صفحه 1:
صفحه 2:
© مدل های اولیه راهنمایی
مدل های بعدی راهنمایی
مدل های جدید راهنمایی
صفحه 3:
م اس سل ره pee
صفحه 4:
1.تجزیه و تحلیل فرد
2 تجزیه وتحلیل شغل
3. مقایسه این دو نوع تجزیه و تحلیل
صفحه 5:
صفحه 6:
و - ۰ و
کار مي روند بحال آنکه تعلیم و تربیت علاوه بر راهتمایی ,شامل چنیه های
0
صفحه 7:
TOS LE ie 9
د.راهنمايى يه عنوان يك نظام انتخايق
صفحه 8:
به صورت توزیع وسازکاری :
# پراکتور معتقدبود امر راهنمایی نمی تواند به موارد حرفه ای منحصر
هو واهمای بت وال ری وش ای اس لزيا
tas oe ch al رز ها ورد روا ود
# چندسال بعد پراکتور تغییر عقیده داد و نظر خود را درباره راهنمایی به
عنوان یک نیروی واسطه , به سوی راهنمایی سازشی و توزیعی معطوف
کرد .
* در اين نوع راهنمایی به دانش آموزان به لحاظ تطابق مواد درسی انتخابی ,
انتخاب رشته تحصیلی و فعالیت های خارج از کلاس و شغل , با استعدادها ,
توانایی ها , علایق و هدف هایشان کمک می شود .
صفحه 9:
ا ا ل ل 0
Oe SCG ا ا ا ا ا 20 0
1
POE sel eevee pele on) POCA SIE ا ا ا 4 cae
شغل و فعاليت فوق برنامه به علت نياز شديد دانش آموزان بايد مهم باشد .
صفحه 10:
* اين راهنمايى مديون مطالعاتی است که در پیشرفت اندازه گیری های
روانی به وسیله روانشناسان تجربی صورت گرفته است .
© تاكيد بر استفاده استفاده از آزمون های روانی فنون و روش های کلینیکی و
مطالعات تحلیلی و تشخیص است..
#در اين مدل جریان راهنمایی از نظم ویژه ای برخوردار است وبه ترتیب
مراحل زیر را طی می کند :تحلیل , ترکیب , تشخیص , پیش بینی , مشاوره
و پیگیری .
. مشاور به هیچ وجه درصدد تصمیم گیری برای مراجع نیست ٩
صفحه 11:
ل —
PE py nee pile oe a ج. راهنمایی به
eee Pee انتخاب عاقلانه , سازگاری صحیح ,حل مسائل ومشکلات به
Seer Bort ee eee Reece yey 1
صفحه 12:
ار رز ىا ۳ 3
جریان عمده راهنمایی راتشکیل می دهند تملم آنها باید مورد استفاده قرار
كيرند
صفحه 13:
a= pee Pers را
all ا 0 2 ا ا
0 ee
صفحه 14:
1 5 sl acgere wlgis aw uvlaial, all
رار ات ie
ا ا ا 00
کلیه کارکنان مدرسه در برنامه راهنمایی مسئولیت دارند واين کار وظیفه
انحصاری مشاور نیست .
صفحه 15:
صفحه 16:
ب. راهنمایی مبتنی بر رشد :
*در اين مدل تسهيل رشد تمام دخترها ويسرها كه درحال تكامل هستند
موردنظراست واین مسئله همکاری گروهی معلم ,مدیر ,مشاوران وتمام
i eo SEN le Cee
“*در اين مدل به فرد كمى مى شود تابه بالاترين سطح رشد خود نائل
شود .
0 ا ا Dal
fh Gore hl مراحل تحصیلی
Fee EC PB E rey pe ou Sol Fans Ft) FOIE Van ENT | BICC] RC Cai
Corer PSC Care NCCC MOL Cn etep yt ete nec weesc 2 e 3
مورد توجه است .
صفحه 17:
ere ما مه
Forts eo) ne YS! | LPC NE DT DN) De ROCnCCe DERE CSC ID
Po Peron ee Pe ev eran ا ا ل
5 oat
Perrine ree
صفحه 18:
: د. راهتمایی بهرعنوان بازستا ری | تتعاعی
| thls Ugo iI oral. orSuuilo jolino aS jolie word Yuai*
و[
شود :
1.ارزيابى برخورد كاركنان مدرسه واثرات آنها روى دانش آموزان و انعكاس
صفحه 19:
1
#در این مدل نقش مشاور و معلم در دو زمینه متفاوت است :
ا ا ا ا ا
سروکار دارد .