کسب و کار اقتصاد و مالی

فصل ششم نقش اقتصادی حسابرسی در بازارهای آزاد و بازارهای تحت نظارت نوشته واندا والاس ( حسابرسی پیشرفته ) ویژگی های محصول نهایی فرآیند حسابرسی

nagsh-eghtesadi2

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
صرف نظر از مباني منطقي پشتوانه حسابرسي ، ويژگي هاي بسياري به محصول نهايي اين خدمت نسبت داده مي شود كه هر يك بر تقاضاي كل براي حسابرسي و خدمات مرتبط با آن موثر است. اين ويژگي ها به مثابه دستاوردهاي مشترك يا دستاوردهاي فرعي حسابرسي است. برخي از دستاوردهاي فرعي حسابرسي مستلزم انجام عمليات تكميلي است ، اما تمام ويژگي هاي دستاوردهاي حسابرسي ، در هزينه مشترك مربوط به اين فرايند سهيم مي باشد. چنين وضعيتي موجب مي شود تا هزينه ارائه خدمات مكمل از سوي حسابرس در جريان اجراي حسابرسي ، به مراتب كمتر از حالتي باشدكه اين خدمات از سوي شخصي غيرحسابرس، ارائه شود. اعمال کنترل حسابرسی به خودی خود عامل بازدارنده تقلب و ارائه نادرست اطلاعات مالی است. درنتیجه آگاهی کارکنان و مدیران از این امر مانع از اعمال غیر قانونی می گردد. البته مدیران به خودی خود مستعد اعمال غیرقانونی نیستند اما ممکن است سوء استفاده های ناچیز انجام دهند مانند هموارسازی سود (که در اصطلاح حسابداری حساب آرایی نامیده می شود به این معنا که کمتر از واقع جلوه دادن سود در ساله های فعالیت مطلوب و بیش تر از واقع نشان دادن سود در سال های فعالیت نامطلوب با کسب دو هدف: تعیین پاداش مدیران که منوط به کسب سود در بر مبنای آن حدبالا و حد پایین و درصد سود است و دوم فرار از محدودیت های قراردادهای استقراض) که افشاء حسابرسان موجب خنثی شدن چنین انگیزه هایی می شود. ابعاد کنترلی حسابرسی: پیش گیری تقلب و ارائه نادرست صورت های مالی و همچنین بستر مناسبی برای گزارش این موارد فراهم می کند. درنتیجه به بهبود کنترل داخلی می انجامد. نظر به اینکه حسابرس با بررسی سیستم کنترل داخلی به نقاط ضعف و نارسایی های موجود پی ميبرد که می توانند پیشنهادات خود را برای بهبود کنترل داخلی(شفاهی یا طی نامه به مدیریت) ارائه نمایند این امر موجب افزایش کارایی عملیات می گردد كه یکی از دستاوردهای فرعی حسابرسی مي باشد. اجرای حسابرسی و دست یابی به محصول نهایی آن ، به خودی خود منجر به دستاوردهای فرعي نيز مي شود ضمن آن كه اين دستاوردها داراي هزينه هاي مشترک زیادی با مخارج حسابرسی می شود. رسیدگی به مطلوبيت صورت های مالی و اظهار نظر در اين خصوص موجب شناخت حسابرس از فعالیت ها و داد و ستد های اقتصادی صاحبکار می گردد که این امر حسابرس را قادر خواهد ساخت در بحث فرآیند برنامه ریزی مالیاتی و تنظیم اظهارنامه مالیاتی و ارائه سایر خدمات غير حسابرسي را تسهيل نماید. توجه به رفتار تدوين كنندگان قوانين و مقررات نيز نشان مي دهد كه آنان به ارائه خدمات چندگانه (حسابرسي و غيرحسابرسي) از سوي حسابرس مستقل ، علاقه و گرايش زيادي دارند. اما ارائه خدمات مكمل به صاحبكار ، استقلال حسابرس را خدشه دار مي كند. خدشه دار شدن استقلال حسابرس ، ارزش نظارتي و ارزش اطلاعاتي صورت هاي مالي حسابرسي شده را به صورت هم زمان كاهش مي دهد. در چنين شرايطي ارزش بيمه اي حسابرسي اجرا شده به وسيله حسابرس فاقد استقلال نيز مورد ترديد قرار مي گيرد.
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
414 بازدید, 3 خرید

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “فصل ششم نقش اقتصادی حسابرسی در بازارهای آزاد و بازارهای تحت نظارت نوشته واندا والاس ( حسابرسی پیشرفته ) ویژگی های محصول نهایی فرآیند حسابرسی”

فصل ششم نقش اقتصادی حسابرسی در بازارهای آزاد و بازارهای تحت نظارت نوشته واندا والاس ( حسابرسی پیشرفته ) ویژگی های محصول نهایی فرآیند حسابرسی

اسلاید 1: فصل ششم ويژگي هاي محصول نهايي فرآيند حسابرسي

اسلاید 2: مقدمه:صرف نظر از مباني منطقي پشتوانه حسابرسي ، ويژگي هاي بسياري به محصول نهايي اين خدمت نسبت داده مي شود كه هر يك بر تقاضاي كل براي حسابرسي و خدمات مرتبط با آن موثر است. اين ويژگي ها به مثابه دستاوردهاي مشترك يا دستاوردهاي فرعي حسابرسي است. برخي از دستاوردهاي فرعي حسابرسي مستلزم انجام عمليات تكميلي است ، اما تمام ويژگي هاي دستاوردهاي حسابرسي ، در هزينه مشترك مربوط به اين فرايند سهيم مي باشد. چنين وضعيتي موجب مي شود تا هزينه ارائه خدمات مكمل از سوي حسابرس در جريان اجراي حسابرسي ، به مراتب كمتر از حالتي باشدكه اين خدمات از سوي شخصي غيرحسابرس، ارائه شود.

اسلاید 3: اعمال کنترل حسابرسی به خودی خود عامل بازدارنده تقلب و ارائه نادرست اطلاعات مالی است. درنتیجه آگاهی کارکنان و مدیران از این امر مانع از اعمال غیر قانونی می گردد. البته مدیران به خودی خود مستعد اعمال غیرقانونی نیستند اما ممکن است سوء استفاده های ناچیز انجام دهند مانند هموارسازی سود (که در اصطلاح حسابداری حساب آرایی نامیده می شود به این معنا که کمتر از واقع جلوه دادن سود در ساله های فعالیت مطلوب و بیش تر از واقع نشان دادن سود در سال های فعالیت نامطلوب با کسب دو هدف: تعیین پاداش مدیران که منوط به کسب سود در بر مبنای آن حدبالا و حد پایین و درصد سود است و دوم فرار از محدودیت های قراردادهای استقراض) که افشاء حسابرسان موجب خنثی شدن چنین انگیزه هایی می شود.ابعاد کنترلی حسابرسی: پیش گیری تقلب و ارائه نادرست صورت های مالی و همچنین بستر مناسبی برای گزارش این موارد فراهم می کند. درنتیجه به بهبود کنترل داخلی می انجامد. نظر به اینکه حسابرس با بررسی سیستم کنترل داخلی به نقاط ضعف و نارسایی های موجود پی ميبرد که می توانند پیشنهادات خود را برای بهبود کنترل داخلی(شفاهی یا طی نامه به مدیریت) ارائه نمایند این امر موجب افزایش کارایی عملیات می گردد كه یکی از دستاوردهای فرعی حسابرسی مي باشد.اعمال كنترل :

7,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید