علوم مهندسی معماری و عمران

مبحث ۹ مقررات ملی ساختمان – طراحی سازه های بتنی

sazeh-hai-betoni-1

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مبحث ۹ مقررات ملی ساختمان – طراحی سازه های بتنی”

مبحث ۹ مقررات ملی ساختمان – طراحی سازه های بتنی

اسلاید 1: مبحث 9 مقررات ملی ساختمانطراحی سازه های بتنی

اسلاید 2: سرفصل: نکات ویژه در طرح ساختمان های بتنی( برای دانشجویان معماری)1-مقدمات2-تکنولوژی بتن3-ازمایشات بتن4-اشنایی با عناصر و جزئیات سازه در ساختمان های بتنی5-طراحی المان تیر در ساختمان بتنی6- طراحی المان ستون در ساختمان بتنی7- اشنایی با طراحی عناصر دیوار و سقف در ساختمان های بتنی

اسلاید 3: فصل اول ( مقدمه ) از انجایی که مهندسین معمار وظیفه ی طراحی هندسی شکل و ابعاد مناسب یک ساختمان را با توجه به کاربری مورد نظر دارد و ساختمان ها و مستعد احداث اعم از ساختمان های بتنی پل های بتنی یا المان های بتنی در شرایط بارگذاری و لرزه خیزی متنوع احداث میگردد بنابراین طراحی معماری در هنگام ارائه ی کالبد کلی ساختمان و شکل پلان و توزیع جرم در ارتفاع ساختمان اختصاص بازشوها –فاصله محور ستون ها- رعایت نظم در پلان و ... باید توانایی ارائه ی طرح معماری مناسب و سازگار برای ساختمانی که مقاوم در برابر تحریکات محیطی از جمله زلزله و باد را داشته باشد. از انجایی که در کشور ما ایران اکثر شهرها و مناطق مسکونی و صنعتی و ناحیه لرزه خیز قرار دارند طراح معمار باید با مفاهیم و الزامات طراحی ساختمان بتنی در برابر زلزله در حد نیاز اشنایی داشته باشد. در این نوشتار هدف اشنایی خواننده با مفاهیم مذکور در ساختمانهای بتنی سازگار و در نهایت کسب توانایی طراحی معماری ساختمان های بتنی سازگار با شرایط لرزه خیزی میباشد.

اسلاید 4: در فصل دوم خواننده با ماده ی بتن و مواد تشکیل دهنده ان و نحوه ساخت و جابه جایی و بتن ریزی و نگهداری و کنترل و کیفیت بتن اشنا می شود و در مجموع بصورت خلاصه قوانین و الزامات مبحث 9 مقررات ملی ایران در حد نیاز مهندس معمار ارائه میگردد. در فصل سوم سعی گردیده تا خواننده با تجهیزات ازمایشگاه بتن اشنا شده و نحوه ی ازمایش کیفیت بتن را مطالعه کند.از انجایی که مهندس معمار در پروژه های عمرانی میتواند به عنوان مهندس ناظر و یا مجری فعالیت کنندباید توانایی انجام – تحلیل – کنترل و تصمیم گیری در مورد کیفیت بتن استفاده شده در پروژه را داشته باشند از مهمترین این ازمایش ها میتوانیم به ازمایش روانی بتن (اسلامپ) ازمایش مقاومت فشاری همچنین نحوه استنتاج نتایج ازمایش بتن و شیت های مربوط در این فصل بررسی خواهد شد.

اسلاید 5: در فصل چهارم سعی شده تا خواننده با اصلی ترین عناصر سازه ای که شاکله ی ساختمان بتن را تشکیل میدهد اشنا شود. همانند عناصر سازه ای خطی مثل تیر و ستون و جزئیات مقاطع ان. همچنین انتظار میرود تا خواننده بعد از مطالعه ی این فصل توانایی نقشه خوانی پیاده سازی عناصر و جزئیات نقشه های ساختمان های بتنی را بدست اورید. در فصل 5 و 6 هدف اشنایی خواننده با مفاهیم اولیه طراحی سازه ای عناصر تیر و ستون در ساختمان های بتنی است.از انجایی که انتظار تهیه ی طرح های سازه ای کامل ساختمان های بتنی از مهندس معمار نمیرود بنابراین در این دو فصل به اختصار نحوه ی تحلیل و طراحی مقاطع مناسب المان های تیر و ستون ارائه می گردد. هدف از این دو فصل این است که مهندس معمار در پروژه های کوچک یا در مواقع اظطراری بتوانند تشخیص و قضاوت مناسبی از استحکام عناصر بتنی داشته باشد. همجنین مهندس معمار در هنگام فعالیت در پروژه های عمرانی توانایی هم فکری و مشورت در قالب ادبیات سازه ای را با همکاران سازه ای داشته باشد. در فصل 7 سعی شده تا خواننده با انواع عناصر صفحه ای مثل سقف و دیوار بتنی اشنا شده و به صورت مختصر با نحوه ی طراحی ان اشنا گردند.

اسلاید 6: در این فصل سعی شده تا خواننده با مصالح و اجزای بتن میلگردهای مصرفی همچنین مفاهیم مقاومت بتن و پایداری ان اشنا گردد.همچنین ضوابط مهم و مورد نیاز در مورد اجزای بتن ارزیابی و کنترل کیفیت ان ارائه شده است. مصالح و اجزای بتن : مصالح مصرفی در بتن شامل درشت دانه (شن) و ریزدانه (ماسه) اب سیمان و در برخی از موارد مواد افزودنی (فضولات)و مواد شبه سیمانی هستند. سیمان: ماده ای است که به صورت عمده شامل اکسیدکلسیم – اکسید سلسیم-اکسید الومینیم و اکسید اهن می باشد. مهمترین خاصیت سیمان چسبندگی ان در مجاورت اب طی فرایند هیدراتارسیون می باشد. مواد معدنی فوق الذکر در کارخانه سیمان به شکل کلینکر و مقدار مناسبی از سنگ گچ اسیاب می شود.فصل دوم ( تکنولوژی بتن)

24,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید