفاده از ارجاعات جدید در مقالات می شود و این منجر به کاهش نیمه عمر ارجاعات در مجله می شود.

اسلاید 20: H-indexH-index from a plot of decreasing citations for numbered papersThe index is based on the distribution of citations received by a given researchers publications. Hirsch writes:A scientist has index h if h of [their] Np papers have at least h citations each, and the other (Np - h) papers have at most h citations each. H-Index چيست؟شاخصی از شاخص‌هاي علم‌سنجي است. اين شاخص در سال 2005 ميلادي توسط Jorge Hirsch در دانشگاه کاليفرنيا ابداع شد. اين شاخص در واقع با هدف ارزيابي کيفي اثر و ارزيابي کمي برون‌داد پژوهشي محققين ابداع شده است. مفهوم H-Index عبارت است از تعداد مقالات نويسنده که تعداد ارجاعات برابر با h و يا بيشتر از آن دارند. مثلا: اگر H-Index محققي 3 باشد، مفهوم آن اين است که اين محقق حداقل 3 مقاله منتشر شده دارد که هرکدام حداقل 3 استناد يا Citation دارند. به عبارت ديگر مفهوم آن اين است که ساير مقالات اين محقق کمتر از 3 استناد دارند. امروزه اين شاخص معادل Impact Factor براي محققين محسوب مي‌شود.h-index نتيجه تعادل بين تعداد انتشارات و تعداد استنادات به ازاي هر مقاله است. اين شاخص به منظور ارتقاي ساير شاخص‌هاي اندازه‌گيري علم مانند تعداد كل مقالات و تعداد كل استنادات طراحي شده است تا محققان تأثيرگذار را از آنهايي كه صرفاً تعداد زيادي مقاله منتشر مي‌كنند، متمايز كند. اين شاخص براي مقايسه محققان با حيطه كاري يكسان كاربرد دارد.

اسلاید 21:

اسلاید 22: h-index is not enough to measure the impact of someones works in a field. h-index is more appropriate than other methods including the total number of citations, the total number of papers and citations per paper, it has its own deficiencies. For example: junior researchers will inevitably have small h-index but it does not necessarily mean they are less productive. To improve these problems new supplementary measures have been proposed which are:1: m-index (accounting for varying lengths of academic careers)2: g-index (accounting for highly-cited papers)3: contemporary h-index: (accounting for active versus inactive researchers), 4: individual h-index: (accounting for differences in co-authorship patterns).

اسلاید 23: Egghes g-indexIt aims to improve on the h-index by giving more weight to highly-cited articles. Zhangs e-index The aim of the e-index is to differentiate between scientists with similar h-indices but different citation patterns. Individual h-index

32,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید