آموزش

فصل دوم کتاب ارزشیابی آموزشی صفحات ۸۱ تا ۸۸

arzehyabi_amoozeshi2

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
خلاصه ای از فصل دوم کتاب ارزشیابی آموزشی صفحات۸۱تا۸۸ در ۹ اسلاید مناسب برای دانشجویان ارشد برنامه ریزی درسی
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
1703 بازدید, 9 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “فصل دوم کتاب ارزشیابی آموزشی صفحات ۸۱ تا ۸۸”

فصل دوم کتاب ارزشیابی آموزشی صفحات ۸۱ تا ۸۸

اسلاید 1: فصل دوم کتاب ارزشیابی آموزشی (چه چیز را ارزیابی کنیم؟صفحات81تا88)استاد راهنما:تهیه کننده

اسلاید 2: نشانگرهای اندازه گیری عوامل نظام آموزشگاهی1- عوامل درون داد 2- عوامل فرایند1- عوامل درون داد- ویژگی های معلمان *آخرین مدرک تحصیلی / *آموزش ضمن خدمت ( نشان دهنده آمادگی قبلی معلم ..همبستگی مثبت با دانش تخصصی و توانایی تدریس)*سن و تجربه ( تحلیل های بهره دهی-هزینه ) *تدریس و توانایی تخصصی*ترک خدمت (الف- استعفا / ب) بازنشستگی)*رشته تحصیلی: مشکل نظام پیش از دانشگاه .... کمبود معلمان علوم پایه و ریاضی / *رشته معلم -رابطه- دروسی که تدریس می کند*توزیع جغرافیایی معلمان بر حسب تولد به تفکیک تخصص و دروس رابطه عرضه و تقاضای آن را در سطح نظام آموزشی آشکار کند.*تسلط بر تدریس: که با میزان تخصص و مهارت انتقال مفاهیم معلم رابطه دارد در اندازه گیری آن به کیفیت آموزش های قبلی معلمان توجه می گردد.

اسلاید 3: *توانایی کلامی: ارتقا اثربخشی آموزشی.... تعیین اثربخشی نهایی معلمان با توانایی کلامی و تسلط بر موضوع درس*نگرش معلمان: نسبت به فرایند کلاس درس نظر معلمان نسبت به دانش آموزان، جامعه، مدیریت مدرسه، همکاران و حرفه معلمی که از طریق کسب تجربه دردوران دانشجویی و شرایط اجتماعی ولی بخش مهم آن در کلاس درس حاصل می شود.*در دسترس بودن: اندازه گیری نسبت دانش آموز-معلم/نسبت معلم-کلاس/نسبت معلم-مدرسه/ساعات تدریس معلم درهفتهویژگی های سایر عوامل درون دادفضا و تسهیلات آموزشی: نشانگرها ( وسعت فضا/آزمایشگاه ها/کارهای فنی-حرفه ای/ در دسترس قرار داشتن )

اسلاید 4: ویژگی های تجهیزات آموزشی- دستگاه های دیداری و شنیداری ( رایانه، نوار ویدئویی،ضبط صوت و پروژکتور اورهد و ....)- کتاب درسی و مواد آموزشی( 1-کیفیت 2-میزان استفاده )ویژگی های تشکیلاتی و ظرفیت اداری: -سطح تحصیلات مدیران و مسئولان- آموزش مهارتهای مدیریت و برنامه ریزی+تجربه افراد / متغیرهای آن شامل: سن، سالهای خدمت در نظام آموزشی و سمت های مدیریت و اداره امور آموزشیارزیابی: توانایی های فردی+ساختار نظام+نگرش گروهی

اسلاید 5: 2-عوامل فرایند1- رفتار سازمانی 2- رفتار معلم 3- رفتار یادگیرنده1- رفتار سازمانی: منظور نمایان ساختن عمل نظارت در جریان فعالیت های آموزشیارزیابی نظارت : دفعات.طول مدت.هدف.قضاوت نحوه کار بازرس یا مشاور و معلمهدف از نظارت: عرضه خدمات مشاوره ای به مدیران و کارشناسان جهت بهبود فعالیت های آموزشیتعامل مدرسه با والدین + جامعه محلی = انجمن اولیا و مربیان + تشکبل جلسات

اسلاید 6: 2- رفتار معلم: با توجه به زمان صرف شده برای - وظایف مدیریتی: حضور و غیاب/تماس با والدین/مدیریت و... – وظایف تدریس: آمادگی/ارائه درس/ دریافت بازخورد از دانش آموز و بازنگری/اقدامات جبرانیوظایف نظارت و ارزیابی: جهت تعیین پیشرفت تحصیلی و بازخورد به دانش آموز(بازنگری مطالب عرضه شده و تدریس جبرانی)

اسلاید 7: رفتار یادگیرنده: باتوجه به زمان صرف شدهاستفاده فردی یا گروهی یادگیرنده از مواد آموزشی و درسی جهت نیل به اهداف آموزشیبررسی صرف میزان وقت یادگرنده در این راستا در ارزیابی مطلوبیت رفتار یادگیرنده مورد نظر است.به طور کلی: با اندازه گیری عوامل فرایند که شامل رفتار سازمانی- رفتار معلم- رفتار یادگیرنده استمی توان درباره مطلوبیت جریان یادگیری قضاوت کرد.

اسلاید 8: سپاس از توجه شما

16,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید