modelhaye_farayand

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مدل های فرآیند”

مدل های فرآیند

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیمگردآوری : صمد شریفی

اسلاید 2: فصل 2 مدل های فرآینددراین کتاب جالب که یک دید اقتصادی از نرم افزار ومهندسی نرم افزار توسط هاوارد باتجر ارائه میشود.فرایند نرم افزاری را درذیل شرح داده است.ازآنجائی که نرم افزار مثل هر ثروتی دیگری یک دانش نهفته است و از آنجا که دانش پراکنده ، تلویحی ، پنهان و درمقیاس زیاد ناقص است و توسعه نرم افزاری یک فرآیند یادگیری عمومی است.در حقیقت بنای نرم افزار کامپیوتری یک فرآیند یادگیری عمومی تکرار شونده ،خارجی و چیزهای دیگری که باتجربه آنرا سرمایه نرم افزاری نامید که در بر گیرنده کلکسیونی ازدانش خالص و سازماندهی شده که با فرآیند هدایت میشود.

اسلاید 3: نگاه سریع فرآیند چیست ؟ هنگامی که شما تولید یک محصول یا سیستم را مد نظر دارید نکته مهم این است که وارد یک سری مراحل قابل پیش بینی شوید. نقشه ای که به شما کمک میکند به نتیجه سریع و درخشان برسید . نقشه ای که شما پیگیری میکنید یک فرآیند نرم افزاری نامیده میشود.چه کسی این کارانجام میدهد؟ مهندسین نرم افزار و مدیران آنها این فرآیند را مطابق با نیازهای خود ساخته و سپس ان را دنبال میکنند.علاوه بر آن مردمی که متقاضی این نرم افزار هستند نقش بزرگی در فرآیند نرم افزاری دارند.

اسلاید 4: چرامهم است ؟ زیرا ثبات ، کنترل و ساماندهی را برای یک فعالیت فراهم می نماید و درغیر اینصورت خارج از کنترل بوده و به یک هرج و مرج تبدیل می گردد.مراحل کار کدامند ؟فرآیندی که شما انتحاب میکنید دقیقا به نرم افزاری تولید میکنید بشتگی دارد . ممکن است یک فرآیند برای تولید سیستم الکترونیکی هواپیما مناسب باشد در حالیکه فرایند ی کاملا متفاوت برای تولید وب سایت استفاده می شود.محصول کار چیست ؟ از نقطه نظر مهندسی نرم افزار محصولات کاری برنامه های اسنادو دادههایی است که در نتیجه فعالیتهای مهندسی نرم افزاری که در طول فرآیند صورت گرفته اند تولید شده اند.

اسلاید 5: چگونه مطمئن شوم که کاری که انجام داده ام درست است ؟ یک سری فرآیندها و مکانیزمهای ارزیابی نرم افزار وجود دارد که سازمانها را قادر میسازد تکامل فرآیند نرم افزاری خود را تعیین کنند.کیفیت بدون زمان بودن و کارائی دراز مدت محصول شما بهترین شاخصهای کارائی فرآیند مورد استفاده شما هستند. اما از دیدگاه فنی یک فرآیند نرم افزاری دقیقا چیست؟ در مطالب این کتاب ما فرآیند نرم افزاری بعنوان چاچوب کاری تعریف میکنیم که برای ایجاد یک نرم افزار دارای کیفیت مطلوب است .آیا مفهوم فرآیند با مهندسی نرم افزار یکسان است؟ پاسخ هم بله و هم خیر است فرآیند نرم افزاری روشی را تعریف میکند که در هنگام طراحی نرم افزار بکارمیرود.اما مهندسی نرم افزار نیز در بر گیرنده فناوری های است که در فرآیند وجود دارد یعنی روشهای فنی و ابزار خودکار.مهمتر اینکه مهندسی نرم افزار بوسیله افراد مبتکر و مطلع صورت میگیرد که در چاچوب یک فرایند کامل و معین کار میکنندکه برای محصولی که تولید میکنند ونیازهای بازار مناسب است

اسلاید 6: 2.1 یک مدل کلی فرآینددر فصل 1 یک فرآیند بوسیله مجموعه ای از اعمال ،وظائف و فعالیتهای کاری که محصول کاری تولید میکردند معرفی شد و هرکدام از کارها و وظاعف با یک چارچوب کاری یا مدلی که رابطه با فرایند و یا بایکی دیگرکارها می آیند. فرایند نرم افزاری در شکل 2.1 بصورت تصویری نمایش داده میشود.در بحث فصل 1 یک چارچوب عمومی فرایند برای مهندسی نرم افزاربا 5 چارچوب کاری فعالیت مشخص میکنند . - ارتباط (تحلیل) – برنامه ریزی (طراحی) – مدل کردن –ایجاد –توسعه . بعلاوه یک مجموعه از گستره وظائف فعالیتهای پروژه ،پیگیری و کنترل ،ریسکهای مدیریتی ،بازبینی تکنیکی و چیزهای دیگری که در سراسر فرایند کاربردی هستند. شما بهتر به جنبه ای مهمی از فرایند نرم افزاری که راجع به ان تابحال بحث نشده توجه کنید. این جنبه جریان توصیفی فرایند میباشد که چطور اتفاق افتادن چارچوب کاری ،اعمال و فعالیتها را بیان میکند.که هر چارچوب کاری چطور نسبت به زمان و توالی انجام سازماندهی شده است. شکل 2.2

اسلاید 7: یک فرایند خطی هر یک از 5 چارچوب فعالیتها را بطور متوالی اجراء میکند که با تحلیل شروع می شود و با توسعه پایان مییابد. شکل 2.2aجریان یک فرایند تکرار شونده یک یا چند فعالیت را تکرار میکند قبل از اینکه به مرحله بعد برود. شکل 2.2bجریان فرایند پویا فعالیتها را در یک وضعیت سیکلی اجرا میکند که در طول هر سیکل کل 5 فعالیت برای ساخت یک ورژن کامل نرم افزار کاملا انجام میگیرد. شکل 2.2cجریان یک فرایند موازی یک یا بیشتر از یکی از فعالیتها بصورت موازی با دیگر فعالیتها انجام میدهد شکل 2.2d

اسلاید 8:

اسلاید 9: 2.1.1 توضیح یک چارچوب کاری فعالیت هر چند در فصل 1 شرحی از 5 چارچوب فعالیت و یک شناخت پایه ای از هرکدام ارائه شد . ولی یک تیم نرم افزاری به جزئیات بیشتری از اطلاعات قبل از اینکه اماده اجراء کردن هر فعالیت فرایند نرم افزاری باشند نیاز دارد.بنابراین شما با یک سوال کلیدی مواجع میشوید چه عمالی برای یک چارچوب فعالیتی بطور طبیعی مشکلات را حل میکند و شخصیت استفاده کنندگان و کسانی که سرمایه گزارهای این پروژه هستند چگونه است.

اسلاید 10:

اسلاید 11: برای یک پروژه نرم افزاری کوچک که توسط یک شخص بطور ساده درخواست میشود عمل تحلیل ممکن است از طریق مکالمه تلفنی با سفارش دهنده انجام شود بنابراین تنها عمل ضروری مکالمه تلفنی می باشد و وظائف کاری که در این عمل جمع اوری میشوند با:1. برقراری ارتباط با سفارش دهنده با تلفن2. بحث راجع به درخواستها و یاداشت برداری3. ساماندهی یاداشتها در یک نوشته خلاصه از دستورها و درخواستها4.ارسال میل جهت بازخوانی و تائید.

اسلاید 12: اگر یک پروژه نسبتا زیاد پیچیده باشد در این حالت سفارش دهنده ها زیاد و هرکدام درخواستهای متفاوت دارند که در این حالت عمل تحلیل 6 مرحله دارد.1. شروع دریافت 2. استخراج یا فراخوانی3. جزئیات 4. مذاکره5. خصوصیات6. ارزیابی یا اعتبارسنجیدر این حالت هرکدام از فعالیتهای مهندسی نرم افزار تعداد زیادی وظایف کاری و یک تعداد محصول کار متمایز دارند.

اسلاید 13: 2.1.2 شناسائی مجموعه وظائف در شکل 2.1 هرکدام از فعالیتها میتوانند تشریح شوند با یک تعدادی وظائف و هریک از این وظائف مرتبط هستند با محصول کاری ،اطمینان کیفیت و رخدادهای پروژه. پس شما انتخاب کنید مجموعه وظائفی را که بهترباشد برای پروژه و شخصیت تیم شما.و این مفهومش این است که عمل مهندسی نرم افزار میتواند تطبیق داده شود با احتیاجات نرم افزار و شخصیت تیم پروژه.مثال برای شناسائی وظائف :

اسلاید 14: برای یک نرم افزار کوچکتشکیل لیستی از سرمایه گذارها پروژهدعوت از همه آنها برای یک جلسه غیررسمیپرسش از هرکدام جهت تهیه لیستی از خصوصیات و تابعها درخواستیبحث راجع به درخواستها و ساختن لیست نهائیاولویت بندی درخواستهاتوجه به جاهائی که اطمینان نداریم.

اسلاید 15: برای یک نرم افزار بزرگ و پیچیدهتشکیل لیستی از سرمایه گذارهای پروژهمصاحبه جداگانه با هر یک از سرمایه گذارها برای تشخیص نیازها و خواسته های کلی .تهیه یک لیست اولیه از توابه و خصوصیات برپایه دادهای سرمایه گذارها.زمانبندی یک دوره ملاقات با امکانات نرم افزاری خواصهدایت کردن ملاقاتها تولید یک سناریو کابری در هر قسمت ملاقاتها تهیه یک سناریو کاربری بر پایه انعکاس سرمایه گذارهاتهیه لیست تجدید نظرشده از درخواستهای سرمایه گذارهااستفاده از تابع کیفیت توسعه تکنیکی با اولویت بندی درخواستهابسته درخواستها ی که میتوانند مرحله ای ارسال شوندتوجه به ساختار و محدودیتهایی که میتوانند در سیستم اتفاق بیافتدبحث مدلینگ برای سیستم معتبر

اسلاید 16: 2.1.3طرحها و موضوعات فرایند هرتیم نرم افزاری با مشکلاتی در طول فرایند نرم افزاری برخورد میکند که ممکن است مفید باشد . تیم نرم افزار می تواند بسهولت وبا آدرس درست به راحلهای که در برنامه برای این مشکل وجود دارد دسترسی داشته باشد.تا سریعا مشکل را حل کنند.موضوع یک فرایند یک رابطه بامشکل را شرح میدهد که درطول کارمهندسی نرم افزاری با آن مواجع میشویم.محیط شکل مشکلی که با ان میدهد.یک موضوع فرایند برای شما یک قالبی فراهم میسازد که شامل متدی تشریحی حل مشکل با متن موجود در فرایند نرم افزاری با ترکیب موضوعات یک تیم نرم افزاری میتواند مشکلات را حل کند .

اسلاید 17: آمبلر یک قالب برای شرح یک فرایند موضوعی پیشنهاد داد. که بصورت زیر است :نام موضوع: تاکید موضوع:نوع موضوع : که خود 3 نوع دارد. طبقه موضوع وظیفه موضوع فاز موضوع.متن اولیهمشکلراه حلمتن نتیجه مضوعات مرتبطمثال و روش استفاده موضوعات فرایند فراهم میکند یک مکانیزم موثر برای ادرس دهی مشکلات مشترک با هر فرایند نرم افزاری.

اسلاید 18: 2.2 ارزیابی و توسعه فرایند یک تعداد از روشها متفاوتی برای ارزیابی و توسعه فرایند نرم افزاری با اهداف مشخص در چند دهه قبل وجود دارد.متد ارزیابی استاندارد CMMI برای توسعه نرم افزار. که 5 مرحله ارزیابی دارد – اولیه - تشخیص – تصدیق –عمل - یادگیری 2- CMM برای ارزیابی پایه ای برای توسعه فرایند داخلی . فراهم میکند یک تکنیک تشخیص برای ارزیابی رابطه های مشابه از سازماندهی نرم افزار.SPICE(ISO/IEC15504) .3 یک استانداردی که تشخیص می دهد یک مجموعه ای ازدرخواستها برای ارزیابی تاکید این استاندارد بر روی ارزیابی سازمانی در توسعه یک شی ارزیابی که موثر است برروی فرایند نرم افزاری.ISO 9001:2000 for software 4- یک استاندارد عمومی که درخواست میکند از هر سازمان که میخواهند کیفیت عمومی محصولات ، سیستم ها یا خدمات خود را افزایش دهند.

اسلاید 19: 2.3 مدل فرایند تجویزی مدل تجویزی اساسا در سفارش بی نظم توسعه نرم افزاری پیشنهاد میگردد. تاریخ مشخص ساخت که مدلهای سنتی دربین ساختارهای مفید کار مهندسی نرم افزار مطمئن بودند و فراهم میکردند یک نقشه راه موثر و مناسب برای تیم نرم ا فزاری. اگرچه کار مهندسی نرم افزار و محصول که تولیداتش باقی ماند در لبه بی نظمی قرار دارد.

اسلاید 20: 2.3.1 مدل آبشاری زمانهای و جود دارد که درخواستها برای مشکل کاملا مشخص میباشد که جریان کاری از تحلیل شروع وتا توسعه در یک نمایش خطی مناسب انجام میشود.این موقعیت بعضی زمانها اتفاق می افتد که یک شناخت کامل سازگاریها و توسعه یافته از یک سیستم موجود باشد. این همچنین ممکن است اتفاق بیفتد در یک تعداد محدودی از تلاشهای توسعه جدید اما فقط وقتی اتفاق می افتد که درخواستها کاملا مشخص و معقول باشند.مدل آبشاری بعضی وقتها با نام چرخه سنتی زندگی نامیده میشود.که بیانگر یک نگرش نظام مند و زنجیری نسبت به تولید نرم افزار است که با تحلیل شروع شده و با طراحی ، کدگذاری، آزمون و پشتیبانی نرم افزاری پیشروی میکند.

اسلاید 21:

اسلاید 22: یک نمایش متفاوت از مدل آبشاری مدل وی میباشد شکل 2.4 . مدل وی نمایشهای ار رابطه ها یی از اطمینان کیفیت فعالیت ها که عمال مشترک با تحلیل و مدلینگ و بنای سریع فعالیتها دارند .

اسلاید 23: مدل آبشاری یک الگوی قدیمی بود اما بالای سه ده قبل انتفادهای از این مدل باعث شد که حتی حامیان اصلی این مدل به آن شک داشته باشند.در بین این مشکلاتی که بعضی وقتها اتفاق می افتاد میتوان به موارد ذیل اشاره کرد:1. پروژه واقعی بندرت از جریان زنجیری و متوالی که مدل ارائه میکند پیروی میکند.اگرچه مدل خطی میتواند با تکرار تطبیق یابداما آن را بطور غیر مستقیم انجام میدهد.در نتیجه تغییرات میتواند باعث آشفتگی تیم فرایندهای پروژه شود.2. این اغلب برای مشتری مشکل است که بطور صریح همه درخواستها را شرح دهد. مدل آبشاری به این نیازدارد و در تطابق عدم قطعیت طبیعی که در آغاز بسیاری از پروژهها وجود دارد دارای مشکل است.3. مشتری باید صبور باشد. یک ورژن کاری از برنامه در دسترس نخواهد بود تا آخرتایم پروژه. اگرمشکلی وجود داشته و تا آخر کار برنامه نویسی که برنامه مورد بازبینی قرار میگیرد مشخص نشود میتواند فاجعه آمیز باشد.

اسلاید 24: فرایند 2.3.2 مدلهای افزایشی موقعیتهای زیادی وجود دارد که ابتدا درخواست های نرم افزار نسبتا مشخص هستند.اما در یک بازه کلی توسعه تلاش یک فرایند کاملا خطی میشود .مدل افزایشی ترکیبی از مدل خطی ومدل موازی جریان فرایند است. که عناصر مدل خطی با دید تکرار مدل نخست ترکیب میکند. با توجه به بخش 2.1 شکل 2.5 مدل افزایشی زنجیره های خطی را بشکل متناوب با پیشروی زمانی در روی تقویم بکار میگیرد.دو زنجیره خطی یک رشد قابل ارائه در نرم افزار پدید می آورند. مثلا نرم افزارwordکه با استفاده از نمونه افزایشی ارائه شده ممکن است مدیریت فایلها ، اصلاح و تولید سند را در اولین روشد بصورت مقدماتی انجام دهد. کارهای اصلاح سند پیچیده تر با دومین رشد صورت گیرد و هجی کردن و بررسی نکات دستوری در سومین رشد و ..باید توجه کرد که جریان افزایشی برای هر رشد میتواند از نمونه اولیه کمک بگیرد.و هسته محصول اغلب اولین بخش رشد است یعنی نیازهای اولیه مورد توجه قرار میگیرد . این مدل بصورت تکرار شونده است محصول نمونه اولیه در هر بخش رشد میکند.

اسلاید 25:

اسلاید 26: فرایند 2.3.3 مدلهای تکاملی امروزه مشخص شد که نرم افزار مانند هر سیستم پیچیده دیگری در طول یک مدت زمانی مشخص تکامل مییابد .شرایط تجاری محصول اغلب با صورت گرفتن توسعه تغییر کرده و باعث می شود مسیر مستقیم تا محصول نهایی غیر واقع بینانه شود . ضرب الاجلهای دقیق در بازار تکمیل یک محصول نرم افزاری جامع را غیر ممکن ساخته اما یک نسخه محدود شده باید معرفی گردد تافشار رقابتی یا تجاری را کاهش دهد . یک سری نیازهای اصلی یا سیستم بخوبی شناخته شده ولی جزئیات محصول یا سیستم هنوز باید مشخص گردد.در این حالت مهندسین نرمافزار به مدلهایی نیاز دارند که مشخصا برای سازگار کردن یک محصول به مرور زمان طراحی شده اند.مدل های تکاملی تکراری هستند. آنها به شیوه ای توصیف میشوند که مهندسین نرم افزار را قادر میسازند نسخه های کاملتری از نرم افزار ارائه دهند.

اسلاید 27:

اسلاید 28: مدل حلزونی:این مدل در اصل توسط بوهم ارائه شده یک مدل نرم افزاری تکاملی است که ماهیت تکرار نمونه اولیه را با جنبه های نظام مند و کنترل شده مدل زنجیری خطی ارتباط میدهد .این مدل پتانسیل لازم برای تولید سریع نسخه های افزایشی نرم افزار را فراهم میکند.با استفاده از مدل حلزونی نرم افزار در یک سری نسخه های افزایشی تولید میشوند در طول تکرار های اولیه ممکن است نسخه اولیه یک مدل روی کاغذ یا تنها یک الگو اولیه باشد.در طول تکرارهای بعدی نسخه کاملتری از سیستم مهندسی شده تولید میگردد.این مدل به چند قسمت تقسیم میگردد که به آنها مناطق کاری گوید شکل 2.7

اسلاید 29:

اسلاید 30: 2.3.4 مدل همزمانی فرایند مدل تولید همزمان که گاهی به آن مهندسی همزمان گفته میشود در شکل 2.8 بصورت شماتیک تعریف میشود

اسلاید 31: فرایند 2.4 مدلهای مخصوص این مدلها روی شخصیتهای یک یا بیشتر مدلهای سنتی موجود در بخشهای قبلی اتفاق میافتد.اگرچه این مدل ها وقتی که یک مشخصه را به دقت شناسائی می کند برای انتخاب یک روش نرم افزاری مایل به کابرد هستند

اسلاید 32: 2.4.1 اجرای اصلی توسعه فرایند محصول تجاری از عناصر نرم افزاری توسعه داده میشود که بوسیله فروشندگانی که آن محصولات را سفارش دادند.این مدل هماهنگ میکند تعداد زیادی از شخصیتهای مدل حلزونی را. این طعبیت تکاملی میباشد.و یک روش تکرار شونده برای تولید نرم افزار است.تکنولوژی که استفاده می شود که عناصر پایه ای مدل توسعه ای ایجاد کند 5 مرحله دارد.محصول در دسترس عناصر پایه ای ارزیاب و محقق جهت استفاده در دامنه سولات قرار میگرد.مشکلات داخلی عناصر مشخص هستند.یک معمار نرم افزار طراحی میکند فضای عناصر را.عناصر داخل معماری قراردارند.تست جامه اطمینان صحت تابعی را هدایت می کند.

اسلاید 33: 2.4.2مدل روشهای استاندارداین روش یک مجموعه از فعالیتهایی که ریاضیات مناسب مهندسی نرم افزار استاندارد را در بر میگیرد. این روش شما را برای یک توسعه مشخص و تائید یک سیستم پایه ای کامپیوتر بوسیله یک در خواست سریع با علائم ریاضی قادر می سازد.یک شاخه از این روش را مهندسی نرم افزار اتاق پاکیزه مینامند که اخیرا بوسیله سازمانهای توسعه دهنده نرم افزار درخواست میشود.وقتی یک مدل استاندارد در جریان توسعه استفاده می شود یک مکانیزمی فراهم میکند که میتواند خیلی از مشکلاتی را که غلبه بر انها با الگوهای دیگر نرم افزار مشکل میباشد را حل کرد.

اسلاید 34: 2.4.3 جنبه شی گرائی توسعه نرم افزار صرفنظر از فرایندها نرم افزاری که شما انتخاب میکنید سازمانها نرم افزارهای پیچیده را همواره با مجموعه ای از روابط و صفات تکمیل میکنند. این فرایند بر مجموعه ای از توابع ،صفات ،رابطه و اطلاعات بنا شده است .مدل UML یک روش است که یک سری تکنولژی برای پشتیبانی مدل شی گرا فراهم میکند اما این مدل فرایند چاچوب فعالیتی را پشتیبانی نمی کند. امروزه مدل UML در همه نوع پروژه های شی گرائی استفاده می شود.

اسلاید 35: 2.5 فر ایند یکپارچهدر بعضی جاهها این فرایند قصد دارد بهترین خصوصیات و شحصیت را برای مدل نرم افزارهای قدیمی طراحی کند.ولی شخصیت آنها را در یک جهت بهترین اصول برای توسعه سریع نرم افزاری تکمیل می کنند.2.5.1 یک خلاصه ای از تاریخ فرایند2.5.2 فازهای یکپارچه فرایند

اسلاید 36: 2.6 مدل فرایندهای شخصی و تیمی 2.6.1 فرایند نرم افزاری شخصیهر توسعه دهنده شخصی از چند فرایند برای ساخت نرم افزار استفاده میکند که این فرایند میتواند اتفاقی ویا بجا باشد انتخاب شوند. مدل PSP دارای 5 چاچوب فعالیتی زیر استبرنامه ریزی طراحی سطح بالابازنگری طراحی سطح بالاتوسعهارزیابی بعد از تولید.

اسلاید 37: 2.6.2 فرایند نرم افزاری تیمی مدل TSP 5 چارچوب فعالیتی زیر را دنبال میکند.ارتباط با پروژهطراحی سطح بالاپیاده سازییک پارچه سازیتست و ارزیابی بعد از ساخت. 2.7 تکنولژی فرایند2.8 محصولات و فرایند ها

اسلاید 38: 2.9 خلاصه فصل یک مدل کلی فرایند برای مهندسی نرم افزار یک مجموعه ای از چاچوبها و گستره فعالیتها و عمال و وظائف جاری را در بر میگیرد. که هرکدام از یک مدل فرایند می تواند شرح داده شود با یک جریان متفاوت فرایند .یک شرحی از چگونگی چاچوب فعالیتها ،اعمال و ظائفی که بصورت زنجیری و ترتیب زمانی سازماندهی شدند .طرحهای فرایند میتواند برای حل مشکلات معمولی که در یک قسمت فرایند نرم افزار مواجه میشویم استفاده گردد.مدل فرایند تجویزی کابرد داشت برای سالهای زیاد که تلاش می شد یک دستور و ساختاری برای توسعه نرم افزار بدست آورند.

اسلاید 39: هرکدام از این مدلها پیشنهاد میکردند یک تعدادی جریان فرایند خیلی متفاوت . اما همه بوسیله یک مجموعه مشابهی از فعالیتهای چارچوب کاری . تحلیل ،طراحی ، مدل کردن ،ساخت و توسعه اجرا میشوند.مدل فرایند زنجیری مثل مدل آبشاری و مدل وی قدیمی ترین الگوی مهندسی نزم افزار هستند. آنها یک جریان فرایند خطی پیشنهاد میدهند که اغلب متناقض با حقیقت مدرن در دنیای نرم افزار می باشد. انها انجام می دهند اگرچه کاربرد داشته باشد در موقعیتی که درخواستها کاملا شفاف و ثابت مدلهای فرایند افزایشی طبیعتا تکرار شدنی هستند و ورژنهای کار محصول نرم افزاری سریع تکرار میشوند.مدلهای تکاملی فرایند تکراری شناخته می شوند. افزایش طبیعی اکثر پروژههای مهندسی نرم افزار و طراحی شده در تغییر مکان. مدل تکاملی مثل مدل نمونه اولیه و حلزونی .محصول افزایشی محصولات کاری سریع می باشد. این مدلها میتوانند قبول کنند درخواست سراسری همه فعالیتهای مهندسی نرم افزار از مفهوم توسعه بلند مدت سیستم پشتیبان را.

اسلاید 40: مدل همزمانی به یک تیم نرم افزاری برای نمایش تکرار عناصر همزمان هریک از مدلهای فرایند اجازه میدهد.مدل مخصوص شامل جزء اصلی مدل است که روی استفاده مجدد وساخت تاکید دارد.مدل روش رسمی که ترغیب میکند یک روش پایه ای ریاضیات را برای توسعه و تائید نرم افزار. مدل شی گرا که جا داده میشود دربین نگرانی معماری پوششی ورودی سیستم.فرایند یک پارچه یک مورد استفاده شده ،معماری میانی ،تکراری و افزایشی طرحی فرایند نرم افزار مثل یک چارچوب برای روش UML و ابزارها است .مدل تیمی و شخصی برای یک فرایند نرم افزاری پیشنهاد شده .هردو تاکید دارند بر اندازه گیری ، طراحی و خود هدایتی مثل یک کلید اصلی برای موفقیت فرایند نرم افزاری .

18,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید