سایر آموزش

فصل سوم کتاب سیاست گذاری در آموزش و پرورش

fasle_sevm_siasatgozari

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
خلاصه ای از نکات فصل سوم سیاست گذاری آموزشی در ۲۴ اسلاید مناسب برای دانشجویان ارشد برنامه ریزی درسی
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
6817 بازدید, 59 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “فصل سوم کتاب سیاست گذاری در آموزش و پرورش”

فصل سوم کتاب سیاست گذاری در آموزش و پرورش

اسلاید 1: فصل سوم: سیاست گذاری در آموزش و پرورشکاری از : استاد مربوطه:

اسلاید 2: مقدمه برنامه ریزینظام های آموزشی نیازمند اجرای برنامهچالش های پیش روی نظام های آموزشی نیازمند دانش جدید پیرامون1- اولویت های سیاسی2-دخالت های موثر برای تغییرات در جهت رفع چالش های پیش روی

اسلاید 3: هنگامی که موقعیت فعلی منطقه ای، با بروز یک مشکل و مساله ای دستخوش آشفتگی و دگرگونی شود ، سیاستهای جدید پا به عرصه می گذارند.شیوه های انتخابی گزینه های سیاستی:

اسلاید 4: شیوه نظام مندشیوه نظام مند با سه عملیات مشخص شروع می شو د 1- تولید داده ها 2-تدوین و اولويت بندی گزینه ها3- پالایش گزینه هاداده ها را معمولاً از دو منبع استخراج می کنند: 1-تحلیل بخش 2-اطلاعات تخصصی موجود(شاخص های مقایسه ای، جمع بندی نتایج تحقیقات و مجموعه دانش و آگاهی های متداول و ...).

اسلاید 5: انتخاب گزینه ها از طریق جریان نسبتاً پیچیدهای قیاسی - استنباطی شکل می گیرد.تکیه محض بر داده ها سبب جمع آوری گزینه های زیادی می شود اما یک استنباط عقلانی در نهایت باید در پی آن باشد که با تفکر و تحلیل در مورد تمامی احتمالات موجود، نتایج تمام سیاستهای ممکن را نیز پیش بینی کند.آنگاه کار با تعیین گزینه های بهینه و مطلوب، یا حداقل، گزینه های کارا ادامه می یابد. - مجموعه ای از محدودیتهای حرفه ای، اجتماعی، سیاسی و عقلی دامنه ی گزینه های سیاستی را محدود می کنند و میزان اهمیت هر یک از مسائل، قدرت نسبی گروه های ذینفع و ترکیبهای ممکن از وزن و اولویت متفاوتی برخوردار است. توجه:الزاماً این روش بهترین و مرجح ترین شیوه برای شکل گیری گزینه های سیاستی نیست، زیرا این شیوه در شرایط خاص می تواند غیرعملی و نادرست باشد.

اسلاید 6: شیوه تدریجی هنگامی که وجود یک مشکل و مساله در قسمتی از نظام آموزشی تشخیص داده شد نظام آموزشی برای حفظ مشروعیت خود مجبور می شود، واکنشی سریع و هماهنگ با کل نظام آموزشی انجام دهد.این پدیده زمانی اتفاق می افتد که مشکل به مجامع عمومی کشیده شود.این رویکرد را گاهی (( پاک کردن مسأله )) ، می نامند؛ که سیاستگذار از طریق آن به جای پیش بینی مشکلات آتی به دنبال تعدیل و اصلاح مشکلات جاری است و این کار را با بهبود تدریجی مشکل به پیش می برد.

29,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید