مدیریت الکترونیک منابع انسانی
اسلاید 1: مدیریت الکترونیک منابع انسانیe - HRMدانشکده مدیریتارائه دهنده : سید علی موسویاستاد راهنما : دکتر رهنوردHRM Group 1391
اسلاید 2: مدیریت منابع انسانی با بهکارگیری فناوری اطلاعاتمنعطفتر / مقرون به صرفهتر / استراتژیکترتوسعه به کارگیری اینترنتپیادهسازی و بهکارگیری e-HRMتعداد سازمانها و عمق استفاده آنها از e-HRM در حال رشد است (Cedar , 2005)یکی از نوآورانهترین و در عین حال جذابترین تحولات عرصه HRM
اسلاید 3: تعریفطراحی، پیاده سازی و بهکارگیری IT به منظور ارتباط و حمایت از حد اقل دو فرد در انجام فعالیتهای مدیریت منابع انسانی که توسط آنها انجام میشود.Strohmeier , 2007واژه مديريت منابع انساني الكترونيكي براي اولين بار در دهه 1990 استفاده شد و به انجام فعاليت هاي HRM با استفاده از اينترنت اشاره داشت.
اسلاید 4: سه نسلمدیریت منابع انسانی الکترونیکابزاری برای افزایش سرعت و کاهش هزینه کارهای سنتی HRMابزاری که توسط آن کارهایی را میتوان انجام داد که پیشتر نمیشدابزاری به جهت تغییرات کیفی و بهبود HRM
اسلاید 5: تفاوتe - HRMe – HR(e – people)HRISV - HRMسیستمی که در داخل بخش HR استفاده میشود.منابع انسانی آنلاین – کارمند آنلاینشبکهای برای جذب و حفظ سرمایههای انسانی نخبه از هر جاییاعمال IT در اجرای فعالیت های HR بین همه افراد سازمان
اسلاید 6: با توانمند سازی مدیران و پرسنل در اجرای برخی فعالیتهای HR باعث رهایی دپارتمان HR از این وظایف خواهد شد. پرسنل HR کمتر درگیر کارهای عملیاتی هستند و بیشتر متمرکز بر عناصر استراتژیک HR خواهند شد.تعداد پرسنل بخش HR را کاهش دهد e - HRM e - HRM
اسلاید 7: Operational Relational TransformationalTypes of e-HRMدر راستای حمایت از فرآیندهای کسب و کار ( آموزش، مدیریت عملکرد و استخدام)در مورد عملکردهای اداری ( پرداخت یا اطلاعات افراد)فعالیتهای استراتژیک HR (مدیریت دانش، جهت دهی استراتژیک) e-HRM همه جنبه های HRM را در بر میگیرد
اسلاید 8: Goals of e-HRMاهداف مدیریت منابع انسانی الکترونیکفرصت دادن به HR برای اصلاح مجدد فرآیندهایشبهبود کارایی و اثربخشی هزینه در داخل بخش HRفرصت دادن به HR تا تبدیل به شریک استراتژیک سازمان در رسیدن به اهدافش شودبهبود سرویس دهی به مشتریان دپارتمان HR ( مدیران – کارمندان)
اسلاید 9: چالشهای بهکارگیری e-HRMآموزش نامناسب افرادهزینه سرمایهگذاریمقاومت کارکنان بدلیل خوب ارتباط برقرار نکردن با آنمقاومت مدیریتبه کارگیری یک سامانه بدون تنایب آن با سایر سیستمها و سیستم سابق
اسلاید 10: آمار زير نشان مي دهد كه سازمان هادر سطح جهان تا به حال چقدر با e-HRM ارتباط برقرار نمودهاند.
اسلاید 11: اجرامراحل پیاده سازی e- HRM Analysis (Infrastructure) Business processes in the company Implementation Implementation and training Maintenanceدر e-HRM ، تكنولوژي هم به عنوان يك واسط و وسيله اتصال بين عوامل مجزا نقش بازي مي كند و هم ابزاري براي اجراي وظايف خاص HRMاست.
اسلاید 12: با توجه به كمبود نيروي كار در بازار، فردگرايي جامعه، افزايش سطح تحصيلات شهروندان و جهت گيري تعادل قدرت در روابط استخدامي به سمت كاركنان، آنها خود مي خواهند كه مسير شغلي شان را هدايت كنند. لذا حركت به سمت مديريت منابع انساني الكترونيكي مي تواند ابزاري براي حمايت از اين تكامل (توسعه) باشد. طراحي مناسب فن آوري، كاركنان را قادر مي سازد كه خود بتوانند كارهاي اداري مربوط به منابع انساني را مديريت كنند. آنها مي توانند به اطلاعات، سياست ها و كاركردهاي منابع انساني دسترسي داشته باشند. اطلاعاتي مانند روزهاي تعطيل كاري و قراردادي، قوانين و دستور العمل هاي مربوط به بازنشستگي، فرصت هاي شغلي و حرفه اي و صلاحيت هاي مورد نياز حتي سطح مهارت هاي فني آنها مي تواند در دسترس آنها قرار گيرد. كاركنان همچنين مي توانند در هر زمان كه خواستند كارهاي اداري روزانه خود را بررسي كنند، چرا كه استفاده از سيستم هاي خودكار محدود نيست. اعتماد به فن آوري براي اجراي فعاليت هاي اداري منابع انساني مزاياي بسياري دارد. فعاليت هاي منابع انساني بايد استاندارد شود و همين امر مانع تكرار مي شود، هزينه ها را كاهش مي دهد و اطمينان بخش تداوم كار است. چون كاركنان به راحتي مي توانند به فعاليت هاي اداري منابع انساني دسترسي داشته باشند، برداشت آنها از كيفيت خدمات بهبود مي يابد. علاوه بر اين دقت كار نيز بهبود مي يابد. زيرا كاركنان مي توانند خود را به روز نگاه دارند و اطلاعات مربوط به خود را اصلاح كنند. مديران هم به اطلاعات مربوط به كاركنان ( نظير آموزش و ميزان حقوق) دسترسي دارند و شايد از اين طريق بتوانند تصميم هاي بهتري بگيرند.کلیشه ای مانند کارکنان بهترین سرمایه ما هستند اما در عصر حاضر چگونگی مدیریت افراد میتواند برتری رقابتی یک شرکت را در آینده رقم زند.
اسلاید 13: - وظايف منابع انساني الكترونيك 1- آموزش كاركنان 2- كارمنديابي و انجام برخي از فرآيندهاي استخدام 3- ارتباط بيشتر مديريت و كاركنان 4- بايگاني مدارك 5- فعاليت هاي روزمره منابع انساني حامي و پشتيبان مديريت منابع انساني
اسلاید 14: بحث آموزش الکترونیک میتوان بهعنوان اهرمی تکنیکی برای توسعه پایدار سازمان و نیروی کار بهره جست. با بهکارگیری این شیوه در سطح سازمانی مدیران منابع انسانی میتوانند تکنولوژی لازم را در اختیار گیرند و آن را به ابزاری قدرتمند در جهت ارتقای سازمان و روابط انسانی تبدیل کنند از آنجا که آموزش الکترونیک این امکان را فراهم میکند تا دانش آموختگان در هر ساعت از شبانه روز با مراجعه به منابع الکترونیک مورد نظر مطالب درسی را دریافت، مطالعه و در آزمونها شرکت کنند، لذا مشکلاتی که در آموزش سنتی وجود دارد بهطور قابل ملاحظه ای کاهش مییابد. یکی از مهمترین مشکلات آموزش سنتی، نیاز به ترک محل کار در ساعات مشخص و حضور در کلاسها بود که همواره کارکنان ردههای میانی را با مسائلی نظیر به تأخیر افتادن انجام امور محوله مواجه میکرد. مدیران نیز به علت تداخل ساعات کلاس با جلسات مختلف یا مأموریتهای سازمانی نمیتوانستند در برخی جلسات شرکت کنند. آموزش الکترونیکی، کارکنان را از این محدودیتها رها خواهد کرد و فصلی جدید در یادگیری سازمانها میگشاید.شبکههای اینترانتی باید به بستههای آموزش شغلی آن¬لاین مجهز باشند؛ به گونه ای که هر یک از کارکنان بتوانند بسته آموزشی خود را انتخاب کنند.
اسلاید 15: اجرای سیستم منابع انسانی الکترونیک در سازمان علاوه بر تغییر الگوهای کاری، روابط کاری میان منابع انسانی و کارکنان را نیز تغییر میدهد بنابراین متخصصان ارشد منابع انسانی باید به عاملان تغییر در سازمانها بدل شوند؛
اسلاید 16: با تشکرهو العالم
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.