فرایند USDP
اسلاید 1: 1فرايند USDPرضا داوطلببهار 1391
اسلاید 2: 2فرايند USDPUSDP يک فرايند توليد نرم افزار است که روشي منظم جهت پشتيبانی از مفاهيم زير ارائه می نمايد:چه فعاليتهائی What - Activityکدام فراورده ها را Which – Artifactدر چه زمانهائی When – Timeتوسط چه کساني Who - Role در چه مکانهايي Whereچگونه How توليد می نمايد .
اسلاید 3: 3فرايند USDP(ادامه)فرايند USDP ضمن حمايت از شی گرائی از خصيصه های يک پروژه نرم افزاری موفق تبعيت می نمايد:
اسلاید 4: 4TransitionRiskInceptionElaborationConstructionPreliminaryIterationArchitect.IterationArchitect.IterationDevel. IterationDevel. IterationDevel. IterationTransitionIterationTransitionIterationPost-deploymentWaterfallTimeStaffingRiskتوسعه تدريجی RUPبعنوان نمونه خاصی از USDP مطرح می گردد.
اسلاید 5: 5توسعه تدريجی(ادامه)
اسلاید 6: 6توسعه تدريجی(ادامه) توسعه تدريجی با نيازمنديهای متغير سازگار می باشد. در توسعه تدريجی معايب در چندين تکرار کشف و تصحيح می گردند. در توسعه تدريجی يکپارچه سازی در انتهای پروژه به يکباره صورت نمی پذيرد بلکه در پايان هر تکرار انجام می شود.
اسلاید 7: 7مدلسازی بصری نرم افزار در مدل جهت بررسی جنبه های مختلف مسئله از ديدهای مختلف (و با تجريد های متفاوت) به مساله نگاه می نماييم. Activity DiagramUse Case DiagramSequence DiagramCollaboration DiagramClass DiagramObject DiagramState DiagramComponent DiagramDeployment Diagram
اسلاید 8: 8مدلسازی بصری نرم افزار(ادامه) بوسيله مدل می توان سيستم را با درجه دلخواهی از تجريد توصيف نمود و طراحی سيستم را بصورتی قابل فهم انجام داد.
اسلاید 9: 9بررسی کيفيت نرم افزارکيفيت نرم افزار متعلق به بازه زمانی خاصی در نرم افزار نبوده بلکه بايد در تمام چرخه حيات نرم افزار اعمال گردد.با اعمال اين فرايند می توان خطاها را سريع پيدا و نسبت به مرتفع نمودن آنها اقدام نمود . بدين ترتيب هزينه اصلاح خطاها کاهش می يابد
اسلاید 10: 10مديريت پيکربندیمديريت پيکربندی جهت کنترل خروجيهای متعدد توليد شده توسط افرادی که روی يک پروژه فعاليت می نمايند ، ضروری می باشد . مديريت پيکربندی جهت تشخيص ، سازماندهی و کنترل تغييرات در طول چرخه حيات نرم افزار مطرح می گردد. مثال : نسخه های چندگانه (Multiple Versions) می دانيم اکثر پروژه های بزرگ در نسخه های تکاملی توسعه می يابند. حال فرض نماييد در هنگامی که يک نسخه توسط مشتری استفاده می گردد ، نسخه دومی در حال تست و نسخه سومی در حال توليد می باشد. با پيدايش اشکال در هر کدام از نسخ ، اصلاحات می بايست در تمامی آنها اعمال گردد. لذا تغييرات با دقت بالا می بايست کنترل گردند.
اسلاید 11: 11مديريت نيازمنديهاهر شرط يا قابليتی که سيستم می بايست آن را دارا باشد نيازمندی سيستم است..مدل مورد کاربری (Use Case Model) جهت تحليل نيازمنديها مفيد می باشد.
اسلاید 12: 12محورهای اصلی USDP بر اساس موارد کاربری عمل مي نمايد .Use Case Driven معماری را به عنوان نقطه اتکا قرار می دهد .Architecture Centric از روش تکرار و توسعه تدريجی استفاده می نمايد.Iterative & Incremental Development
اسلاید 13: 13مورد کاربری مورد کاربری عبارت از دنباله ای از عمليات است که يک سيستم انجام می دهد تا يک نتيجه قابل مشاهده و ارزشمند برای کاربر فراهم نمايد .
اسلاید 14: 14RUPRUP بعنوان نمونه ای خاص از USDP مطرح می گردد.
اسلاید 15: 15RUP(ادامه)
اسلاید 16: 16RUP(ادامه)
اسلاید 17: 17RUP(ادامه)
اسلاید 18: 18InceptionElaborationConstructionTransitionRUP – Life CyclePhasesCore WorkflowsRequirementsAnalysisDesignImplementationTestingiter.#1iter.#2—————iter.#n-1iter.#nincrementmajor milestoneIteratio
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.