فرانک گهری و معماری پسماندها
اسلاید 1: فرانک گهری؛ معماری پسماندها
اسلاید 2: فهرست مطالب زندگی شخصیسبک هاالگوی کاری گهری روند طراحی و اجراشکل ها و مصالحآثاربررسی هتل مارکز(Hotel Marques)
اسلاید 3: زندگی شخصی تولد در سال ۱۹۲۹ م در خانوادهای یهودی در شهرتورنتوی کانادا (با نام اصلی فرانک اون گلدبرگ ) مهاجرت به لس آنجلس در سال ۱۹۴۷ م به همراه خانواده و تحصیل دردانشگاه کالیفرنیای جنوبی در رشته معماری تحصیل در دانشگاه هاروارد در سال ۱۹۵۶ در رشته برنامه ریزی شهریاکنون شهروند ایالات متحده و ساکن لس آنجلس
اسلاید 4: به نام خدا
اسلاید 5: سبک ها دیکانستراکشنطرح ها به صورت فانتزی وکژریخت (دفرمه)عمودگرایی ، طبقه بندی و سلسله مراتب را مردود می داند و به جای آن افقی گرایی را مطرح می کند . از نظر فولدینگ همه چیز همسطح یکدیگر است .معمار به شیئ تقریباً فاقد حجم مشخص، طرحی معماری میدهدفولدینگپرش کیهانی معماریاز فرم کاغذ مچاله، یک ساختمان برای موزه هنرهای تجسمی خلق کنید.سبک جدیدی که بیش از ۱۰ـ۱۲سال سابقه ندارد
اسلاید 6: الگوی کاری گهریمشاهده تأثیراتی از معماران سوئیس و فرانسه به خصوص لوکوربوزیه در کارهای اولیه اش استفاده از فرمهای هندسی ساده گرایش مجسمه سازانه
اسلاید 7: روند طراحی و اجراآثار گری نتیجه یک روند طولانی طراحی شامل: اسکیس های متعددمدلهای کامپیوتریاستفاده ازنرمافزار کاتیامربوط به طراحی جامداتاستفاده در طراحی خودرو،هواپیماماکت های بزرگ
اسلاید 8: مصالح وشکل هامصالح :استفاده غالب از صفحات فلزی به خصوص تیتانیوم، پلاستیکهای رنگ شده، زنجیرها و کابلها و فولاد و به کارگیری پانلهای مشبک شکل ها :فرمهای تیز گوشه دار صفحات متداخلسطوح مواج و منحنی بناهای تندیس وار فرمهای منحنی پلکانهای خارجی مصالح نمای فلزی استفاده فراوان از مواد گوناگون پنجرههای بی قاعده و مرکزگریز
اسلاید 9: برخی ازآثارموزه هوا فضایی(کالیفرنیا)رستوران رقص ماهی(ژاپن،کب)موزه وکارخانه ویترا(آلمان)هتل مارکز(اسپانیا،ال سیگو)موزه گوگن هایم(اسپانیا،بیل بائو)کتابخانه فرانسیس گلدوین(برنت وود)سالن کنسرت والت دیسنی(لس آنجلس)فضاهای داخلیگالری هادفاتر اداریسرویس های خدماتینمایشگاهانباربالکن
اسلاید 10: بررسی هتل مارکزهدف ساخت هتل به عنوان بخش اقامتی قدیمی ترین کارخانه شراب سازیبا اهداف تبلیغاتی جلب توجه بین المللی به شراب اسپانیا مصالح استفاده شدهفولاداستیلتیتانیوم
اسلاید 11: موارد تاثیر گذار بر ساخت هتلوجود کلیسای قرن 16درنظر گرفتن ارتفاع و تناسبات کلیساپیچ و تاب درختان مورنگ بطری های کارخانهقرار داشتن هتل در میان تاکستان
اسلاید 12: پنجرهپنجره ها چوبی و با تناسبات کشیده و غیر معقولاست
اسلاید 13: قانون و قاعده محدود کننده وجود ندارد و اصولا مرزی بین درست و نادرست نمیداند.
اسلاید 14: بعضی معماری او را جانور گونه و کرم گونه نامیدهاند.تراس های وسیعنامحسوس کردن تناسبات نامتعادل اتاق هاچشم انداز به تاکستان
اسلاید 15: هنر را به مثابه وسیلهای برای الهام خود میپندار و سعی میکند تحت تأثیر هیچ فرهنگی نباشدپایه ها و صفحه های فلزیصفحه ها به رنگ های صورتی،بنفش ،سورمه ای و شرابی است.پایه های فلزی با توده های اصلی اتصال می یابند.
اسلاید 16: طبقه همکف ورودیپذیرشفضای اداریلابیبار
اسلاید 17: اتاق خواب و سوئیت
اسلاید 18: در این معماری که گویی در حال فرو ریختن و کج شدن است، ترتیب پلان، نما و مقطع با هم اشکال ابهام آمیزی همانند کریستالها میآفرینند.
اسلاید 19: پذیرایی و تراس چشم انداز
اسلاید 20: رستوران،کافی شاپ و اتاق جلسات
اسلاید 21: پایه های سنگیاین بازی را گری با در هم ریختن زبانهای مختلف معماری و ترکیب آنها آغاز کرده است.
اسلاید 22: نظرات دیگران درباره او معماری زمینلرزهایمعماری شکسته پکسته دیوانگی معمارانه ساختار شکنی آشغال
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.