کامپیوتر و IT و اینترنتعلوم مهندسیتکنولوژی

مدل های کسب وکار اینترنت اشیاء

این پاورپونت ابتدا در مورد اینترنت اشیا و سپس در مورد مدل های کسب و کار اینترنت اشیا به طور کامل توضیح داده است.

bahar

24 صفحه
443 بازدید
11 اردیبهشت 1401

صفحه 1:
به نام خدا Internet Of Things

صفحه 2:
معرفی ویژگی‌های اينترنت اشيا اينترنت اشيا تعاريف مختلف يروتكل هاى ارتباطى جاش اميتي كاريردها اينترنت اشيا

صفحه 3:
مفهوم اینترنت اشیا یعنی به ارتباط مجموعه‌ای از اشیا. دستگاه‌هاءلنسان‌هاء حیوانات و ماشین‌آلات که در آن تمامی عناصر علاوه بر ارتباط با عناصر هم جنس خود. می‌توانند با دیگر عناصر نیز ارتباط داشته باشند. در واقع اینترنت اشیا یک شبکه متصل و متشکل از چندین موجودیت است که توانسته با افزودن قابلیت پردازش داده و هوش مصنوعی, دنیای فیزیکی و سایبری را با یکدیگر ادغام و یکپارچه نماید و جهلنی هوشمند را لیجاد کند. هر موجودیت هوشمندی که در چارچوب اينترنت اشیا قرار می‌گیرد فارغ از نوع عملکرد خود. قابلیت جمع‌آوری و به اشتراک‌گذاری لحظه‌ای داده را با سایر موجودیت‌ها و ذینفعان دارد و موجب می‌شود که تمامی عناصر با کمترین نیاز به تعملات با نسان, نسبت به تصمیمگیری اقدام نموده و به انجام عمليات لازم ببردازند. ویژگی‌های اینترنت اشیا جمع‌آوری و کنترل هوشمند داده‌ها برقراری ارتباطات متقابل تغییرات پویا و مداوم مقیاس گسترده كيه د بت بروتكل هاى ارتباطى بستر ارتباطی اینترنت اشیا نیاز به پروتکل یا پروتکل‌های خاص خود را دارد و با استفاده از آنها مىتوان انتقال داده را انجام داد. مثل: بلوتوثوای فای-زیگبی شبکه های سلولی موبایل- رت ,1-(0۲:0)00 03104 کاربرد های اینترنت اشیا خانه هوشمند-اینترنت اشیاء مربوط به موارد پوشیدنی-شهر هوشمند-شبکه های هوشمند-اینترنت صنعتی-اتومبیل متصل شده به سیستم 107۴ بیستم بهداشت و درمان متصل به نت اشیاء-خرده فروشی هوشمند-زنجیره تامین هوشمند با استفاده از -"/1۳/ صنعت کشاورزی هوش

صفحه 4:
مزایای اینترنت اشیا کنترل کامل وسایل همراء ل 2 حجمی انبوه تر از اطلاعات 5-5 ‎Pd‏ ‏پیچیده تر وسایل [5] [5] هميشه می دانید هرچیزی صرفه جویی در وتت 5 ‎Jus! El‏ سریع تر به هرجا

صفحه 5:
حجمی انبوه تر از اطلاعات اینترنت اشیاء یک ماشین پردازش اطلاعات خواهد ‎log‏ او تی ها حجم زیادی از داده را توليد مى کنند شركت بايد اين اطلاعات رو تحلیل کنه تا اطلاعلتی مثل گرایش خرید مشتریان به دست بیاره و به ولیسه تحلیل اطلاعات طرحهای خود را در راستای ماندن در بازار رقابت و ایجاد خالقیت در خدمات و تولیدات جدید پیدا کنند. همستهامی داند هرچیری کشت اينتينت اشياء ظرفيت ساخت یک زندگی. تجارت و محيط کاری تیلم با تولید و بهرهوری بیشتر رابه رمفان خواهد آورد. راهکار مهم در مورد رابطه ى اينترنت اشياء و توليد و بهره وری بیشتر این است که مکان یلبی ساده تر و امکانپذیرتر خواهد شد. تجهیزات متصل به اینترنت با عالشم جفرافیایی مشخص میشوند و به کارگران در سرعت بیشتر کارهایشان و ذخیرهی زمان و پول بیشتر با دستیابی به فرآیندی کوتاهتر در نجام کارها کمک میکنند. * انتقال سریعتر به هرجا ارتباط وسایل متحرک. خودروها و جاده هایی که در آن ها خواهید راند میتوانند به کاهش زمان مسافرت شما کمک کنند و بنابراین شما را قادر به کار سریعتر یا فعالیتهایی در زمانهای مختلف کنند.جهلنی را تصور کنید که زیرساختهای یک شهر به حسگرهای کنار جاده مجهز شدهاند. لین حسگرها میتوانندبرای تحلیل الگوهای ترافیکی درون شهر و ایجاد دستوراتی برای عمکرد بهینه ی چراغهای راهنمايى براى كم كردن يا حتى از بين بردن قفلهاى ترافيكى استفاده شوند. این موضوع میتوند نه چند ساعت. که حداقل چند دقیقهای را در طول روز براى ما ذخيره كند. * مديريت بيجيده تر وسايل خیلی از وسايل متصل به اينترنت اشياء مانيتور ندارند. راهى كه براى كنترل وسيله وجود دارد. استفاده از كوشى هوشمند است. بيجيدكى يا تنوع سيستم عاملها افزايش مييابد. بنابراين. كارمندان و بخشهاى فناورى اطالعات محدودهى وسيعترى از ارتباطات را نه فقط با اندرويد و008©)خواهند داشت. نزل كامل وسايل همراة دپارتمانهای فناوری اطالعات ممکن است کنترل کامپیوترها و وسایل همراه را از دور فراهم کنند. اما اینترنت اشیاء افراد را قادر خواهد ساخت نا همه ی وسایلی که به اینترنت متصل هستند را كنترل كنند. فناورى هليى كه به كاربر امکان راهبری و کنترل از راه دور گوشیهای هوشمند و تبلتها را میدهند. حال دیگر امکان کنترل دیگر همه وسایل متصل به اینترنت را فراهم خواهند ساخت. * صرفه جویی در وقت با كنترل وسايل متصل به اينترنت اشياء؛ گوشیهای هوشمند شما تبدیل به یک وسیله رای کنترل از راه دور وسایل ميشود. یکین از:مهمترین جتبه های: در دستزین اینترنت اشیاه لین انشت که شما وسایلی را دازیید که شمارا میشناستد: و: میتوانند به شم دز مدیریت:بیشتو امور کاری و زندگی شا يارى برسانند و وقت بيشترى را براى شما نكه دارند.

صفحه 6:
چالش های ابنترنت اشیاء ~~ ات 3 مدیریت داده ها تدده مه ‎eis oot ER‏ الا اندازه بزرگ شبکه ‎A‏ دستکاههای بسیار متنوع ‎ ‎ ‎

صفحه 7:
* مدیریت داده ها حسگرها و دستگاهها در حال تولید حجم انبومی از دادهها هستند که نیا به يردازش و ذخيره. بايد دادهها را براى عمليات يا تهيه نسخه يشتيبان بر اساس نیاز و ارزش اولویت بندی کرد؛ و درنتيجه مراكز داده بليد براى بهبود بهره ورى بردازش تلاش زيادى كنند مديريت دادهها نقش مهمى در توانايى یک سازمان برای توليد درآمد. كنترل هزینه ها و کاهش خطرات ایفا ميکند. داده کاوی برای پردازش و تجزیه و تحلیل اطلاعات. استفاده از ابزارهای دادهکاوی یک ضرورت است. داده ها نیاز به راه مهار و درک با استفاده از کامپیهتر و مدلهای ریاضی دارند مدل های داده کاوی سنتی روی داده های اینترنت اشیا قابل استفاده نیست با نیاز به ابزارهای دادهکاوی پیشرفته برای استخراج جریان دادهها از شبکه های حسگر و تصوير و ویدئو کمبود تحلیلگران اطلاعات باکفایت هم وجود دارد * اندازه بزرگ شبکه یکی از بزرگترین از تر چللش های پیش روی اینترنت اشیء. نیا به تعامل بین هزاران وسیله در و در هرلحظه و هر مکان خواهد بود. مقیاس اینترنت اشیا در مقا یسه یا سایر سیستم ها بسیار بزرگتر است. ایعاد بزرگتر شبکه امکان ایجاد یک ساختار منطقی مانند ساختار درختی را * دستگاههای بسیار متنوع در اینترنت اشیا تنوع بسیار زیادی از سخت افزارها و وسایل مختلف در تمامی اشکال و اندازهها وجود دارد. لین وسایل میتولند بسیار متنوع باشند. از یک کامپیوتر متحرک گرفته تا یک تلفن موبایل و یا حتی وسیله های بیسیم بدون توان پردازش مانند تراشه های 610160 .در چنین محیطی اشیا بردهای ارتباطی بیسیم متفاوتی داشته و ازاین رو نوع برخورد متفاوتى را می طلیند بر و تخت ترا یگنت

صفحه 8:

صفحه 9:
از لحاظ کسب وکاری, اینترنت اشیاء نشان دهنده یک فرصت فوق العاده برای انواع مختلفی از سازمانها از جمله ارائه دهندگان خدمات و اپلیکیشن های اینترنت اشیاء. ارائه دهندگان پلتفرم اینترنت اشیاء و یکپارچه سازهاء اپراتورهای مخابراتی و فروشندگان نرم افزار میباشد. در واقع میتوان گفت اینترنت اشیاء به راه اندازی کسب وکارهای جدیدی کمک کرده است که ارزش و سودمندی بسیار جدید و متفاوتی به کاربران و مصرف کنندگان خود عرضه میکند. علاوه بر این, باعث افزایش کارایی کسب وکارهای موجود نیز با ایجاد ارزش افزوده در محصولات. خدمات و نوآوری در مدلهای کسب وکار این سازمانها شده اند. یک مدل کسب وکار شامل مولفه هایی مانند گزاره ارزش مدل درآمدی و ساختار هزینه است که نشان میدهد سازمان چگونه می تواند ارزش را ایجاد. ارائه و کسب کند.

صفحه 10:
تآثیر اینترنت اشیاء بر اجزاء مدل کسب وکار شرکت ها ارزش از محصولات به ابر در حال تغيير اس ارزش در حال تغییر از سخت افزار به نرم فزار است ارزش از محصولات به خدمات تغيير بيدا مى كند

صفحه 11:
ارزش در حال تغيير از سخت افزار به نرم فزار است: محصوالت از اجزاى صرفاً فيزيكى به سيستمهاى بيجيده شامل بردازنده. حسكرهاء نرم افزار. و رابط كاربر ديجيتال تكامل بيدا كردهاند. همجنان كه توليدكنندكان به دنبال سرعت بخشيدن به نوآورى محصول و ياسخكويى كارآمد به تنوع رو به رشد تقاضاى مشتريان و مقررات میباشند. آنها به طور فزاينده به سمت نرم افزار گرایش پیدا میکنند. ارزش از محصولات به ابر در حال تغییر است: در حالی که محصولات هوشمند. قابلیتهای جدیدی را امکانپذیر کردهاند. محدودیتهایی برای افزایش ارزش وجود دارد که ميتواند از درون محصول تولید شود.اتصال محصولات هوشمند متصل. یک جزء دیجیتال محصول را در ابر توانمند ميكنند تا قابليتهاى محصول را كسترش دهند و قابليتهاى كاملا جديد در كنار محصول ارائه کنند. تولید کنندگان دريافته اند که انتقال قابلیتهای محصول به ابره خدمات. پیشرفت و نوآوری را شتاب میبخشد. بهع نوان مثال سیستمهای ‎lel lao 5 PHD! Sige‏ محصول را به ابر به منظور تسهیل چشمگیر طراحی محصول. بهبود تجربه کربره و یکپارچهسازی بهتر با اپلیکیشن ها و خدمات دیگر منتقل میکنند. ارزش از محصولات به خدمات تغییر پیدا می کند: نیروهای بزر و رقابت, قبلیتهای سوددهی استراتژیهای محصول محور را که برگشتها در همان لحظه فروش را به حداکثر رساندهاند. کاهش داده است و منجر به تغییر به سمت یک مدل کسبوکار رو به رشد شده است. محصوالت با خدماتی یکپارچه شدهاند که ارزش جدیدی را در سراسر چرخه عمر محصول ارائه میدهند و یا به سادگی نتیجه مورد نظر را از طریق یک خدمت مبتنی بر تقاضا ارائه میکنند.

صفحه 12:
بررسی مدل های ارزش در کسب وکارهای مبتنی بر .۱ اینترنت اشیاء ۳ ی ارزش مشارکتی

صفحه 13:
بررسی مدلهای ارزش در کسب وکارهای مبتنی بر اینترنت اشیاء امروزه زیرساختهای شبکه اینترنت اشیاه. هم تفیبرات کسبوکار تدریجی و هم رادیکال را ممکن میکند .اما تاکنون از لين يتانسيل به طور کامل بهره برداری نشده است. تقریبً اه های بی شماری برای استفاده از ساختارهای دادهای و اینترنت اشیاء با توجه به ادغام منلبع در شبکه هاء شامل گره های متعدد و ارتباط بین كرهها. موجود می باشد. سه لایهایجاد ارزش در 101 وجود دارد: توليدى. يشتيبانى و ايجاد ارزش مشاركتى. در مرحله اول. تولید کنندگان یا فروشندگان از امكان رديابى اقلام بهره مند مى شوند. لايه بشتيبلنى زملنى كه داده جمع آوری شده هم در فرآیندهای ایجاد ارزش صنعت و هم مشتریان استفاده شود. می تولند ایجاد ارزش كند. ثالثاء 1017 يى مصاتع0 60-0۲651176 است. به لين معنی که شبکه اشیاء. خود می تولند تفکر کند. لایه تولیدی به عنوان نقطه شروع عمل می کند. لین مرحله اول در توسعه ایجاد ارزش اینترنت اشیاء زمانی است که اشیاء شروع به متصل شدن در شبکه های مختلف و در دراز مدت به عنوان یک شبکه جهلنی به عنوان مثال اینترنت می کنند. این امر مستلزم اتصال مستقیم بین اشیاء مختلف است چون زنجیره ارزش و شبکه های آنها به وضوح تعریف شده است یه دوم با اضافه کردن سنسوربه اشياء و توانليى جمع آوری داده هاء بشتيبانى اينترنت اشياء هم از صنعت و هم از مشتری در فرآیند ايجاد ارزش را امكانيذير كرده است . در واقع؛ لين لايه را مى توان به اين شكل توصيف كرد: " زملنى كه هر روزه. همه اشياء با توانايى حس كردن مخيط خود. ابرداده هايى كه منشا. موقي وضعيت و تاريخ استفاده آنها را منعكس مى كند. ذخيره كنند و لين اطلاعات رابا ديكر اشياء همانند. به اشترک بگذارند ".با توجه به اينكه اصول اينترنت اشياء در لین ایده نهفته است که شبکه اشیء. خود می نولند تفکر کند. لایه سوم به میان می آيد. اين بخش از فرآيند ايجاد ارزش تماماً در مورد بهره بردارى از فرصت و استفاده از اینترنت اشیاء به عنوان یک شریک 00-0۲681176 ۰ شبیه همان شیوه ای است که پرویه های همکارانه 00-01601376 موفق امروزه بین افراد مدیریت میشود و در آن. فناوری تنها به عنوان یک توانمندساز عمل می کند. با وجود امکان 00-616286 کردن در هماهنگی یا اشیاء متصل. هم به شکل موازی و هم مستقل, رسیدن به یک دموكراسى كستردهتر در قرايند توسعه؛ امكانيذيرخواهد بود. ۱ در ولقع با حرکت صنایع و فروشندگان در حوزه ارتباطات ماشین با ماشین» اینترنت اشیاء و اینترنت صنعتی. وقت آن است که رهیران کسب و کار درک کنند چگونه اشیاء و دارلیی های متصل می توانند بهره وری را بهبود بخشند. یک مزیت رقابتی ارلئه کنند. ایجاد درآمد کنند وبه طور بالقوه کسب و کار خود را تغییر دهند. اگر کسب و کارها بدانند محصولاتشان چگونه کار می کنند و چگونه مشتریانشان از آن استفاده میکنند. نهایتا می توانند از این دادهها در شرکت خود استفاده کنند و به کمک آن ایجاد ارزش کنند.

صفحه 14:
بررسی مدل های همکاری شرکت های مبتنی بر ۲۰ بهینه سازی - منابع - کاهش ریسک Internet Of Things

صفحه 15:
بررسی مدل های همکاری شرکت های مبتنی بر .۲

صفحه 16:
بررسی مدلهای همکاری شرکتهای مبتنی بر اینترنت اشیاء به طور کلی برای یک کسب و کاره مشارکت و همکاری, یک وسیله مشترک به منظور گسترش مدل کسبوکار است و ميتولند انكيزههاى مختلف به انجام اين كار وجود داشته باشد. کسبوکار به منلیع و فعالیتهای دیگر کسبوکارها که خود هنوز آنها را ندرند. نیازدارند انواع همکاریهای مختلف در یک مدل کسبوکار و دلایل لین همکاریها در ادامه مورد تحلیل قرار میگیرد یافته ها را میوان به ۳ دسته انگیزهبرای همکاری تقسیم کرد: بهینه سازی, منلبع و کاهش ریسک. بهینه سازی به عنوان یکی از اساسی ترین شکلهای روابط در کسبوکار دیده میشود. لین نوع همکاری برای بهینه سازی تخصیص متلبع و فعلیتها صورت میپذیرد. کاهش هزینهها یا به اشتراک گذاری زیرساخت میتوانن از دیگر انگیزه های این رابطه باشند توسعه راه حلهای اینترنت اشیاء اغلب نیازمند قابلیتهایی میباشد كه سازمانها به تنهايى دارای ّن نمیباشند. همکاری. اکتساب و توسعه پلتفرم یا رابطهای برنامه كاربردى ‎٠‏ امروزه به بازوهای سازمان برای ایجاد آن قابلیت ها تبديل شده انددر لين نوع همكارى. شرکتها به دنبال شرکتهای دیگر با زمینه های کسب وکاری مختلف میباشند که آنها خود این زمینه ها را ند

صفحه 17:
بررسی مدل های درآمدی در کسب وکارهای مبتنی ۳۰ یز ادن ثت اشداه

صفحه 18:
بررسی مدل های در آمدی در کسب وکارهای مبتنی بر اینترنت اشیاء در اينترنت معمولى. بسيارى از بازيكران برجسته فعلى در دو فاز ديده ميشوند. فاز يك كه در كن بر كشش» وسعتء أندازه تمركز دارفد و فاز دوم جلبى است كه آنها بر كسب درآمد متمركز شده لند . در اينترنت اشياء بيشتر تازه واردان .به طور فعال به دنبال مدلهاى كسب درآمد از همان آغاز کار هستند. جهارمدل مجزا وجود دارد كه در حال ظهور ست atin ۳" ea

صفحه 19:
مبتنی بر اینترنت اشیاء مدل کسب درآمد یمیوم سخت‌افزار "+ درآمد دا

صفحه 20:
gals ala آلوسیستم رابچ‌ترین مدل‌های مسب درآمد و قاللست کلوبرشان شرکت‌های هدفه یی که می‌عواهدد ود را متمليؤ از رقایت "شیرمتسل " کنند سازمان‌هلیی که محصولاتی پا تعلمل پالفی مشعرى دارئد سازیان‌هایی که در موگبیتی هنتند که می‌توندد. داده قهل توجهی از مشتریان را جمی‌آوری کددد. سازمان‌مایی که طبك وسیعی از محصولات را عوامل جیانی موقفیت ارانه ارزش افز ایش یافته نسیت به ينك محصول ‎ei‏ تارای چندین لتخاب اشتراک با قیمت‌های مناوت پیهنهادهای متمایء اف پثیری در ‎esl, tee lta‏ رنه ‎Sake‏ موم دايكان Sc tees kas) Su ‏رشایتمندی و همگامی پا مقرلت‎ شمالت منصف بودن پلتفرم برای همه ذینقعان وته فقط ترفيع تحددكان بلحفرم

صفحه 21:
حال حاضر بیشتر تمرکز شرکت های این حوزه متمرکز بر مدلهای کسیو کار محصول محور است که گزینه اتصال را به محصولات خود اضافه کردهاند و خدماتی را به کمک داده های جمع آوری شده از این محصولات ارائه میکنند. به عنوان مثال تمامی مدلها و للگوهای کسب وکار معرفی شده توسط شرکت بوش, متمرکز بر محصولات فیزیکی توالمند شده به کمک اینترنت است. در مورد مدلهای شرکت کاپژمینی نیز همین امر قابل مشاهده است. یعنی چون هنوز در آغاز روند اینترنت اشیاء هستیم بیشتر شرکتها تمایل به ارائه و فروش محصولات متصل دارند تا در آینده نه چندان دور اكثريت قريب به اتفاق سازمانها: مدل های پیچیده تر و اکوسیستمی را اتخاذ کنند. دلیل این امر این است که پیاده سازی بت و اس ی اد میطلبد. اما شواهد بدست آمده از مطالعات و منابع علمی حاکی از این موضوع است که رفته رفته مدلهای کسبوکار پیچیده مانند پلتفرمها یا شراکتها و همکاریهای باز جایگزین مدلهای کسبوکار محصول محور ميشوند. علاقه به این مدلهاء به این دلیل است که ریسک و پاداش در آنها بهصورت شترک بین شرکا تقسیم ميشود. علاوه براین. کسب درآمد هم از طریق فروشندگان محصولات و خدمات متصل و هم مصرف کنندگان نهایی امکانپذیر است.

صفحه 22:

صفحه 23:
ظهور اینترنت اشیاء نقش بسیاری در لیجاد شرکت های تازه وارد به این بازار داشته است. شرکت های محصول محوره بیشتر مبتتی بر فروش محصولات تولنمند شده با اینترنت متمرکز میباشند. مانند ساعت یا جوراب هوشمند و غیره. دسته دوم نیز از دادههای جمع آوری شده و بدست آمده از اين محصولات استفاده میکنند به عنوان مثال داده های جمع آوری شده از دستبند هوشمند شخص را پکیج کرده و بینشهایی به او اراكه می دهند. حالت سوم شرکت های خدمت محور هستند که هدفشان فراتر از تنهافروش یک محصول است. این شرکتها میتوانند خدمات متفاوتی ارائه کنند بهعنوان مثال از عملکرد روزانه شما یاد بگیرند و بعد از آن به جاى شما تصميم بگیرند. بهعنوان مثال به محض نزدیک شدنشما به خانه. چراغهای خانه روشن شود. یا وان حمام با آب گرم پر شود. دسته آخر نیز کسبوکارهای پلتفرمی هستند که خدمات مختلفی اراله میدهند بهعتولن مثال ممکن است میزبان اپلیکیشنهای اینترنت اشیاء باشت توانمندسازی اپلیکیشن و تجزیهوتحلیل دادهها را امکانپذیر کنند. به نظر میرسد روند حرکت این کسب وکارها به سمت توسعه پلتفرم ها اشد چون در آینده عایدات مالی لز آن بسیار بیشتر از انواع ديكر كسب وكارهاى نويا ميباث 1 يا اتصال به دستكاه. خدمات

صفحه 24:

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
25,000 تومان