پزشکی و سلامت تجهیزات پزشکی

مالکیت فکری و ثبت اختراع در ایران

maalekit-fekri

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلایدهای پاورپوینت: 87 اسلاید در این پاورپایونت ۸۷ صفحه ای تلاش شده که مالکیت فکری و انواع آن که ثبت اختراع نمونه ای از آن می باشد معرفی شده و همچنین اهمیت آن برای کسب وکارهای تجاری ارائه شود. بطور مفصل تر به مقوله ثبت اختراع (پتنت شدن) که چه ویژگی ای باید داشته باشد و همین طور توضیح مراحل ثبت اختراع در داخل کشور پرداخته شده است. چند پایگاه جستجوی داخلی و سپس خارجی برای مشاهده سایر ثبت اختراعات نیز معرفی شده است و در پایان برای اطلاعات بیشتر در مورد معاهدات و ثبت اختراعات خارجی نیز توضیحاتی داده شده است.
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
1324 بازدید, 11 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مالکیت فکری و ثبت اختراع در ایران”

مالکیت فکری و ثبت اختراع در ایران

اسلاید 1: مالکیت فکری و ثبت اختراع در ایرانمولف: دکتر شهسواری1

اسلاید 2: محتواتعریف مالکیت فکری و اهمیت آن انواع حقوق مالکیت فکری (مالکیت صنعتی، ثبت اختراع، علائم تجاری، اسرار تجاری) شرایط پتنت شدن یک اختراع فرآیند ثبت اختراع در ایرانجستجو اسناد ثبت اختراع داخلیشیوه نگارش بخش های مختلف ثبت اختراعآشنایی با کنوانسیون های و مقررات بین المللی حقوق مالکیت فکری2

اسلاید 3: مقدمهحاصل عمر یک استاد، محقق و دانشمند را شاید بتوان در چند صفحه یا کتاب یا لوح فشرده خلاصه نمود. که حاصل تلفیق ممارست، علم و تجربه است و موجودیت علمی او را ابراز می نماید. دغدغه دانشمند از یک سو انتشار دستاورد خویش است تا نشان دهد که بیشتر از دیگران به این یافته علمی دست یافته و از سوی دیگر نگرانی حفظ اسرار علمی و یافته های تجربی خویش را از سود جویان و رقیبان دارد.این مطلب در کشورهای پیشرفته بیشتر مورد توجه و عنایت قرار گرفته و دولت مردان در آنجا با وضع قوانین و مقرراتی سعی در حفظ مالکیت فکری افراد نموده اند. اما به نظر این نکته بسیار مهم در کشور ما کمتر مورد توجه قرار گرفته است.3

اسلاید 4: مالکیت فکری چسیت؟ مالکیت فکری، به ابداعات و دستاوردهای ذهنی اشاره دارد.  به حقوقی گفته می‌شود که به صاحبان آن حق بهره‌وری از فعالیت‌های فکری و ابتکاری انسان را می‌دهد و ارزش اقتصادی و قابلیت دادوستد دارد ولی موضوع آن شیء معین مادی نیست. اختراعات، آثار ادبی و هنری، نمادها، نام و تصاویر مورد استفاده در تجارت و به‌طور خلاصه، تمامی دارایی‌های نامشهودی که با استفاده از قدرت فکر و ذهن انسان پدید آمده است را می‌توان در قالب دارایی‌های فکری تعریف نمود. 4Intellectual Property-IPبنابراين مي توان گفت كه حقوق مالكيت فكري، مجموعه ای از قوانین ومقرراتي است که از اثرات ناشی از فکر، خلاقیت و ابتکار بشر حمایت کرده و در این راستا یک سری حقوق مادی محدود به زمان و حقوق معنوی دائمي به پدید آورنده آن اعطاء می نماید.

اسلاید 5: اهمیت مالکیت فکرییکی از زیرساخت هایی که می تواند ضامن موفقیت اقتصادی و فناوری پژوهشگران و شرکت های دانش بنیان در عصر دانایی‌محوری باشد، توجه به «حقوق مالکیت فکری» است. حقوق مالکیت فکری به خالق یا مالک یک حق اختراع، علامت تجاری یا مولف یک اثر این امتیاز را می دهد که از اثر خویش بهره برده یا در آن زمینه سرمایه گذاری کند. با توجه به اينكه غالب داشته های پژوهشگران و شرکت های دانش بنیان از جنس دارایی های فکری است، لذا «مدیریت و حفاظت حقوقی از دارایی های فکری» امری اجتناب ناپذیر خواهد بود. 5و در یک جمله:«ندانستن مباحث حقوق مالکیت فکری برای پژوهشگران و شرکت های دانش بنیان، یک تهدید جدی و دانستن آنها به عنوان یک فرصت بزرگ خواهد بود»

اسلاید 6: انواع مالکیت فکریلازم به ذکر است که اسرار تجاری را نیز می‌توان گونه‌ای از مالکیت فکری دانست که به دلیل عدم برخورداری از حفاظت‌های قانونی، تا حدی متمایز از دیگر انواع مالکیت فکری است.6

اسلاید 7: اهميت حقوق مالكيت فكريدر ماده 27 اعلامیه ی جهانی حقوق بشر، حق برخورداری از منافع معنوی و مادی ناشی از هرگونه محصول فعالیت علمی، ادبی یا هنری را در کنار حقوق بشری نظیر حق حیات، حق آزادی بیان و اندیشه به رسمیت می شناسد.محصول هوش انساني، در مقايسه با ساير كالاها و محصولات، داراي سه خصيـصه ويژه اسـت: نتيجه مستقيم كار فكري انسان است. در اثر مصرف از بين نمي رود. بـه راحتـي عرضـه شـده و قابليت تكثير دارد. فرض اساسي در قانون مالکیت فکری اين است که اندیشه های خلاق انساني زماني شكوفا مي شود که صاحبان حق انحصاری اثر، از نظرمالی از کار خود بهره مند شوند و نسخه برداری از اثر خود را تحت كنترل داشته باشند.

اسلاید 8: 8

20,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید