keshavarziye_organic

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “کشاورزی ارگانیک ۲”

کشاورزی ارگانیک ۲

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحيم

اسلاید 2: موضوع سمينار: كشاورزي اورگانيكزير نظر استاد ارجمند : جناب آقاي مهندس باغبانگردآورنده : فرهاد صادقيآذر 87

اسلاید 3: فرسايش خاك معني اصلي لغت فرسايش عبارت از ‹‹ كاهش تدريجي›› مواد مي باشد .دلايل متعددي وجود دارد كه عامل فرسايش باشدولي ما به طور مختصر ازاين توضيحات مي گذريم .فرسايش آبي : الف ) فرسايش پرتابيب) ورقه اي ج) شياري د)گوداليفرسايش بادي : الف) غلظتي ب) پرتابي ج) معلق

اسلاید 4: اما در غرب كانادا وضع از اين قرار نيست . (منطقه اي بنام ساسكاتوان) اما در ميان ما افراد صاحب بصيرت وجود دارند كه به فكر درخت كاري افتاده اند اينها مي خواهند نهالها را مبدل به نهال اميد بكنند تا درآينده اميدوار باشيم تا از فرسايش باد جلوگيري كند. دراين منطقه كاشت درختان دركنار مزارع مبدل به يك پروژه عمومي شده است در اين مناطق به دانش آموزان ياد داده اند تا نهال كاري بكنند كه به جاي نهال ها درخت بگذارند كه اجداد ما طي چند سال اخير آنها را از زمين براي كشاورزي كنده اند در اين صورت نوع نگرش به زمين عوض شده است . اين عمل را كشاورز پايدار يا كشاورزي ماندگار نام نهاده اند. دراين صورت مانهال هايي كه در زمين مي گذاريم كه طي چند ده اخير آن را از زمين بيرون آوردهاين اين كار بسيار ضروري است.

اسلاید 5:

اسلاید 6: حال من از شما يك سوال دارم اين زمين ها آيا مال نسل هاي بعدي نيستند ؟ پس دراين صوت ما بايد مواظب آنها باشيم درست اسن كه اين زمين در اين دوران متعلق به ماست ولي اينها را بايد طوري نگهداري كرد كه براي نسل هاي آينده نيز بتوانند ازآن استفاده بكنند. پس دراين صورت مابايد نگران آن باشيم كه آيا نسل هاي بعدي مي توانند از اين زمين استفاده كنند .

اسلاید 7:

اسلاید 8:

اسلاید 9: در مقايسه دو عكس مزارع علف هرز را مشاهده مي شود كه هيچ چيزي كاشت نشده است و در اين زمينه گونه هاي زيادياز علف هاي وحشي ديده مي شود. دراين خاكها قطر خاك بسيار متفاوت و از چند سانتي متر تا چند متر متغير بود اما نكته جالب اينجاست كه دراثر وجود علف وحشي خاك بطور كامل محفوظ مانده است. اما در عكس سمت چپ زمين هست كه كشتزار بوده است در اين زمين براثر وجود فرسايش قطر خاك كه به سمت تحت الارض مي رود و سنگ هاي مادريبه خوبي مشاهده مي شود .

اسلاید 10: توليد يك سانتيمتر از سطح خاك كه براي گياه مفيد است حدوديك قرن طول مي كشد اما در اثر وزش باد اين خاك در حدود چند دقيقه از زمين بلند و جابجا مي شود وازبين مي رود زماني كه كشاورزي صنعتي وارد محركه شد گياهان ريشه كوتاه نتوانستند خود را در خاك به علت وجود فرسايش خاك محفوظ نگهدارند محصول گندم نيازمند رطوبت است . در صورتي كه خاك رس وجود نداشته باشد آيا آبي براي گندم مي تواند در زمستان و بهاركه بارندگي وجود دارد باقي بماند پس آيا اين ضرري بزرگ براي كشاورز زحمت كش نيست.

اسلاید 11: توسعه و خلل ممكن است مشاغل بزرگ باعث پيشرفت باشد اما كشاورزان به تجربه دريافته اند كه بارها و بارها از زمين بخصوصي استفاده كنند به كودهاي شيميايي بيشتري براي تقويت نياز دارند تا بتوانند به همان مقدار محصول دسترسي يابند اما با وجودآن قيمت ها روزبه روز در حال كاهش است و در اين صورت كشاورزان خود را محكوم به استفاده از كودهاي مختلف مي بينند.

اسلاید 12: كود نيتروژن را مي توان به صورت گاز آمونياك به خاك تزريق كرد .

اسلاید 13: به عقيده من بايد به طبيعت نگاه كرد ما مي توانيم از طبيعت مي توان چيزهاي زيادي را ياد گرفت بايد باطبيعت همراه شد ما هنوز به علم ارگانيك نرسيده ايم اما بايد اميد را از دست ندهيم و تلاش كنيم .

اسلاید 14: درزمين كه از خانواده نخود استفاده شده 1- خاك تيره است 2- وجود مواد آلي در خاك 3- ميزان وجودي مواد آلي در خاك بين 25 تا 60 درصد بيشتر است . وقتي اين مواد آلي شروع به تجزيه بكنند خاك تيره تر شده و محصول بهتر مي شود 4- مقدارآب ذخيره شده زيادتر مي شود 5- مقدار مواد غذايي بيشتر مي شود 6- بافت خاك رسوبتر مي كند و آب بهتر ذخيره مي شود و خاك بهتر مي چسبد 7- بوي خوبي دارد در زمين كه از كود شيميايي استفاده شده

اسلاید 15:

اسلاید 16: يكي از متخصصان علوم كشاورزي محصول زمين اين خانواده را بازمين مجاور مقايسه كرد كه از كود شيميايي استفاده شده است . به گفته وي شرايط آب وهواخاك يكسان است . در نمونه حاصله از دو نوع زمين متفاوت كه از زمين برداشته شده مقايسه كرد .

اسلاید 17:

اسلاید 18:

اسلاید 19:

اسلاید 20: تناوب كشت نيز يكي ديگر از روش هاي ماندگاري خاك است . استفاده از اين روش ها باعث مي شود كه ميزان محصول زياد شده و بار اقتصادي خانواده ها تامين مي شود . و دراقتصاد كلا اين روش منجرب مي شود كه حتي از آن براي سياست منطقه اي يا كشوري مورد مطالعه قرار داد.

اسلاید 21: موجود ات داخل خاك به خودي خود عامل بهتر شدن خاك نمي شوند بايد به آن رسيد كه: 1 - روش تناوب زراعي 2- دادن كودهاي دامي 3- جاي گذاشتن بقاياي گياهي و غيره ...

اسلاید 22: در اين منطقه با بررسي هاي انجام شده متوجه شدند كه استفاده بيش از حد مواد شيميايي باعث ايجاد بيماري هاي گوناگون از قبيل سرطان و آسم ، ميگرن و ... شده اند .

اسلاید 23: با توجه به اينكه گروهي از دانشمندان در بررسي آن و مخرب سموم روي انسان هستند گروه ديگر در حال بررسي براي يافتن آفت كش هاي موثرتر هستند . در كل به اين نكته آگاه هستيم كه آفات در برابر آفت كش ها مقاوم مي شوند و گذشته از آن اين نكته را نيز مي دانيم كه علاوه بر از بين بردن آفات مضر حشرات مفيد را نيز از بين مي برند . نتيجه اين بررسي معلوم مي شود كه در طي 50 سال گونه هاي آفات جديدي نمايان شده اند. پس چرا آفات كش ها را كنار نگذاريم؟

اسلاید 24: به نظر من درست است كه كار كه جديد است خيلي طول خواهد كشيد كه در ميان مردم بافتد امابايد سعي كرد تا به نقطه عطف خود رسيده بايد برنامه اي درازمدت طراحي كرد و آرام آرام آن را جلو برده نبايد به سرعت خودمان را به كشاورزي ارگانيك رسانده بايد اجازه داد كه آرام آرام به آن نزديك شد.بايد مراكز كه ايجاد مي شود در راه برد آن باشند كه كشاورزان را تشويق و مورد حمايت قرارداده ما نبايد به سادگي گول تبليغات تلويزيوني و راديويي شويم كه براي كود و سموم شيميايي تليغ مي كنند كه ما اين چنان مي كنيم و آنچنان مي كنيم اما بايد اين نويد را به كشاورزان داد كه آنها راه خام كردن اين دسته از كشاورزان را بخوبي بلد هستند نبايد به اين گونه تبليغات گوش داد و بايد واقع بين بود و سپس

اسلاید 25: پيام ترويجيمن ، تو ، شما ---------› استفاده كنيم و نگهداري كنيم ----------› براي نسل هاي آينده

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید