لیگ برتر فوتبال انگلیس در بخش هواداران
اسلاید 1: 1 موضوعات مورد توجه لیگ برترفوتبال انگلیس دربخش هواداران اسفندیار خسروی زاده
اسلاید 2: 2فهرست مطالبمقدمهاهداف لیگ در بخش هوادارانموضوعاتی که لیگ ، در بخش هواداران مورد بررسی قرار میدهدچند سؤال
اسلاید 3: 3 مقدمهتعریف هواداراننقش و اهمیت هواداران در لیگ
اسلاید 4: 4 اهداف لیگ در بخش هواداران شناسایی مسایل و مشکلات عمومی صنعت فوتبال بررسی نگرشها و نظرات هواداران باشگاه ها درباره لیگ شناسایی رفتارهواداران هنگام مسابقاتبررسی هزینه هایی که برای فوتبال صرف میکنندارایه اطلاعات ونتایج حاصله به هریک از باشگاه ها به منظور رعایت حقوق فردی، بهبود تجارب و تداوم حضور هواداران در لیگ
اسلاید 5: 5موضوعاتی که لیگ ، در بخش هواداران مورد بررسی قرار میدهد بیوگرافی هوادارانویژگی ها و رفتار هوادارانهزینه هایی که هواداران صرف فوتبال میکنندنگرش و نظرات هواداران نسبت به لیگمیزان استفاده از تلویزیون و اینترنت توسط هواداران
اسلاید 6: 6 بیوگرافی هواداران در این نظرسنجی ، به منظور : 1 – آگاهی از وضعیت و تغییرات بیوگرافی هواداران لیگ 2 – و شناسایی تفاوت های بیوگرافی هواداران باشگاه های مختلف موارد زیر مطالعه و بررسی شده اند :
اسلاید 7: 71- سن
اسلاید 8: 82- جنس
اسلاید 9: 93- طبقه اجتماعی
اسلاید 10: 104- وضعیت استخدام
اسلاید 11: 115- میزان درآمد سالیانه
اسلاید 12: 126- نژاد
اسلاید 13: 137- محل تولد
اسلاید 14: 148- وضعیت تاهل
اسلاید 15: 159- تعهد هواداران
اسلاید 16: 16 ویژگیها و رفتار هوادارانبه منظور شناسایی گرایشها یا تمایلات حضورهواداران در مسابقات لیگ ، موارد زیر بررسی شده اند:
اسلاید 17: 171 - دلایل شرکت هواداران در مسابقاتدر انگلیس :علاقه به باشگاه محلیتاثیر والدینتشویق سایراعضای خانواده و دوستانعملکرد و شیوه بازی تیمموفق بودن باشگاه در بین سایر باشگاه هاتسهیلات خوب و مناسب باشگاهداشتن وقت آزادتقاضای فرزندان برای تماشای مسابقات باشگاهدر ایران :لذت بردن از فوتبالگذراندن اوقات فراغتحمایت تیم مورد علاقه
اسلاید 18: 182 - دوره زمانی حضوردرمسابقات بطور کلی تا پایان فصل 2005 – 2004 لیگ ، هواداران 24 سال در مسابقات شرکت کرده اند برای ایران ، دوره 15 سال گزارش شده استاین موضوع ، بیانگر وفاداری و تعهد هواداران در یک دوره طولانی مدت است
اسلاید 19: 193 - میزان حضور در مسابقات فصل
اسلاید 20: 204- عوامل مؤثر در میزان کاهش حضوردر مسابقات
اسلاید 21: 215 - حضوردرمسابقات فوتبال طی 12 ماه گذشته این موضوع بیانگر موفقیت باشگاه ها در سایر رقابت ها میباشد
اسلاید 22: 226 - فاصله محل زندگی تا ورزشگاه
اسلاید 23: 237- متوسط زمان طی شده از خانه تا ورزشگاه
اسلاید 24: 248- شیوه ایاب وذهاب هواداران این موضوع به موقعیت مکانی باشگاه بستگی دارد و بیانگر میزان پراکندگی هواداران و حمایت های محلی از باشگاه میباشد که به صورت های زیر بوده است :اتومبیل شخصیاتومبیل های رایگاناتوبوس ، واگن ریلی ، یا متروقطارپیاده / دوچرخهمینی بوس
اسلاید 25: 259- همراهان هواداران برای تماشای مسابقه این موضوع بیانگرمیزان حضور خانواده ها ، کودکان ، و سالمندان در مسابقات میباشد . همراهان در مسابقه ، افراد زیر بوده اند : دوستان همسرکودکان خانواده به تنهایی
اسلاید 26: 2610- برخی رفتارهای نادرست هواداران
اسلاید 27: 27هزینه های شرکت هواداران درمسابقات هدف از این بخش بررسی : 1 - انواع مسایل مرتبط با حضور هواداران در مسابقه 2 - هزینه های صرف شده توسط آنها 3 - تخمین هزینه کلی در طول فصل 4 - و درآمدهای حاصله بوده است و شامل موارد زیر میباشد :
اسلاید 28: 28 1- زمان ورود قبل از شروع مسابقه
اسلاید 29: 29 2- فعالیت قبل از مسابقه برخی فعالیتهای قبل از مسابقه توسط هواداران :@ مراجعه مستقیم به محل مسابقه@ مراجعه به سالن اجتماعات باشگاه@ مراجعه به کافه ها و رستوران ها@ دیدار دوستان و آشنایان@ مراجعه به فروشگاه باشگاه (عمده ترین فعالیت هواداران )هدف از بررسی این موضوع : آگاهی ازمیزان خرید کالاها و محصولات باشگاه توسط هواداران ایجاد انگیزه برای خرید بیشتر توسط آنهاست
اسلاید 30: 303- عوامل ترغیب کننده ورود زود هنگام هواداران ارزانی غذا و نوشیدنیسرگرمی های مناسب قبل از مسابقهکیفیت غذا ونوشیدنیوجود سالن های انتظار مناسب تروراحت ترکافه ها و کیوسک های بهترنشان دادن تصاویر و موضوعات مهم با استفاده از صفحات نمایشتنوع غذاها و نوشیدنی کافه ها و کیوسک های بیشترسرگرمی های بیشتر برای کودکان
اسلاید 31: 314- خرید لوازم مصرفی و قرعه کشی ها در ورزشگاه هدف ، بررسی سلیقه ها و نیازهای اصلی هواداران میباشدخرید ها شامل موارد زیر بوده است :خرید انواع نوشیدنیخرید شیرینی جات خرید غذاها و خوراکی ها قرعه کشی مسابقاتقرعه کشی بلیط های باشگاه
اسلاید 32: 325- درصد و میانگین خرید مواد و اقلام مصرفی
اسلاید 33: 336- خرید کالاها و محصولات باشگاه هدف آن بررسی موارد زیر بوده است :میزان درآمد باشگاه ها از محل فروش محصولات خودآگاهی از میزان تعهد و وفاداری هواداران به باشگاه از طریق مشارکت قوی درخرید محصولات آنآگاهی از هزینه هایی که خانواده ها برای فرزندان خود از طریق خرید کالاها و محصولات باشگاه صرف میکنندوسایل زیر بیشتر خریداری شده است : پیراهن توپ های فوتبال کلاه ها تصاویر و عکس ها دسته کلیدها فیلم ها محصولات کودکان سایر محصولات
اسلاید 34: 347- درصد و میانگین خرید محصولات و کالاهای باشگاه
اسلاید 35: 35 نگرش و نظرات هواداران نسبت به لیگهدف از طرح این موضوع ، بررسی میزان لذت و رضایت هواداران در روزهای برگزاری مسابقات میباشد که شامل موارد زیر بوده است :
اسلاید 36: 361- تصورات و ادراکات کلی هواداران از لیگهدف ازآن ، شناخت تصورات و ادراکات هواداران از لیگ و بررسی سطح موفقیت کلی لیگ میباشدکه شامل بررسی موارد زیر بوده است :عضویت در لیگ ، فواید مالی برای باشگاه ها بدنبال دارد.عضویت در لیگ ، باعث عملکرد بهتر باشگاه ها میشود.تماشای مسابقات لیگ ، ارزش صرف پول توسط هواداران را دارد.لیگ برتر یک لیگ پیشرفته و مدرن است .بازیکنان فوتبال به عنوان الگو ، نقش مهمی در جامعه ایفا میکنند.باشگاه های لیگ ، نقش مهمی در جامعه محلی خود ایفا میکنند .به مطالعه و پیگیری فعالیت های اجتماعی باشگاه خود علاقمندیم.
اسلاید 37: 372- تجربه روز مسابقههدف ازآن ، تعیین میزان رضایت از باشگاه و تصورات از لیگ میباشد که شامل موضوعات زیر بوده است :امنیت و ایمنی هوادارانخطوط دید بازیجوّ مسابقهتسهیلات دستشوییپاکیزگیتسهیلات معلولینتسهیلات کودکانخدمات نتایج مسابقهقیمت غذاها و نوشیدنی هابرنامه های روز مسابقه
اسلاید 38: 383- تجربه در ورزشگاههدف ازآن بررسی 1 - جوّ کلی ورزشگاه 2 - حس مشترک هواداران ، 3 - میزان رضایت ازخدمات ورزشگاه 4 - آگاهی از میزان دستیابی به استانداردهای تعیین شده توسط لیگ برتر میباشد که شامل موارد زیر بوده است :
اسلاید 39: 39ادامه ...رفتار هواداران با یکدیگرصندلی های راحتعملکرد نیروهای انتظامیاستقبال و رفتار مسؤلینپخش موزیک هنگام ورود تیم هااطلاعیه ها و خبرهای فدراسیوندسترسی به غذا و نوشیدنیکیفیت و تنوع غذا و نوشیدنیبرنامه های بین دو نیمهبرنامه های قبل از مسابقه
اسلاید 40: 404- ارتباط با باشگاه هدف آن بررسی 1 - میزان رضایت هواداران از نحوه ارتباط باشگاه با آنها2 - حفظ و بهبود روابط با مشتریان3 – شیوه های ارتباط درآینده4 - خدمات اطلاع رسانی باشگاه هامیباشد که شامل موارد زیر بوده است :
اسلاید 41: 41ادامه ...سایت اینترنتی باشگاهنگرش کارکنان باشگاه نسبت به هوادارانخدمات اطلاع رسانی برای حامیان طرح های عضویت و وفاداری باشگاهمشورت باشگاه با هوادارانسهولت تماسهای تلفنی با باشگاهگوش دادن و شنیدن صحبتهای هوادارانتوجه به معلولینخط مشی های اجتماعی باشگاه
اسلاید 42: 425- بلیط فروشی هدف آن بررسی 1 - سیاست های باشگاه ها برای بلیط فروشی 2 - توانایی باشگاه ها در فروش مسابقات 3 - آگاهی از نظرات هواداران در مورد وضعیت بلیط میباشد که شامل موارد زیر بوده است :قیمت بلیط دستیابی به بلیطشیوه های فروش بلیطسهولت دستیابی به اطلاعات بلیط هاارفاق یا تخفیف قیمت بلیطتوزیع بلیط در مسابقات خارج از خانه
اسلاید 43: 43 6- فعالیت های اجتماعی باشگاه هدف آن، بررسی میزان فعالیت های اجتماعی باشگاه ها به منظور :1 - بوجود آوردن حمایت های بیشتر2 - کسب شهرت و اعتبار بیشتر برای باشگاه3 – ایجاد حمایت های بلند مدت و آینده نگری برای جذب داوطلبان در آیندهمیباشد که شامل موارد زیر بوده است :میزان فعالیت های اجتماعی باشگاهمبارزه با نژادپرستیارتباط باشگاه با مدارستسهیلات باشگاه برای هواداران معلول تسهیلات باشگاه برای کودکان
اسلاید 44: 44 استفاده از تلویزیون واینترنت توسط هوادارانهدف از طرح این موضوع ، بررسی موارد زیر میباشد : میزان دسترسی هواداران به تلویزیون واینترنت کسب درآمدهای تلویزیونی برای باشگاه هااهمیت اینترنت به عنوان یکی از روشهای ارتباطی مهم باشگاه ها با هواداراناطلاع رسانی ، آموزش ، و فروش محصولات به کاربران
اسلاید 45: 451- تلویزیون درآمدهای پخش تلویزیونیدسترسی به ماهواره پخش زنده مسابقات از تلویزیون
اسلاید 46: 46میزان تماشای پخش زنده مسابقات
اسلاید 47: 472- اینترنت دسترسی به اینترنت ( خانه ، محل کار ، تلفن همراه ، دوستان و بستگان ، مدرسه ، دانشگاه )میزان استفاده از سایت های رسمی و غیررسمیاستفاده از خدمات اطلاع رسانی ، آموزش ، ارتباطات ، و خرید محصولات و کالاها از طریق اینترنت کسب اطلاعات فوتبالمراجعه به سایت های مرتبط با فوتبالاستفاده های احتمالی آتی از اینترنت توسط هواداران
اسلاید 48: 48 استفاده های آتی از اینترنت توسط هواداران پیگیری خبرهای باشگاهکسب اطلاعات بلیط و خرید آندریافت گزارش مسابقات باشگاهمشاهده جداول لیگ و آمار مسابقاتخرید محصولات باشگاهمشاهده آرشیو ویدیویی....
اسلاید 49: 49میزان دسترسی به اینترنت
اسلاید 50: 50چند سؤال وضعیت کنونی هواداران در لیگ فوتبال ایران چیست و چه نقشی در لیگ دارند ؟ چرا باید به مسایل و ومشکلات هواداران رسیدگی کرد ؟ چه راههایی برای شناسایی مسایل و مشکلات هواداران پیشنهاد میکنید ؟ دربخش هواداران،سازمان لیگ باید به چه شاخص هایی دست یابد و چه اقداماتی انجام دهد ؟به عنوان مدیر باشگاه ، مهمترین برنامه های شما برای بهبود وضعیت هواداران باشگاه خود طی پنج سال آینده چیست ؟
اسلاید 51: 51 با تشکر از حوصله و توجه شما
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.