علوم مهندسی معماری و عمران

فضاهای خدماتی پشتیبانی هتل

hotel

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “فضاهای خدماتی پشتیبانی هتل”

فضاهای خدماتی پشتیبانی هتل

اسلاید 1: فضاهای خدماتی پشتیبانی هتل

اسلاید 2: تعریف :فضاهای خدماتی پشتیبانی (دور از دید هتل) فضاهایی هستند که به ندرت در دید مهمانهای هتل قرار دارد .* نحوه ی برنامه ریزی و طراحی فضاهای خدماتی برای موفقیت نهایی یک هتل اهمیت حیاتی دارد .

اسلاید 3: فضاهای کاری بخش خدماتی : آماده سازی غذا و نگهداری آن بار انداز،زباله و انبار عمومی اداری و فضاهای مربوط به کارکنان رخشویخانه و خانه داری فضاهای مهندسی و مکانیکی

اسلاید 4: آماده سازی غذا و نگهداری آن :1 . آشپزخانه 2 . انبارهای آذوقه و نوشیدنی

اسلاید 5: سلسله مراتب در روابط فضاهای داخلی آشپزخانه ی اصلی :ریز فضاهای آشپزخانه اصلیانبارهافضاهای آماده سازی غذاامور بهداشتیسرودفتر سرآشپزسرویس بهداشتیآذوقه خشکنوشیدنیسردخانهانبار وسایلقصابینانواییسالاد و دسرپخت و پزپخت سریعظرف شوییقابلمه شوییبرداشتن زبالهجمع آوری ظروف کثیف از رستورانجمع آوری ظروف کثیف از سالن ضیافت فضای خدمات رسانی به اتاق هاتحویل

اسلاید 6: سلسله مراتب در روابط آشپزخانه ی اصلی با سایر بخش ها : آشپزخانه اصلیرستورانآبدارخانه کافی شاپآبدارخانهسالن جشن هاخدمات رسانی به اتاق هاسالن عرضه نوشیدنیپیش فضاهای اتاق های مراسمغذا خوری کارکنانانبار اماکن عرضه غذا و نوشیدنیبار انداز دریافتزبالهاتاق ضیافاتآسانسورهای خدماتیکافی شاپ

اسلاید 7: طراحی آشپز خانه :یکی از اهداف طراحی آشپز خانه کوچکترین آشپزخانه ی ممکن در راستای اهداف عملکردی است .در نظر گرفتن یک آشپزخانه ی اصلی در نزدیکی رستوران و اماکن عرضه ی غذا .1.جداسازی با مبلمان 2. جداسازی با تفکیک فضاها

اسلاید 8: قسمت شست و شوی ظروفقسمت آماده سازیقسمت پخت و پز انبار مواد خشکیخچال انسان روفریزرانسان روقسمت تحویل غذاسر آشپزخروجی اضطراریورودی رستورانورودی آشپزخانهخروجی زبالهورودی کارکنان

اسلاید 9: قسمت شست و شوی ظروفقسمت آماده سازیقسمت پخت و پز انبار مواد خشکیخچال انسان روفریزرانسان روقسمت تحویل غذاسر آشپزخروجی اضطراریورودی رستورانورودی آشپزخانهخروجی زبالهورودی کارکنان

اسلاید 10: شست و شوي ظروف آماده سازي و تحويل انبار آذوقه فيلتر ورودي و خروجی به رستوران فيلتر كنترل

اسلاید 11: قسمت آماده سازی سالاد و دسرقسمت پخت و پز اصلیقسمت آماده سازی

اسلاید 12: قسمت تحویل غذاقسمت پخت و پز سریعتحویل غذا به مشتری

اسلاید 13: اهداف مهم طراحی آشپز خانه 1. نورپردازی2. تهویه ی مطبوع

اسلاید 14: 3. مبلمان 4. وسايل و تجهيزات

اسلاید 15: قسمت پخت و پز قسمت آماده سازی

اسلاید 16: قسمت قصابی قسمت تحویل غذا

اسلاید 17: انبارهای آذوقه و نوشیدنی :انبارهاي نگهداري آذوقه و نوشيدني در مجاورت بارانداز و يا در مجاورت آشپزخانه واقع گشته اند كه حالت دوم ارجحيت دارد . آشپزخانه اصلیانبارهابارانداز دریافت

اسلاید 18: انبارهای یخچالیانبارهای یخچالیانبارهای یخچالیانبارهای یخچالیمجاورت انبارها با یکدیگر

اسلاید 19: فضای بار انداز دریافت مواد اولیه ، زباله و انبار عمومی :جداسازی فضای بارانداز دریافت مواد اولیه و محل قرارگیری زباله فضای لازم برای گردش کامیون ها برای عدم ایجاد مزاحمت برای مهمانان

اسلاید 20:

اسلاید 21:

اسلاید 22: بارانداز دریافتدفتر خریدمواد ترزبالهانبار عمومیدفتر تحویلبارانداز تحویل زبالهمواد خشککمپکت کنندهسرویس بهداشتیسلسله مراتب در روابط بارانداز و انبارها :

اسلاید 23: سرد خانه زیر صفرسرد خانه میانیسرد خانه بالای صفرسرد خانه ها:عایق حرارتی جداره هاایزوله نگهداریگوشت،مرغ ،ماهیمیوه ،سبزیجاتکنترل سرماجمع آوری مواد مصرفی روزانه

اسلاید 24: انبار عمومیانبار مواد غذاییانبار نوشیدنیانبار مهندسیانبار خانه داریانبار میز و صندلیانبار اوراق چاپیانبار وسایل تنظیفسلسله مراتب در انبارهای عمومی :

اسلاید 25:

اسلاید 26: رخشویخانهانبار ملحقهانبار خانه داریانبار عمومیباراندازآشپزخانهسردخانهتاسیساتکارکناناداریخانه داری

اسلاید 27: انبار عمومیجمع آوری زبالهسرد خانه اصلیبارانداز

اسلاید 28: پارکینگ خدماتی :پارکینگ کارکنان در نزدیکی ورودی خدماتی طراحی شود . . پارکینگ کارکنان (خدماتی) هتل باید جدا و مشخص باشد محلی برای پارک دوچرخه و موتورسیکلت برای پرسنل در نظر گرفته شود .

اسلاید 29:

اسلاید 30: بارانداز تجهیزات در معابر از بام :

اسلاید 31: اداري :طرح پیشخوا ن لابی و دفاتر اداری ، برای ایجاد واکنش مثبت میهمانان نسبت به هتل حائز اهمیت است . دفاتر ادار ی به چهار قسمت تقسیم می شود .1.پیشخوان لابی و دفتر لابی 2.حسابداری 3.مدیریت ارشد 4.فروش و تدارکات

اسلاید 32: مدیر رزرواسیونحسابداریرزرواسیونروابط فضاهای حسابداری و دفتر لابی با لابیاپراتور تلفنهاپیشخوانصندوقدارآسانسور میهمانلابیدرب ورودیباربر و انبار چمدانمسئول اتاق شمارش پولمدیریت حسابداریکنترل حریقصندوق اماناتمسئول پرداخت حقوق

اسلاید 33: مدیر عمومیروابط فضای مدیریت و فروش و تدارکات با لابینماینده فروش پیشخوانفروش و تدارکاتآسانسور میهمانلابیدرب ورودیباربر و انبار چمداناتاق کنقرانسمدیریت قروشمدیریت ضیافاتخدمات گرد هماییمدیریت بخش عرضق غذا و نوشیدنیمدیریت تدارکات

اسلاید 34: پلان دفاتر اداری هتلDouble tree در اورلند

اسلاید 35: لابیاتاق مدیریتاتاق کنفرانس

اسلاید 36: برای یک سرویس دهی کامل در هر نوع هتلی ، در نظر گرفتن فضای کافی برای کارکنان ضروری است .فضاهای مربوط به کارکنان :آشپزخانهغذا خوری

اسلاید 37: سلسله مراتب در روابط فضاهای کارکنان : رخشویخانهساعت زنی / امنیتورودی کارکنانآموزشیمصاحبهسرویس بهداشتیپرسنلکمدمدیریت پرسنلغذا خوری کارکنانتحویل روپوشآشپزخانهسایر بخشهای خدماتیدوش

اسلاید 38: غذا خوری کارکناننمازخانه کارکنانغذا خوری کارکناننمازخانه کارکنان

اسلاید 39: رختشویخانه و خانه داری :چهارمین عنصر کلیدی از فضای خدماتی یک هتل را تشکیل می دهد . ، علیرغم این فضا ها هر کدام دارای مدیریت مستقل هستند .رختشویخانه و خانه داری باید در مجاورت یکیگر قرار گیرند .به علت آلودگی صوتی موجود در این فضاها ترجیحاً باید در قسمت زیر زمین قرار گیرند .

اسلاید 40: سلسله مراتب در روابط رختشویی و خانه داری : خانه داری طبقاتتحویل روپوشانبار وسایل و تجهیزاتانبار لوازممایحتاج پارچه ای کثیفرختشویخانهخانه داری مرکزیمدیریت رختشویخانهخیاطیانبار عمومی انبار مایحتاج پارچه ای

اسلاید 41: شوت ملحفهرختشوییخیاطیخشکشوییشوت ملافهرختشوییخشکشوییخیاطی

اسلاید 42: خیاطی

اسلاید 43: فضاهای مهندسی و مکانیکی : فضاهاي مربوط به تجهيزات مكانيكي براي بهترين كارآيي بايد نزديك به بخش هايي كه مصرف انرژي آنها بالا است قرار داشته باشد.(رختشويخانه ، آشپزخانه ،...)همچنين اين بخش بايد مستقيماً به بخش هاي دور از ديد و به آسانسورهاي خدماتي مرتبط باشد .

اسلاید 44: نمودار مجاورت تأسیسات ،کارگاهها و فضاهای مهندسی :انبارتأسیساتمهندسیکارگاه برقکارگاه رنگکارگاه نجاریکارگاه لوله کشیکامپیوتر انرژیمکانیکی والکتریکیتعمیرات تلویزیونکلیدسازی

اسلاید 45: بخش تأسیسات مکانیکی :در دو گروه تقسیم می شوند :1- گرمایش ،سرمایش وتهویه مطبوع2- آب و فاضلابتأسیسات مکانیکیگرمایش،سرمایش،تهویه مطبوعآب و فاضلابتجهیزات تبادل حرارت مولدمولد گرمامولد سرمامولددوفصلیدو فصلیتک فصلی نیمه مولدمرکب دوفصلیتجهیزات رطوبت زنی،رطوبت گیری،پاکسازیتجهیزات انتقال وتوزیعکانال-فنلوله -پمپفن کوئل

اسلاید 46: تجهیزات مولد:با استفاده از انرژی بنا به افزایش یا کاهش دمای سیال در دو گروه عمده تجهیزات مولدگرما و سرما قرار می گیرند. در برخی موارد با بکارگیری توام فرآیند های گرمایی وسرمایی به صورت مرکب وجود دارد، دو گروه مولدهای دوفصلی و نیمه مولد مرکب دوفصلی را نیز در نظر گرفت.

اسلاید 47: نظم و نظافت و فواصل مناسبتجهیزات نمایی از موتور خانه مرکزیدیگ (بویلر): تامین آب گرم برای گرمایش هوا و آب مصرفی

اسلاید 48: در اماکنی مناسب است که :1-نیازمند تأمین هوای تازه زیادی نیستند2- اولویت در کنترل انفرادی و مستقل شرایط گرمایی و سرمایی وجود دارد.3- در اتاقهای هتل به دلیل استفاده بهینه از تمامی فضاو عدم دستکاری فن کوئل ،نوع سقفی مناسب است.فن کوئل :4- در اماکن بزرگ مانند برخی سالنها ،سرسراهاو راهروهابه منظور کاهش سر وصدا وکاهش مقدار لوله کشی ها،بهتر است از فن کوئل کانالی استفاده شود.

اسلاید 49: فن کوئل کانالیفن کوئل سقفی

اسلاید 50: اساس کلیه سیستمهای تهویه مطبوع هوا ساز است.سیال گرم یا سرد از طریق سیستم مرکزی در اختیار هوا ساز قرار می گیرد.کویل فن و جعبه مخلوط کننده هوا از اجزا ثابت و اصلی هوا سازند.معیار ارزش : دستگاهی است که با انجام عملیاتی چون تغییر دما ، افزایش یا کاهش رطوبت، تصفیه و تنظیم سرعت، مشخصات هوا را تغییر و آن را مطبوع می سازد.هوا ساز :

اسلاید 51: انتخاب تاسیسات

اسلاید 52: انواع جانمایی هوا ساز :

اسلاید 53: هوا ساز پلان و مقطع اتاق هوا ساز هواساز در طبقات

اسلاید 54: مقطع اتاق هوا ساز

اسلاید 55: مولد سرماچیلر

اسلاید 56: تأسیسات: آب وفاضلاببرای تأمین،توزیع ومصرف آب است. آب:هر ساختمان نیازمند تأسیساتتوزیع آب: گسترش شبکه لوله کشی تابعی از مقدار ونقاط مصرف است.

اسلاید 57: :معیار ارزش در طراحیطراحی نقاط مصرف متمرکز ونزدیکتراستقرار نقاط تر بر روی هماستفاده از لوله های عمودی یا رایزر های متعددلوله کشی افقی کمترجلوگیری از نشت آب در طبقاتانشعاب لوله هادر طبقه در مسیر افقی ازسقف کاذب راهرو

اسلاید 58: مصارف آب در ساختمان:آشامیدنیغیرآشامیدنیآب گرمبرگشت آب گرم مصرفیآب سردسیستم اطفای حریقآبیاری محوطهآب مصرفی تجهیزات حرارتی وبرودتیبا تجهیزات مربوطه(سختی گیرها)

اسلاید 59: تاسیسات :فاضلابلوله کشی مربوط به تخلیه سرویس های بهداشتی تخلیه آب باران لوله کشی ونت یا هواکش فاضلابمعیار طراحی:معبر عمودی مستقیم ومستقل تا پایین ترین نقطه وتعدد رایزرها به منظور جلو گیری از حرکت افقی لوله های فاضلاب اتاق اتاق راهروجاتاق اتاق راهروباتاق اتاق راهرواسرویسشفت مشترک

اسلاید 60: سقف کاذب:معابر افقی برای عبور کانال ها ولوله ها در زیر سقفشفت: معابر عمودی عبور لوله ها وکانالها در طبقاتمعیار طراحی: کاستن ارتفاع سقف کاذب تا حد امکان و گسترش درسطح معیار طراحی: شفت ها میبایست در هر طبقه قابل دسترسی وبازدید باشند

اسلاید 61:

اسلاید 62: جزئیات اجرای تاسیسات برق و مکانیک در سقفهای کاذب :

اسلاید 63: مقطع شفت شوت ملافه یا زباله :

29,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید