علوم پایه فیزیک

فیزیک (صورت‌های انرژی)

Fizik_sorat_haye_energi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “فیزیک (صورت‌های انرژی)”

فیزیک (صورت‌های انرژی)

اسلاید 1: درس:فیزیکبه نام خداوند جان و خرد

اسلاید 2: صورت های انرژیانرژیجنبشیپتانسیل1-نورانی2-گرمایی3-مکانیکی4-الکتریکی5-صوتی1-مکانیکی(پتانسیلی)2-شیمیایی3-هسته ایسوالاتاسلاید بعدی

اسلاید 3: بخش های دیگر1-تبدیل انرژی2-پایستگی انرژی3-تبدیلات انرژی در ماشین

اسلاید 4: انرژیبه توانایی انجام کار انرژی میگویند.هر چیزی برای حرکت کردن به انرژی نیازمند است.انرژی از لحاظ تشخیصشان به دو دسته تقسیم میشود:1-انرژی هایی که تشخیص آنها سخت است2-انرژی هایی که تشخیص آنها راحت است

اسلاید 5: انرژی هایی که تشخیص آنها سخت استبعضی ازانرژی هارا نمیتوان به آسانی تشخیص داد.مثال:درون مولکول غذا انرژی وجود داردکه به آسانی نمیتوان فهمید که درون آن انرژی است. (منظور این است که شما نمیتوانید انرژی آن راببینید)سوخت هایی مثل نفت و گاز جزو این دسته هستند.

اسلاید 6: انرژی هایی که تشخیص آنها راحت استبعضی از انرژی ها را میتوان به راحتی آن را تشخیص داد.مثال:وقتی نور خورشید به زمین میرسد،چون انرژی آشکارا انجام میشود و ما آن را حس میکنیم،آن را خیلی راحت احساس میکنیم.

اسلاید 7: انرژی جنبشیوقتی انرژی ذخیره شده در چیزی آزادشود و جسم به حرکت در بیاید، به آن انرژی جنبشی میگویند.انرژی جنبشی1-نورانی2-گرمایی3-مکانیکی(جنبشی)4-الکتریکی5-صوتیانرژی جنبشی=0/5×جرم× سرعت2

اسلاید 8: انرژی نورانیوقتی یک چیزی از خود نور بدهد،یعنی درواقع آن چیز از انرژی نورانی استفاده میکند.مثال:خورشید،لامپ و... .چرخه ی آب

اسلاید 9: انرژی گرمایی وقتی یک چیزی گرما تولید میکند،یعنی در واقع آن چیز از انرژی گرمایی استفاده میکند.مثال:بخاری،خورشید و... .بعضی از چیز ها بدون این که بسوزند یاتغییر شیمیایی در آن ها رخ دهد،گرما تولید میکنند. مثلا وقتی شما کف دستتان را به هم میمالید،بدون آن که تغییر شیمیایی رخ دهد، گرما تولید میکنید.مثلث آتش

اسلاید 10: انرژی مکانیکی(جنبشی)وقتی چیزی حرکت میکند،یعنی درواقع آن چیز از انرژی مکانیکی استفاده کرده است.مثال:غلتیدن سنگ از بالای کوه،حرکت کردن ماشین چیز هایی که حرکت میکنند.

اسلاید 11: انرژی الکتریکیهرچیزی که انرژی الکتریکی تولید میکند،یعنی در واقع آن چیز از انرژی الکتریکی استفاده میکند.مثال:اتوبرقی،بخاری برقی و وسایل برقی.میتوان از آب با استفاده از ژنراتور برق تولید کرد.

اسلاید 12: انرژی صوتیهر چیزی که صدا تولید میکند،یعنی در واقع از انرژی صوتی استفاده کرده است.مثال:میکروفن ،دیاپازون و چیز هایی که صدا دارند.در همه ی موارد صوت و صدا ایجاد میشود،چیزی حرکت میکند:بال زدن مگس،بوق زدن،دست زدن برای ایجاد صدا،حرکت و ارتعاش لازم است.وقتی حرف میزنیم جریان صدا تارهای صوتی حنجره ی مارا به ارتعاش در می آورد.

اسلاید 13: انرژی پتانسیلبعضی از صورت های انرژی را میتوان در اجسام ذخیره کرد.به این انرژی ذخیره شده انرژی پتانسیل گفته میشود.انرژی پتانسیل1-انرژی مکانیکی(پتانسیل)2-انرژی شیمیایی3-انرژی هسته ایانرژی پتانسیل=جرم×10×ارتفاع

اسلاید 14: انرژی مکانیکی(پتانسیلی)حرکت و جنبش مولکول های مادهای را انرژی پتانسیل مکانیکی میگویند. مانند:حرکت مولکول آب و... .

اسلاید 15: انرژی شیمیاییوقتی میخواهیم بفهمیم انرژی شیمیایی یک مواد زیاد است یا کم، باید آن را آتش بزنیم.اگردیرآتش خاموش شد،یعنی انرژی شیمیایی زیادی دارد ولی اگر زود خاموش شد،یعنی انرژی شیمیایی کمی دارد.

اسلاید 16: انرژی هسته ایآزاد کردن نیروی درونی اتم را انرژی هسته ای میگویند.دانشمندان تاکنون توانسته اند نیروی اتمی بعضی مواد را آزاد کنند. مانند: اورا نیوم،هیدروژن و چند عنصر دیگر.انرژی هسته ای تنها انرژی است که منشا آن خورشید نیست.

اسلاید 17: تبدیل انرژی

اسلاید 18: تبدیلات انرژی در ماشینادامه

اسلاید 19: توضیح تبدیلاتی که در اسلاید قبلی دیده شد،دست به دست هم میدهند تا خودرو بتواند حرکت کند.هرکدام از تغییرات بالا اگر به خوبی انجام نشود،دچار مشکل میشوید.انشاالله که شما دچار این مشکل نشوید.

اسلاید 20: پایستگی انرژیقانون پایستگی بیان میکند که انرژی نه خود به خود بوجود می آید و نه خود به خود نابود میشود،بلکه از صورتی به صورت دیگر یا از نوعی به نوع دیگر تبدیل میشود.وقتی توپ به زمین میخورد،مقداری از انرژی آن به انرژی گرمایی تبدیل میشود.انرژی اش از بین نمیرود.

اسلاید 21: سوالات1-دینام دوچرخه با برق کار میکند.اما چگونه؟اگر ما بخواهیم بدون برق شهری انرژی الکتریسیته تولید کنیم،برای این کار میتوانیم یک سیم پیچ را روی یک آهنربابکشیم تا انرژی الکتریسیته بوجود بیاید.(در ژنراتور نیز همین طور است)2-کدام صورت از انرژی در زندگی ما بیشترین استفاده را دارد؟برق یا الکتریسیته،زیرا به راحتی به صورت های دیگر انرژی تبدیل شده و به راحتی میتوان از آن استفاده کرد.3-لامپ و بخاری برقی از نظر تبدیل چه شباهت و تفاوت هایی دارند؟شباهت:در هردو انرژی الکتریکی به گرما و نور تبدیل میشود.تفاوت:لامپ نسبت به بخاری برقی نور بیشتر و گرمای کمتر تولید میکند.4-چرا یک آونگ در حال نوسان پس از مدتی از حرکت باز می ایستد؟آونگ انرژی خود را به مولکول های هوا منتقل کرده وبه گرما تبدیل میشود.آونگ انرژی ندارد.از حرکت می ایستد.

18,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید