سایر تحقیق و پژوهش

مدل های مدیریت منابع آب

Water-resource-managemment-model

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مدل های مدیریت منابع آب”

مدل های مدیریت منابع آب

اسلاید 1: بسمه تعالی عنوان: مدل های مدیریت منابع آب

اسلاید 2: تعریف مسئله، ضرورت و اهمیت پژوهش: با توجه به کمبود شدید آب در جهان و افزایش روز افزون تقاضا ، نقش مدیریت عرضه و تقاضای این ماده حیاتی بسیار با اهمیت می باشد. تداوم افزایش میزان تقاضا باعث افزایش شکاف میان عرصه و تقاضای آب در آینده خواهد شد.اصل اساسی در مدیریت منابع آب ارتباط متقابل انسان و طبیعت می باشد و با توجه به دخیل بودن متغییرهای زیاد مکانی و زمانی در این ارتباط، رسیدن به یک راه حل ثابت و پایدار در اکثر مواقع غیر ممکن است. بنابراین لازم است در هر محل با توجه به شرایط خاص آن راه حل مناسبی انتخاب شود و این راه حل نیز به مرور زمان تصحیح و بهینه شود.در مدیریت مناسب منابع آب لازم است در ابتدا درک درستی از رفتار طبیعی سیستم هیدرولوژی جهت مدیریت رویدادهای هیدرولوژیکی وجود داشته باشد(موتیاح و همکاران2002)

اسلاید 3: مقدمه:قسمت زیادی از اراضی جهان در مناطق خشک و نیمه خشک و کم باران تحت تاثیر پیامدهای تخریب اراضی ناشی از عوامل طبیعی و کشاورزی و بهره برداری بی رویه از زمین قرار گرفته و به سرزمین های بی حاصل و بیابانی تبدیل شده اند.در ایران به دلیل قرار گرفتن بخش گسترده ای از اراضی در مناطق خشک و نیمه خشک، مدیریت منابع آب و کشاورزی از جمله روش های نادرست آبیاری و مدیریت اراضی می تواند به طور گسترده ای تخریب سرزمین و بیابان زایی را باعث شود.با توجه به کمبود شدید آب در جهان و افزایش روز افزون تقاضا، نقش مدیریت عرصه و تقاضای این ماده حیاتی بسیار با اهمیت می باشد. اصل اساسی در مدیریت منابع آب ارتباط متقابل انسان و طبیعت می باشد.

اسلاید 4: در ایران، طی این چند سال اخیر بحث خشک شدن دریاچه ها و تالاب ها و تبدیل شدن آن ها به سطح کویری و خشک از دغدغه های اصلی دولتمردان و طبیعت دوستان و حاشیه نشینان این مکان ها شده است. به طور مسلم شناخت ابعاد و فرایندهای این پدیده اولین گام در کاهش و جلوگیری از اثرهای سوء آن محسوب می شود. در همین راستا تحقیق حاضر سعی داشته با نگرش کلی ، با توجه به تنگناهای آماری تصویری روشن و آشکار از وضعیت مدیریت منابع آب کشاورزی و ارتباط آن با بیابان زایی را در ایران ارائه داده و راه را برای مطالعات بعدی بگشاید.

اسلاید 5: وضعیت منابع آب در کره زمین:97درصد از منابع آب کره زمین را اب های شور اقیانوس ها تشکیل می دهد. از 3 درصد باقی مانده دو سوم آن به صورت توده های یخ در قطب ها و یخ در کوهستان ها انباشته شده است. با این احتساب یک درصد باقی مانده شامل آب شیرین جاری تشکیل می دهد که 98 درصد ان شامل آب های زیر زمینی است. اگر سرانه آب هر فرد بین 1000تا 2000مترمکعب باشد آن کشور تحت تنش آبی است ولی سرانه از 500مترمکعب در سال کمتر باشد کشور مذکور با کم آبی مواجه است. در حال حاضر منابع آب موجود می تواند سالانه 7000متر مکعب برای هر فرد آب فراهم نماید. اگر چه آب کافی حدقل برای سه برابر جمعیت کره زمین موجود است ولی عدم تعادل بین توزیع جمعیت و بارندگیموجب کمبود آب در بعضی از مناطق شده است(بوور2000).

اسلاید 6: بحران ها و مسائل موجود پیرامون منابع آب:امروزه جهان برای تامین اب مورد نیاز با مسائل و مشکلات زیادی مواجه می باشد ، محیط زیست و اکوسیستم های مبتنی بر منابع آب شیرین با وقوع خشکسالی های متعدد و برداشت بی رویه از ذخایر آبی با بحران ها و چالش های زیادی روبرو شده اند. عادل ردیف(1999)مسائل و مشکلات زیر را در سیستم های ابی ذکر می کند:توزیع نابرابر منابع ابرشد جمعیتتنش های آبیکمیابی وسیع منابع آبکنترل کیفیت ابخشکسالی و سیل

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید