پزشکی و سلامت پرستاری و پیراپزشکی

متابولیسم و تنظیم دما

metabolism0

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “متابولیسم و تنظیم دما”

متابولیسم و تنظیم دما

اسلاید 1: متابولیسم و تنظیم دما

اسلاید 2: آدنوزین تری فسفات به عنوان یک ارز انرژی در متابولیسم عمل میکندکربوهیدراتها، چربیها، و پروتئینها همگی می توانند بوسیله سلولها برای سنتز مقادیر زیاد آدنوزین تری فسفات ATP به مصرف برسند که می تواند به عنوان یک منبع انرژی برای تقریبا تمام سایر اعمال سلولی مورد استفاده قرار گیرد. به این دلایل، آدنوزین تری فسفات، ارز انرژی energy currency نامیده می شود. در واقع انتقال انرژی از مواد غذایی به قسمت اعظم سیستمهای عملی سلولها فقط از طریق رابط ATP( با نوکلئوتید مشابه گوانوزین تری فسفات قابل انجام است.یکی از صفات آدنوزین تری فسفات که آن را به عنوان یک ارز انرژی فوق العاده با ارزش می سازد مقدار زیاد انرژی آزادی است (حدود ۷۳۰۰ کالری کوچک با ۷ / ۳ کالری بزرگ با کیلوکالری به ازای هر مول در شرایط متعارف و تا ۱۲۰۰۰ کالری به ازای هر مول در شرایط فیزیولوژیک) که در هر یک در پیوند فسفانی پرانرژی آن ذخیره شده است.

اسلاید 3: آدنوزین تری فسفات توسط سوختن کربوهیدراتها، چربیهار پروتئینها تولید می شود١- احتراق کربوهیدراتها - به طور عمده گلوکز، اما همچنین مقادیر کمتر سایر قندها از قبیل فروکتوز. این عمل در سیتوپلاسم سلولها از طریق روند بی هوازی گلیکولیز، و در میتوکندریها از طریق سیكل اسید سیتریک ( کربس) به انجام میرسد.۲- احتراق اسیدهای چربی در میتوکندریهای سلول توسط بتا - اکسیداسیون۳- احتراق پروتئینها که نیاز به هیدرولیز اجزای اسیدآمینهای آنها و تجزیه اسیدهای آمینه به ترکیبات واسطه ای سيكل اسیدسیتریک و سپس به استیل کوآنزیم ۸ و کربن دی اکسید دارد.

اسلاید 4: آدنوزین تری فسفات انرژی برای سنتز اجزای سلولی را تأمین می کنددر میان مهمترین روندهای داخل سلولی که نیاز به ATP دارد تشکیل اتصالات پپتیدی بین اسیدهای آمینه در جریان سنتز پروتئینها است. اتصالات پپتیدی : مختلف بسته به این که کدامیک از اسیدهای آمینه به یکدیگر متصل می شوند نیاز به ۵۰۰ تا ۵۰۰۰ کالری انرژی برای هر مول دارند. از بحث سنتز پروتینها در فصل ۳ به یاد بیاورید که در جریان سری واکنشهای پشت سر هم مورد نیاز برای تشکیل هر اتصال بپندی چهار پیوند ففاتی پرانرژی مصرف می شوند. این عمل انرژی کلی برابر با ۴۸۰۰۰ کالری به دست میدهد که بسیار بیشتر از ۵۰۰ تا ۵۰۰۰ کالری است که در نهایت امر در هر یک از اتصالات پپتیدی مختلف ذخیره می شود.

اسلاید 5: انرژی ATP همچنین در سنتز گلوکز از اسید لاکتیک و در سنتز اسیدهای چربی از استیل کوآنزیمی به مصرف میرسد. علاوه بر آن، انرژی آدنوزین تری فسفات در سنتز کلسترول، فسفولیپیدها، هورمونها و تقريبا كليه مواد دیگر بدن به مصرف میرسد. حتی اوره که بوسیله کلیه ها دفع می شود برای تشکیل از آمونیاک، نیاز به آدنوزین تری فسفات دارد. ممکن است انسان تعجب کند که چرا انرژی برای تشکیل اوره که از بدن دور انداخته می شود به مصرف می رسد. اما در صورتی که سمیت فوق العاده شدید آمونیاک را در مایعات بدن به خاطر بیاوریم می توانیم ارزش این واکنش را که غلظت آمونیاک در مایعات بدن را در سطح پایینی نگاه می دارد دریابیم.

اسلاید 6: آدنوزین تری فسفات انرژی برای انقباض عضلانی تأمین می کندانقباض عضلانی بدون انرژی آدنوزین تری فسفات انجام نمی شود، میوزین که یکی از پروتئینهای انقباضی مهم فيبر عضلانی است به عنوان یک آنزیم برای نجزية آدنوزین تری فسفات به آدنوزین دی فسفات ADP عمل کرده و به این ترتیب موجب آزاد شدن انرژی می گردد. هنگامی که انقباض عضلانی انجام نمی شود فقط مقدار کمی ATP در عضله تجزیه می شود اما میزان مصرف ATP در جریان دوره های کوتاه مدت انقباض حداکثر، می تواند تا ۱۵۰ برابر مقدار استراحت افزایش یابد.

8,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید