فصل نهم درس ارزشیابی آموزشی (تهیه گزارش یافته های ارزشیابی)
اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیمفصل نهم درس ارزشیابی آموزشی
اسلاید 2: مشخصات
اسلاید 3: پیشگفتارعامل ارزشیابی در جریان ارزشیابی از برنامه یا هر فعالیت آموزشی دیگر، به صورت منظم و هدفدار به جمع آوری اطلاعات در مورد چگونگی اجرای برنامه و اثرات حاصل از اجرای آن می پردازد. صرفنظر از چگونگی اجرای عمل ارزشیابی، پاسخگویی به سؤالهای مطرح شده در ارزشیابی و یا تصمیم گیری در مورد برنامه درس و یا دورهای که مورد ارزشیابی قرار گرفته مستلزم فراهم آوردن اطلاعات مناسب، دقیق، معتبر و به موقع می باشد.پشت سر هم فعالیت ارزشیابی همیشه فرد با سازمانی قرار دارد که ضمن پرداخت هزینه های اجرای ارزشیابی، به یافته های حاصل از عمل ارزشیابی نیاز دارد. یافته هایی که باید در یک زمان مشخص یعنی قبل از فرارسیدن زمان تصمیم گیری در مورد برنامه فراهم و در اختیار متقاضیان عمل ارزشیابی قرار گیرد. به همین دلایل گزارش یافته های حاصل از عمل ارزشیابی باید با توجه به سه مسئله: «چه کسانی، به چه چیزی در چه زمانی نیاز دارند، تهیه گردد.
اسلاید 4: تهیه گزارش یافته های ارزشیابی انتخاب قالب و تهیه محتوی متن گزارش یافته های حاصل از ارزشیابی، یکی از وظایف اعمده و مهم عامل ارزشیابی به شمار می آید. برای انجام این وظیفه وی باید مخاطبین یا سفارش دهندگان گزارش ارزشیابی یعنی کسانی را بشناسد که اطلاعات لازم به منظور پاسخگویی به نیاز های تصمیم گیری انها فراهم شده است.عامل ارزشیابی گاه در نقشی ظاهر می شود که وظیفه مارش نسبتا خلاصه در زمینه کارایی یا اثرات برنامه اجرا شده تهیه کند و به نان، برنامه ریزان، مدیران و یا سازمانهای تأمین کننده هزینه های برنامه ارائه نقشی که به آن نقش جمعی با نهایی گفته می شود، انتظار می رود که مبانی برنامه را توصیف کند، هدفهای آن را مشخص کند، میزان موفقیت نامه در رسیدن به هدفهای تعیین شده را براورد کند، بازده های جانبی و پیش بینی او را گزارش کند و در صورت نیاز عملکرد نهایی برنامه را با عملکرد برنامه های مشابه دیگر مقایسه کند. مسئولیت ارزشیابی پایانی و تهیه گزارش نهایی در یک فعالیت آموزشی به عهده فردی خارج از گروه مجری برنامه تحت بررسی سپرده می شود.
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.