powerpoint-feshar-va-asare-an

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “فشار و آثار آن”

فشار و آثار آن

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیم

اسلاید 2: موضوع : فشار و آثار آن

اسلاید 3: آب جمع شده در پشت سد، فشار زیادی به آن وارد میکند. آیا میدانید چرا هرچه از تاج سد به پایه آن نزدیک میشویم، ضخامت دیواره آن افزایش می یابد؟ با انجام دادن آزمایش کنید صفحه ،57درک بهتری برای پاسخ به این پرسش پیدا خواهید کرد.هوایی که تنفس میکنیم، آبی که از دوش حمام بیرون میآید و از آن برای استحمام استفاده میکنیم، کفشی که میپوشیم، تشکی که روی آن استراحت میکنیم همگی به نوعی با مفهوم فشار ارتباط دارند. در این فصل پس از آشنا شدن با تعریف فشار، قادر خواهید بود تا شناخت بهتری از پدیده هایی از این قبیل به دست آورید.

اسلاید 4: فشار در زندگی روزمرهچرا وقتی با کفشهای معمولی روی برف راه میروید، کفشهایتان در آن فرو میروند، اما اگر چوب اسکی به پا داشته باشید، کمتر در برف، فرو میروید (شکل 1ــ الف)؟ چرا ابعاد پنجره هواپیما کوچکتر از پنجره اتوبوس است (شکل 1- ب)؟ چرا اندازه بادکنک پر از هوا، وقتی از ته استخر آب به بالا میآید بزرگتر میشود (شکل 1ــ پ)؟ چرا در ته کفش بازیکنان فوتبال، تعدادی گُل میخ وجود دارد(شکل 1ــ ت)؟ چرا برای اتصال قطعههای چوبی، علاوه بر پیچ و مهره، از واشر نیز استفاده میشود (شکل 1ــ ث)؟ چرا پونز با کمی تلاش درون چوب یا دیوار فرو میرود (شکل 1-ج)؟ در این فصل میکوشیم تا با معرفی مفهوم فشار، به شما کمک کنیم تا شناخت بهتری برای توصیف دلیل برخی از پدیدههایی به دست آورید که در زندگی روزمره با آنها مواجه میشوید.

اسلاید 5:

اسلاید 6: یکای فشار پاسکال Pa است به طوری که هر پاسکال، معادل 1نیوتون بر متر مربع N/m2است. رابطه 1نشان میدهد هرگاه نیروی معینی را به دو سطح متفاوت وارد کنیم، فشار نیز متفاوت خواهد بود (شکل 2).

15,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید