مدیریت نیروی انسانی و مدیریت دانش
اسلاید 1: مديريت نيروي انساني و مديريت دانشبه سوي توليد بهتر نرمافزار: اصول مهندسي نرمافزارنوشته: دكتر محسن صديقي مُشكنانيwww.sadighim.irفصل چهارم
اسلاید 2: عناوینکار گروهیمحیط کار ابزارچرا عملکرد نامناسب؟چگونگی کنترلآموزشجلساتقرارداد رسمیمدیریت دانش و مهندسی دانش
اسلاید 3: تيمهاي كارينوع پروژه تخصص های مورد نیاز را مشخص می کندلازم است كارها و مسئوليتها به روشني مشخص شوندمحدوديت های زماني و ضوابط پاياندهي مهم هستندتدوين روشن قواعد همكارييك فرد ميتواند چند نقش داشته باشد، بر اساس:شايستگي فردينياز پروژهارهاافراد موجودنكته: تخصیص نامناسب کارها به افراد، عواقب نامطلوبی دارد؛ مثل . . .
اسلاید 4:
اسلاید 5: جلسات توجیهیبخش بزرگی از مشکلات، به دلیل بد و كج فهمي استجلسات توجیهی این مشکل را کاهش میدهدو آموزش برای پذیرش مسئوليت جديد
اسلاید 6: محيط كارمحيط فيزيكيمحيط ذهنيمهمتر از محيط فيزيكيكار از راه دوربهعنوان يك فرصت خوب
اسلاید 7:
اسلاید 8: ابزارابزارها بخش مهمي از محيط كار هستندابزارهاي مختلف براي نيازهاي مختلفبرای کارایی بیشتربراي همخواني بیشترمجتمعسازی سادهترسازگاري در انتخاب ابزارنقش ابزارمند برای تدارک ابزار
اسلاید 9: آموزش نيروهاآموزش براينيروهاي جديدنيروهاي قديمدو نوع آموزشآموزش تخصصيآموزش آگاهيهاي محيطي
اسلاید 10: آموزش نیروها
اسلاید 11: كنترل نيروهابا انتخاب مناسب (کار فکری)با محيط رضايت و رشد (بهترين راه حل)نگاه برنده – برندهخوشنوديپيشرفتكنترل آثاربرگههاي كاريبرگههاي كنترليكنترل آگاهيكنترل هماهنگيروشهاي مكانيكي (بدترين راهحل)
اسلاید 12:
اسلاید 13: كنترل نيروهاکنترل با انتخاب مناسبمهمترین، مؤثرترین، کم هزینهترین، ماندگارترین روشمهمترین، مؤثرترین، کم هزینهترین، ماندگارترین روشمهمترین، مؤثرترین، کم هزینهترین، ماندگارترین روشمهمترین، مؤثرترین، کم هزینهترین، ماندگارترین روشکنترل با محیط رضایت و رشداستفاده از گنج قدرت فکر و خواست خود فرداستفاده از گنج قدرت فکر و خواست خود فرداستفاده از گنج قدرت فکر و خواست خود فرداستفاده از گنج قدرت فکر و خواست خود فردروشهای مکانیکیبیخاصیتترین و پردردسرترین روش برای کنترل فعالیتهای فکریبیخاصیتترین و پردردسرترین روش برای کنترل فعالیتهای فکریبیخاصیتترین و پردردسرترین روش برای کنترل فعالیتهای فکریبیخاصیتترین و پردردسرترین روش برای کنترل فعالیتهای فکریکنترل آثاربرگههای کاریبرگههای کنترلیگزارشهای فرایند تولیددیدن محصولجلسات دورهایکنترل – آگاهیجلسات ارائهجلسات تضارب اندیشهآموزشاستفاده از الگوکنترل هماهنگیبا جلساتبا جلساتبا الگو و استانداردبا الگو و استاندارد
اسلاید 14: جلساتجلسات حقيقي بسيا مهم هستندحل مشكلاتتضارب انديشهتصمیمگیریهماهنگیقبل از جلسهدستور جلسهحين جلسهصورتجلسهبعد از جلسهقالب مشخص و بايگاني خوب (چرا؟)
اسلاید 15: تعامل نیروی انسانی، قواعد طلايي كار می کند
اسلاید 16: چرا كاركرد نامناسب؟بد و كجفهميعدم اطلاع از مؤسسه يا پروژهناهماهنگي با گروهنداشتن توان تخصصيعدم رضايتبه نکات فرهنگی توجه کنیدنيت بد
اسلاید 17:
اسلاید 18: قرارداد رسمیحاصل جلسات و توافقات شفاهی باید به صورت قرارداد مستند شوندقرارداد باید شامل اقلام زیر باشد:طرفین قراردادموضوع قرار دادخواستهها (عملکردی و غیرعملکردی)وظایف طرفین محدودیتهای زمانیبودجه و نحوهي پرداختچگونگی حل مسائل احتمالی فسخ قراردادشرایط استثنایی امضاء طرفینمشاورهي قضائی توصیه میشود
اسلاید 19: قرارداد: نكات مورد توجه
اسلاید 20:
اسلاید 21: در چهارچوب تصمیمات دراز مدتموضوعات دراز مدت:برنامهي استراتژیکدامنهي فعالیت (حاصل مهندسی دامنهي فعالیت)خطوط تولید (حاصل مهندسی کاربرد)هریک از توافقات باید در محدودهي تصمیمات دراز مدت باشد چرا؟
اسلاید 22: مديريت دانشدانش پاسخ سؤالات است: چقدر؟، چرا؟، چگونه؟، كجا؟، چهوقت؟دانش، به عنوان مهمترين منبع در تولید نرمافزاردارندگان دانش، آدمها هستنددانش به عنوان مهمترین منبع، باید مديريت شودمدیریت دانش، مبنای مدیریت منابع دیگر است
اسلاید 23: فرايندهاي مديريت دانششناسايي و تعیین دانشكسب دانشتوسعهي دانشتوزيع/ اشتراك دانشاستفاده از دانشنگهداري دانشاهداف دانشارزيابي دانش
اسلاید 24: فرایندهای مديريت دانش
اسلاید 25: مهندسي دانشنوعي مهندسي نرمافزار استكه توان توليد سامانههاي مبتني بر دانش را داردو قابليت كار صريح با دانشمهندسي دانش يك ابزار قطعي براي مديريت دانش است
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.