کسب و کار مدیریت و رهبری

گروه مدیریت تجاری و توسعه کسب و کار

modiriat_tejary_va_tose_kasb_va_kar

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “گروه مدیریت تجاری و توسعه کسب و کار”

گروه مدیریت تجاری و توسعه کسب و کار

اسلاید 1: مركز مطالعات تكنولوژي دانشگاه صنعتي شريفگروه مديريت تجاري و توسعه كسب و كار

اسلاید 2: اولين كانون تفكر دانشگاهي، ثبت شده در وزارت علومتاسيس شده در سال 1378در پنج گروه:مديريت تجاري و توسعه كسب و كار، مديريت و اقتصاد، مطالعات توسعه توان صنعتي، مطالعات نظام پيمانكاري، مديريت مالي و سرمايه‌گذاريداراي هشتاد نيروي تمام‌وقت و هشتاد نيروي پاره‌وقتبا ماموريت توليد فكر ارزش‌آفرين و كاربردي در كشورمعرفي

اسلاید 3: چند سوال؟!نقطه شروع ايجاد تحول توسط انسان چيست؟پاسخ: انسان تفكر مي‌كند و درمي‌يابد كه نيازمند تغيير و تحول است، سپس به اين نياز پاسخ مي‌دهد

اسلاید 4: تاملي در باب تفكر!

اسلاید 5: چند سوال؟! چرا تفكر مي‌كنيم و راه‌حلي نمي‌يابيم؟براي آنكه ما دنيا را آنگونه مي‌بينيم كه ذهن ما مي‌بيند و از دريچه خود و فرضيات خود و با محدوديت‌هاي ذهني خود به دنيا مي‌نگريم، اگر حقيقت را نبينيم، هيچ‌گاه راه‌حل‌ها را نخواهيم ديد.

اسلاید 6: مراحل تحول؟!انسان جاهل است، نمي‌داند و در نتيجه نمي‌خواهد تغيير يابد،انسان عالم است و به نياز خود آگاهي دارد، مي‌داند ولي خواست تغيير ندارد،انسان عامل است، نياز خود را مي‌داند و براي رفع آن عمل مي‌كند،انسان موثر است، در نتيجه‌ي عمل، به نيازهاي بيشتري پي‌ مي‌برد و خواست او بيشتر مي‌شود،تحول و بهبود، نتيجه‌ي عملكرد همزمان عقل و احساس، به همراه توانايي است، انسان بايد بداند، بخواهد و بتواند عمل كند.

اسلاید 7: انسان عاشق عاقلانسان آگاه انسان آزادانسان آفرينندهدانستنتوانستنخواستن انديشهعملزبان

اسلاید 8: دسته‌بندي فعاليت‌هامهماضطراريغيرمهمغيراضطراريامور مربوط به بحران‌هامشكلات فشار آورپروژه‌هاي مهلت دارپيشگيريامور مربوط به توانمندسازيتفكر براي بهبودبرنامه‌ريزي، بازآفرينيبرخي مكالماتبرخي جلساتاتلاف وقتسرگرمي‌هااگر براي بهبود تفكر نكنيم، به زودي اغلب فعاليت‌هاي ما، فعاليت‌هاي اضطراري و مهم خواهد شد!!!راه‌حل هاي اضطراري مانند درمان‌هاي مقطعي براي بيماري‌هاي مزمن است كه نه تنها بيماري را كاهش نمي‌دهد، بلكه آن را تشديد مي‌كند

اسلاید 9: سوال،‌ سازمان چگونه بهبود خواهد يافت؟ابتدا بگوييد چگونه به سازمان خود مي‌نگريد؟

اسلاید 10: سيستم‌ها اجزاء + روابط هدفسيستم هاي بسته(مكانيكي)سيستم هاي باز(ارگانيك)سازه‌هاي ايستاسيستم هاي مكانيكي سادهمکانيزم هاي خودکنترليسيستم هاي تک سلوليسيستم هاي گياهي سيستم هاي حيوانيسيستم هاي انساني سيستم هاي اجتماعي سيستم هاي انتزاعيسيستم هاي روي خود بسته(ديالوژيك)كاركرد/ رفتار/ عملکرد سيستمساختار سيستم]اجزاء و روابط[محيطاختيار وحق انتخاب انسان

اسلاید 11: تفكرسيستماتيك(مكانيكي) تجزيه (كثرت)تفكر سيستمي (ارگانيك)تفكر فرا سيستمي(ديالوژيك) كل نگري (وحدت) وحدت در عين كثرت بينش

اسلاید 12: تفكرسيستماتيك(مكانيكي) تجزيه (كثرت) عليت خطي تفكر سيستمي (ارگانيك)تفكر فرا سيستمي(ديالوژيك) كل نگري (وحدت) عليت دوري وحدت در عين كثرت هم‌زماني/ روي خود ‌بسته بينش رويكرد

اسلاید 13: تفكرسيستماتيك(مكانيكي) تجزيه (كثرت) عليت خطي دو ارزشيتفكر سيستمي (ارگانيك)تفكر فرا سيستمي(ديالوژيك) كل نگري (وحدت) عليت دوري چند ارزشي وحدت در عين كثرت هم‌زماني/ روي خود ‌بسته مشكك (Fuzzy) بينش رويكرد منطق01

اسلاید 14: سازمان به مثابه سيستم مكانيكي محوريت بازدهي بوروکراتيک نيروي کارسازمان به مثابه سيستم ارگانيكسازمان به مثابه سيستم ديالوژيك محوريت اثربخشي فرآيندي/ گروهي منابع انساني هماهنگي / خلاقيت ساختار ويژه / تيمي انسان هويت ساختار منابع انساني

اسلاید 15: سازمان به مثابه سيستم مكانيكي برنامه مديريت آموزشسازمان به مثابه سيستم ارگانيكسازمان به مثابه سيستم ديالوژيك برنامه ريزي رهبري پرورش تفكر استراتژيك مديريت اقتضايي يادگيري استراتژي شيوه مديريت يادگيري

اسلاید 16: سازمان به مثابه سيستم مكانيكي عمل به وظيفه براي زندگي اطلاع‌رسانيسازمان به مثابه سيستم ارگانيكسازمان به مثابه سيستم ديالوژيك تعامل با اجزاي فرآيند براي زندگي بهتر تبليغات تفكر مداوم براي بهبود بخشي از هويت زندگي همراهي و همدلي شيوه عملكرد نگاه فرد به شغل شيوه تعامل بيروني

اسلاید 17: سوال،‌ سازمان چگونه بهبود خواهد يافت؟ سازمان تفكر مي‌كند، درمي‌يابد كه نياز به بهبود دارد، آنگاه مي‌خواهد كه تغيير نمايد، و براي تغيير، عمل مي‌كند،

اسلاید 18: ما چه مي‌كنيم؟ما كمك مي‌كنيم كه:سازمان‌ها از نيازهاي خود آگاهي يابند،بر روي نيازهاي خود فكر كنند و بخواهند كه راه‌حلي بيابند،براي راه‌حل، فكر كنند و به آن عمل نمايند،از اعمال خود بياموزند و انگيزه‌هاي خود را تقويت كنند.

اسلاید 19: نگاه و نگرش مانگرش انسان‌محور به سازمان،كمك به تفكر و خواست سازماني،پيگيري تحول و خلق ارزش مبتني بر روند بلوغ تحول،همكاري و همراهي در زمينه‌هاي خلق ارزش مشتركتنها راه تحول پايدار، هم‌فكري و هم‌دلي افراد سازمان، براي تغيير و عمل به راه‌حل است.

اسلاید 20: 1) شناسايي پتانسيل‌هاي ارتقاء و بهبود فرايندهاي مديريت در پژوهشگاه صنعت نفت 2) ارزيابي همكاري‌هاي تحقيقاتي در كشور بر اساس الگوهاي موفق جهاني و ارائه پيشنهاداتي براي شكل‌گيري همكاري‌هاي تحقيقاتي 3) بررسي فرآيندهاي مديريتي و برنامه‌ريزي كوتاه مدت، ميان مدت و بلند مدت روابط عمومي شركت ملي گاز ايران 4) آسيب شناسي ساختار مديريت تحقيق و توسعه در شرکت ملي نفت ايران و اصلاح فرايندهاي مديريت پروژه 5) تدوين مدلي براي خصوصي‌سازي و عرضه شركت‌هاي تابعه شركت ملي نفت به سرمايه‌گذاران خصوصي 6) ارزش‌گذاري و تعيين قيمت براي خريد سهام شركت داتك 7) تدوين مسيرتجاري‌سازي و مديريت تجاري‌سازي در فناوري‌ نانو 8) شناسايي اولويت‌هاي تجاري‌سازي نانو در صنعت نفت، گاز، پتروشيمي و نيروفعاليت‌هاي انجام شده، مشاوره‌اي

اسلاید 21: 1) مشاوره در جهت ساخت عملي تجهيزات آزمايشگاه‌هاي نانو و ورود به بازار 2) ايجاد شبكه اطلاع‌رساني و بانك اطلاعاتي پژوهشگران و پروژه‌هاي پژوهشي پتروشيمي 3) آسيب شناسي ساختار مديريتي در شرکت ملي گاز ايران و ارائه ساختار مناسب 4) تامين مالي پروژه صنعتي رازين‌پليمر از طريق جذب سرمايه‌گذار خارجي 5) تامين مالي پروژه‌ي گردشگري در استان گيلان از طريق سرمايه‌گذاران داخلي و خارجي 6) شناسايي پتانسيل‌هاي تجاري و اجرايي مديريت مصرف در استان فارس و پيشنهاد روند اجرايي 7) شناسايي پتانسيل‌هاي تجاري و اجرايي مديريت مصرف در استان سيستان و بلوچستان و پيشنهاد روند اجرايي 8) تدوين بانك اطلاعاتي و سيستم بهبود مستمر مديريت مصرف در صنايع استان گيلان 9) پيشنهاد فرآيندهاي اجرايي و ارايه‌ي خدمات مالي نوين در صندوق مالي توسعه تكنولوژي ايران 10) مشاوره در جهت ساخت عملي تجهيزات آزمايشگاه‌هاي نانو و ورود به بازار 11) مشاوره و پياده‌سازي مسير جذب سرمايه‌گذار و راه‌اندازي كسب و كار در دفتر پايين‌دستي پتروشيمي فعاليت‌هاي انجام شده، مشاوره‌ براي اجرا

اسلاید 22: مقايسه دو نوع طرح در هر دو مورد ارتباط و تعاملات لازم بين تيم مطالعاتي و يا اجرايي با سازمان مورد نظر تضمين كننده نتيجه طرح است.

اسلاید 23: مديريت و رهبري ارزيابي وظايف و مهارت‌هاي رهبري در مديران (مهارت‌هاي پايه و تخصصي)، تدوين مسير يادگيري و بهبود ساز و كار ايجاد كانون تفكر سازماني، استفاده از نظرات نخبگان براي هدايت سازمان

اسلاید 24: يادگيري سازمانيطراحي و اجراي سيستم جمع آوري، پالايش و انتخاب ايده ها در سازمان هاي بزرگشناسايي اولويت‌هاي بهبود از درون سازمان، فرصت‌هاي كاهش هزينه، افزايش كارآيي الگوبرداري و يادگيري از سازمان‌هاي مشابه، داخلي و شركت‌هاي بين‌المللي مشابهايجاد سيستم مستندسازي تجربيات و مديريت دانش داخلي شناسايي شرح خدمات پروژه‌هاي تحقيقاتي مورد نياز به همراه مسير ادغام در فرآيندهاي سازمانيبرنامه‌ريزي تحقيق و توسعه و تعيين اولويت‌ها

اسلاید 25: مديريت پروژه ارزيابي فرايندهاي مديريت پروژه از نظر زمان بندي، اختصاص بودجه، كنترل هزينه، گزارش‌گيري، مستندسازي، تيم سازي ارزيابي پروژه‌هاي انجام شده و در حال اجرا، تدوين شاخص‌هاي بهبود در اجراي پروژه ساز و كارهاي تعامل موثر با پيمانكاران، شناسايي فرصت‌هاي بهبود تعامل و ارايه‌ي پيشنهادات اجرايي، استانداردهاي نظارت، ارزيابي و توانمندسازي و كاهش هزينه‌هاي اجرا

اسلاید 26: مديريت منابع انساني تحليل و پيشنهاد راه‌كارهاي افزايش انگيزه و نشاط سازماني بررسي سطح رضايت شغلي و هويت سازماني در پرسنل سازمان، تناسب روحيات و شخصيت افراد با وظايف سازماني محول شده آسيب‌شناسي همكاري گروهي و تيمي در سازمان و ارزيابي سطح عملكرد گروهي ارزيابي نگرش به سازمان در افراد مختلف و مقايسه با سطح نگرش حرفه‌اي

اسلاید 27: مديريت منابع انساني (ادامه)شناسايي تيم‌هاي شكل گرفته و قابل شكل‌گيري در سازمان، آسيب‌شناسي همكاري تيمي طراحي و پياده‌سازي كارگاه‌هاي توسعه مهارت‌هاي پايه در سازمان توسعه مهارت‌هاي پايه در سازمان، ارتباط موثر، تصميم‌گيري، تفكر خلاق، روش حل مساله، اصول و فنون مذاكره، خرد جمعي و هم‌انديشي، نگرش مثبت، تحليل رفتار متقابل

اسلاید 28: مديريت مالي و توسعه اجرايي طرح هاي مطالعاتي و تحليلي طرح هاي اجرايي پيشنهاد روش‌هاي كاربردي براي تامين مالي و جذب منابع مالي براي توسعه تجاري توسعه‌ي فرصت‌هاي تجاري همكاري با بخش خصوصي شناسايي و تعريف شاخص‌هاي مالي براي بهبود، ارزيابي سطح بهبود شاخص‌ها تحليل هزينه‌ تمام شده‌ي خدمات و شاخص‌هاي بهبود

اسلاید 29: تعاملات بيروني و جايگاه سازمان طرح هاي مطالعاتي و تحليلي طرح هاي اجرايي برنامه‌ريزي روابط عمومي براي ايجاد خاطره خوب در اذهان ارزيابي سطح رضايت مشتركين و چگونگي بهبود سطح رضايت بررسي روش‌هاي تعامل و تاثيرگذاري بر اذهان مخاطبان، عمومي و خصوصي ساز و كار تبديل تعاملات به همكاري بلند مدت، دوري از موانع ايجاد رابطه

اسلاید 30: دانش خود را ناداني مينگاريد و يقين خويش را گمان مپنداريد و چون دانستيد دست به كار آريد و چون يقين كرديد پاي پيش گذاريد.اميرالمومنين، علي عليه السلام

29,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید