کشاورزی و دامپروری

مبارزه با علف های هرز و اهمیت آنها در دیم‌کاری

alafhaye_harz_va_mobarezeh

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مبارزه با علف های هرز و اهمیت آنها در دیم‌کاری”

مبارزه با علف های هرز و اهمیت آنها در دیم‌کاری

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیمشرایط فیزیکی مناسب خاک در دیمکاری

اسلاید 2: معرفی خاکاز مخلوط شدن مواد حاصل از فرسايش سنگ ها با مواد حاصل از پوسيده شدن بدن جانداران خاك بوجود مي آيد.به جز گیاهان تک سلولی ساکن آب و گلسنگ ها بقیه ی گیاهان به خاک نیاز دارند.از این رو خاک را پلی بین دنیای زنده و دنیای غیر رنده می دانند.لايه هاي تشكيل دهنده خاك را افق مي گويند.

اسلاید 3: وقتی گیاهان می میرند،اجزای آن ها تجزیه می شود. پس از مدتی، این مواد تجزیه شدنی به درجه ای می رسند که دیگر صورت اولیه ی گیاه در آنها مشخص نیست به این مواد گیا خاک میگویند. گیاخاک معمولاً رنگ تيره دارد و هر چه رنگ خاك تيره تر باشد گياخاك آن بيش تر است که برای کشاورزی اهمیت فراوانی دارد.

اسلاید 4: انواع خاک خاك كوهستان: اين خاك كم ضخامت است سنگ هاي تجزيه نشده زياد دارد به علت شيب زياد خاك كم توليد مي شود.خاك علفزار: حاصلخيز تر از خاك جنگل است لايه سطحي قطور و گياخاك فراوان دارد. خاك جنگل: ضخامت كم دارد حاصلخيزي چنداني ندارد زيرا در آنجا بارندگي زياد سبب شستشوي مواد محلول در خاك مي شود اين خاك براي كشاورزي مناسب نيست. خاك بيابان: غني ترين خاك است و مواد محلول بسيار زياد دارد اما به علت هوازدگي كم خاك بيابان نازك و به صورت تكه تكه است و مواد آلي چنداني ندارد.

اسلاید 5: خاک کوهستانخاک جنگل

اسلاید 6: خاک علفزارخاک بیابان

اسلاید 7: دیمکاریكشت محصولات كشاورزي بدون آبياري و با استفاده از نزولات آسماني ( باران و برف ) را ديم كاري مي‌گويند. کشت دیم، عمدتا در مناطق کوهپایه‌ای یا استپ ‌ها صورت می‌پذیرد. بسته به نوع آب و هوا، روش دیم‌کاری متفاوت است.دیم‌کاری روش باستانی کشت در مناطق ببیابانی بوده است و اقوام گوناگون در خاورمیانه و شمال افریقا از این راه کشاورزی می‌نموده‌اند.

اسلاید 8: اصول ديم1. در فصل آيش عمليات زراعي مناسب و صحيح جهت ذخيره و حفظ رطوبت اجرا گردد. 2. در فصل آيش از ماشين آلات مناسب استفاده گردد. 3. شخم درست برخلاف شيب زده شود. 4. در طول فصل آيش علف‌هاي هرز كنترل گردد. 5. بذر بطور صحيح در زمين كاشته شود و موقع كاشت رعايت گردد. 6. از كودهاي شيميايي مناسب استفاده گردد.

اسلاید 9: 9. محصول ديم را نبايد در زمينهاي پر شيب كشت كرد. زيرا حداكثر شيب براي جو ديم 12 درصد است و شيب بيشتر باعث فرسايش خاك و تخريب مزرعه مي‌شود. 10. بهترين خاك براي زراعت ديم شني رسي يا ليموني است. زيرا خاصيت نگهداري و ذخيره رطوبت و مواد غذايي در اين خاكها زياد است

24,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید