کسب و کار مدیریت و رهبری

مدیریت دانش در دانشگاه

modiriyate_danesh_dar_daneshgah

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مدیریت دانش در دانشگاه”

مدیریت دانش در دانشگاه

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیم1سمینار مدیریت دانش در دانشگاه: اهمیت، زیرساخت ها و چالش ها

اسلاید 2: مدیریت دانش در دانشگاه: اهمیت، زیرساخت ها و چالش هافریده عصارهاستاد و مدیر قطب علمی مدیریت دانشبمناسبت هفته پژوهش 139423 آذرماه 1394سمینار مدیریت دانش در دانشگاه: اهمیت، زیرساخت ها و چالش ها2

اسلاید 3: قطب‌های علمی در جهان به عنوان: يكی از مهمترين عوامل محرك توسعه كشورها در قرن بيست و يكم، شناخته شده است كه همچون موتورهای محرك توسعه ،در تعامل نزديك با نهادهای مولد فكر و انديشه (Think Tanks) بوده و در واقع اين دو در كنار هم و مكمل يكديگرند.جایگاه قطب های علمی در جهان3سمینار مدیریت دانش در دانشگاه: اهمیت، زیرساخت ها و چالش ها

اسلاید 4: قطب‌هاي علمي در قياس با اسلاف خود، يعني نهادهاي پژوهشي، علاوه بر دارا بودن نقاط قوت آنان، از مشخصه‌هايي برخوردار هستند كه موجب امتياز آنها مي‌شود، از آن جملهمعماري انعطاف‌پذير و ساختار معطوف به روابط دموكراتيك (همکاری وبکار گيری عقل جمعی)برخورداري از ويژگي «Critical Mass» كه در حوزه تحقيقات علمي از آن با عنوان «انبوهي ضروري و موثر براي بقاء و رشد» ياد مي‌شود.فعاليت بين رشته‌ايي و چند رشته‌ايياستقلال عمل واحدهاامکان اعمال موثركنترل كيفيتارتباط با صنعت، اقتصاد و حيطه عموميتربيت نيروهای انساني ويِژهبرخورداری ازسرمايه اجتماعينگاه آينده‌انديشانه به مسايل اساسیبرخورداری از ارتباطات قوی و موثر بين‌الملليبرخورداري از حمايت بخش دولتي و خصوصي ویژگی های قطب های علمی4سمینار مدیریت دانش در دانشگاه: اهمیت، زیرساخت ها و چالش ها

اسلاید 5: عناصر مفهومي قطب علميكيفيتدانش فنينوآوريرقابتعناصر مفهومي قطب هاي علمي كشور5سمینار مدیریت دانش در دانشگاه: اهمیت، زیرساخت ها و چالش ها

اسلاید 6: قطب علمي مركز ايجاد مزيت يا برتري در يك زمينه علمي است كه با نوآوري و توليد دانش و فناوري در جهت دستيابي به كيفيت بالاتر تلاش مي‏كند.تعریف قطب علمي در دوره اول6سمینار مدیریت دانش در دانشگاه: اهمیت، زیرساخت ها و چالش ها

اسلاید 7: تعریف قطب علمی در دوره دوم قطب علمی نهادی متشکل از گروهی از اعضای هیأت علمی در یک مؤسسه با توان علمی بالاست که با برتری نسبی در یک زمینه علمی ـ تخصصی در علوم بنیادی یا کاربردی شناخته می شود و از طریق تمرکز بخشیدن به فعالیتهای خود در آن زمینه، برای دستیابی به کیفیت برتر علمی در سطح ملی، منطقه ای یابین المللی و پاسخگویی به نیازهای اساسی کشور تلاش می کند.7سمینار مدیریت دانش در دانشگاه: اهمیت، زیرساخت ها و چالش ها

اسلاید 8: ترکیب شوراي قطب‌هاي علمی در آیین نامه جدید وزیر علوم، تحقیقات و فناوری (رئیس شورا)؛معاون پژوهشي وزارت؛ (نایب رئیس)؛معاون آموزشي وزارتمعاون فناوري وزارت؛معاون طرح و توسعه وزارت؛معاون پژوهشي فرهنگستان علوم جمهوري اسلامي ايران؛شش نفر از اعضاي هيأت علمي برجسته کشور؛دبیر شورا. 8سمینار مدیریت دانش در دانشگاه: اهمیت، زیرساخت ها و چالش ها

اسلاید 9: اختیارات شورای قطبهای علمیسیاستگذاری در زمینه ایجاد، توسعه و یا انحلال قطبهای علمی در کشور؛تائید و تصویب ضوابط، شناسایی ،ارزیابی و حمایت قطبهای علمی؛تأیید نهائی صلاحیت قطبهای علمی.9سمینار مدیریت دانش در دانشگاه: اهمیت، زیرساخت ها و چالش ها

اسلاید 10: فرایند صدور مجوز قطب علمی درخواست از سوی مؤسسه متقاضی؛بررسی سابقه و توان علمی مؤسسه در دبیرخانه؛بررسی وارزیابی امتیازات علمی اولیه اعضائ هسته مرکزی؛ارزیابی برنامه توسط کمیسیونهای تخصصی؛طرح در شورای قطبهای علمی؛صدور مجوز موافقت اصولی؛ارزیابی عملکرد در طول سه سال؛صدور مجوز قطعی.10سمینار مدیریت دانش در دانشگاه: اهمیت، زیرساخت ها و چالش ها

اسلاید 11: دارا بودن حداقل 7 نفر عضو هیات علمی فعال در یک زمینه علمی ـ تخصصی (تک رشته ای، میان رشته ای و چندرشته ای)، برای معرفی به عنوان هسته اولیه قطب علمی؛ دارا بودن برنامه تخصصی منسجم ، مدون وهدفمند در زمینه پیشنهادی منطبق بر نیازهای اساسی و اولویت دار کشور بر اساس تائید کمیسون های تخصصیبرخورداری ازتجهيزات تحقیقاتی و آزمايشگاهي، كتابخانه و امكانات نرم افزاری و اطلاع‌رساني لازم برای اجرای برنامه پیشنهادی. شرایط ایجاد قطب علمی در دوره دوم11سمینار مدیریت دانش در دانشگاه: اهمیت، زیرساخت ها و چالش ها

اسلاید 12: ايجاد فضای رقابتی سالم براي كسب عنوان قطب علميبازسازی و نوسازی آزمايشگاههای تحقيقاتیتوسعه همكاريهای علمي بين‌المللي برای تحقق اهداف قطبايجاد بسترهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برای «نوآوری»تلاش برای ارتباط موثرتر با بخشهای اقتصادی برای حل معضلات و رفع نيازهافراهم شدن الگوهايی برای اصلاح كاركردی دانشگاههازمينه‌سازی برای جذب و حفظ نيروهای نخبه و استعدادهای درخشان در دانشگاههاارائه دستاوردهای تخصصي در هريك از قطبهای علميایجاد بستر همکاری موثر و مفید بین رشته ای و بین دانشگاهیكاميابی‌ها و دستاوردهای ممکن توسط قطب های علمی12سمینار مدیریت دانش در دانشگاه: اهمیت، زیرساخت ها و چالش ها

اسلاید 13: منابع مالی قطبهای علمیماده 10 ـ آئينامهبرای حمایت مالی از قطب‌هاي علمي کشور، اعتبارات اختصاص یافته به وزارت بر اساس ارزیابی عملکرد سالانه قطبهای علمی به مؤسسه های وابسته به وزارت ابلاغ می شود و این مؤسسه ها موظف اند مبالغ اختصاص یافته به هریک از قطبهای علمی را به طور کامل در اختیار آن قطب قرار دهند تا در اجرای برنامه مصوب خود هزینه نمایند. علاوه بر این، کمکهای مالی مؤسسه و درآمدهای حاصل از فعالیتها و خدمات علمی قطب جزو منابع مالی قطبهای علمی محسوب می شوند. 13سمینار مدیریت دانش در دانشگاه: اهمیت، زیرساخت ها و چالش ها

اسلاید 14: مختصري در مورد “قطب علمي مديريت دانش”هزارۀ سوم میلادی = عصر جامعۀ اطلاعاتی و جامعه دانش محور ، با تمامی امتیازاتشان.کشورهای مختلف یا به جامعۀ اطلاعاتی تبدیل شده اند یا در تلاش جهت رسیدن به آن هستند.از ویژگیهای جوامع اطلاعاتی:انبوهی اطلاعات است که باعث مشکلات عدیده برای شهروندان و صرف وقت فراوان در دسترسی به اطلاعات مفید و مرتبط می شود.نقش حیاتی مدیریت دانش در عصر کنونی:گردآوری، مدیریت، سازماندهی، تسهیم و به اشتراک گذاری دانش و اشاعۀ آن است.بنابراین:قطب علمی منحصر بفرد مدیریت دانش دانشگاه شهید چمران در رسیدن به اهداف و رسالتش نه تنها درخدمت کلیه گروههای علم اطلاعات و دانش شناسی کشور بوده بلکه به جهت توجهش بر انجام پژوهشهای بین رشته ای با کلیه پژوهشگران حوزه های مختلف علمی کشور نیز می تواند همکاری داشته و ارائه خدمت به نماید.سمینار مدیریت دانش در دانشگاه: اهمیت، زیرساخت ها و چالش ها14

اسلاید 15: اهم اهداف قطب علمی مدیریت دانش1. کسب نقش مرجعیت در حوزۀ علم اطلاعات و دانش شناسی؛ 2. جلوگیری از پراکنده کاری در پژوهش های علمی در این حوزه؛ 3. سعی در همراه و همکار کردن پژوهشگران علم اطلاعات و دانش شناسی در سازمان ها، منطقه، کشور و سطح بین المللی؛ 4. سوق دادن پژوهشگران در انجام پروژه های کاربردی و بین رشته ای؛ و 5. در نهایت تلاش در راهبری پژوهش ها بسوی فناوری. یادآوری: محل اجرای مدیریت دانش معمولاً در سازمان هاست.15سمینار مدیریت دانش در دانشگاه: اهمیت، زیرساخت ها و چالش ها

اسلاید 16: دستاوردهای قطب علمی مدیریت دانشبرگزاری همایش ملی سراسری مدیریت دانش در سال 1392برگزاری کارگاه آموزشی سنجش عملکرد پژوهشی اعضائ هیات علمی دانشگاه شهید چمران در جوار همایش سراسری مدیریت دانش در اردیبهشت ماه 1392. 3. برگزاری دو کارگاه آموزشی Basic Endnote برای دانشجویان دکتری دانشکده مهندسی علوم آب توسط قطب علمی مدیریت دانش با مشارکت قطب علمی شبکه های بهره برداری آب آن دانشکده. 4. برگزاری سمینار یکروزه با همکاری قطب علمی مدیریت دانش و گروه علم اطلاعات و دانش شناسی در دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی. 5. تصویب سه عنوان طرح تحقیقاتی با محوریت مدیریت دانش توسط اعضاء هسته قطب علمی مدیریت دانش. دو عنوان از آن ها خاتمه یافته است. 16سمینار مدیریت دانش در دانشگاه: اهمیت، زیرساخت ها و چالش ها

اسلاید 17: دستاوردها ادامه...تالیف و ترجمه دو عنوان کتاب در مدیریت دانش با حمایت قطب علمی مدیریت دانش.. سوق دادن پایان نامه های دکتری و ارشد به موضوع مدیریت دانش که بیش از 16 مورد خاتمه یافته اند و تعدادی هم در مرحله دفاع....برگزاري سه كارگاه علم سنجي (1 و2) براي اعضاء هيات علمي و يك مورد براي كتابداران دانشگاه‏ 1394اختصاص فضایی مناسب جهت قطب علمی مدیریت دانش و تهیه تجهیزات لازم....17سمینار مدیریت دانش در دانشگاه: اهمیت، زیرساخت ها و چالش ها

اسلاید 18: با تشکر23 آذرماه 139418سمینار مدیریت دانش در دانشگاه: اهمیت، زیرساخت ها و چالش ها

29,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید