علوم مهندسی کامپیوتر و IT و اینترنت

فاکتور‌های بحرانی موفقیت (مفاهیم و مدل استخراج)

factor_haye_bohraniye_movafaghiyat_mafahim_va_modele_estekhraj

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “فاکتور‌های بحرانی موفقیت (مفاهیم و مدل استخراج)”

فاکتور‌های بحرانی موفقیت (مفاهیم و مدل استخراج)

اسلاید 1: به نام خدافاکتورهاي بحراني موفقيتCritical Success Factorsمفاهيم و مدل استخراجConcepts & ModelCSFsCSFsCSFs

اسلاید 2: جايگاه در مدل مبنا

اسلاید 3: شرکت مديريت و برنامه ريزي مبناتعريف CSF در ارتباط با برنامه استراتژيکفرايند کلي برنامه‌ريزي استراتژيک

اسلاید 4: CSFها فعاليت‌هاي بادوامي را تعريف مي‌کنند که سازمان بايد در طول زمان به خوبي انجام دهد تا در راه رسيدن به مأموريت (يا مقاصد خود) موفق شود. CSFها در همه سطوح مديريت (از مديريت ارشد تا مديران خط) وجود دارد. فعاليت‌هاي کليدي که کسب نتايج مطلوب در آنها کاملاً براي نيل به اهداف بلندمدت ضروري است.سطوح کليدي که در آنها کارها بايد درست انجام شود تا کسب و کار رشد و نمو يابد.فعاليت‌هاي کليدي که مديريت بايد همواره توجه دقيقي بدان نمايد.تعاريف فاكتور بحراني موفقيت

اسلاید 5: تاريخچه پيدايش واژه فاكتورهاي بحراني موفقيت اولين کسي که از اين عنوان استفاده کرد رونالد دنيل (Ronald Daniel) بود.وي از اين مفاهيم براي حل بحران اطلاعات مديريت استفاده کرد.بحران اطلاعات مديريتتصميم‌گيري اثربخشفيلتر کردن اطلاعاتCSF

اسلاید 6: اهداف در مقابل فاکتورهاي بحراني موفقيتمأموريتاهداف کلان و کيفياهداف کمّي عملياتياهداف کمّي عملياتياهداف کمّي عملياتيفاکتورهاي بحرانيموفقيتاثرگذار و تقويت‌کنندهفعاليت‌هاي عملياتي

اسلاید 7: منابع و ريشه‌هاي CSF

اسلاید 8: Industry CSFsCSF ناشي از صنعتي که سازمان در آن رقابت مي‌کند و حيات داردهر سازمان, مجموعه‌اي از شرايط و مشکلات عملياتي دارد که منحصر به صنعتي است که در آن کسب و کار مي‌کند. همين امر باعث ايجاد مجموعه‌اي منحصر به فرد از CSFهايي مي‌شود که سازمان‌ها در يک صنعت خاص بايد بدان دست يابند تا موقعيت رقابتي خود را حفظ کنند يا افزايش دهند تا به اهداف و مأموريت خود برسند. - کاهش هزينه به ازاي هر مايل مسافر- ارايه خدمات بموقع- کنترل و مراقبت از اوضاع و احوال سياسي و قانون‌گذاريCSF نوع صنعتCSFهاي سازماني

اسلاید 9: Peer CSFsاين دسته از CSFها, مختص موقعيت منحصر به فرد سازمان نسبت به گروه همتايان يا رقبا در صنعتي است که در آن عمل يا رقابت مي‌کند. سازمان ممکن است در صنعت خود پيشتاز يا عقب باشد. اگر سازمان در صنعت خود پيشتاز باشد، CSFهايي دارد که هدفش تضمين بقا يا افزايش سهم بازار است. اگر سازمان را در صنعت خود عقب مانده فرض کنيم ممکن است CSFهايي با هدف کاهش فاصله با رقبا و بهبود موقعيت رقابتي داشته باشد .- کاهش هزينه به ازاي هر مايل مسافر- ارايه خدمات بموقع- کنترل و مراقبت از اوضاع و احوال سياسي و قانون‌گذاريCSF نوع صنعت- کاهش مستمر هزينه - جلب فرصت‌هاي خريد و ادغام- افزايش ميزان مشارکت در تأمين سرمايهCSF نوع رقباCSFهاي سازماني

اسلاید 10: Environmental CSFsيک سازمان براي موفقيت بايد متوجه محيط کلاني باشد که در آن فعاليت مي‌کند. در نتيجه سازمان بايد فاکتورهاي محيطي را که مي‌تواند بر توانايي آن در رسيدن به مأموريت اثر گذارد، شناسايي کند. - کاهش هزينه به ازاي هر مايل مسافر- ارايه خدمات بموقع- کنترل و مراقبت از اوضاع و احوال سياسي و قانون‌گذاريCSF نوع صنعتCSFهاي سازماني- کاهش مستمر هزينه - جلب فرصت‌هاي خريد و ادغام- افزايش ميزان مشارکت در تأمين سرمايهCSF نوع رقبا- برطرف کردن آثار سوء تروريستافزايش ارتباط مناسب با رهبران اتحاديه جديد کارگريCSF محيطي

اسلاید 11: Temporal CSFsاين شرايط يا موقعيت‌هاي موقتي مي‌تواند منجر به CSFهاي موقتي شود. CSFهاي موقتي يعني سطوحي که سازمان بايد در آن به صورت موقت, عملکردي رضايت‌بخش داشته باشد تا توانايي خود در نيل به مأموريت را تضمين کند.- کاهش هزينه به ازاي هر مايل مسافر- ارايه خدمات بموقع- کنترل و مراقبت از اوضاع و احوال سياسي و قانون‌گذاريCSF نوع صنعتCSFهاي سازماني- کاهش مستمر هزينه - جلب فرصت‌هاي خريد و ادغام- افزايش ميزان مشارکت در تأمين سرمايهCSF نوع رقبا- برطرف کردن آثار سوء تروريست- افزايش ارتباط مناسب با رهبران اتحاديه جديد کارگريCSF محيطي- افزايش نام و نشان تجاري- رفع مشکل کاهش مشتريان بواسطه خطرات امنيتيCSF موقتي

اسلاید 12: Management layer CSFs- برطرف کردن آثار سوء تروريست- افزايش ارتباط مناسب با رهبران اتحاديه جديد کارگري- کاهش هزينه به ازاي هر مايل مسافر- ارايه خدمات بموقع- کنترل و مراقبت از اوضاع و احوال سياسي و قانون‌گذاريCSF نوع صنعتCSFهاي سازماني- کاهش مستمر هزينه - جلب فرصت‌هاي خريد و ادغام- افزايش ميزان مشارکت در تأمين سرمايهCSF نوع رقباCSF محيطي- افزايش وام و نشان تجاري- رفع مشکل کاهش مشتريان کبواسطه خطرات امنيتي CSF موقتي- کنترل کردن برنامه فرودگاه- مديريت کردن بودجه- بهينه‌کردن تقاضاي مشتريانCSF لايه مديريتي

اسلاید 13: سلسله مراتب CSF و رابطه ميان آنهابه نظر مي‌رسد مفيد باشد که CSF را در دو سطح کلي تعريف کنيم: CSF ها در سطح شرکت (سازماني)CSFها در سطح عملياتي (عملياتي)CSF سازمانيCSF عملياتيCSF عملياتيCSF بخشيCSF يک مديرCSF يک مديرCSF يک مديرCSF يک مديرCSF يک مديرCSF يک مديرCSF عملياتيCSF عملياتيCSF يک مديرCSF سازمانيCSF بخشيCSF عملياتيCSF يک مديراثرگذاراثرگذاربرطرف‌کنندهبرطرف‌کنندهبرطرف‌کنندهبرطرف‌کننده

اسلاید 14: سطوح CSF در مقابل انواع CSF

اسلاید 15: مدل استخراج CSF: متد CSFتعريفمتد CSF ابزاري براي استخراج فاکتورهاي بحراني موفقيت سازمان است. اين متد مي‌کوشد تا با روشي اصولي، CSFهاي سازمان را استخراج کرده و طبقه‌بندي کند. CSFs are derived but not createdتعريف حوزه فعاليت CSFجمع‌آوري داده‌هاتحليل داده‌هااستخراج CSFتحليل CSF

اسلاید 16: فعاليت اول: تعريف حوزه CSF گام اول تصميم‌گيري درباره استخراج CSFهاي سازماني يا عملياتي گام دوم انتخاب افرادي که بايد با آنها مصاحبه شود يا داده‌هايي در مورد آنها جمع‌آوري شود. سازماني ياعملياتيساختار سازمانيهدف از استخراجپيچيدگي عملياتتعريف حوزه فعاليت CSFجمع‌‌آوري دادهتحليل داده استخراج CSFتحليل CSFتصميم‌گيري درباره استخراج CSFهاي سازماني يا عملياتيانتخاب مشارکت کنندگان

اسلاید 17: فعاليت دوم: جمع‌آوري دادهتعريف حوزه فعاليت CSFجمع‌‌آوري دادهتحليل داده استخراج CSFتحليل CSFجمع‌اوري و مررو اسناد مهمتهيه سوالات مصاحبهبرنامه‌ريزي و انجام مصاحبهسازماندهي داده‌هاي جمع شده

اسلاید 18: فعاليت دوم: جمع‌آوري داده

اسلاید 19: فعاليت دوم: جمع‌آوري داده

اسلاید 20: فعاليت دوم: جمع‌آوري داده

اسلاید 21: فعاليت دوم: جمع‌آوري داده

اسلاید 22: فعاليت سوم: تحليل داده‌هاگام اول : بيانيه فعاليتاظهاراتي هستند که از نتايج مرور مستندات و مصاحبه‌ها بدست آمده‌اند و شامل مواردي مي‌شوند که مديران معتقدند براي تضمين موفقيت سازمان بايد بدان نائل شوند. تعريف حوزه فعاليت CSFجمع‌‌آوري دادهتحليل داده استخراج CSFتحليل CSFايجاد بيانيه فعاليتايجاد گروه‌هاي وابستگيتوسعه تم هاي پشتيبان

اسلاید 23: دو مثال از نحوه استخراج بيانيه مأموريت مأموريت ما، تبديل شدن به يک نهاد پاسخگو و پيشرو با محور خدمات است که براي مردم مفيد و به صرفه بوده و نياز آنها را با هزينه کم پاسخ دهد. چشم‌انداز ما تبديل شدن به يک شرکت پويا و خدمت محور است که بر ارزش‌ها و نيازهاي اجتماعي استوار بوده و به صورت مستمر، روش کسب و کار خود را بهبود مي‌دهد. براي اين منظور، هدف ما شراکت با گروه‌هاي با سلايق خاص و مردم جامعه، تسريع زيرساختارها براي رشد و رفع مشکلات، ارايه خدمت و بهينه‌سازي منابع انساني و تضمين ثبات مالي از طريق سيستم درآمد و هزينه منصفانه است. انجام خدمات برتر با هزينه اندک براي مردم و پاسخ‌گوييتمرکز بر ارزش‌ها و نيازهاي جامعهتوسعه و بهبود مستمر روش کسب و کارشراکت و رابطه با گروه‌هاي مختلف جامعهتسريع زيرساختارها و توسعه رشدحداکثر کردن ارايه خدمات و بهينه‌سازي منابع انساني و ..........................................بيانيه‌هاي فعاليت

اسلاید 24: يادداشت مصاحبه – آقاي باقريسوال 1 : ، شکست خوردن در انجام کارها، درچه سطح يا سطوحي بيشترين صدمه يا لطمه را به شما وارد خواهد کرد؟ پاسخ 1 : خوب، ما بايد مواظب باشيم که بودجه‌هاي عمومي رو غير اصولي و ناصحيح خرج نکنيم. ماليات دهندگان، خوششون نمياد اگه بدونن پولشون داره هدر مي‌ره و اصراف ميشه. به همين دليله که ما بايد حواسمون به بودجه باشه و عاقلانه اون رو مديريت کنيم. ضمناً ما يک مدير مالي خوب هم داريم که مي‌تونيم با وجود اون، مطمئن باشيم که به تعهدات مالي مون عمل مي‌کنيم. تصورات و استنباط عموم مردم نيز نسبت به مؤسسه ما خيلي مهمه. اگر ما از ديدگاه مردم .....استفاده مناسب و صحيح از بودجه عمومينظارت و مديريت بودجه دپارتمان‌هاحفظ مديران شايسته ماليحفظ استنباط مثبت عمومي از مؤسسه...............................بيانيه‌هاي فعاليتدو مثال از نحوه استخراج بيانيه مأموريت

اسلاید 25: مديريت کردن گذار از سيستم‌هاي قانوني و ميراثي ايجاد جايگاه براي IT به عنوان حامي کسب و کارها و واحدهاي عملياتيايجاد اثربخشي در ارايه خدمات از طريق تجارت الکترونيکپياده سازي تکنولوژي‌هاي جديد براي نيل به نيازهاي مأموريتايجاد جايگاه براي IT به عنوان توانمندساز خلاقيت‌ها و استراتژي‌هاي جديدافزايش تعداد خدمات تجارت الکترونيک تا سقف 15 درصدمديريت اثربخشي و بهره‌وري با استفاده از سيستم‌هاي جديدنگريستن به IT به عنوان يک سرمايه نه يک هزينه زايدايجاد گروه‌هاي وابستگي گروه وابستگي 1: استفاده از تکنولوژي به عنوان عامل تقويت کننده

اسلاید 26: ايجاد تم‌هاي پشتيبان

اسلاید 27: فعاليت چهارم: استخراج CSFهامثال : سه تم پشتيبان متناسب و يکپارچه کردن تکنولوژي اطلاعات با برنامه‌ريزي استراتژيکتوسعه خدمات توزيع از طريق تجارت الکترونيکحرکت به سمت تکنولوژي‌هاي جديدتر CSF : استقرار استراتژيک تکنولوژي اطلاعات جذب کارکنان با کيفيت عالي از نيروي کار موجودتوسعه، آموزش، و آماده‌سازي کارکنان براي مشارکت آنها در سازمانتوانمندسازي کارکنان براي مسووليت پذيري بيشتر آنانCSF : جلب و توسعه منابع انساني تعريف حوزه فعاليت CSFجمع‌‌آوري دادهتحليل داده استخراج CSFتحليل CSFگروه‌بندي تم‌هاي پشتيباناستخراج CSFها

اسلاید 28: مدل کلي استخراج CSFهانت‌هاي مصاحبهمستنداتبيانيه‌هاي فعاليتگروه هاي وابستگيتم هاي پشتيبانCSFCSFگروه هاي وابستگيتم هاي پشتيبانتم هاي پشتيبانتم هاي پشتيبانتم هاي پشتيبانگروه هاي وابستگي

اسلاید 29: فعاليت پنجم: تحليل CSFاين مرحله بر حسب اين‌که استخراج CSF به چه منظور بوده است صورت مي‌گيرد.

20,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید