کسب و کار منابع انسانی و مشاغل

فصل چهارم از کتاب روش تدریس فارسی و آموزش کودکان دوزبانه

tadris-farsi2

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “فصل چهارم از کتاب روش تدریس فارسی و آموزش کودکان دوزبانه”

فصل چهارم از کتاب روش تدریس فارسی و آموزش کودکان دوزبانه

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیم

اسلاید 2: فصل چهارممهارتهای زبان شفاهی و نقش آنها در دوره دبستاندر این فصل خوانندگان مطالبی درباره مهارتهای گفتاری و نقش این مهارتها در فعالیتهای تدریس - یادگیری در دوره دبستان خواهند خواند. نخست به معرفی چهار مهارت زبانی صحبت کردن، گوش دادن، خواندن و نوشتن اقدام خواهیم کرد و سپس به بررسی مهارت گوش دادن و چهار مرحله متوالی آن، یعنی شنیدن، دقت و تمرکز حواس، دریافت و پردازش معنایی پیام و همچنین انواع گوش دادن (گوش دادن حاشیه ای، گوش دادن با دقت، گوش دادن فعال و گوش دادن تحلیلی) می پردازیم. در قسمت دیگری از این فصل مهارت زبانی صحبت کردن (گفتن) شامل مراحل رشد گفتار و مهارتهای اساسی کاربرد گفتار مورد بررسی قرار می گیرند.

اسلاید 3: ۴-۱ مهارتهای زبانی و نقش آنها در پیشبرد اهداف آموزشیدر فصل اول گفته شد که پدیده زبان در جوامع انسانی به دو صورت گفتاری صحبت کردن و گوش کردن و نوشتاری (خواندن و نوشتن در امر ارتباط و ارسال یا دریافت پیام و ایفای دیگر نقشهای زبان به کار گرفته می شود. این چهار رکن زبان را « مهارتهای زبانی» می نامند. در یک تقسیم بندی دیگر، دو مهارت صحبت کردن و نوشتن مهارتهای تولیدی و گوش دادن و خواندن «مهارتهای ادراکی» یا دریافتی زبان خوانده می شوند. توجه کافی به تقویت و افزایش این چهار مهارت، لازمه هر برنامه آموزشی است. دانش آموزانی که به مهارتهای گوش کردن صحیح و درک مطالب شفاهی تسلط کافی داشته باشند و بتوانند از زبان گفتاری خود به خوبی استفاده کنند و مطالب مورد نظر را به نحو احسن بیان کنند، به طور حتم مهارت خواندن را به درستی می آموزند و بر چگونگی تولید زبان مکتوب و متون نوشتاری آگاهی ذهنی و مهارت عملی می یابند.

اسلاید 4: از طرف دیگر، کسانی که از خواندن لذت می برند و به دنبال آن مطالب زیادی می خوانند، با افزایش ذخایر واژگانی و آشنایی با فحوای متون مختلف، هم مطالب شفاهی دیگران را به خوبی درک می کنند و هم بهتر از دیگران صحبت کرده، با مقاصد خود را در قالبهای درست به نگارش در می آورند. بنابراین ارتباط مستحکم و زنجیر وار این چهار مهارت زبانی باید ما را بدان سو رهنمون شود که در انتخاب روش تدریس و ارزشیابی فعالیتهای تدریس - یادگیری همواره این ارتباط همه جانبه را در نظر داشته باشیم.

12,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید