علوم مهندسی معماری و عمران

مجتمع مسکونی ششصد دستگاه

مجتمع مسکونی ششصد دستگاه

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مجتمع مسکونی ششصد دستگاه”

مجتمع مسکونی ششصد دستگاه

اسلاید 1: مجتمع مسکونی ششصد دستگاه

اسلاید 2: بلوار ارشاد: بلوار ارشاد داراي چهره اي متمايز با ساير فضاهاي شهري است. لبه هاي اين بلوار بجاي ديوار از يک سري المانهاي شهري استفاده شده است.از نظر بصري سعي شده است تا راسته بلوار فضائي باز و دو طرف بلوار به صورت بصري با هم درگير باشند.در ويلاهاي سازمان اب لبه اصلي بلوار به وسيله نرده با ارتفاع کم جدا شده است.ارتفاع ويلاهاي نزديکتر يک طبقه و دورتر سه طبقه هستند و در راسته اصلي پر و خاليهائي وجود دارد که اين ارتباط قطع نشود.

اسلاید 3: حفظ مقیاس انسانی:در راسته بلوار ارشاد به تناسب فاصله توده ها از لبه اصلی ارتفاع طبقات افزوده می شود ولی در نزدیک لبه بلوار یا توده ای وجود ندارد یا دارای ارتفاع کم است . اخیرا در ابتدای بلوار در لبه اصلی بدنه شهری یک سری ساختمان با ارتفاع ساخته شده است. 512 نیز از این اصل مستثنا نیست . در لبه اصلی مجموعه معبر عبور عابر پیاده و فضای سبز و یک سری مبلمان شهری قرار گرفته است این عامل باعث مجموعه بخشی از محله بلوار ارشاد محسوب گردندبه عنوان جزئی از محله در مجموعه کاملا همگن با اطراف خود است.

اسلاید 4: نقش مجموعه در سیمای شهری :1-از آنجائیکه در این مجموعه فضای سبز زیاد بکار رفته است از صلبیت و سختی فضا کاسته است.2- نحوه دسترسی و سلسله مراتب دسترسی به مجموعه متمایز با سایر فضاهای شهری است.بعنوان یک لکه سبز با خصوصیات خاص خود در سطح شهر مطرح می شود که به آن هویت 512 داده است که حتی به عنوان یک نشانه شهری مطرح می شود.

اسلاید 5: بررسي توده و فضاهاي مجموعه 512 دستگاه پراكندگي مناسب توده ها در فضا و نيز ايجاد تناسب قابل قبول با فضا از ويژگي هاي اين مجموعه مي باشدتودهفضاي سبز پاركينگ

اسلاید 6: درجه بندي معابر اطراف مجموعه شريان درجه 1شريان درجه 2

اسلاید 7: ویژگی کالبدی مجموعه به علت دارا بودن فضاهای سبز و تنوع فضا و عملکردهای خاص و ارتباطات مناسب بین توده و فضای موجود در مجموعه,512دستگاه بعنوان یک فضای خاص و باهویت مطرح میشود هر چند که هر بلوک دارای یک فضای مشترک (نیمه عمومی-خصوصی)است که بصورت یک فضای باز و بسته و پارکینگ و همسایگی مطرح میشود.

اسلاید 8: ویژگی کالبدی مجموعه با حفظ دید بصری به عمق مجموعه،مجموعه دارای پلانی شفاف و قابل درک است اما چون توده ها به فرم حلزونی شکل دور هم شکل گرفته اند.برای کاربری که با مجموعه نا اشناست ایجاد سردرگمی میکند.حتی شماره بلوکها نیز بر همین اساس صورت گرفته است.گاها دیده میشود که فرد برای رسیدن به بلوک مورد نظر خود از داخل فضای سبزی عبور میکند (طراحی نامناسب فضای سبز و پیاده روها)

اسلاید 9: توده ها جهت حفظ توازن با(بلوار ارشاد)هم جهت با این خیابان شکل گرفته اند.نظم توده ها و نحوه تفکیک انها به کونه ایست که از فضای سبز و فضاییکه در جلوی توده ها شکل گرفته استفاده حداکثر شود و مجموعه تا حدودی شفاف و قابل شناسایی باشد.

اسلاید 10:

اسلاید 11: تفکیک خصوصی و نیمه خصوصی 1-قلمرو فردی:مثلا پاگرد موجود در هر طبقه که بچه ها بازی میکنند2-قلمرو ساختمانی:مثلا وقتی بچه ها در پایین بلوک خود بازی میکنند احساس مالکیت میکنند.فضای پایین بلوکها میتواند بعنوان یک فضای ارتباط دهنده کودکان چند بلوک با هم که قابل کنترل هستند مطرح میشود،یا فضای جمع شدن افراد هر بلوک.

اسلاید 12: بررسی پلان1.عرصه های خصوصی ،عمومی و نیمه خصوصی رعایت نشده است که شاید با توجه به متراژ بنا قابل توجیه باشد.دربهای اتاق خوابها رو به هال پذیرایی باز می شود ودارای هیچ حریمی و سلسله مراتب خصوصی و نیمه خصوصی نیستند.2. نداشتن فیلتر در بدو ورود

اسلاید 13: بررسی پلان2. نداشتن فیلتر در بدو ورود 1.اتلاف انرژی براحتی صورت می گیرد2- فضای مناسبی جهت رختکن و کفشکن وجود ندارد. 3.پیش فضای مورد نیازجهت جلوگیری از دید بصری بداخل بنا وجود ندارد.3-فضای نشیمن دارای نقش کمرنگی است وهویت نشیمن وپذیرایی نیافته وکاملا تبدیل به یک فضای تقسیم شده است حتی مبلمان ان نیز دچار اشکال شده است.

اسلاید 14: بررسی پلان4-بعت در نظر نگرفتن فضای ابگرمکن ولباسشویی یا از داخل حمام ویا از انباری از انها استفاده شده است. 5- در پلان جایی جهت قرارگیری مناسب شوفاژ وجود ندارد همچنین بعلت نداشتن سقف کاذب جهتعبور دریچه های کولر مثلا سیسیتم خنک کننده برای آشپزخانه وجود ندارد.

اسلاید 15: بررسی پلان6-تمهیداتی جهت قرارگیری کمدها در حجم وپلان دیده می شود.7.در فضای خصوصی مثل خوابها،بازشوها از جداره اصلی عقب تر نشسته است تا آلودگی بصریآن کمتر شود.(از بیرون بداخل )

اسلاید 16: بررسی پلان8.تناسبات در پلان بخوبی رعایت نشده است.مثلا ابعاد آشپزخانه نسبت به ابعاد دیگر خانه متناسب نیست و دارای ابعاد کوچکی است.9- در فضای داخلی تمهیداتی جهت انعطاف پذیری آن وجود دارد که یک قابلیت استیعنی می توان از زیربنای تراس در افزایش زیربنای داخلی بهره گرفت.10-دراشپزخانه مکانی جهت قرارگیری گاز سینک ظرفشویی در نظر گرفته شده که فاصله استاندارد رعایت نشده است. اما برای یخچال جای مناسبی در نظر گرفته نشده است.فضای حرکتی داخل آشپزخانه نیز اندک است.کابینتها نیز فضای زیادی از اشپزخانه اشغال کرده است که می توانست به گونه دیگری طراحی می شود که این فضا دارای ابعاد بهتر و بازتری شود.

اسلاید 17: بررسی پلان16.از معایب طرح عبور لوله های ناودانی از داخل سقف کاذب و داخل دیوار می باشد که در صورت نشست و ایجاد رطوبت هزینه آن زیاد و اصلاح ان مشکل خواهد بود و دچار مشکل خواهد بود و دچار فرسودگی و تخریب سقف و دیوار می شود.17.درپشت بام فضای مناسبی جهت نصب کولر وآنتن وجود ندارد که گاها دیده می شود این وسایل روی تراس نصب شده اند.18.لوله های تهویه به خوبی از داخل دیوار غبور داده شده است.

9,900 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید