اقتصاد و مالی

فرایند برون‌سپاری در نظام سلامت

boroonsepari

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلایدهای پاورپوینت: ۴۹ اسلاید پاورپوینت حاضر، اهم موارد قابل لحاظ در فرآیند برون سپاری شامل تعریف، معایب و مزایا، نحوه بستن قرارداد، انواع قراردادها و سایر ملزومات موردنیاز در این امر را ارائه می دهد.
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
1814 بازدید, 1 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “فرایند برون‌سپاری در نظام سلامت”

فرایند برون‌سپاری در نظام سلامت

اسلاید 1: فرآیند برون سپاری در نظام سلامت استاد بزرگوار: دکتر میرزاییدانشجو: الهام احمدی خطیر، اردیبهشت 98

اسلاید 2: هدف نهایی نظام ارائه خدمات بهداشتی و درمانی هر کشوری ارتقاء سطح سلامت آحاد مردم است تا افراد بتوانند با برخورداری از سلامت کافی در فعالیتهای اقتصادی، اجتماعی سهیم شوند. امروزه یکی از بزرگترین دغدغه های مسئولین، واگذاری خدمات به بخش غیردولتی است و به عنوان راهکاری برای کارآمد ساختن سازمانها، توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مورد ملاحظه قرار گرفته که بدون تأمل و مطالعات کارشناسی عملاً و ضرورتاً نتیجه مطلوب و مفیدی نخواهد داشت و بررسی های دقیق و کارشناسانه ای را می طلبد.امروزه در چارچوب بحث اصلاحات نظام سلامت مقوله تمرکززدایی به عنوان یکی از اصلی ترین راهبردهای کاربردی در نظام های سلامت تلقی می شود. در حال حاضر نظام های سلامت در بسیاری از کشورهای دنیا به دلیل پایین بودن سطح شاخص عدالت و استفاده نامناسب از منابع، پاسخگویی ناکافی به مردم، عدم دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده و دهها دلیل دیگر به شکل مشخص و واضح، ناکارآمد جلوه می نماید.

اسلاید 3: با تمام این دلایل، نظام سلامت کشور نیازمند تغییرات جدی در بعد سازماندهی و ساختار، منابع مالی و گردش آن، برنامه های سلامت و نرم افزارهای مدیریتی است تا به کمک آن تغییرات دلخواه و مطلوب را در بازار سلامت به منظور دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده با رعایت ملاکها و شاخصهای عدالت مردم فراهم نماید.حرکت از جامعه صنعتی به سوی جامعه اطلاعاتی، از اقتصاد ملی به سمت اقتصاد جهانی، از تمرکزگرایی به تمرکززدایی و بالاخره از ساختار سلسله مراتبی به سوی نظام شبکه ای از نشانه های آشکار روند تحولات اساسی در محیط عصر امروز است که بی شک پاسخگویی به آنها نیازمند راه حل ها و راهکارهایی جدید می باشد. یکی از این راه حل ها برون سپاری (Outsourcing) است که هر روز دامنه وسیعتری به خود می گیرد، به طوری که نه تنها دولتها بلکه بخش خصوصی کشورها نیز از این رویکرد استقبال گرمی به عمل آورده اند.

اسلاید 4: برون سپاری یک استراتژی بسیار موفق و به سرعت در حال گسترش در مدیریت است. این استراتژی هنگامی اتفاق می افتد که اجرای هدف، وظایف و عملیاتی که تاکنون از طریق منابع داخلی تأمین شده است از طریق ارتباط برقرار کردن با یک تأمین کننده خارجی، درون محدوده موردنظر ما در درازمدت انجام پذیرد. پیتر دراکر در ارتباط با برون سپاری و آثار آن می گوید: (چنین امری درواقع در حکم تحولی بنیادین در ساختار سازمانهای جهانی فردا است. این بدان معناست که دیگر الزامی نیست که شرکتهای بزرگ تجاری، ادارات دولتی، بیمارستانها و دانشگاههای بزرگ به تشکیلاتی بدل شوند که تعداد زیادی افراد را در استخدام خود داشته باشند.این قبیل موسسات به تشکیلاتی تبدیل می شوند که درآمدهای عالی و نتایج قابل اعتنایی را بدست می آورند، زیرا تنها بر فعالیتهایی تمرکز می کنند که به خاطر آنها مأموریت یافته اند، کارهایی را انجام می دهند که دقیقاً به اهداف سازمانی آنها مربوط است. کارهایی را که به خوبی می شناسند و به ریزه کاریهای آن آشنایند و به نسبت ارزش و اعتباری که دارند به انجام دهندگان آنها دستمزد و کارانه پرداخت می کنند، بقیه کارهای خدماتی اینگونه سازمانها به نهادهای بیرونی واگذار می شود. )

اسلاید 5: 1- انجام فعالیت ها در درون سازمان (In-house)2- واگذاری انجام برخی از فعالیتها به بیرون سازمان (Outsourcing) 3- مشارکت با دیگر سازمانها در انجام امور (Joint-venture)استراتژی های سازمان ها جهت انجام فعالیت های آنها

اسلاید 6: تفویض برخی از وظایف و اهداف بخشهای مختلف سازمان به افراد یا شرکتهایی خارج از آن که در صنعت موردنظر از تخصص کافی برخوردار بوده در مقایسه با نتیجه نهایی با هزینه کمتری وظایف موردنظر را انجام می دهد.انتقال مدیریت یا اداره یک فرآیند یا یک فعالیت از واحدهای داخلی (In-house) به یک ارائه دهنده خدمات خارج از سازمان است. (Bribart, 1996)برون سپاری، داشتن یک ارائه دهنده خدمات (پیمانکار) است که خدمتی را برای سازمان در برابر پرداخت بهای آن ارائه می دهد به طوری که آن خدمت به طور طبیعی در داخل سازمان ارائه شده باشد. (Harkins, 1996)برون سپاری به معنی یافتن عرضه کنندگان خدمت (پیمانکاران) جدید و روشهای جدید برای اطمینان از تحویل مواد اولیه، کالاها و خدمات است؛ درواقع بهره گیری از دانش، تجربه و خلاقیت پیمانکار می باشد در حالی که شما از چنین دانش، تجربه و خلاقیتی بهره مند نبوده اید. (Rothery & Robertson, 1995)تعریف برون سپاری

اسلاید 7: برون سپاري عبارت است از واگذاري برخی فعالیت هاي داخلی یک سازمان به تأمین کننده آن در بیرون از سازمان و واگذاري حق تصمیم گیري به تأمین کننده بیرونی براساس قرارداد؛ درواقع در برون سپاري علاوه بر واگذاري فعالیتها و عوامل تولید (کارکنان، تسهیلات، تجهیزات، فناوري و سایر تجهیزات)، اختیار تصمیم گیري (مسئولیت و حق تصمیم گیري در مورد فعالیتها) نیز در اغلب موارد واگذار می گردد.یادآوری 1: فرآیندهای برون سپاری شده، فرآیندهایی هستند که سازمان برای سیستم مدیریت خود به آنها نیاز دارد و اجرای آن فرآیندها را به طرف برون سازمانی واگذار کرده است.یادآوری 2: اطمینان از کنترل فرآیندهای برون سپاری شده، رافع مسئولیت سازمان در انطباق با تمام الزامات مشتری، قانونی و دولتی نیست.تعریف برون سپاری

اسلاید 8: به طور کلی آنچه که یک مدیر به هنگام تصمیم گیري در امور برون سپاري باید در نظر بگیرد، پاسخ به چهار سوال کلیدي زیر می باشد:1- Why (چرا برون سپاری)؟ آیا سازمان در کل باید استراتژی برون سپاری را انتخاب کند یا خیر؟ منافع و ریسک های آن چیست؟2- What (کدام فعالیتها)؟ سازمان چه فعالیتهایی را باید برون سپاری کند؟3- Whom (به چه کسی)؟ سازمان فعالیتهای انتخاب شده برای برون سپاری را باید به چه ارائه دهندگان خدمتی واگذار کند؟4- How (چگونه)؟ فعالیتها در سازمان پس از برون سپاری باید چگونه اداره شوند؟سوالات کلیدی

اسلاید 9: 1- در برون سپاری، فعالیت از نوع بلندمدت و دوطرفه است در حالیکه روابط پیمانکاری، مقطعی می باشند.2- معمولاً فعالیتهایی توسط پیمانکار انجام می شود که سازمان در زمینه آن تخصص ندارد و باید از خدمات بیرونی استفاده نماید؛ ولی فعالیتهایی که به دلایلی غیر از نبود تخصص مانند نداشتن ظرفیت، نداشتن صرفه اقتصادی به بیرون سپرده می شود از نوع برون سپاری است.3- اتخاذ رویکرد برون سپاری معمولاً به تجدید ساختار در سازمان می انجامد ولی استفاده از خدمات پیمانکاری این نتیجه را به دنبال ندارد.تفاوت پیمانکاری و برون سپاری

اسلاید 10: اگرچه کاربرد واژه برون سپاري در حوزه تولید و صنعت سابقه زیادي ندارد، اما موضوع جدیدي نیست و فراوان مورد استفاده قرار گرفته است. به نظر می رسد واگذاري فعالیت جمع آوري مالیات به پیمانکاران در زمان رومی ها نخستین شکل برون سپاري بوده است. در قرن هجدهم و نوزدهم میلادي در انگلیس عملیات نگهداري چراغ هاي خیابان، مدیریت زندان ها و جمع آوري مالیات فعالیت هاي واگذار شده به پیمانکاران بوده است. تقریباً در همین زمان در آمریکا و استرالیا تحویل محموله هاي پستی و در فرانسه ساخت و مدیریت خطوط راه آهن و توزیع منابع آب برون سپاري شده است. همچنین از قدیم مرسوم بوده که کشاورزان، گروهی از کارگران مهاجر را در زمان برداشت محصول استخدام می کردند، شرکتهای ساختمانی با عقد قراردادهای فرعی برخی امور ساختمانی را به شرکتهای تخصصی مربوطه واگذار کرده و دولتها برای تولید تجهیزات نظامی، از شرکتهایی که با آنها همکاری و شراکت استراتژیک ایجاد کرده بودند، استفاده می کردند. بنابراین می توان نتیجه گرفت قبل و همچنین در خلال انقلاب صنعتی، انواعی از برون سپاري اجرا شده است. اگر چه واژه برون سپاري براي نخستین بار در سال 1989 میلادي، براي تشریح تصمیم شرکت کداك (Kodak) جهت واگذاري انجام فعالیت هاي فناوري اطلاعات به یکی از شرکت هاي تابعه آي بی ام (IBM) به عنوان یک راهبرد تجاري به کار رفت.تاریخچه برون سپاری

اسلاید 11: اجزای کلیدی برون سپاری

29,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید