پزشکی و سلامت تغذیه

غذا و سلامتی

ghaza_va_salamati

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “غذا و سلامتی”

غذا و سلامتی

اسلاید 1: غذا و سلامتیفصل 10زهرا خان‌قیطاقیعاطفه قائمیفاطمه نمازیشیوا امینیسرکار خانم بیانیکلاس دوم 1تهیه‌کننده : فاطمه صابری

اسلاید 2: مواد غذایی ضروری برای بدن عبارت‌اند از : کربوهیدرات‌ها ، لیپیدها ، پروتئین‌ها ، ویتامین‌ها ، مواد معدنی و آبمقدار و نوع این مواد چنان مهم است که در صورت کم یا زیاد شدن آن‌ها دچار بیماری می‌شویم.

اسلاید 3:

اسلاید 4: کربوهیدراتبیش‌تر غذاهای ما را کربوهیدرات‌ها یا قندها تشکیل می‌دهند که معمولاً آن‌ها را با نام قند می‌شناسیم.نشاسته و سلولز هم کربوهیدرات‌اند ؛ نشاسته در سلول دانه‌هایی مثل گندم ، برنج ، ذرت و سیب زمینی ذخیره شده‌است. سلولز ،کربوهیدراتی است که دیواره‌ی سلول‌های گیاهان را تشکیل می‌دهد.

اسلاید 5: پروتئین‌هاپروتئین‌ها تقریباً مهم‌ترین مولکول سازنده‌ی اجزای سلول هستند.مصرف آن‌ها برای رشد بدن لازم است.هر مولکول پروتئین از مولکول کوچک‌تری به نام آمینو اسید ساخته‌شده‌است. آمینو اسیدهای مورد نیاز بدن در تخم‌مرغ ، شیر ، پنیر ،گوشت ، نخود ، لوبیا و سویا فراوان‌اند.

اسلاید 6: لیپیدهالیپیدها ، ماده‌ی اصلی ساختمان غشاء سلول هستند.این مواد در زیر پوست و اطراف اندام‌های بدن به صورت عایق و ضربه‌گیر عمل می‌کنند. رژیمغذایی که مقدار مصرف لیپید در آن خیلی زیاد یا خیلی کم باشد ، برای سلامتی مضر است.گوشت ، تخم‌مرغ ، پنیر ، کره و دانه‌های روغنی از منابع مهم لیپیدها هستند.

اسلاید 7: ویتامین‌هاویتامین‌ها باعث تنظیم فعالیت‌های بدن شده ، با کمک آن‌ها استفاده از سایر مواد غذایی کامل‌تر و ساده‌تر می‌شود.چون ویتامین‌ها به مقدار کافی در بدن ساخته نمی‌شوند باید به وسیله‌ی غذا به بدن برسند.

اسلاید 8: مواد معدنیدر غذای انسان باید حتماً مقداری عناصر مختلف وجود داشته باشند زیرا انسان قادر به ساختن هیچ یک از عناصر نیست.بیش از بیست عنصر وجود دارد که برای تغذیه‌ی انسان ضروری محسوب می‌شوند.این عناصر به صورت مواد معدنی به بدن می‌رسند.

اسلاید 9: آببعد از هوا ، آب لازم‌ترین ماده برای بدن است. بیش‌تر مواد غذایی باید به صورت محلول در آب به بدن برسند.آب مواد زاید را از سلول‌ها دور می‌کند.آب با جذب گرمای ایجاد شده در بدن و تبدیل شدن به بخار از گرم شدن زیادی از حد بدنجلوگیری می‌کند. یک انسان بالغ باید روزانه هشت لیوان آب بنوشد.

اسلاید 10: رژیم غذاییرژیم غذایی برای هر فرد ، یعنی غذاهایی (اعم از نوشیدنی‌ها و سایر خوراکی ها ) که او به طور معمول آن‌ها را مصرف می‌کند.مقدار نیاز به کالری در شبانه‌روزمقدار نیاز به کالری در شبانه‌روزمقدار نیاز به کالری در شبانه‌روزکیلوکالریسنپسرها24009 تا 12پسرها300012 تا 15پسرها340015 تا 18پسرها22009 تا 12دخترها250012 تا 15دخترها230015 تا 18دخترها

اسلاید 11: گروه‌های غذاییبرای طراحی یک رژیم غذایی مناسب باید به سه عامل توجه کرد :123

اسلاید 12: گروه‌های غذایی به تقسیم بندی غذاهای روزمره بر اساس سه ویژگی گفته می‌شود:123

اسلاید 13: گروه‌های غذایی عبارتند از:

اسلاید 14: هرم راهنمای غذاییامروزه متخصصین تغذیه برای انتخاب غذای روزانه ،استفاده استفاده از هرم راهنمای غذایی را توصیه می‌کنند.

اسلاید 15: غذایک مشکل جهانینزدیک به 20 درصد از مردم ایران ،یا غذای کافی نمی‌خورند و یا در غذاهای آنان مواد موردنیاز،به طور کامل ،وجود ندارد.این وضع باعث ایجادبیماری‌های مختلف وکاهش فعالیت های ذهنی می‌شود.یکی از دلایل مشکل در تهیه‌ی غذاهای پروتئین دار ،جمعیت زیاد است .

17,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید